آموزش درست کردن کلوچه بادام زمینی در خانه

طرز تهیه کلوچه بادام زمینی

کلوچه بادام زمینی

کلوچه بادام زمینی نرم، خوشمزه و لطیف است و یکی از شیرینی‌های خوشمزه برای کودکان است. این کلوچه‌ ظاهر زیبایی نیز دارد و هر وقت پای کلوچه به میان می‌آید یکی از نمونه‌های مشهور در این رده شیرینی هستند.

عصر پاییزی شما دلگیر است خب یک کتاب داستان بردارید و یک لیوان و چند کلوچه بادام زمینی، همه اینها را بگذارید روی میز چایخوری کنار دست‌تان و در حالی که کتاب مورد علاقه‌تان را می‌خوانید، با گاز زدن این کلوچه نرم و نوشیدن شیر ولرم، لذتهای پاییزی را یکجا درون جسم و روحتان سنجاق کنید.

باور کنید زندگی به همین سادگی است و لذتهای کوچک همان چیزی ست که نیاز شما برای رفع روزمرگی و فرار از افسردگی. من که با این چیزها لذت می‌برم، شما را نمی‌دانم چه می‌شود.

این دستور کلوچه بادام زمینی کلاسیک یکی از دستورهای پرکاربرد و نمونه سنتی آن است، بعضی از نمونه‌های دیگر تفاوت اندکی دارند مثل نمونه بدون گلوتن یا نمونه بدون غلات که من بعدا برای شما خواهم گذاشت. این یکی بافتی جالب و ظاهری زیبا دارد.

این نمونه‌ کلوچه به ویژه با شیر خیلی خوشمزه است. برای آخر هفته که مهمانی دارید و برای میان وعده بچه‌ها بسیار عالی است به خصوص که شما کارتان را به خوبی انجام دهید و نتیجه کار راضی کننده باشد.

کلوچه بادام زمینی


کلوچه بادام زمینی

مواد لازم

  • ۱ و ۱/۳ پیمانه آرد همه کاره (۱۸۸ گرم)
  • ۳/۴ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • ۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱/۲ پیمانه (۱۱۳ گرم) کره نرم شده
  • ۱/۲ پیمانه (۱۰۵ گرم) شکر دانه درشت
  • ۱/۲ (۱۱۰ گرم) پیمانه شکر قهوه‌ای روشن
  • ۳/۴ (۱۸۵ گرم) پیمانه کره بادام زمینی کرمی (طبیعی نباشد)
  • ۱ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۱و ۱/۲ قاشق چایخوری اسانس وانیل

مراحل تهیه کلوچه بادام زمینی کلاسیک

فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. دو سینی فر با سطح ۱۸ در ۱۳ اینچ را با لایه سیلیکونی مخصوص سینی فر یا کاغذ روغنی بپوشانید. در یک کاسه متوسط آرد، جوش شیرین، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.

در کاسه همزن برقی که میله مخلوط کن آن نصب شده باشد، کره، شکر دانه درشت و شکر قهوه‌ای را با هم خوب مخلوط کنید تا زمانی که کاملا ترکیب شوند. کره بادام زمینی را به آن افزوده و مخلوط کنید، سپس تخم مرغ و وانیل را نیز به آن اضافه کنید و خوب بهم بزنید. همزن را روی سرعت پایین گذاشته و آرد را به آرامی به آن بیفزایید و مخلوط کنید.

خمیر را با قاشق برداشته و گرد کنید (۳۰ گرم برای هر کلوچه یا دو قاشق غذاخوری). خمیر گرد شده را روی سینی فر قرار داده و بین آنها حدود ۲ اینچ فاصله بگذارید. با استفاده از یک چنگال به آرامی روی آنها خط بگذارید. یک بار با چنگال خط گذاشته سپس در جهت عمود بر خطوط قبلی، چنگال را فرو کنید تا تشکیل خطوط عمود بر هم را بدهد. خیلی محکم فشار ندهید که تا مرکز خمیر فرو برود تنها یک شکل متقاطع از مربعهای کوچک روی کلوچه مدنظر ما است.

کلوچه بادام زمینی

سینی‌های حاوی کلوچه را در فر گذاشته، هر کدام را برای ۹ دقیقه در فر نگهدارید (کلوچه‌ها ابتدا تغییر رنگ داده و سپس می‌پزند، آنها به هنگام سرد شدن هم به پخت خود ادامه می‌دهند). پس از خارج کردن از فر، کلوچه‌ها را به مدت ۵ دقیقه توی سینی فر نگهدارید، چون در این زمان هم کلوچه‌ها با گرمای سینی به پخت خود ادامه می‌دهند. سپس کلوچه‌ها را روی توری آشپزی بگذارید تا کاملا خنک شوند. برای نگهداری کلوچه‌ها آنها را در یک ظرف دردار بگذارید تا هوا نخورند.

کلوچه بادام زمینی


نکات آشپزی مربوط به کلوچه بادام زمینی

برای تزئین آنها حتی می‌توانید از سس کارامل هم استفاده کنید اما من تنها ترجیح می‌دهم تنها از شیر به عنوان همراه استفاده کنم.

اگر چه معتقد به استفاده از برند خاصی از کره بادام زمینی نیستم اما اگر از کره بادام زمینی Jif استفاده کنید، انتخابهای متعددی خواهید داشت. همانطور هم که در دستور دیدید ما از نمونه کرمی آن استفاده کردیم، نه از نوع طبیعی (natural)، بنابراین این برند به دلیل بهره بردن از ترکیبهای مختلف، به شما امکان به دست آوردن نتیجه درست را خواهد داد. نمونه در قرمز آن که کرمی و مناسب این دستور است در اکثر فروشگاه‌ها و با قیمتی مناسب موجود است.

کره بادام زمینی Jif

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookingclassy

آخرین بروز رسانی در: 14 دسامبر 2022| نویسنده: هالث