پاییز با روزهای روشن و شبهای کوتاه، پس از روزهای گرم و غیر قابل تحمل تابستان، یک تغییر خوشایند را به ارمغان می‌آورد. تزئین پاییزی خانه با عناصر این فصل رنگارنگ یکی از شیوه‌های زیبای بهره گیری و لذت بردن از این فصل زیباست. اضافه کردن رنگهای درخشان در فضای داخل خانه و راهروها و استفاده از ایده‌هایی جالب از نینا کوک جان، طراح و معمار تزئین داخلی خانه از نیویورک که زیباترین شیوه‌های بهره گیری از پاییز را برای تزئین خانه برای ما به ارمغان آورده است. ما در اینجا روشهای تزئین خانه بر اساس فصل را به شما خواهمی گفت.

خوش آمدگویی به پاییز از جلوی درتزئین پاییزی خانه

رنگهای زیبای طبیعت را با افزودن تزئین پاییزی در جلوی در، در آغوش بگیرید. شما می‌توانید با گرهی کوچک به این فصل بوسیله تاج گل ساخته شده از تمشک‌ها یا شاخ و برگ خشک به جلوی شروع کنید، یا با سایه‌های متفاوتی از رنگ نارنجی، قرمز، زرد، بنفش، سبز، آبی و سیاه پاییزی در میان تاج گل روی درب حیاط خود، به پاییز خوش آمد بگویید: رنگهای بنفش با گل کوکل، سبز و سفید و گیاهان کلمی و کدوها با رنگهای مختلف را در هم ترکیب کنید و در ایوان خانه بگذارید و یا در کنار گیاه همیشه سبز خود برای یک خوشامد گویی چشم نواز قرار دهید.

تزئین پاییزی خانه: یک نقطه کانونی انتخاب کنیدتزئین پاییزی خانه

قبلا از اینکه با مغزهای خوراکی تزئین پاییزی خانه را انجام دهید، یک نقطه کانونی را در اتاق برای یک لحظه گفتن «وای چقدر رویایی» انتخاب کنید. این می‌تواند میز ناهارخوری، میز عسلی یا میز چایخوری باشد. هر جایی که بیشترین الهام و توجه را برای شما ایجاد می‌کند. وقتی که مکان ایده‌آل خود را انتخاب کردید، یک صحنه پاییزی زیبا را ایجاد کنید. رنگ و بافت متفاوت را با استفاده از گیاهان خشک شده و شاخ و برگ، میوه سوزنی برگان، کدو و بلوط ایجاد کنید. به مقیاس اتاق و سطح آن توجه کنید. برای یک میز ناهارخوری، بخش مرکزی را در طول گسترش دهید، از جمله شاخه‌های بلند برای ایجاد ارتفاع در میز و یا روی میز کوچک در مرکز قرار دهید یا اینکه در گوشه‌ها حلقه گل پاییزی قرار دهید. مخلوطی از تزئینات غیر فصلی که دوست دارید مانند شمعها، قابهای عکس یا نمادهای خانوادگی به همراه عناصر پاییزی برای ایجاد یک تزئین پاییزی زیبا که منحصر به خودتان بسیار موثر است.

تزئین پاییزی خانه: طرح‌های کوچک در سراسر خانهتزئین پاییزی خانه

برای ایجاد تزئینات ظریف و همه گیر، تزئینات کوچکی از دکوراسیون پاییزی در کل خانه ایجاد کنید. کدو تنبل، گیاهان زینتی و شمعهای تزئینی با شمعدانهای رنگ شده در میان کتابها روی یک قفسه کتاب یا یک دسته کوچک از گلهای خشک رنگ شده درون یک کاسه از مخروطهای کوچک سوزنی برگان در حمام روشهای آسان برای تزئین پاییزی خانه در همه قسمتهای آن است. از جمله گیاهان زنده در این گروه بندی، گیاهان آپارتمانی یا آنهایی است که به هنگام سرما رشد می‌کنند. آنا بورک از شرکت طراحی آنا بورک در نیویورک می‌گوید: از آنجایی که فصلها تغییر می‌کنند و دما پایین می‌اید، من همیشه به دنبال روشهایی برای گنجاندن نمادهای زنده در داخل خانه هستم. تزئین با گیاهان فیکوس یا سرخسها روشی عالی برای پر کردن خانه از سرسبزی و نشاط گیاهان زنده است.

تزئین پاییزی خانه: بافتهای جدید پاییزیتزئین پاییزی خانه

همانطور که شما به هنگام سرما کت پشمی می‌پوشید، منزل شما نیز باید از یک لباس پاییزی برای تزئین خود استفاده کند. جنی ورهوف گفت: پاییز زمان خوبی است که بالشهای کتانی فصول خنک را با بالشهایی ساخته شده از موادی همچون، موهر، مخمل، پشم یا خز تعویض کنیم. من همچنین دوست دارم آنها را در همه گوشه و کنار خانه استفاده کنم. اگر از پالت رنگ استفاده می‌کنید، از شاخ و برگ رنگ شده برای همراهی با این عناصر استفاده کنید. وی همچنین عاشق استفاده از بالشهای جدید برای پاییز است. یک جفت بالش جدید مخمل زیتونی یا قهوه‌ای مایل به زرد به بالشها اضافه کنید. این رنگهای گرم یک تمایز عالی با رنگ خنثی در رومیزی ایجاد خواهند کرد و برای تمامی فصلها به عنوان تزئینی جالب ماندگار خواهند بود.

