آموزش درست کردن شیرینی پفکی گردویی خانگی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

نحوه درست کردن شیرینی پفکی گردویی حرفه ای

شیرینی پفکی با طعم گردویی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ایرانیه که بافت ترد و پوکی داره و خیلی سبکه. این شیرینی مخصوص طرفدارهای زیادی داره و برای انواع مناسبات تو همه شهرهای ایران پخته میشه.

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی نیاز به مهارت شیرینی پزی داره، اما! فقط کافیه که طبق اصول پخت پیش برید و با آزمون و خطا به سرعت میتونید این شیرینی لذیذ رو با بهترین کیفیت درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

درست کردن شیرینی تو خونه یک از لذت بخش‌ترین کارهاییه که میتونید انجام بدید. در ادامه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا طرز پخت شیرینی پفکی ترد و خوشمزه رو بهتون آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی پفکی گردویی

مواد لازم برای ۴ نفر
پودر قند۷۵ گرم
زرده تخم مرغ۳ عدد
وانیل¼ قاشق چای خوری
آرد سفید۱ قاشق چای خوری
گردو خرد شده۱۰۰ گرم
آب لیمو ترش¼ قاشق چای خوری
پودر هل¼ قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی مجلسی


مرحله اول (جدا کردن زرده تخم مرغ)

طرز تهیه شیرنی پفکی گردویی رو با جدا کردن زرده تخم مرغ از سفیده شروع کنید. بهتره بدونید که تخم مرغ باید به دمای محیط رسیده باشه و سپس، وانیل و پودر قند رو با زرده تخم مرغ مخلوط کنید.


مرحله دوم (هم زدن مواد با همزن)

با استفاده از همزن برقی مواد داخل کاسه رو به اندازه‌ای هم بزنید که یه مایه سبک، کشدار و سفید رنگ به دست بیاد. برای این کار لازمه تا بیش از ۵ دقیقه مواد رو هم بزنید.

نکته: یادتون باشه که چند بار کاسه رو دور گیری کنید تا زرده چسبید به دیواره کاسه مخلوط بشه و شیرینی بوی زرده نگیره.


مرحله سوم (اضافه کردن پودر هل)

روند آماده سازی مواد اولیه شیرینی پفکی رو با اضافه کردن پودر هل و آب لیمو ترش به مایه شیرینی ادامه بدید و دوباره با همزن به خوبی ترکیب کنید تا مواد با هم یکدست بشن.


مرحله چهارم (اضافه کردن آرد)

این مرحله برای ضحیم شدن شیرینی باید آرد رو اضافه کنید و سپس با استفاده از قاشق به مخلوط کردن مواد ادامه بدید. در ادامه گردوی خرد شده رو هم داخل کاسه ریخته و به خوبی مواد رو هم بزنید تا کاملا یکدست بشن.


مرحله پنجم (روشن کردن فر)

نحوه درست کردن شیرینی پفکی رو با روشن کردن فر با دمای ۱۵۰ درجه ادامه بدید و بزارید تا کاملا گرم بشه. سینی فر رو هم بیرون بیارید و روی سینی رو با کاغذ روغنی بپوشونید.


مرحله ششم (قرار دادن شیرینی روی کاغذ روغنی)

با استفاده از قاشق مایه شیرینی رو با فاصله از هم روی کاغذ روغنی بریزید و یه مقدار با پشت قاشق اون‌ها رو فشار بدید تا پهن بشن و به همین ترتیب همه سینی رو با مایه شیرینی پفکی پر کنید.


مرحله هفتم (پختن شیرینی)

برای تزیین شیرینی میتونید تو این مرحله از انواع پودر مغزهای مختلف استفاده کنید. حالا وقتشه که بریزم سراغ پختن شیرینی‌ها و در صورتی که فر به اندازه کافی گرم شد، سینی رو داخل فر و در طبقه وسط قرار بدید.


مرحله هشتم (مدت زمان پخت شیرینی)

برای پختن شیرینی پفکی حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان لازمه. هروقت حجم شیرینی ها بیشتر شد و کاملا پخته شدن، سینی رو از فر بیرون بیارید و بدون دست زدن اجازه بدید تا به دمای محیط برسن.


مرحله نهم (آماده شدن شیرینی)

شیرینی پفکی شما آماده شده، این شیرینی یه بافت ترد و توخالی داره و برای خوردن با چایی حرف اول رو میزنه. برای نگه داری از شیرینی بهتره اون رو داخل ظرف در بسته نگه داری کنید.

نکات تکمیلی لازم برای تهیه شیرینی پپفکی

  • قبل از شروع پخت، بهتره مواد غذایی یخچالی رو بیرون بزارید تا با دمای محیط هماهنگ بشن.
  • زمانی که زرده‌ها رو جدا کردید، سفیده یکی از تخم مرغ‌ها رو نگه دارید.
  • هروقت شیرینی رو داخل فر قرار دادید، به صورت چشمی پختن شیرینی رو تشخیص بدید.
  • شیرینی پفکی رو زمانی که از فر بیرون بیارید ممکنه داخلش خمیری باشه که بعد از سرد شدن حتما سفت میشه.

سخن آخر

اینم از طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با طعم بی نظیر. برای درست کردن این شیرینی ساده بهتره طبق دستور پخت پیش برید تا در نهایت به طعم اصیل و بافت ترد و سبکی که داره برسید.

آخرین بروز رسانی در: 25 آوریل 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه