طرز تهیه شیرینی ماکارون نارگیلی

ماکارون نارگیلی

ماکارون نارگیلی از بیرون ترد و از داخل نرم است و به همین دلیل نمی‌توان در برابر آن مقاومت کرد. این شیرینی یک گزینه عالی برای کسانی است که از غلات و گلوتن اجتناب می‌کنند. وقتی که مقداری نارگیل رنده شده در یخچال دارید و چند تا تخم مرغ که نمی‌دانید ترک خورده هستند یا نه معطل نکنید، یک خمیر ماکارون نارگیل ظرف نیم ساعت آماده می‌شود.

رنگ مناسب برای ماکارون نارگیل همیشه یک موضوع جالب و مورد بحث برای کسانی است که آن را درست می‌کنند. طلایی، سفید برفی یا نارنجی؟ همانطور که در عکسها مشاهده می‌کنید ماکارون نارگیل مقداری تست شده است. چون من ترجیح می‌دهم که قبل از مخلوط کردن نارگیل با سفیده تخم مرغ آن را تست کنم. به این صورت وقتی که پخته می‌شوند رنگ طلایی مورد علاقه من را با یک پوسته ترد و عطر قوی نارگیل می‌دهند.

اگر شما ماکارون سفید کلاسیک را ترجیح می‌دهید این مرحله را انجام ندهید و موقع پختن نارگیل خیلی دقت کنید. در طی ۱۵ دقیقه این ماکارونها شروع می‌کنند به طلایی شدن و همان موقعی است که شما می‌خواهید آنها را از فر خارج کنید.

روشهای بی‌شماری وجود دارد که شما می‌توانید این دستور پایه ماکارون را بر اساس دلخواه خود تغییر دهید. اضافه کردن نارگیل بیشتر برای ماکارون سبک یا هم زدن کامل سفیده تخم مرغ و شکر طوری که به حالت مرنگ در بیاید و در اینصورت ظاهر تردتری به ماکارون می‌دهد. همچنین می‌توانید آجیل یا شکلات را داخل آن بگذارید (یا هر دو) یا میوه خشک شده را داخل خمیر بریزید. و هرگز قدرت کمی شکلات که روی آن ریخته می‌شود را دست کم نگیرید این البته یک ظاهر جالب به ماکارون نارگیل شما می‌دهد.

من در اینجا می‌خواهم ماکارون نارگیل را به دو روش ساده و عسلی به شما آموزش دهم. که اولی همان ماکارون نارگیل کلاسیک و دومی نوع دیگر با شیر عسلی است که طعم شیرینی دارد.

طرز تهیه شیرینی ماکارون نارگیلی

ماکارون نارگیلی

مواد لازم

  • ۳ پیمانه نارگیل شیرین شده، رنده شده
  • ۴ عدد سفیده تخم مرغ بزرگ
  • ۱/۲ پیمانه شکر
  • ۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل یا بادام
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ابزار لازم
  • سینی فر
  • کاغذ مخصوص فر
  • کاسه مخلوط
  • ویسک
  • قاشق مخلوط

دستور پخت ماکارون نارگیلی

  1. فر را تا حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گراد گرم کنید: یک شبکه فر را در سومین قسمت فر از سمت پایین قرار دهید و فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کنید همه مواد لازم و وسایل را روی میز کار بگذارید.
  2. نارگیل را تست کنید (اختیاری): برای اینکه طعم نارگیل بیشتر شود و ماکارون تردتری داشته باشید، نارگیل را روی سینی فر قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه تست کنید یا تا زمانی که فقط کمی شروع به تغییر رنگ دادن کند. قبل از استفاده اجازه دهید کمی خنک شود.
    ماکارون نارگیلی
  3. هم زدن سفیده، شکر، وانیل و نمک: سفیده‌های تخم مرغ، شکر، وانیل و نمک را در کاسه مخلوط با هم بزنید. بهم بزنید. تا زمانی که سفیده‌های تخم مرغ و شکر کاملا ترکیب شوند و مخلوط کف آلود شود.
    ماکارون نارگیلیماکارون نارگیلی
  4. ترکیب نارگیل و مخلوط سفیده تخم مرغ: نارگیل را روی سفیده تخم مرغ بریزید و بهم بزنید تا زمانی نارگیل به طور یکسانی مخلوط و مرطوب شود.
    ماکارون نارگیلیماکارون نارگیلی
  5. شکل دادن ماکارون: یک کاغذ مخصوص فر یا لایه داخل سینی را داخل یک عدد سینی فر بگذارید. دست‌تان را خیس کنید تا از چسبیدن ماکارون به آنها جلوگیری کنید. مخلوط نارگیلی را به شکل توپهای کوچک با قطری حدود ۱ و نیم اینج شکل دهید. یک اینچ فضا میان ماکارونهای توی سینی ایجاد کنید.
    ماکارون نارگیلیماکارون نارگیلی
  6. ماکارونها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید: ماکارونها را تا زمانی که طلایی شوند بپزید، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه.
    ماکارون نارگیلی
  7. ماکارونها را خنک کنید: اجازه دهید ماکارونها حدود ۵ دقیقه داخل سینی خنک شوند سپس آنها را روی توری بگذارید تا کاملا خنک شوند. ماکارونها را می‌تواند در یک ظرف دردار برای یک هفته نگهداری کرد.
    ماکارون نارگیلی

نکات مهم تهیه ماکارون نارگیلی

برای ماکارونهای کوچکتر یا بزرگتر دستورالعمل همین است اما زمان پخت باید مطابق اندازه باشد (زمان طولانی تر برای ماکارون‌های بزرگ، کوتاهتر برای ماکارونهای کوچک

انواع ماکارون نارگیل: ماکارونهای نارگیل را توی شکلات مایع بزنید یا شکلات مایع را روی آنها بپاشید، مخلوط نارگیل را در دور بادام با پوست بپیچانید (یا بادام کامل و یک تکه شکلات)، یا ۱ یک پیمانه میوه خرد شده خشک شده را درون مخلوط نارگیل داخل آن بگذارید.


طرز تهیه ماکارون نارگیلی عسلی

همانطور که قبلا هم گفتیم دستورالعملهای زیادی برای ماکارون نارگیل وجود دارد بخصوص برای افرادی که به دنبال شیرینی بدون گلوتن هستند. نکته کلیدی در این دستورالعمل وجود شیرعسلی است که طعم شیرینی به آن می‌دهد.

شما نمی‌توانید شیر خشک را جایگزین شیر عسلی کنید. بسیاری از رسپی‌ها بدون این ماده غذایی هستند اما طبق تجربه من آنها همگی مشکلی مشابه دارند: مایع بودن، که موجب راه افتادن خمیر شیرینی در اطراف لبه‌های ماکارون و سوختن آن در فر می‌شود.

مواد لازم

ماکارون نارگیلی

  • ۵ و ۱/۳ پیمانه نارگیل خرد شده شیرین شده
  • ۷/۸ پیمانه شیر عسلی
  • ۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • ۲ عدد سفیده تخم مرغ بزرگ
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱۱۰ گرم شکلات نیمه شیرین خرد شده (اختیاری)

طرز تهیه ماکارون نارگیل عسلی

فر را تا ۳۲۵ درجه فارنهایت یا ۱۶۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. دو شبکه فر را نزدیک به مرکز فر قرار دهید. دو سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

در یک کاسه متوسط نارگیل، شیر عسلی و اسانس وانیل را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید.

ماکارون نارگیلیماکارون نارگیلی

در یک کاسه همزن، سفیده تخم مرغ و نمک را بزنید تا زمانی که کاملا پف کند و بالا بیاید.

ماکارون نارگیلیماکارون نارگیلی

با استفاده از یک لیسک پلاستیکی یا اسپاتول سفیده تخم مرغ را داخل مخلوط نارگیل هم بزنید.

ماکارون نارگیلی

با استفاده از دو قاشق غذاخوری، مخلوط را به شکل کپه‌هایی روی سینه فر بگذارید، ۱ اینچ فضا برای جدا شدن میان آنها باید باشد.

ماکارون نارگیلی

حدود ۲۳ تا ۲۵ دقیقه آنها را بپزید، در عین حال آنها را بچرخانید تا هم زیر و هم رو و لبه‌ها کاملا بپزد. اجازه دهید روی سینی به مدت چند دقیقه بمانند سپس آنها را به یک توری انتقال دهید تا کاملا خنک شوند.

ماکارون نارگیلی

اگر دیپ ماکارون شما شکلات است، شکلات را در یک کاسه مخصوص مایکروفر در قدرت متوسط ذوب کنید، هر ۳۰ ثانیه نگه دارید و بهم بزنیدف تا زمانی که لطیف و خامه‌ای شود. (در عوض می‌توانید شکلات را به حالت بن ماری ذوب کنید). ته ماکارون را در شکلات بزنید، اجازه دهید شکلات اضافی از آن خارج شود، ماکارونها را به سینی برگردانید.

ماکارون نارگیلی

آنها را در یخچال به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا شکلات روی آنها محکم شود. کلوچه‌ها را می‌توان در یک ظرف دردار در دمای اتاق به مدت یک هفته نگه داشت.

ماکارون نارگیلی

نکات مهم

۷/۸ پیمانه = ۳/۴ پیمانه به علاوه ۲ قاشق غذاخوری

حواستان باشد که از کاغذ مخصوص فر استفاده کنید نه کاغذ روغنی چون در غیر اینصورت ماکارونها به کاغذ می‌چسبند.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: thekitchn onceuponchef

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث