جالب و خواندنی


اینستاگرام با ایجاد بستری مناسب برای نمایش و عرضه محصولات و خدمات مختلف به مخاطبین، به یکی از  تاثیر گذار ترین فضاها برای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. حال که تعداد کسب و کارها و پیج های کاری در اینستاگرام بیشتر شده است، بسیاری از کسب و کارها به اجرای تبلیغات در اینستاگرام رو آورده اند و قصد دارند که از این طریق فروش خود را افزایش دهند.

حال یک سوال، آیا تمامی محتواهای تبلیغاتی در اینستاگرام، نظر شما را به عنوان بیننده به سمت خود جلب می‌کنند؟ آیا همه محتواهای تبلیغاتی به یک میزان نظر شما را به سوی خود جلب می‌کنند؟ قطعا خیر. وجه تمایز تبلیغات اینستاگرامی با یکدیگر، متن تبلیغاتی، نحوه طراحی بنر اینستاگرام و نوع ارائه آن به مخاطب است. طراحی بنر تبلیغاتی در اینستاگرام اصول خاص خود را دارد و طراح حتما باید به نکاتی حین طراحی توجه داشته باشد تا در اجرای تبلیغات به موفق برسد. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا روش ساخت بنر اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

بنر تبلیغاتی اینستاگرام و اهمیت آن

به محتوای ویدیویی یا عکسی که در قالب استوری و ریلز و پیست در اینستاگرام به منظور افزایش مشتری و فروش منتشر میشود بنر تبلیغاتی اینستاگرام می‌گویند. بنر تبلیغاتی اینستاگرام شامل متن تصویر یا ویدئو برای انتقال و معرفی محصولات یا خدمات به مشتریان است.  انتقال پیام تبلیغاتی در گذشته به روش چاپ بیلبوردها و پخش تراکت بود که تا حدودی توانست موفق عمل کند اما به دلایل زیادی همچون دور بودن از جامعه هدف، هزینه‌های سنگین و … کمرنگ‌تر شد. با رونق تبلیغات اینستاگرامی، بنر ها جایگزین بیلبورد های گران قیمت را گرفته و توانستند بازدهی بیشتری را از روش های سنتی تبلیغات به ارمغان بیاورند.

درست است که تبلیغات میانبری برای رسیدن به بازاریابی بهتری است اما هر تبلیغاتی موفق نمیشود هرچقدر که هزینه بالایی برای تبلیغات پرداخت کرده اما از رعایت اصول آن غافل شوید، تبلیغات شما احتمالا هیچ تاثیری در روند رشد کسب و کار شما نخواهد داشت.

اگر بنرهای تبلیغاتی به درستی طراحی شوند می‌توانند منجر به ماندگاری نام برند در ذهن مخاطبین شوند، تعداد فالوورها را افزایش دهند، میزان فروش را بالا برده و در نهایت منجر به رشد و ارتقا برند و کسب و کار شما شوند.

آموزش ساخت بنر اینستاگرامی جهت موفقیت در اینستاگرام

انواع بنرهای تبلیغاتی در اینستاگرام

بنرهای تبلیغاتی بسته به نوع محتوا و هدف از انتشار آن‌ها، به صورت ویدئویی و تصویری طراحی می‌شوند.

  • بنر ویدئویی: بنرهای ویدئویی از ویدئوی تبلیغاتی تشکیل میشود که در این ویدئو، محصول یا خدمات مورد نظر با یک سناریو جذاب به مخاطب معرفی میشود. درصورتی که سناریو طراحی شده در بنر ویدئویی جذابیت کافی را داشته باشد به جرات میتوان گفت که بنر ویدئویی نسبت به بنر تصویری تاثیرگذار تر خواهد بود.
  • بنر تصویری: بنرهای تصویری متشکل از عکسی است که در عین جذابیت، باید کلیت موضوع را به مخاطب انتقال دهد. البته متن تبلیغاتی کوتاه و گیرا در کنار تصویر می‌تواند تاثیر تبلیغات را چندین برابر کند.

هر یک از بنرهای تصویری و ویدئویی در جایگاه خود می‌توانند موثر عمل کنند. حال اینکه طراحی کدام یک از آن‌ها برای بازاریابی بهتر بوده و به سلیقه مخاطب هدف نزدیکتر است؛ باید توسط تیم کارشناس و متخصص مورد ارزیابی قرار گیرد.

تفاوت پست و بنر تبلیغاتی در اینستاگرام

یکی از سوالات پرتکراری که تبدیل به دغدغه‌ای برای صاحبان مشاغل شده این است که پست و بنر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ اصلا چرا باید وقت و انرژی خود را صرف طراحی بنر تبلیغاتی کنیم درحالی که به راحتی می‌توان با انتشار یک پست، محصول یا خدمات خود را معرفی کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که بنر تبلیغاتی در واقع نوعی پست اینستاگرامی است اما با این تفاوت مهم که بنر جنبه تبلیغاتی دارد و باید خلاقانه طراحی شود، در بسیاری از مواقع نوشتن سناریو بنر تبلیغاتی ساعت ها زمان لازم دارد چرا که هدف از آن جلب توجه حداکثر مخاطبین است. بنرهای تبلیغاتی باید در صفحات پربازدید اینستاگرام منتشر شوند تا مخاطبین بیشتری را هدف قرار دهند.

بنر های تبلیغاتی دارای لینک یا یک کال تو اکشنی هستند که مخاطب را به سایت و یا صفحه ای در اینستاگرام هدایت کنند.

به بیان ساده تر، بنر برای تبلیغات مستقیم طراحی می‌شود اما پست برای ارائه محتوا منتشر می‌شود.

۵ نکته طراحی بنر تبلیغاتی که نباید از دست بدهید

طراحی بنر تبلیغاتی اصول و قوائد خاص خود را دارد، اگر حین طراحی این نکات را رعایت نکنید قطعا نتیجه دلخواه شما حاصل نخواهد شد. ۵ مورد از این نکات در ادامه لیست شده اند:

  • رعایت ابعاد و فرمت مناسب بنر : برای نمایش بهتر و باکیفیت تر بنر تبلیغاتی، باید آن را در ابعاد و فرمت مناسبی طراحی کنید.

در جدول زیر ابعاد و فرمت مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی لیست شده است:

۲-استفاده از متن تبلیغاتی کوتاه و جذاب: متن تبلیغاتی کوتاه ولی ماندگار می‌تواند ساعت ها در ذهن مخاطب باقی بماند و رعایت همین نکته ساده مسیر رسیدن به هدف را کوتاه‌تر خواهد کرد. جادوی استفاده از برخی کلمات را نیز در نظر داشته باشید. بهره گیری از کلماتی چون ارزان، فرصت محدود، رایگان و … می‌تواند محتوای شما را در نگاه اول به محتوای جذابی تبدیل کند.

۳-سناریوی جذاب: در بنر های ویدئویی و یا تصویری که به صورت اسلایدی منتشر می‌شوند، نوشتن سناریو مهم‌ترین رکن طراحی بنر تبلیغاتی است. جذابیت سناریو است که باعث وایرال شدن آن می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که مهم‌ترین بخش طراحی بنر که همان نوشتن سناریو است را به تیم‌های متخصص در این زمینه بسپارید. چرا که آن‌ها علاوه بر داشتن خلاقیت و دانش کافی، اتفاقات روزانه اینستاگرام را زیر نظر داشته و می‌توانند سناریو قدرتمند و ماندگارتری را طراحی کنند.

۴-رعایت ترتیب در المان‌های طراحی : طراح‌های حرفه‌ای می‌دانند که بهتر است از کدام عنصر در کجا استفاده کنند. آن‌ها با آگاهی از مسیر حرکت چشم مخاطب، عناصر مختلف را سازماندهی کرده و بر اساس اهمیت از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه ۳ عنصر مهم که در طراحی بنر تبلیغاتی باید مورد استفاده و توجه قرار بگیرند آورده شده است:

  • لوگو :از لوگو باید برای ایجاد برند سازی در بنر تبلیغاتی استفاده شود. در طراحی بنر از لوگو استفاده کنید اما نه به اندازه‌ای که به عنوان کال تو اکشن در نقطه کانونی قرار بگیرد و اهمیت داشته باشد. تنها کافی است که دیده شود.
  • ارزش پیشنهادی: ارزش پیشنهادی محصول یا خدمات، باید با پیشنهادات جذاب مثل مزایا و قیمت مناسب همراه باشد. از عباراتی مثل “ظرفیت محدود” یا “تخفیف باورنکردنی” استفاده کنید. این عبارات باید اولین چیزی باشند که مخاطب می‌بیند.
  • فراخوان عمل (CTA): به زبان ساده CTA یا Call To Action دکمه‌ای است که کاربران را به کلیک دعوت می‌کند. عباراتی مثل “همین حالا خرید کنید“، “از امروز آغاز کنید” و “تخفیف هیجان انگیز“، نمونه‌های خوبی از عباراتی هستند که بهتر است در دکمه‌های بنر تبلیغاتی استفاده شوند. توجه کنید که CTA باید در مرکز توجه بنر تبلیغاتی باشد و نظر مخاطب در اولین نگاه به سوی خود جلب کند. به کمک CTA می‌توانید فالوورها را با استفاده از لینک، به صفحه اینستاگرام یا وبسایت خود هدایت کنید و یا از آن‌ها برای مراجعه به پست‌‍‌های دیگر دعوت کنید.

حفظ تعادل بین این سه عنصر، برای تاثیر گذاری حداکثری بنر تبلیغاتی اهمیت بالایی دارد.

۵- همسو بودن شعار تبلیغاتی با صفحه هدف

تطابق بین پیام تبلیغاتی و صفحه هدف یا landing page ، از موارد مهمی است که کمتر به آن توجه میشود. منظور از صفحه فرود، صفحه‌ای است که مخاطب با کلیک روی کال تو اکشن وارد آن می‌شود. تطابق بین این دو عنصر مهم باعث می‌شود که کاربر به شما اعتماد کند. بنابراین بسیار مهم است که تبلیغ با برند و سبک پیج شما مطابقت داشته باشد. در صورتی که این مهم حین طراحی بنر تبلیغاتی رعایت نشود، کاربر بعد از مشاهده صفحه فرود و اطلاع از واقعی نبودن پیام تبلیغاتی، به سرعت از صفحه خارج می‌شود. این اتفاق باعث افزایش نرخ پرش و در نتیجه آن، کاهش نرخ تبدیل می‌شود.

برنامه های طراحی بنر تبلیغاتی با گوشی

در این بخش قصد داریم که ۲ ابزار کاربردی برای طراحی بنر تبلیغاتی در گوشی را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن canva

Canva برنامه ای با رابط کاربری ساده در گوشی های تلفن همراه است که برای طراحی بنر تبلیغاتی میتوان از آن استفاده کرد. المان های گرافیکی، قالب های آماده جذاب، فونت های مناسب برای متن های تبلیغاتی در بنر، تصاویر و افکت های کنوا، محبوبیت این اپلیکیشن را چندین برابر کرده است.

اپلیکیشن snappseed

اسنپ سید اپلیکیشنی است که توسط کمپانی گوگل برای ویرایش حرفه ای تصاویر ارائه شده است. تنظیمات رنگ، نور، توانایی تغییر جزئی ترین بخش های تصویر از مهم ترین ویژگی ها و امکاناتی است که این اپلیکیشن دارا است. اسنپ سید در عین حال که قدرت بالایی در ویرایش تصاویر دارد اما کمتر بدان توجه شده است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد طراحی بنر های منحصر به فردی را دارید که مثال آن را در هیچ پلتفرمی مشاهده نکرده اید، حتما از این اپلیکیشن استفاده کنید.

آموزش ساخت بنر اینستاگرامی جهت موفقیت در اینستاگرام

آموزش نوشتن متن تبلیغاتی در اینستاگرام

نوشتن متن تبلیغاتی اینستاگرام از مهمترین اقداماتی که برای موفقیت تبلیغات اینستاگرامی ضرورت دارد و نیاز به آموزش دارد. البته که با رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره میکنیم تا حدودی قادر به نوشتن متن های تبلیغاتی خواهید بود اما توجه داشته باشید که ممکن است این متن را هزاران نفر مطالعه کنند بنابراین نمیتوان با رعایت نکات ذکر شده متن تبلیغاتی یونیکی را نوشت. البته اگر خلاقیت داشته باشید کار برای شما ساده‌تر خواهد بود.

  • به جای پاراگراف از لیست استفاده کنید. تجربه نشان داده است که افراد، توقف بیشتری در بنرهای تبلیغاتی که دارای لیستینگ هستند می‌کنند و از پاراگراف های طولانی به سرعت می‌گذرند.
  • تا می‌توانید جمله خود را کوتاه بنویسید. در استفاده از تعداد کاراکتر ها خساست به خرج داده و تا میتوانید از چاشنی خلاقیت استفاده کنید. متن شما باید کمترین زمان مطالعه را از کاربر بگیرد و درعین حال ساعت ها در ذهن او ماندگار باشد.
  • برخی از کلمات، جملات شما را جذاب تر می‌کنند. اصولا کاربر در متن های تبلیغاتی به دنبال آن کلماتی مثل جدید، تخفیف، پیشنهاد ویژه و… است.
  • از ایموجی غافل نشوید. ایموجی باعث جذاب تر کردن متن شما خواهد شد. از ایموجی های مرتبط استفاده کرده تا شخصیت برند خود را حفظ کنید.
  • آخرین نکته هشتگ مناسب است. هشتگ گذاری مبحث گسترده ای است که باید درباره آن تحقیق کنید. اما به طور خلاصه استفاده از هشتگ مرتبط با محتوای بنر تبلیغاتی باعث می‌شود که افراد بیشتری بنر شما را مشاهده کنند. هشتگ ابزار تبلیغاتی رایگانی است که میتواند منجر به رشد پیج شما شود.

آموزش ساخت بنر اینستاگرامی جهت موفقیت در اینستاگرام

جمع‌بندی

در این بخش به آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در اینستاگرام پرداختیم. توجه داشته باشید که هزینه ای که برای تبلیغات میکنید آنچنان مهم نیست، چیزی که اهمیت دارد نحوه اجرای آن است. پس اگر قصد انجام تبلیغاتی را در اینستاگرام دارید و بعد از مطالعه این مطلب تصمیم گرفته اید که طراحی بنر تبلیغاتی را جدی بگیرید به شما تبریک میگوئیم چراکه درصد موفقیت شما در اجرای تبلیغات چندین برابر شده است. اما در صورتی که زمان کافی برای طراحی بنر تبلیغاتی را ندارید پیشنهاد ما به شما همکاری و مشورت با افراد متخصص در این زمینه است که علاوه بر تنظیم سناریو، توانایی نگارش متن گیرای تبلیغاتی را دارند. آژانس تبلیغاتی گاو بنفش یکی از معتبر ترین مجموعه های فعال در زمینه تبلیغات در اینستاگرام است که قادر به انجام صفر تا صد تبلیغات در اینستاگرام بوده و صد البته در طراحی بنرهای تبلیغاتی جزو ۳ مجموعه برتر کشور است.

لازم است تا بعد از انتخاب اهداف خود از تبلیغات در اینستاگرام، با افراد و مجموعه‌های معتبر در زمینه تبلیغات در اینستاگرام مشورت کرده و بهترین تصمیم را اخذ کنید. آژانس تبلیغاتی گاو بنفش می‌تواند مسیر را برای شما کوتاه‌تر کند و با توجه به حوزه کاری و هدف شما از تبلیغات، علاوه بر طراحی سناریو تبلیغاتی منحصر به فرد، صفر تا ۱۰۰ فرایند تبلیغ، از انتخاب بلاگر تا آنالیز بعد از تبلیغات را انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات تبلیغات گسترده و اینفلوئنسری در اینستاگرام به وبسایت آژانس تبلیغاتی گاو بنفش به آدرس www.gavebanafsh.com  مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۷۳۶۲۳۱ تماس بگیرید.