یکی از سرگرمی‌های علاقمندان به طراحی داخلی، آشنایی با جدیدترین سبک‌های طراحی دکوراسیون است. با شناخت این سبک‌ها شما می‌توانید خانه‌ای به روز و مدرن طراحی کنید و از دنیای طراحی عقب نمانید. شرکت‌های بزرگ طراحی، طراحان به نام و روندهای جدیدی که در دنیای طراحی شکل گرفته‌اند تعیین کننده جدیدترین سبک‌های طراحی دکوراسیون هستند و اصولا یک سبک و یک ترند نمی‌تواند معرف تمام چیزهای جدیدی باشد که در یک دوره زمانی ارائه شده است. اگر می‌خواهید با سبک‌های طراحی دکوراسیون جدید آشنا شوید راه‌های مختلفی برای شما وجود دارد که یکی از این راه‌ها مطالعه است. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز جدیدترین سبک‌های طراحی دکوراسیون را که در سال جدید مد روز و محبوب خواهند بود به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید خانه‌ای مدرن و به روز طراحی کنید.

طیف‌های مختلف رنگ زرد

یکی از مهم‌ترین گام‌ها در طراحی داخلی یک منزل یا هر فضای دیگر انتخاب رنگ است. رنگ‌ها نقش مهمی در شکل گیری فضا ایفا می‌کنند و تاثیری که این فضا بر ساکنین آن خواهد داشت به شدت متاثر از رنگ‌های به کار رفته در آن است. اگر به تصویر منتشر شده از طراحی‌های جدید در شبکه اجتماعی پینترست نگاهی بیندازید حضور پررنگ زرد و طیف‌های مختلف آن مثل خردلی را مشاهده خواهید کرد. رنگ خردلی یک رنگ گرم و نسبتا خنثی است که انرژی و زیبایی خاصی به فضای منزل شما می‌دهد بدون آن که از وقار آن کم کند. البته هر طیفی از زرد که به آن علاقه دارید می‌تواند زینت بخش دکوراسیون منزل شما باشد به شرطی که از آن در حد تعادل استفاده کنید.

سبک‌های طراحی دکوراسیون برای سال جدید

سبک‌های طراحی دکوراسیون به روش پایدار

این سبک شاید به عنوان یک ترند یا مد مطرح نباشد اما پایداری بحثی است که در دنیای امروز جایگاه خاصی پیدا کرده است و آگاهی از محیط و منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت به نظر می‌رسد. اگر محیط زیست برای شما مهم است حتما از این سبک در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. برای این منظور سعی کنید متریال‌هایی را به کار ببرید که قابل بازیافت هستند و یا از مواد بازیافتی تهیه شده‌اند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند. مثلا به جای پارچه‌های تهیه شده از الیاف مصنوعی یا پنبه معمولی از پنبه ارگانیک استفاده کنید و یا به جای مبلمان چوبی مبلمان بامبو به کار ببرید که سریع‌تر از چوب در طبیعت جایگزین می‌شود.

سبک‌های طراحی دکوراسیون برای سال جدید

مخمل

اگر به پارچه‌های لوکس و زیبا در مبلمان و دکوراسیون منزل خود علاقه دارید امسال می‌توانید روی این بخش از ایده و سلیقه خود به عنوان جدیدترین سبک‌های طراحی دکوراسیون تاکید و تمرکز بیشتری داشته باشید. مخمل امسال بسیار محبوب  مد روز خواهد بود و این به معنای آن است که شما می‌توانید از این پارچه زیبا در قسمت‌های مختلف دکوراسیون از جمله رومبلی‌ها، کوسن‌ها و روتختی و رومیزی استفاده کنید. مخمل بافتی لوکس و منحصر به فرد دارد که گران قیمت به نظر می‌رسد و شما با هزینه کم می‌توانید مخمل را به دکوراسیون منزل خود اضافه کرده و بر زیبایی آن بیفزایید.

سبک‌های طراحی دکوراسیون برای سال جدید

سادگی به سبک اسکاندویناوی

در مطالب قبلی مجله قرمز در مورد سبک اسکاندیناوی و ویژگی‌های آن مطالبی را بیان کرده‌ایم. اما سبک اسکاندیناوی بیشتر به سادگی و راحت بودن شهرت دارد و در آن از عناصر طبیعی به بهترین شکل استفاده می‌شود. اگر خانه‌های طراحی شده به این سبک مورد علاقه شما هستند پس می‌توانید در سال جدید هم این سبک را در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید مثلا از پوشش پشم و خز روی زمین و روی صندلی‌ها استفاده کنید، اکسسوری‌های کاربردی و ساده به دکوراسیون خانه اضافه کنید و یا عناصر طبیعی مثل چوب و سنگ را در بافت واقعی آن‌ها به کار ببرید.

سبک‌های طراحی دکوراسیون برای سال جدید

استفاده از گیاهان سبز

استفاده از گیاهان سبز برای هر خانه‌ای ضروری است چون این گیاهان نه تنها محیط را زیباتر می‌کنند بلکه باعث سالم شدن هوا، تنظیم رطوبت موجود در هوا و افزاش انرژی مثبت محیط نیز می‌شوند. پس اگر جای گیاهان سبز در منزل شما خالی است وقت آن رسیده است که از آن‌ها در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. اما این استفاده نباید محدود به خود گیاهان باشد بلکه شما می‌توانید طرح گیاهان و گل‌ها، طرح برگ‌های استوایی و … را برای زیباتر کردن محیط به کار ببرید مثلا یک فرش با طرح برگ‌های سبز طبیعی بسیار زیباتر از یک فرش ساده یا طرح هندسی است.

سبک‌های طراحی دکوراسیون برای سال جدید

طرح‌های کهکشانی از جدیدترین سبک‌های طراحی دکوراسیون

با نزدیک شدن به پنجاهمین سالگرد فرود انسان بر روی ماه، موضوع فضا، ماه، ستارگان و کهکشان‌ها به یک موضوع محبوب و پرطرفدار در دنیای طراحی تبدیل شده است. البته بشر همیشه به فضاهای لایتناهی و ماوراء علاقه داشته است اما در حال حاضر این سبک به یک ترند جهانی تبدیل شده است و می‌توان نشانه‌های آن را همه جا دید، از طرح فضانوردان گرفته تا ماه و ستاره و طرح‌های واقع گرایانه از سیارات و ماه. حتی طرح‌هایی مثل طالع بینی و ماه تولد نیز در این دسته قرار می‌گیرند که می‌توانند زینت بخش فضای منزل شما باشند.

سبک‌های طراحی دکوراسیون برای سال جدید

رنگ بژ

همان طور که گفتیم رنگ می‌تواند نقش مهمی در شکل گیری فضای منزل شما داشته باشد. در این میان رنگ‌های خنثی اثرگذاری و جایگاه مهم‌تری دارند چون می‌توان از آن‌ها به مقدار زیاد و در بیشتر بخش‌های منزل استفاده کرد. رنگ بژ یکی از این رنگ‌های خنثی است که تطبیق پذیری بسیار خوبی دارد و برخلاف دیگر رنگ‌های خنثی گرمی و زیبایی خاصی دارد. رنگ بژ توسط چندین شرکت و طراح برتر به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است و می‌تواند بهترین گزینه برای تغییر دکوراسیون منزل شما باشد.

سبک‌های طراحی دکوراسیون برای سال جدید

سبک مدیترانه‌ای

اگر با سبک‌های طراحی دکوراسیون آشنایی داشته باشید احتمالا نام سبک مدیترانه ای را نیز شنیده‌اید. سبک مدیترانه‌ای نوعی سبک ساحلی است که از کشورهای حاشیه این دریا وام گرفته شده است. ویژگی‌های خاص این سبک عبارتند از رنگ‌های شاد و سرد، عناصر ساحلی و دریا، چینی آلات، راحتی و بی دغدغگی و هر چیزی که شما را به یاد تعطیلات و سفر به کنار دریا می‌اندازد. اگر سبک زندگی مدیترانه‌ای سبک مورد علاقه شما است پس می‌توانید در طراحی داخلی منزل خود نیز از این عناصر استفاده کنید و به زیبایی و تازگی آن بیفزایید.

سبک‌های طراحی دکوراسیون برای سال جدید

سبک آرت دکو

آرت دکو یکی از سبک‌های طراحی است که در اوایل قرن بیستم ابداع شد و تقریبا صد ساله است اما هنوز هم جایگاه خود را در دنیا طراحی حفظ کرده است. آرت دکو نشانه‌های مختلفی دارد از جمله استفاده از خطوط موازی، رنگ‌های مدرن و خنثی و طرح‌های تکراری و متقارن که حالتی مدرن و کلاسیک دارد و شما را به یاد دهه ۱۹۲۰ و ساختمان‌های آن زمان مثل امپایر استیت و … می‌اندازد. سبک آرت دکو در حال حاضر محبوب و پرطرفدار شده است و با کمی به روز شدن در قسمت‌های مختلف طراحی دکوراسیون از جمله ظروف قابل پیاده سازی است.

سبک‌های طراحی دکوراسیون برای سال جدید

استفاده از نوشته‌ها و شعار در طراحی دکوراسیون

شعار و نوشته هم جزو جدیدترین سبک‌ها و ترندها در طراحی داخلی است که شما می‌توانید در سال جدید به روش‌های مختلفی آن را در فضای منزل خود به کار ببرید. مثلا می‌توانید ظرف و ظروف و نگهدارنده‌هایی تهیه کنید که روی آن‌ها نوشته‌های گرافیکی وجود دارد یا از کوسن و پارچه با چنین طرح‌های بهره ببرید تا به زیبایی و به روز شدن دکوراسیون منزل خود کمک کرده باشید.  قبل از تهیه چنین عناصری حتما به نوشته‌ها و مفهوم آن‌ها دقت کنید و چیزهایی را انتخاب کنید که برای شما دارای معنی و ارزش هستند و یا حس شوخ طبعانه و جذابی دارند.

سبک‌های طراحی دکوراسیون برای سال جدید

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه دکوراسیون داخلی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Amara (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)