تزئین پاییزی خانه با شیشه تزئین پاییزی خانه

ظروف شیشه‌ای برای نمایش هر چیزی ایده‌آل هستند. شما می‌توانید در عین حال که همه بخشها را سازماندهی می‌کنید، ترکیبی کامل را مشاهده کنید (و همچنین از آسیب توسط حیوانات خانگی به دور خواهند بود). گلدانها، شیشه‌های مربا، کاسه و یا تراریوم را با کدوهای کوچک، میوه کاج، بلوط، سیب یا گلابی پر کنید. عناصر مختلف را در ظروف بزرگتر مانند تراریوم ترکیب کنید و شیشه‌های مربا که کوچکتر هستند بیشتر به صورت تک رنگ باشند. این موارد تزئین پاییزی خانه می‌توانند در کنار یکدیگر باشند یا اینکه به صورت یک بخش اضافی برای تزئین گلهای خانه باشند. می‌توانید از ترکیب چراغهای رنگی با عناصر پاییزی برای شبهای تاریک پاییز استفاده کنید.

تزئین پاییزی خانه: محصولات پاییز روی کابینت آشپزخانهتزئین پاییزی خانه

بعد از یک عصر پاییزی و چیدن سیب، کاسه بزرگی از سیب را روی میز ناهار خوری یا آشپزخانه قرار دهید. گلابی‌ها را در شیشه‌های دهان گذاشته تا شیوه‌ای آسان برای آماده کردن میان وعده باشد. انواع محصولات پاییزی را در اندازه و رنگهای گوناگون در کنار هم قرار دهید. ظروف شیشه‌ای حاوی مواد غذایی خشک همانند نخودچی، لوبیا خشک شده یا ذرت را برای کنتراست رنگ بافت اضافه کنید.

تزئین پاییزی خانه با استفاده از کاردستی بچه‌ها

تزئین پاییزی خانه

بچه‌ها انواع نقاشی‌های پاییزی و کارهای دستی پاییزی با عناصر مختلف آن مانند برگهای خشک را در این فصل انجام می‌دهند. نمونه‌های مورد علاقه خود را قاب کنید و یا آنها را در ظروف شیشه‌ای قرار داده و روی میز ورودی و بوفه به عنوان بخشی از تزئین پاییزی خانه قرار دهید. با اضافه کردن قطعات جدید در هر سال، به زودی شما مجموعه‌ای از تزئینات پاییزی خانوادگی خواهید داشت که بخشی از گنج خانواده شما خواهد بود که تا سالهای سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزئین پاییزی خانه: نمایش مجموعه عناصر پاییزیتزئین پاییزی خانه

اگر شما یک مجموعه کدو را در طی سال جمع آوری کرده‌اید، آنها را در کل خانه نمایش دهید. کدو تنبل بزرگ، کدو تنبل کوچک، کدو تنبل طلایی، کدوهای ساخته شده از شیشه یا چینی، پاییز و لحظات رسیدن به آن را نشان می‌دهد. قرار دادن عناصری مانند میوه‌های خشک کاج و بلوط به صورت تکی در کنار اینها و کنار هم قرار دادن این مجموعه به صورت تکی یا مجموعه‌ای هماهنگ، طرح بسیار متفاوتی از ظرافت پاییز را نشان می‌دهد.

تزئین پاییزی خانه: تزئین تک رنگ شگفت انگیزتزئین پاییزی خانه

کدو تنبلهای سفید، برگهای خشک شده بی رنگ و شاخه‌های توس برای یک تزئین مدرن برای پاییز عالی است. می‌توانید در هر کجا که بخواهید این تزئین مورد علاقه خود را برای استفاده از یک ترکیب تک رنگ استفاده کنید.

تزئین پاییزی خانه: عطرهای پاییزی را فراموش نکنیدتزئین پاییزی خانه

عطرها نقش مهمی در شکل دهی و یادآوری خاطرات بازی می‌کنند. ادویه کدو به همین دلیل محبوب است. تلاطم عطر سیب در آشپزخانه و بوی سوختن چوب در شومینه صحنه‌ای زیبا از یک عصر پاییزی است. استفاده از عناصری معطر برای تزئین پاییزی از جمله شمعهای معطر که می‌توانند همانند یک دعوت باشند، باید مورد توجه قرار گیرد. به عطرهایی با پایه چوب و مشک برای تزریق حال وهوای پاییز توجه کنید.

تزئین پاییزی خانه: یک میز غذاخوری پاییزیتزئین پاییزی خانه

علاوه بر تزئینات پاییزی روی میز که قبلا به آن پرداخته شد، هماهنگ کردن محل نشستن هم برای مهمانی رسمی و هم مهمانی خانوادگی به هنگام سرو غذا لازم است. قرار دادن دستمالهای سفره جواهر نشان و دستمال کاغذی و کنتراست آنها با یک رنگ قهوه‌ای مایل به زرد برای ایجاد یک تن پاییزی به هنگام تزئین پاییزی خانه لازم است.

حتما با خودتان خواهید گفت که در اینجا نماد پاییز انار است نه کدو اما من فکر می‌کنم که بهتر است تزئین با انار را برای روزهای سرد زمستان کنار بگذارید اگر چه استفاده از انارهای کوچک و خشک در تاج گل همین حالا هم جلوه زیبایی برای پاییز است.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست