جالب و خواندنی


ازدواج و طلاق دو عنصر اساسی در زندگی اجتماعی هستند که تاثیرات عمیقی بر روی زندگی افراد می گذارند. طلاق توافقی به عنوان یک راه حل برای پایان دادن به ازدواج‌هایی که دیگر قابل ادامه نیستند، مطرح شده است. در سال‌های اخیر، قوانین مرتبط با طلاق توافقی تغییر کرده و به سمت تشدید فرآیند آن پیش رفته‌اند.

سداد وکیل در این مقاله حق طلاق، مراحل طلاق توافقی و نکات مربوط به آن را به طور دقیق بررسی می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

حق طلاق

حق طلاق

همانطور که همه ی ما می دانیم در کشور ما حق طلاق به صورت تمام و کمال به آقایان تعلق گرفته و خانم ها از هیچگونه حقی برخوردار نیستند. اما چند راه وجود دارد که خانم ها می توانند درخواست طلاق دهند که البته سختی های خود را دارد.

یکی از آنها داشتن حق طلاق یا وکالت طلاق است. اگر مردی بخواهد به همسرش حق طلاق بدهد باید با دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند و آن را به صورت رسمی ثبت کنند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که دادن وکالت طلاق به خانم ها به این منظور نیست که حق طلاق از مرد به طور کلی سلب می شود، بلکه به این معنی است که هر دوی آن ها می توانند به راحتی درخواست طلاق بدهند.

البته لازم به ذکر است که چه خانم ها و چه آقایان بهتر است از این شرایط سوء استفاده نکنند و با کوچک ترین مسئله درخواست طلاق ندهند. توجه داشته باشید که اگر آقایی وکالت طلاق به همسرش بدهد می تواند دوباره آن را پس بگیرد به معنای دیگر میتواند وکالت طلاق را باطل کند فقط در صورتی امکان این کار وجود ندارد آن هم زمانی است که وکالت بلاعزل طلاق را به همسرش بدهد، در این شرایط امکان استرداد آن وجود ندارد.

وکیل طلاق

روش های دیگری نیز برای درخواست طلاق از جانب زن وجود دارد که یکی از آنها طلاق توافقی است و دیگری طلاق به دلیل عسروحرج است.

وکیل طلاق

شاید بسیاری از شما ها معنی عسرو حرج ندانید. معنای لغوی آن یعنی سختی و مشقت. در واقع اگر شرایط زندگی به نحوی باشد که سخت باشد و ادامه زندگی برای زن طاقت رسا شود می تواند با اثبات یک یا چند مورد از مصادیق عسروحرج درخواست طلاق دهد.

شرایط عسروحرج شامل:

  • اعتیاد
  • فحاشی و دست بزن
  • نداشتن شغل مناسب
  • ترک خانه بیشتر از ۶ ماه بدون دلیل موجه
  • حبس بیشتر از ۵ سال
  • عدم پرداخت نفقه (هزینه های خوراک، لباس، عدم تهیه خانه، بهداشت و درمان و…)
  • و…

اثبات هر یک از موارد بالا در محضر دادگاه نیاز به زمان و اطلاعات حقوقی دارد به همین دلیل بهتر است از یک وکیل ماهر و با تجربه کمک بگیرید.

البته برخی از وکلا به دلیل نداشتن تجربه یا مهارت کافی ممکن است نتوانند راه به جایی ببرند یا فقط به فکر منافع شخصی خودشان باشند و مشکل شما را نه تنها حل نکرده بلکه پیچیده تر کنند. در مقابل بسیاری از وکیل های ماهری نیز هستند که با حس مسئولیت پذیری بالا و تجربه ی کافی کار شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام می رسانند.

اگر در این شرایط قرار گرفته اید و نیاز به کمک یک وکیل ماهر دارید با دفتر حقوقی سداد وکیل تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

☎️۰۹۱۲۱۸۹۳۸۰۸

مراحل طلاق توافقی

  • هماهنگی درباره موارد اساسی: در این مرحله، زن و مرد به اتفاق در مورد مسائل اساسی مانند مهریه، حضانت فرزندان، و حقوق مالی زوجه توافق می‌کنند.
  • مشاوره و تعیین وکیل: پس از توافق اولیه، هر طرف به وکیل خود مراجعه کرده و نسبت به ادامه مراحل طلاق اقدام می‌کند.
  • قرار ملاقات با وکیل: در این مرحله، با حضور طرفین و وکیل‌های خود، مسائل مربوط به طلاق بررسی می‌شود.
  • تهیه و تنظیم دادخواست: با توجه به توافقات معین، وکلای طرفین دادخواست طلاق توافقی را تهیه و آماده می‌کنند.
  • ارائه دادخواست به دادگاه: دادخواست توسط وکیل‌ها به دادگاه ارائه و پروسه رسمی طلاق آغاز می‌شود.
  • مطرح کردن پرونده در دادگاه: وکلای طرفین پرونده طلاق را در دادگاه مطرح و مراحل دادرسی را پیگیری می‌کنند.
  • صدور رای دادگاه: پس از بررسی مستندات، دادگاه رای قطعی خود را اعلام می‌کند که تصمیم نهایی درباره طلاق توافقی بین ۱۰ تا ۳۰ روز طول می کشد.
  • تحویل رای دادگاه به زوجین: وکلای طرفین پس از دریافت رای قطعی، آن را به زوجین ارائه می‌دهند.
  • ثبت طلاق در دفتر خدمات الکترونیک قضایی: زوجین با حضور در دفتر ثبت و تحویل رای دادگاه، مراحل ثبت طلاق توافقی را آغاز و این تصمیم نهایی را به صورت رسمی ثبت می‌کنند.

مراحل طلاق توافقی

نتیجه گیری

خیلی ممنونیم که تا انتها همراه ما بودید. مطالبی که در زمینه طلاق وجود دارند بسیار گسترده و پیچیده هستند برای همین نمیتوان آنها را در قالب یک مقاله در اختیارتان قرار داد.

اگر در زندگی تان با چنین مسئله ای روبرو هستید و نیاز به کمک یه وکیل حرفه ای دارید با دفتر حقوقی سداد وکیل تماس بگیرید. ☎️۰۹۱۲۱۸۹۳۸۰۸☎