آموزش درست کردن پنکیک ساده پفکی خانگی با آب

طرز تهیه پنکیک پفکی ساده

آموزش درست کردن پنکیک ساده با آب و شیر

پنکیک به عنوان یه میان وعده یا صبحانه‌ی خیلی محبوب طرف‌دار های زیادی داره و دلیلش اینه که با کمترین مواد اولیه و ساده‌ترین روش به دست میاد و وقتتون رو نمیگیره.

پنکیک رو هر کسی به هر نحوی که دوست داره میتونه بپزه و وقتی که اصول کار دستت بیاد، میتونی با خلاقیت خودت یه سری مواد رو بهش اظافه و کم کنی، یا اینکه مغز دار و با طعم های مختلف درستش کنی.

طرز تهیه پنکیک به عنوان یه کیک تابه‌ای تاریخ طولانی‌ای داره، و هر منطقه بنا بر مواد اولیه‌ای که داشته این کیک کوچیک و سبک خوشمزه رو درست کرده و اصلا نمیشه ساخت پنکیک رو مربوط به یه منطقه خاص دونست.

این صبحانه خوشمزه رو تو منو رستوران‌ها، کافه‌ها و خیلی از جاهای دیگه پیدا میکنید که همین مسئله باعث شده که تنوع این میان وعده سبک به حدی بالا بره که هر دفعه میتونید اون رو با طعم جدید میل کنید.

اگه قصد درست کردن پنکیک رو دارید همین الان دست به کار بشید که بریم طرز تهیه پنکیک ساده رو با شیر و آب مرور کنیم و یادتون باشه که نکات مهم رو برای پخت بهتر پنکیک مشاهده کنید.


مواد لازم برای تهیه پنکیک ساده پفکی

مواد لازم تهیه پنکیک برای ۴ نفر
تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق مربا خوری
آرد سفید۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
شکر۳ قاشق غذا خوری
شیر۱ پیمانه سر خالی
روغن مایع۳ قاشق غذا خوری
نمکنوک قاشق چای خوری

طرز تهیه پنکیک خوش طعم ساده خانگی با پف زیاد و ماندگاری بالا

  1. طرز تهیه پنکیک ساده خانگی رو با انتخاب یه ظرف مناسب شروع کنید و تخم مرغ‌ها رو داخلش بریزید و با همزن دستی به خوبی هم بزنید و در ادامه شکر رو به تخو مرغ اضافه کنید.
  2. حالا مواد رو با هم به خوبی هم بزنید که هم شکر حل بشه و هم اینکه به خوبی یکدست بشن و رنگشون روشن بشه. در ادامه روغن مایع رو به ظرف اظافه کنید و دوباره هم بزنید.
    نکته: اگه زیاد وانیل اظافه کنید، پنکیک تلخ میشه و اصلا خوشمزه نیست.
  3. آرد سفید، نمک و بکینگ پودر رو طبق دستور داخل یه ظرف دیگه‌ای بریزید و این مخلوط رو ۳ بار با هم الک کنید که آرد کاملا نرم و یکدست بشه.
  4. نحوه آماده سازی مواد پنکیک رو به این صورت ادامه بدید که مخلوط آرد رو کم کم به ظرف مخلوط تخم‌مرغ اظافه کنید، و این کار رو تو ۳ بار انجام بدید و هر بار به خوبی هم بزنید که آرد گلوله نشه.
  5. بعد از اینکه مواد به خوبی با هم مخلوط شدن، شیر رو اظافه کنید و بهتره شیر رو هم، توی ۳ بار به مخلوط آرد تخم مرغ اظافه کنید و به خوبی مواد رو هم بزنید که مایه پنکیک به دست بیاد.
    نکته: میتونید به جای شیر، به همون اندازه آب اظافه کنید.
  6. بعد از آماده شدن مایه پنکیک، یه تابه مناسب رو روی حرارت ملایم بزارید و یه مقدار روغن مایع کف تابه بریزید. روغن که داغ شد، با یه ملاقه از مایه پنکیک بریزید داخل تابه. توجه داشته باشید که باید روی خمیر پنکیک حباب تشکیل بشه.
    نکته: توجه داشته باشید که مایه پنکیک باید کاملا شل باشه.
  7. وقتی که رنگ کف پنکیک ها عوض شد، اون ها رو برگردونید که طرف دیگه‌شون هم تغییر رنگ بده و طلایی بشه، و به همین طریق همه مواد پنکیک رو سرخ کنید.
    نکته: یادتون باشه که زیلد از روغن استفاده نکنید، چون پنکیکی که می‌پزید چرب میشه.

نکات مهم طرز تهیه پنکیک پفکی

  • پنکیک رو بهتره با شیر بپزید، چون باعث میشه که بافت نرمی داشته باشه و دیر تر خشک بشه.
  • بهتره از یه تابه‌ای که کفی زخیم داره برای پخت پنکیک استفاده کنید.
  • برای داشتن پنکیک با پف بیشتر، نصف قاشق چای خوری بکینگ پودر به مواد اظافه کنید اما خیلی هم نزنید.
  • یه گزینه عالی برای پر رنگ شدن پنکیک، استفاده از زعفرانه دم کرده‌اس که به شدت توصیه میشه.
  • یادتون باشه که فقط برای بار اول تابه رو چرب کنید، در غیر این صورت پنکیک خیلی چرب میشه.
  • پنکیک رو با حرارت ملایم بپزید که بافتش از بین نره.
  • واسه نتیجه‌ی بهتر، مایه پنکیک رو ۱۵ دقیقه تو دمای محیط بزارید.
  • اگه پنکیک پرتغالی دوست داشتید، ۱ پیمانه آب پرتغال و یک پیمانه شیر اظافه کنید.
  • میتونید به شکر از عسل برای شیرین کردن پنکیک استفاده کنید.

سخن آخر هم اینکه داشتن مهارت آشپزی واسه این که هرچه بیشتر بتونبد کیک و شیرینی و غذا‌های مختلف رو خودتون درست کنید هم از سالم بودنشون خیالتون راحته و هم اینکه هزینه خیلی کمتری رو پرداخت میکنید و با یه تیر دو نشون میزنید.

پایان.

آخرین بروز رسانی در: 23 جولای 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه