جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
نظرات مشتریان در فروشگاه های اینترنتی

اهمیت نظرات مشتریان فروشگاه های اینترنتی در سایت ها

بعد از خرید های اینترنتی، بسیاری از مشتریان، نظرات خود را در سایت ها منعکس می‌کنند. البته کار سختی است که فهمید آیا نظرات مشتریان بدون غرض هستند و می‌شود به آن ها اطمینان کرد یا نه. به هر حال نظرات مشتریان، منبع خوبی برای فروشندگان کالاها هستند و می‌توان از آن ها بسیاری نکات را فهمید.

برای مثال، همه‌ی فروشندگانی که کالاهای خود را از طریق سایت آمازون به فروش می‌رسانند، باید نظرات مشتریانی که خرید انجام داده اند و در سایت نظر دهی کرده اند را رصد کنند. شما هر فروشگاه اینترنتی که دارید، بهتر است به فروشگاه های اینترنتی پر بازدید در زمینه‌ی مورد نظر خود رجوع کرده و از نظرات مشتریانی که خرید انجام داده اند مطلع شوید. مثلاً برای خارجیان، سایت آمازون که بهترین فروشگاه اینترنتی است و به عبارتی، در حوزه‌ی تجارت الکترونیک پیشرو است و به بازار آن سلطه دارد، مرجع خوبی برای فهمیدن نظرات مشتریان است. بعضی از گزارشات تخمین زده اند که حدود ۴۰% از فروش خرده فروشی های آنلاین در آمریکا، به آمازون اختصاص دارد.

فایده‌ی خواندن نظرات مشتریان که از یک سایت خرید اینترنتی انجام داده اند، چیست؟

نظرات مشتریان، که در سایت های خرده فروشی اینترنتی دیده می‌شود، نه تنها برای کسانی که قصد خرید آن محصولات را دارند مفید است، بلکه برای فروشندگان و سازندگان محصولات نیز حائز نکات با اهمیتی است. نظرات خریداران، به بقیه کمک می‌کند که بتوانند خرید بهتری انجام دهند و ریسک خریدشان کاهش می‌یابد. به طوری که با اطلاعات کامل تری اقدام به خرید کالای مورد نظر خود می‌نمایند.

نظرات مشتریان سایت ها

بسیاری از فروشندگان و تولید کنندگان، نظرات بسیاری از خریداران محصولات مختلف را از سایت های پر بازدید رصد می‌کنند تا از نکات مورد نظر در بازخورد مشتریان آگاهی یافته و برای آینده‌ی شرکت خود برنامه ریزی بهتری داشته باشند. مثلا بعضی از تولید کنندگان، به صفحه ای در سایت آمازون، که مربوط به کالای تولیدی مشابه کالای تولیدی آن ها است، مراجعه می‌کنند و نظرات مشتریان را می‌خوانند. این کار باعث می‌شود در تولید محصول مورد نظر خود، دوباره کاری نکنند و از تجربیات آمازون و بازخورد مشتریان بهره مند شده و در هنگام تولید محصول، آن ها را مد نظر قرار می‌دهند. رقیبان شرکت های اینترنتی، این کار را بسیار زیاد انجام می‌دهند.

فروشگاه های اینترنتی، برای جلوگیری از نظرات نادرست و غرضمندانه‌ی مشتریان درباره‌ی خرید اینترنتیشان، چه کاری باید انجام دهند؟

به یک نمونه فروشگاه اینترنتی که حساسیت بالایی نسبت به راستی و درستی نظرات مشتریان خود دارد، اشاره می‌کنیم. آمازون، برای جلوگیری از نظرات بی مورد افراد، از روش های قانونی در برابر نظرات نادرست و غرض ورزانه استفاده کرده است. این خرده فروش اینترنتی، در سال ۲۰۱۶ یک دستورالعمل برای نحوه‌ی نظردهی مشتریان و قواعد و مقررات آن تنظیم کرد تا از نظرات غرض ورزانه و یا از سوی رقبا برای کم کردن اعتماد به برند در مشتریان، جلوگیری نماید. این مساله بسیار مهم است؛ چرا که نظرات مشتریان، برای کسانی که قصد خرید آنلاین دارند، در حکم یک توصیه‌ی شخصی است و بر روی آن ها بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

روندی که در نظرات کاربران سایت ها دیده می‌شود، بر سودآوری آن سایت تاثیر زیادی دارد.

ترجیحات و اولویت های مشتریان، در طول زمان همواره در حال تغییر است. تکنولوژی های جدید، تغییرات فرهنگی و غیره، می‌تواند الگوهای خرید مشتریان را تغییر دهد. در یک تحقیق که اخیراً انجام شده است، از بین ۶۲۵ فروشنده، ۷۵% از آن ها هنگامی که قصد داشتند تصمیمات مربوط به کسب و کار خود را اتخاذ کنند، ابتدا روند نظرات مشتریان در سایت های اینترنتی را رصد می‌کردند. این فروشندگان، جواب سوالاتی همچون سوالات زیر را با استفاده از مرور نظرات کاربران سایت می‌یافتند:

 آیا بازخورد های کاربران، نسبت به گذشته تغییراتی داشته است؟ اگر تغییراتی داشته است، این روند تغییرات به چه سمتی است؟ دلیل این تغییرات چیست؟ آیا این تغییرات مرتبط به کسب و کار آن ها می‌باشد یا ربطی به آن نخواهد داشت؟ استراتژی نگهداری موجودی کالاها در شرکت ما، در اثر این تغییرات چه گونه باید شود؟ آیا باید با توجه به تغییرات مشاهده شده در نظرات کاربران، میزان موجودی کالاهای خود را افزایش دهیم یا کاهش؟ آیا زمان این رسیده است که محصول مورد نظر خود را دیگر تولید نکنیم و یا تغییر کاربری دهیم؟

نظرات مشتریان خرده فروشی های اینترنتی

البته رصد کردن نظرات مشتریان و تحلیل آن ها برای رسیدن به پاسخ امثال سوالات فوق، کاری وقت گیر می‌باشد. بسیاری از فروشندگان، رصد کردن نظرات مشتریان را به صورت دستی انجام می‌دهند؛ اما تعداد کمی از آن ها نیز از ابزارهای ویژه ای برای این کار استفاده می‌کنند و یا این که کار مورد نظر را به یک شرکت طرف سوم سپرده اند. استفاده از نرم افزارها نیز متداول است.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن مطالب بیشتر در مورد تجارت الکترونیک، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی رشد روز افزون یک فروشگاه اینترنتی رجوع کنید.
  • خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید.

 

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

آشنایی با انواع ضدآفتاب، بهترین ضدآفتاب برای جنس پوست شما چیست؟
آشنایی با انواع ضدآفتاب، بهترین ضدآفتاب برای پوست شما چیست؟
0
چند مدل لاک مشکی و طلایی ،ترکیبی که هرگز از مد نمی‌افتد
چند مدل لاک مشکی و طلایی ،ترکیبی که هرگز از مد نمی‌افتد
131
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند
227
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
169
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
290
بهترین عطر را بر اساس حس و حال خودتان انتخاب کنید
بهترین عطر را بر اساس حس و حال خودتان انتخاب کنید
213

مقالات سلامت

سرطان تخمدان
سرطان تخمدان ؛ عوامل موثر، علائم و انواع روشهای درمان
30
داروهای فشار خون بالا
داروهای فشار خون ؛ نحوه عملکرد، فواید و عوارض جانبی
686
داروی استرادیول
معرفی کامل داروی استرادیول (Estradiol) برای درمان مشکلات زنانه
242
علتهای مه مغزی
مه مغزی معمولا به ۱۰ دلیل پزشکی برای انسان رخ می‌دهد
803
پروپولیس ماده‌ای با هزاران فاید از درمان بیماری پوستی تا سرطان
371
خواص مریم‌ گلی
مریم‌ گلی و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این گیاه دارویی
1,168

مقالات آشپزی

کوکوی مرغ
کوکوی مرغ با پنیر موزارلا (با گزینه بدون گلوتن)
141
کیک آناناس
کیک آناناس با تزئین خامه و نارگیل به همراه آموزش خشک کردن آناناس
283
نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
1,371
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
602
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
1,216
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
920

مقالات تغذیه

آرد بدون گلوتن
آرد بدون گلوتن با ۲۵ نوع مختلف که نیاز شما را به آرد به طور کامل رفع می‌کند
241
ویتامین A
ویتامین A چه نقشی در سلامت بدن دارد و مقادیر توصیه شده آن چقدر است؟
523
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
671
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
169
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی با ۱۳ دستورالعمل مختلف که می‌توانید در خانه درست کنید
550
فواید آب خیار
آب خیار و معرفی ۷ مورد از مزایای استفاده از این نوشیدنی مفید
571