آموزش درست کردن شربت آلبالو طبیعی خانگی بدون مربا

شربت آلبالو

نحوه درست کردن شربت آلبالو با هسته و بدون هسته

شربت آلبالو واسه فصل تابستون و گرمای شدید به شدت توصیه میشه و کلا ازون شربت‌هاست که بعد از خوردنش به خودت میگی که جییگرم حال اومد.

طرز تهیه شربت آلبالو به شدت ساده‌اس و فقط نیاز داره که طبق دستور مقدار آلبالو و شکر رو مخلوط و روی حرارت بزارید که هم خوشرنگ بشه و هم اینکه شکرک نزنه.

آلبالو و همونطور شربتی که ازش تهیه میشه، به شدت محبوبه و واسه رفع گرما زدگی و رفع عطش کاربرد داره و درست کردن این شربت برای وقتایی که مهمون دارید باعث زیبایی میز و پزیرایی میشه.

میوه آلبالو کاربرد زیادی داره و از مربا و شربت گرفته تا لواشک و ترشی و میوه خشک و آلبالو پلو. اگه شما هم مثل من با فکر کردن به یه شربت آلبالو خنک تشنه‌تون شده، این مقاله به عنوان طرز تهیه شربت آلبالو برای شما آماده شده.

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو بدون مربا

مواد لازم
آلبالو۲۰۰ گرم
شکر۴۰۰ گرم
آب ولرم۱لیوان سر خالی

طرز تهیه شربت خوشمزه آلبالو خانگی

۱- طرز تهیه شربت آلبالو رو با شستن آلبالو ها شروع کرده و در ادامه برگ اونها رو جدا کنید و روی صافی بزارید که به خوبی آبکش شده و خشک بشن.

۲- حالا با هسته گیر هسته آلبالوها رو جدا کنید یا با چاقو اون‌ها رو نصف کرده و هسته گیری کنید. آلبالوها رو داخل یه ظرف مناسب ریخته و شکر رو بهشون اضافه کنید و به مدت ۵ ساعت یا بیشتر داخل یخچال بزارید.

۳- برای خوشمزه تر شدن شربت آلبالو بهتره که از شب قبل آلبالو و شکر رو داخل یخچال بزارید که به خوبی آب بندازه و صبح روز بعد شروع کنید به درست کردن شربت.

۴- مخلوط آلبالو و شکر رو که حالا به خوبی آب انداخته، از یخچال خارج کنید و آب ولرم رو بهش اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا شکر تقریبا حل بشه.

۵- حالا قابلمه رو روی حرارت ملایم گذاشته و دوباره هم بزنید که شکر کاملا حل بشه و یادتون باشه که اگه حرارت زیاد باشه آب البالو سیاه میشه وبهتره که روند درست کردن شربت با حرارت ملایم و آرام طی بشه.

۶- آلبالو وقتی که داره میپزه باعث میشه که روی آب کف جمع بشه، سعی کنید که همه کف‌ها رو با قاشق یا ملاقه بگیرید، چون این کار به شفاف شدن شربت آب آلبالو کمک میکنه.

۷- حدود ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بزارید که شربت به خوبی پخته بشه و به غلظت مناسب برسه، و بعد از گذشت این زمان قابلمه رو از روی حرارت بردارید و بزارید که خنک بشه.

۸- برای تهیه شربت خوشمزه آلبالو حالا وقتشه که شربت رو از صافی عبور بدید که شربت از، میوه البالو جدا بشه و در ادامه شربت رو داخل بطری یا شیشه مناسب ریخته و تو یخچال بزارید.

۹- میو‌ه‌ی آلبالو باقی مانده بعد از پخت شربت رو، به هیچ وجه دور نریزید، چون میتونید ازش برای درست کردن مربای آلبالو و غذای خوشمزه و مجلسی آلبالو پلو استفاده کنید.

۱۰- شربت البالو رو با آب سرد ترکیب کرده و نوش جان کنید، به این صورت و بسته به مقدار غلظت شربت، حدود یک پنجم لیوان رو بشربت بریزید و بهش آب سرد اضافه کرده و هم بزنید و از رفع شدن عطشتون لذت ببرید. نوش جان.


برای خوشرنگ شدن شربت آلبالو چه باید کرد

شربت آلبالو جدا از خواص زیادی که داره ظاهرش هم خیلی مهمه و اینکه باید به شدت خوش رنگ باشه و برای این کار شما باید دقت کنید که با چه حرارتی دارید شربت رو میپزید.

برای غلیظ شدن شربت آلبالو بهتره که روند پخت با حرارت ملایم طی بشه، پس صبور باشید و در حین پخت حواستون به حرارت باشه، چون حرارت بالا باعث میشه که رنگ شربت تیره و سیاه بشه.

آخرین کار برای خوشرنگ شدن شربت آلبالو اینه که حتما کف‌هایی که موقع پخت روی مواد جمع میشن رو بگیرید، این کار به خوشرنگ شدن و شفاف شدن شربت آلبالو کمک میکنه.


نکات مهم طرز تهیه شربت آلبالو

  • برای جدا کردن شربت و آلبالوها از چنگ زدن و پشت قاشق فشار دادن خودداری کنید چون رنگ شربت کدر میشه.
  • اگه با حرارت خیلی بالا آلبالو رو بپزید باعث میشه که شکرک بزنه.
  • شربت آلبالو اگه به قوام مناسب نرسه کپک میزنه.
  • برای خارج کردن هسته آلبالو با یک نی از جای ساقه فشار بدید تا هسته از سر آلبالو بیرون بزنه.

اینم از نحوه درست کردن شربت آلبالو که برای آماده کردنش هم میتونید در فصل تابستان این میوه رو تهیه کرده و شربت درست کنید و برای فصل‌های دیگه ذخیره کنید، و هم این که میتونید خود میوه آلبالو رو فریز کرده و هر وقت که دوست داشتید برای شربت، مربا و پلو از این میوه پر خاصیت استفاده کنید. همونطور که مشاهده کردید، با کمترین هزینه در خونه میشه که یه نوش داروی طبیعی و خوشمزه رو درست کرد که از کوچیک تا بزرگ از خوردنش لذت میبرن.

آخرین بروز رسانی در: 23 جولای 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه