جالب و خواندنی


چگونه در زمان سفر از امنیت خانه مطمئن باشیم؟

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در حین سفر، نگران امنیت خانه خود باشید. داشتن خاطری آسوده از امنیت خانه، می‌تواند تأثیر زیادی در لذت بردن از مسافرت داشته باشد. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با افزایش امنیت خانه در هنگام سفر صحبت کنیم؛ بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که در هنگام سفر‌ نمی‌دانید چطور خانه خود را امن‌تر نگه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

چرا باید به امنیت خانه در هنگام سفر توجه کنیم؟

زمانی که در سفر هستید و کسی در خانه نیست، فرصت مناسبی برای سارقین است تا از نبود شما سوءاستفاده کرده، به روش‌های مختلف وارد خانه شده و از اموال شما سرقت کنند. علاوه بر این، هنگامی که مدت طولانی در خانه نیستید ممکن است اتفاقات ناگوار دیگری در داخل خانه پیش بیاید. به همین دلیل توجه به امنیت خانه در زمان سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی سه مرحله برای امنیت خانه در زمان سفر می‌پردازیم که با انجام آن‌ها، می‌توانید در زمان سفر از امنیت خانه خود آسوده‌خاطر باشید.

افزایش امنیت خانه در زمان سفر: مرحله اول، جلوگیری از سرقت

مرحله اول افزایش امنیت خانه در زمان سفر، کوتاه کردن دست سارقین و مزاحمان است. اولین مورد تهدیدکننده هر خانه‌ای در زمان غیبت ساکنان، سارقین هستند. در ادامه برخی از مواردی که برای افزایش امنیت خانه و اموال خود در زمان سفر باید رعایت کنید، معرفی می‌کنیم:

استفاده از دوربین مداربسته و قفل هوشمند

یکی از مواردی که بهتر است منازل آن‌ها را داشته باشند تا از سرقت در زمان غیبت افراد خانه و یا زمان‌های دیگر جلوگیری شود، استفاده از سیستم امنیتی مانند دوربین مدار بسته و یا قفل هوشمند ضد سرقت است. دوربین مدار بسته این امکان را به شما می‌دهد تا از فواصل دور، تصویر خانه را در تلفن همراه خود مشاهده کرده و از امنیت خانه در هنگام سفر اطمینان حاصل کنید. استفاده از قفل هوشمند ضد سرقت مانند قفل‌ و دستگیره هوشمند تنسر لاک، قفل دیجیتال سامسونگ، قفل هوشمند یال و … موجب می‌شود تحرک‌ها و تلاش‌های ناموفق برای ورود به خانه از طریق تلفن همراه به شما اطلاع داده شود. همچنین این دستگیره‌ها بسیار ایمن‌تر از قفل‌های مکانیکی هستند.

تعویض قفل‌های مکانیکی معمولی با قفل‌های ضد سرقت

اگر به هر دلیلی تمایل ندارید از قفل‌های هوشمند استفاده کنید، ‌بهتر است قفل‌های مکانیکی را به نوع ضد سرقت ارتقا دهید. این نوع قفل‌ها نسبت به قفل‌های معمولی، ‌پیچ‌های بیشتری دارند و باز کردن آن‌ها توسط سارقین سخت‌تر است.

نصب دزدگیر برای خانه

نصب دزدگیر برای خانه

استفاده از دزدگیر برای خانه،‌ یکی از روش‌های جلوگیری از ورود سارقین در هنگام سفر و نبودن اعضای خانواده در خانه است. این دزدگیرها به صورتی عمل می‌کنند که اگر کسی تلاش ناموفق برای ورود به خانه داشت،‌ سیستم هشداردهنده با صدای بلند به صدا درمی‌آید و همسایگان را مطلع می‌کند. اگر شخصی که قصد ورود به خانه داشته از اعضای خانواده باشد، می‌تواند با دکمه دزدگیر صدای آن را قطع نماید؛ در غیر این صورت شخص با شنیدن صدای بلند دزدگیر پا به فرار می‌گذارد تا کسی متوجه حضور او نشود.

نصب سنسور حرکتی

استفاده از سنسور حرکتی برای خانه‌های ویلایی مناسب است. سنسورها در فضای بیرونی خانه مانند حیاط و یا پارکینگ نصب می‌شوند و تحرک‌های مشکوک را گزارش می‌دهند؛ بنابراین یکی از گزینه‌ها برای افزایش امنیت خانه‌های ویلایی، نصب سنسورهای حرکتی است.

تعویض درب‌های ورودی معمولی با درب‌های ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت، درب‌هایی هستند که ضخامت بیشتری نسبت به درب‌های معمولی داشته و از مصالحی با استحکام و مقاومت بیشتر مانند فولاد و یا چوب ساخته می‌شوند. این درب‌ها به‌سادگی شکسته نمی‌شوند و تا حدی امنیت خانه در هنگام سفر را تضمین می‌کنند.

افزایش امنیت خانه در زمان سفر

افزایش امنیت خانه در زمان سفر: مرحله دوم، پوشاندن غیبت اعضای خانه

مرحله دوم برای افزایش امنیت خانه در زمان سفر، پوشاندن غیبت اعضای خانه است. به طور کلی سارقین و افراد مزاحم زمانی تصمیم ورود به خانه‌ای را می‌گیرند که بدانند اعضای آن در منزل نیستند. درصورتی‌که اعضا در خانه باشند، منتظر فرصتی می‌مانند تا آن‌ها منزل خود را ترک کنند و تهدیدی برای سارق به وجود نیاید. چند روش برای پوشاندن غیبت اعضای خانه در ادامه بررسی می‌شود:

روشن گذاشتن چراغ اصلی خانه یا نصب کلیدهای برق قابل برنامه‌ریزی

با نصب کلیدهای برق قابل برنامه‌ریزی، می‌توانید تعیین کنید که برخی از چراغ‌های داخل خانه در ساعات تاریکی شب روشن شده و در ساعت طلوع آفتاب، خاموش شوند. اگر امکان نصب کلیدهای برق قابل برنامه‌ریزی را ندارید، می‌توانید به سادگی چراغ اصلی خانه را پیش از خروج از منزل به قصد سفر، روشن بگذارید.

پرده‌ها را مانند قبل نگه دارید.

اگر زمانی که در منزل هستید، پرده‌ها بسته هستند،‌ بهتر است در زمان سفر نیز پرده‌ها را بسته نگه دارید. به طور کلی بهتر است پوشش پنجره‌های خانه را همان‌طور که در زمانی که در خانه هستید نگه می‌دارید، در زمان سفر نیز همان‌گونه نگه دارید تا کسی به غیبت شما در خانه شک نکند.

افزایش امنیت خانه در زمان سفر

افزایش امنیت خانه در زمان سفر: مرحله سوم، امنیت داخل خانه

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، علاوه بر مواردی که از بیرون خانه را در زمان سفر تهدید می‌کنند، مواردی نیز در داخل خانه ممکن است خانه را تهدید کند. این موارد ممکن است باعث بروز آتش‌سوزی، انفجار لوله گاز و یا اتفاقات دیگر شود. در ادامه به برخی از روش‌های افزایش امنیت خانه در هنگام سفر برای جلوگیری از بروز اتفاقات داخلی می‌پردازیم:

قطع وسایل الکترونیکی غیرضروری

از مهم‌ترین کارهایی که پیش از ترک خانه به قصد سفر باید انجام دهید، قطع وسایل الکترونیکی غیرضروری است. با انجام این کار، خانه خود را در برابر حوادثی مانند تغییر ولتاژ و احتراق ایمن نگه می‌دارید. علاوه بر این موضوع، با قطع این وسایل میزان انرژی کمتری در زمان نبود شما در خانه مصرف می‌شود.

بررسی لوله‌ها

اگر قصد سفر به مدت طولانی را دارید، خوب است پیش از سفر به طور کلی لوله‌های آب و گاز را بررسی کنید تا نشتی نداشته باشند. همچنین خوب است پیش از ترک خانه برای افزایش امنیت، گاز و آب را قطع کنید تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

به دوست مورد اعتمادی بگویید به خانه شما سر بزند.

اگر تصمیم دارید مدت طولانی دور از خانه باشید، بهتر است از دوست مورد اعتمادی درخواست کنید که به خانه شما سر بزند. همچنین در صورت لزوم می‌توانید کلیدی به او بدهید تا از امنیت داخلی خانه نیز اطمینان حاصل کند. لازم به ذکر است انجام این مورد را باید به نزدیکان مورد اطمینان خود واگذار کنید.

کلام پایانی

یکی از زمان‌هایی که خانه به شدت در معرض تهدیدات خارج از منزل و داخل از منزل است، زمانی است که اعضای خانه به مسافرت رفته‌اند و در طول چند روز تا چند ماه، ‌به خانه سر نمی‌زنند. در این زمان،‌ سارقین از غیبت اعضای خانه استفاده کرده و اقدام به ورود به خانه می‌کنند. همچنین در این زمان، به دلیل عدم رسیدگی به خانه ممکن است اتفاقاتی در داخل آن رخ دهد.

در این مقاله در ارتباط با مراحل و روش‌های افزایش امنیت خانه در هنگام سفر صحبت کردیم. با رعایت کردن این موارد می‌توانید در زمان سفر، خیالی آسوده از خانه داشته باشید.