جالب و خواندنی


دریاچه چیتگر را می‌توان یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی تهران دانست که تفریحات متعدد و مختلفی را در خود جای داده است. یکی از محبوب‌ترین تفریحات موجود در این دریاچه، دوچرخه سواری است. شما می‌توانید با استفاده از دوچرخه شخصی و یا اجاره‌ای در مسیر تعیین شده رکاب زده و از فضای دریاچه چیتگر لذت ببرید. در صورتی که دوچرخه شخصی به همراه ندارید، می‌توانید از خدمات اجاره دوچرخه استفاده کنید که توسط چندین مرکز در محوطه دریاچه ارائه می‌شوند. در ادامه مطلب به صورت مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

صفر تا صد اجاره دوچرخه در دریاچه چیتگر

پیست دوچرخه‌سواری دریاچه چیتگر

پیست دوچرخ‌سواری دریاچه چیتگر را می‌توان یکی از پرطرفدارترین امکانات محوطه دریاچه دانست. این پیست امکان رکاب‌زنی در یک هوای پاکیزه و منظره‌ای زیبا را برای افراد علاقه‌مند به دوچره‌سواری فراهم کرده است. توجه داشته باشید که پیست دوچرخه‌سواری چیتگر از سه بخش مختلف تشکیل شده است:

  • پیست سرعت
  • پیست استقامت
  • پیست مخصوص بانوان

شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، در هر کدام از این پیست‌ها به رکاب‌زنی پرداخته و از منظره زیبای دریاچه لذت ببرید. توجه داشته باشید که طول پیست سرعت در حدود ۱۷۰۰ متر و پیست مخصوص بانوان در حدود ۱۳۰۰ متر است. اما اگر توان و فرصت کافی برای دوچرخه‌سواری دارید، پیشنهاد می‌کنیم از پیست استقامت به طول ۵ هزار متر استفاده کنید.

اجاره دوچرخه در محوطه دریاچه چیتگر

جهت راحتی افراد و فراهم آوردن امکان دوچرخه‌سواری برای تمام بازدیدکنندگان از دریاچه چیتگر، غرفه‌هایی برای اجاره دوچرخه در این مکان تفریحی تعبیه شده است. این غرفه‌ها بیش از ۱۰۰۰ دوچرخه در انواع مختلف را برای گروه‌های سنی متفاوت در اختیار دارند و شما می‌توانید با مراجعه به یکی از این مراکز، دوچرخه‌ای متناسب با شرایط فیزیکی و سن خود تهیه کنید.

هزینه کرایه دوچرخه در محیط دریاچه چیتگر از ۲۰ الی ۵۰ هزار تومان متفاوت است. این موضوع بستگی به نوع دوچرخه‌ای دارد که انتخاب می‌کنید. توجه داشته باشید که این هزینه برای اجاره یک ساعت دوچرخه است و در صورت تاخیر ۲۰ الی ۶۰ دقیقه‌ای باید جریمه‌ای معادل با یک ساعت استفاده از دوچرخه را پرداخت کنید.

همچنین، توجه داشته باشید که برای کرایه دوچرخه باید مدارک هویتی همچون، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و… خود را به غرفه‌دار تحویل دهید. بدین ترتیب می‌توانید به آسانی و با هزینه‌ای معقول دوچرخه مورد علاقه خود را اجاره کرده و برای مدتی به رکاب‌زنی در دور دریاچه چیتگر مشغول شوید.

صفر تا صد اجاره دوچرخه در دریاچه چیتگر

امکانات امنیتی و درمانی در پیست دوچرخه‌سواری چیتگر

دوچرخه‌سواری در دور دریاچه چیتگر می‌تواند تجربه لذت‌بخشی برای شما و دوستانتان به همراه داشته باشد. شما می‌توانید با دوچرخه شخصی خود و یا اجاره دوچرخه از غرفه‌های تعبیه شده، به رکاب‌زنی مشغول شده و از هوای پاکیزه و منظره زیبا این دریاچه لذت ببرید. جهت تأمین امنیت و سلامت دوچرخه‌سواران، مدیریت دریاچه چیتگر تمهیداتی را درنظر گرفته است. به‌عنوان مثال، می‌توان به حضور آمبولانس و کمک‌های اولیه در اطراف پیست دوچرخه‌سواری اشاره کرد. بدین ترتیب اگر حادثه‌ای برای فردی رخ دهد، تیم پزشکی سریعاً به محل حادثه اعزام شده و کمک‌ای اولیه را جهت بهبودی وی ارائه می‌دهند. علاوه بر این موضوع، تمام افرادی که اقدام به کرایه دوچرخه از غرفه‌های مربوطه می‌کنند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته و می‌توانند با خیالی آسوده به رکاب‌زنی مشغول شوند.

نکاتی در مورد پیست دوچرخه‌سواری چیتگر

مجموعه چیتگر امکانات خاصی برای دوچرخه‌سواران اندیشیده است تا شما عزیزان بتوانید با خیالی آسوده مشغول رکاب‌زنی در فضای اطراف دریاچه شده و از اوقات فراغت خود لذت ببرید. در ادامه به برخی از این امکانات می‌پردازیم:

  • نورپردازی مسیر دوچرخه‌سواری چیتگر جهت برخورداری از نور کافی در طول شب
  • جهت افزایش امنیت رکاب‌زنان و سایر افراد، طول مسیر دوچرخه‌سواری با تور فلزی و حصار محصور شده است.
  • پیست‌های دوچرخه‌سواری چیتگر به صورت یک‌طرفه هستند تا از ایجاد حادثه جلوگیری شود.
  • در تمام مسیر دوچرخه‌سواری از علائم راهنمایی مناسب استفاده شده است.
  • امکان استفاده رایگان از پیست دوچرخه‌سواری چیتگر با دوچرخه شخصی
  • امکان اجاره دوچرخه از ساعت ۳۰ صبح تا ۱۱ شب
  • و…

تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم جهت تأمین امنیت و رفاه افراد علاقه‌مند به دوچرخه‌سواری در فضای اطراف دریاچه چیتگر در نظر گرفته شده است. اگر از علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری هستید و یا به دنبال یک تفریح سالم و استفاده از منظره دریاچه چیتگر هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با دوستان و خانواده خود به دریاچه چیتگر مراجعه کرده و زمانی را صرف رکاب‌زنی و گردش در محوطه دریاچه بکنید.

صفر تا صد اجاره دوچرخه در دریاچه چیتگر

پیست دوچرخه‌سواری کوهستانی چیتگر

علاوه بر پیست دوچرخه‌سواری موجود در اطراف دریاچه چیتگر، یک پیست کوهستانی نیز در پارک جنگلی چیتگر طراحی شده است. پیست دوچرخه‌سواری زیبا و جذابی که از یک مسیر سخت و دشوار برخوردار است. اگر از علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری کوهستانی هستید می‌توانید به پارک جنگلی چیتگر مراجعه کرده و پس از اجاره دوچرخه مناسب، این مسیر زیبا و تماشایی را طی کنید.

البته، توجه داشته باشید که پیست دوچرخه‌سواری کوهستانی چیتگر دارای موانع و پست و بلندی‌های متعدد است. این موانع جهت شبیه‌سازی شرایط کوهستانی ایجاد شده است و حسابی دوچرخه‌سواران را به چالش خواهد کشید. در حین دوچرخه‌سواری در پیست کوهستانی و لذت از هیجان آن، می‌توانید از فضای زیبا و آرام پارک جنگلی چیتگر نیز لذت ببرید.

سرمایه‌گذاری در منطقه ۲۲ تهران و نزدیکی به دریاچه چیتگر

منطقه ۲۲ تهران را می‌توان یکی از بهترین مناطق پایتخت برای زندگی دانست. این منطقه از آب‌وهوایی پاکیزه برخوردار بوده و دسترسی آسانی به نقاط دیگر کلان‌شهر تهران دارد. علاوه بر آن، دریاچه و پارک جنگلی چیتگر در این منطقه واقع شده است؛ یک جاذبه توریستی که می‌تواند تفرجگاه مناسبی برای ساکنین این منطقه باشد. زندگی در یک منطقه خوش آب‌وهوا و نزدیکی به دریاچه چیتگر می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای ساکنین پایتخت باشد.

شما عزیزان می‌توانید با سرمایه‌گذاری در منطقه ۲۲ تهران و خرید ملک در این منطقه، از مزایا و ویژگی‌های دریاچه چیتگر نیز بهره‌مند شوید. علاوه بر آن، با خرید ملک و سرمایه‌گذاری در منطقه ۲۲ تهران می‌توانید سرمایه‌گذاری خوبی را برای آینده خود و فرزندتان انجام دهید. دیار ۲۲ یکی از برترین مجموعه‌های فعال در حوزه سرمایه‌گذاری بر روی ملک در منطقه ۲۲ تهران است. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره و خدمات این مجموعه، سرمایه‌گذاری مناسبی را در پروژه‌های این منطقه انجام دهید. یکی از برترین پروژه‌های در حال اجرا در منطقه ۲۲ تهران، پروژه ستین است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه و سرمایه‌گذاری بر روی آن می‌توانید به صفحه این پروژه در وب‌سایت مراجعه کنید.