نوشیدنی پاییزی خوشمزه

طرز تهیه نوشیدنی سیب داغ و پرتقال با طعم دارچین

این نوشیدنی سیب داغ یکی از نوشیدنی‌های پاییزی فوق العاده است. میوه سیب در هر کجای دنیای که باشید به راحتی در دسترس است، قیمت آن هم ارزان است و طعمی خوشمزه دارد، پس چه چیزی بهتر از سیب برای یک نوشیدنی یا غذا. شما می‌توانید از هر نوع سیبی برای این  سیب استفاده کنید، سیب زرد، قرمز یا هر نوع دیگری که دوست دارید، لازم نیست که خیلی فانتزی و خوشگل باشند.

حتی می‌توان از سیبهای کال یا سیب‌های له شده که اغلب مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند، استفاده کرد؛ در واقع ارزان‌ترین نوع سیب را برای نوشیدنی سیب پاییزی خود انتخاب کنید. آنها هر چه که باشند خانه شما را همچون یک شمع پاییزی معطر، خوشبو و خوش عطر خواهند کرد یک طعم و بوی عالی که هر کس روی کره زمین آن را دوست خواهد داشت و شما نتیجه این بوهای خوش را در یک نوشیدنی جمع کرده، می‌نوشید و طعم پاییز را با تمام وجود حس خواهید کرد.

این نوشیدنی پاییزی برای جشنها و مهمانی‌‌ها بسیار مناسب است، بنابراین من توصیه می‌کنم این آب سیب داغ را با دونات پای سیب یا کیک سیب و عسل روش هاشانا و یا برای صبحانه با کیک ماست و سیب که قبلا به شما آموزش داده بودم، همراه کنید تا سیب با تمام وجود شما را درگیر عطر افسانه‌ای خودش کند.

نوشیدنی سیب داغ و پرتقال با طعم دارچین

مواد لازم برای نوشیدنی سیب و دارچین

  • ۸ عدد سیب متوسط، بهتر است چند نوع سیب باشد
  • ا عدد پرتقال متوسط (من پرتقال جنوب را ترجیح می‌دهم)
  • ۴ چوب کوچک دارچین یا ۳ عدد چوب متوسط
  • ۱ عدد جوز هندی
  • ۱ قاشق غذاخوری میخک به صورت سالم و خرد نشده
  • ۱/۲ پیمانه عسل، به اضافه مقداری برای طعم دهی بیشتر (من ۳/۴ پیمانه استفاده کردم)
  • ۱۰ تا ۱۱ پیمانه آب

نوشیدنی سیب داغطرز تهیه نوشیدنی سیب داغ و پرتقال با طعم دارچین

طرز تهیه نوشیدنی سیب و عسل با طعم دارچین

  1. سیبها را خرد کرده و هسته و مرکز آن را بگیرید. شما می‌توانید از یک اسلایسر سیب استفاده کنید که تنها با یک حرکت مرکز آن را جدا کرده و سیب را به قطعاتی یکسان خرد می‌کند. نیاز به کندن پوست سیب نیست چون همانطور که قبلا گفتیم پوست سیب را نباید به عنوان یک دور ریز غذایی حساب کرد و ما نیز می‌خواهیم از خواص فوق العاده آن بهره‌مند شویم. سیبها را در یک قابلمه بزرگ سوب بریزید. پرتقال را نیز خرد کرده و در قابلمه بریزید و باز هم تکرار می‌کنیم که پوست آن را دور نریزید.
    نوشیدنی سیب داغنوشیدنی سیب داغ
  2. ادویه ها را اضافه کنید: ۳ تا ۴ چوب دارچین، ۱ عدد جوز هندی و ا قاشق غذاخوری میخک کامل و خرد نشده را به قابلمه اضافه کنید.
    نوشیدنی سیب داغ
  3. عسل را روی آن بریزید، سپس ۱۱ پیمانه آب تمیز و خالص را روی میوه‌ها بریزید تا سطح آنها به طور کامل به وسیله آب پوشیده شود. نکته: اگر قابلمه شما گنجایش این ۱۱ پیمانه آب را ندارد می‌توانید مقداری از آب را در قابلمه ریخته و باقیمانده آب را بعدا اضافه کنید. مخلوط شما غلیظ‌تر از میزان انتظار شما خواهد بود و شما می‌توانید پس از پایان کار با آب جوش رقیق کنید.

    نوشیدنی سیب داغ

  4. قابلمه را روی حرارت زیاد به جوش آورید (در این زمان دراز بکشید و این عطر شگفت انگیز را مزه کنید). حرارت را تا حد متوسط پایین بیاورید و به آرامی به مدت ۱ ساعت قابلمه را بدون درب بگذارید تا بجوشد.

حرارت را باز هم کاهش دهید، در را روی قابلمه بگذارید و حدود ۲ ساعت بگذارید با حرارت ملایم گرم بماند. این آب میوه باید در انتها باید رنگی کهربایی داشته باشد. عسل و آب گرم را برای طعم بیشتر اضافه کنید. عطر و طعم این نوشیدنی پاییزی باید شیرین و تند باشد.

  1. محتویات قابلمه را در یک آبکش بسیار ریز یا درون یک کیسه پنیر ریخته و روی یک آبکش معمولی قرار دهید. آب میوه را تا جایی که می‌توانید فشار دهید و پالپ باقیمانده میوه‌ها و ادویه‌‌ها را دور بریزید یا هر طور که خودتان صلاح می‌دانید عمل کنید مثلا با آن مربا درست کنید یا در محتویات یک کیک یا نان بریزید. این نوشیدنی سیب باید گرم سرو شود. نوشیدنی آب سیب را در یخچال بگذارید و به هنگام استفاده آن را در مایکروویو یا روی حرارت بسیار ملایم گرم کنید.
    نوشیدنی سیب داغ

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: natashakitchen

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث