رپورتاژ آگهی


یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌های فروشگاهی آنلاین سایت ebay است. این سایت در سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون توانسته شعبات بسیاری را در سرتاسر دنیا تأسیس کند. کالاهای موجود در این سایت بسیار متنوع هستند. همچنین تمامی اقلام سایت ebay به صورت دسته‌بندی صحیح برروی پلن‌های کاربری نشان داده می‌شوند. برای خرید از ebay، می‌توانید از کالاهای نو و دسته دوم هر کدام را به دلخواه انتخاب کنید. همچنین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا به نام PayPal، با این سایت همکاری مداوم دارد.

راهنمای خرید کالا از سایت ebay

نحوه خرید از سایت ebay

برای خرید از ebay، شما می‌توانید به کمک لیستی که در سایت طبقه‌بندی شده است یا به کمک موتور جستجوی سریع، کالای مورد نظر خود را پیدا کنید. با پیدا کردن کالای مدنظر شما می‌توانید به تمامی اطلاعات آن هم دسترسی کامل داشته باشید. با باز کردن صفحات مربوط به هر کالا اطلاعات فروشنده کالا با نام Seller Information قابل مشاهده خواهد بود. شما باید پیش از خرید هرگونه کالایی اعتبار فروشنده را مورد نقد و بررسی قرار دهید. اگر فروشنده‌ای میزان اعتبارش ۹۰% به بالا بود نشانه آن است که این فروشنده توانسته رضایت و اعتماد مشتریان را جلب کند. برای سفارش هر نوع کالایی بهتر است از شرکه واسطه‌ای چون کاوان تامین کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

نحوه کار وب سایت ebay

سایت اینترنتی ebay در فروش آنلاین، به صورت یک واسطه بین فروشنده و خریدار عمل می‌کند. نحوه کار این وب سایت به دو گونه است:

  • فروش محصول به همان قیمت ثابت در فروشگاه، در این روش باید به گزینه Buy It Now دقت کنید که فعال باشد.
  • فروش محصولات به صورت حراجی یا Auction، در این روش فروشنده قیمتی پایه برای کالا در نظر خواهد گرفت و بعد از چند روز کالا را به بالاترین قیمتی که پیشنهاد می‌شود خواهد فروخت. در این روش باید گزینه Place Bit فعال باشد.

گاهی اوقات ممکن است دو گزینه Place Bit و Buy It Now برای یک کالا فعال باشند. در این مواقع فروشنده با رضایت مشتری حراجی را به اتمام رسانده و کالا را به بالاترین قیمت می‌فروشد.

آیا افراد مقیم ایران امکان خرید از سایت ebay را دارند؟

با وجود شرایط کنونی و تحریم‌ها امکان خرید از ebay برای افراد مقیم ایران وجود ندارد. در نتیجه هیچ بسته پستی از این وب سایت به آدرس ایران ارسال نخواهد شد. اگر شما قصد خرید محصولی را از وب سایت ebay دارید باید آدرس یکی از اقوام و یا آشنایان خود در خارج از کشور را بدهید. بسته شما به آدرسی که داده‌اید ارسال می‌شود؛ اما گزینه کم دردسرتر استفاده از شرکت واسطه مانند کاوان تامین است. بدین ترتیب دردسرهای کارهای اداری گمرک و حمل کالا کاهش خواهد یافت.

مراحل ثبت سفارش در شرکت های واسطه

برای ثبت سفارش در سایت ebay باید از طریق زیر اقدام کنید:

  • وارد شدن به سایت ebay
  • ایجاد حساب کاربری و یا وارد شدن به اکانت خود
  • انتخاب کالای مورد نظر و افزودن به سبد خرید
  • وارد کردن اطلاعات محصول همچون لینک، قیمت، تعداد، اندازه و… در فرم سفارش کالای وب سایت شرکت مورد نظر
  • تأیید کردن کالای انتخابی و آدرس وارد شده
  • برگزیدن طریقه ارسال کالا
  • پرداخت هزینه کالا و هزینه حمل و نقل

راهنمای خرید کالا از سایت ebay

مزیت های خرید از سایت ebay

وب سایت بزرگ ایبی یکی از فروشگاه‌های آنلاین در جهان است که به علت کیفیت محصولات و بالا بودن تنوع کالاهای موجود، در بین مردم اقصی نقاط جهان بسیار محبوب است. این سایت پر طرفدار مزیت‌هایی دارد که همین مزایا سبب شده‌اند تا مردم از آن خرید کنند. این مزایا عبارتند از:

  • تمامی کالاهای موجود در سایت ebay اصل و مارک هستند.
  • در وب سایت بزرگ ebay برخی کالاها وجود دارند که قبل از ورود به بازار خارجی، خیلی راحت در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.
  • فروشنده‌ها انواع محصولات نو و دسته دو را معمولاً به صورت مزایده به خریدار می‌فروشند.
  • تخفیفات و جراحی‌های این وب سایت محبوب، باعث می‌شوند تا شما بتوانید محصولات و کالاهای مورد نظر خود را با قیمتی بسیار کمتر خریداری نمایید.
  • اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید پیشنهاد ما به شما، خرید لوازم دسته دوم و اصل موجود در این وب سایت است.
  • معمولاً محصولات موجود در این وب سایت ارسال رایگان دارند. با ارسال رایگان محصول سفارشی در هزینه‌های خرید شما صرفه‌جویی خوبی می‌شود.
  • معمولاً افراد در زمان خریدهای آنلاین و اینترنتی نمی‌توانند راحت به اعتبار سایت و فروشنده، اطمینان کنند، اما در وب سایت ebay این اطمینان به شما داده می‌شود که خریدی امن و مطمئن دارید.

کلام پایانی

خرید از ebay، بدون شک برای شما بسیار صرفه اقتصادی خواهد داشت؛ زیرا شما محصولی اصل را به قیمتی کمتر از دیگر فروشگاه‌ها خریداری خواهید کرد. البته به علت تحریم‌ها و مشکلات پیش رو، افراد مقیم ایران امکان خرید مستقیم از این سایت را ندارند. افراد مقیم ایران باید آدرس اقوام و آشنایان خارج از کشور را برای پست کردن بسته و محصول انتخابی خود در سایت قرار دهند. برای خرید از ebay، شک نداشته باشید. این وب سایت جهانی در بین تمامی مردم دنیا شناخته شده است و تمامی محصولات آن اصل و با کیفیت هستند. شما می‌توانید در حراجی‌های این فروشگاه شرکت کنید و کالاهای مدنظر خود را با قیمتی بسیار کمتر از طریق سایت کاوان تامین خریداری نمایید.