آموزش درست کردن کوکو ذرت خوشمزه با مرغ و سیب زمینی به روش مجلسی

طرز تهیه کوکو ذرت با مرغ ریش ریش

نحوه درست کردن کوکو ذرت خوشمزه ساده

کوکو ذرت یه غذای بسیار متفاوت و خوشمزه‌اس که در کنار انواع کوکو های دیگه مثل: کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی و کوکو اسفناج میتونه جزوی از لیست غذاهای هفتگی باشه که خیلی متفاوت و مقویه و شما میتونید این غذا رو با گوشت، سیب زمینی و هر مواد اولیه‌ای که علاقه دارید درست کنید.

طرز تهیه کوکو ذرت خیلی راحته و بسته به اینکه این غذا رو می‌خواید ساده یا مجلسی درست کنید میتونید برای تهیه مواد اولیه اقدام کنید. بهترین مزیت این کوکو اینه که محدودیت دستوری نداره و همین باعث میشه که بتونید از گوشت چرخ کرده، مرغ و سویا برای درست کردنش استفاده کنید.

کوکو یکی از سالم ترین وعده‌های غذاییه که با کمترین مواد اولیه تهیه میشه و میتونید از این غذا ساندویچ‌های خوشمزه‌ای درست کنید تا جایگزین مناسبی برای فست فودها بشه. اگه قصد دارید که یه غذای متفاوت و جدید درست کنید، ما براتون طرز تهیه کوکو ذرت مجلسی با مرغ رو آماده کردیم که امیدوارم که خوشتون بیاد.

مواد لازم برای تهیه کوکو ذرت با مرغ ریش ریش

مواد لازم برای ۳ نفر
کنسرو ذرت۱/۵ لیوان
سیب زمینی کوچک۲ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
تخم مرغ۳ عدد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
جعفری (اختیاری)۳۰ گرم
نمکبه مقدار دلخواه
زردچوبهنصف قاشق چای خوری
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو ذرت مجلسی با مرغ ریش ریش


گام اول

طرز تهیه کوکو ذرت خوشمزه رو با پختن مرغ شروع کنید، به این صورت که یه قابلمه مناسب روی حرارت متوسط بزارید و در ادامه سینه مرغ رو به همراه نمک، ۱ عدد پیاز ۴ قاچ و یه مقدار زردچوبه بزارید که بپزه.

نکته: یادتون باشه که حتما کف روی آب رو بگیرید تا بوی زهم مرغ از بین بره.


گام دوم

در این مرحله جعفری رو بشویید و درون آبکش بریزید که به خوبی آبش گرفته بشه. حالا جعفری رو به صورت ساطوری ریز خرود کرده و کنار بزارید.


گام سوم

برای پختن کوکو ذرت خوشمزه سیب زمینی‌ها رو بشویید و در ادامه پوستشون رو جدا کرده و به صورت مکعبی ریز خورد کنید و یه تابه مناسب روی حرارت متوسط بزارید و بهش روغن اضافه کنید که داغ بشه.


گام چهارم

سیب زمینی‌های خورد شده رو داخل تابه بریزید و تفت بدید تا به خوبی طلایی شده و در ادامه تابه رو از روی حرارت بردارید و سیب زمینی‌های سرخ شده رو داخل یه کاسه مناسب بریزید.


گام پنجم

ادامه درست کردن کوکو ذرت خوشمزه رو با ریختن کنسرو ذرت توی آبکش ادامه بدید و با تکون دادن آبکش به خوبی آبش رو بگیرید و در ادامه ذرت رو به کاسه حاوی سیب زمینی سرخ شده اضافه کنید.


گام ششم

آماده سازی مواد اولیه کوکو ذرت رو با انتخاب یه کاسه مناسب ادامه داده و تخم مرغ‌ها رو داخل کاسه بریزید و سپس با یه چنگال هم بزنید که به خوبی یکدست بشن.


گام هفتم

تخم مرغ هم زده رو به کاسه حاوی سیب زمینی و ذرت اضافه کنید و در ادامه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه رو داخل کاسه بریزید و با بقیه مواد به خوبی هم بزنید که با همدیگه مخلوط شده و رنگ مواد عوض بشه.


گام هشتم

گوشت سینه مرغ پخته شده رو از قابلمه خارج کنید و اجازه بدید که خنک بشه و در ادامه با کمک دست ریش ریش کنید و به همراه جعفری خرد شده و پنیر پیتزا داخل یه ظرف مناسب بریزید.


گام نهم

پیاز رو پوست بگیرید و به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد کرده و داخل یه تابه با یه مقدار روغن تفت بدید که پیاز کاملا طلایی بشه و در ادامه به کاسه حاوی مرغ ریش ریش شده و جعفری اضافه کرده و هم بزنید.


گام دهم

نحوه سرخ کردن کوکو ذرت به صورت لایه لایه به این صورته که یه تابه مناسب رو به همراه یه مقدار روغن روی حرارت ملایم بزارید و بعد از داغ شدن روغن، نصف مایه کوکو ذرت رو کف تابه پهن کنید.

نکته: بهتره که برای پخت این کوکو از تابه رژیمی استفاده کنید.


گام یازدهم

مخلوط سینه مرغ ریش ریش شده و پنیر پیتزا رو، روی مخلوط کوکو ذرت پخش کنید و در ادامه باقی مونده مواد کوکو رو، روی مایه میانی بریزید و پخش کنید.


گام دوازدهم

در این مرحله بهتره که درب تابه رو ببندید و اجازه بدید قسمت پایین کوکو به خوبی سرخ بشه و در صورتی که از تابه دو طرفه استفاده میکنید، تابه برگردونید، در غیر این صورت با یه کفگیر کوکو رو برگردونید تا طرف دیگه‌اش هم سرخ بشه.

اینم از طرز تهیه کوکو ذرت خوشمزه و مجلسی با گوشت سینه مرغ.


سخن آخر اینه که با توجه به دستور غذایی بالا ما براتون دستور پخت کوکو با ذرت و سیب زمینی سرخ شده به همراه سینه مرغ و ادویه رو توضیح دادیم که میتونید این غذا رو برای مهمونی و در کنار غذاهای دیگه یا برای عصرانه و همچنین برای یه ساندویچ سالم و مجلسی درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

آخرین بروز رسانی در: 31 دسامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه