رپورتاژ آگهی


چگونه به عنوان ادمین تولید محتوا شغل مناسبی پیدا کنیم؟

شاید اگر ۱۰ سال پیش به یک نفر می‌گفتید که ادمین تولید محتوا هستید، کمی گیج می‌شد و نمی‌فهمید دقیقا چه کاری انجام می‌دهید؛ اما این روزها این شغل به یکی از پردرآمدترین رشته‌ها در دنیا تبدیل شده است. تولید محتوا یک کار کاملا تخصصی است و اشتباه در آن، می‌تواند منجر به ریزش تدریجی دنبال‌کنندگان صفحه شود. به همین دلیل، کسانی که قصد دارند یک صفحه پرطرفدار در اینستاگرام ایجاد کنند، ترجیح می‌دهند کار را به کاردان بسپارند و یک ادمین برای این کار استخدام کنند. اگر شما هم به این حوزه شغلی علاقه دارید، با ما همراه باشید تا راه‌های پیدا کردن شغل مناسب در این حوزه را یاد بگیرید.

ادمین تولید محتوا کیست؟

اینستاگرام، شبکه‌ای اجتماعی است که کاملا بر محتوا سازی بنا شده است؛ از محتوای متنی بگیر تا تصویری و ویدئویی! در این شبکه، کسانی موفق‌تر هستند که بتوانند بهترین محتواها را انتشار دهند و از این راه، مخاطبان بیشتری جذب کنند. حال در این میان، مالکان برخی پیج‌های اینستاگرامی، وقت یا تخصص لازم را برای تولید محتوا ندارند؛ اینجاست که ادمین تولید محتوا وارد کار می‌شود.

ادمین تولید محتوا کسی است که با استراتژی‌های محتوایی اینستاگرام به خوبی آشنایی دارد و می‌تواند محتواهایی بسازد که توجه مخاطب را به صورت حداکثری به خود جلب کند.

در برخی موارد، استراتژی از سوی صاحب پیج تعیین می‌شود و ادمین تنها وظیفه تولید محتوا را بر عهده دارد اما گاه، مسئولیت تدوین استراتژی نیز بر عهده خود فرد است.

درآمد ادمین تولید محتوا بر اساس وظایف او و همچنین تعداد محتواهایی که در ماه قرار است تولید کند تعیین می‌شود. برخی کارفرماها، دستمزد ماهانه ثابتی برای ادمین تعیین می‌کنند و برخی دیگر، به ازای هر پست، استوری یا ریلز که تولید می‌شود، مبلغی به او می‌پردازند.

مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به ادمین تولید محتوا

برای اینکه بتوانید به عنوان ادمین تولید محتوا شغل مناسبی پیدا کنید، باید مهارت‌های خاصی داشته باشید. این مهارت‌ها شامل تسلط به نرم‌افزارها، آشنایی با الگوریتم‌های اینستاگرام و توانایی در جذب مخاطب می‌شود. به طور کلی، اگر می‌خواهید شغل خوبی در این حوزه پیدا کنید، باید مهارت‌های زیر را در خود تقویت نمایید:

۱- توانایی تولید و ویرایش محتوای تصویری

چگونه به عنوان ادمین تولید محتوا شغل مناسبی پیدا کنیم؟

مهم‌ترین نوع محتوا در اینستاگرام، عکس‌ها و ویدئوها هستند. تصاویر و ویدئوهایی که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید می‌توانند حالت گرافیکی یا واقعی داشته باشند. به عنوان یک ادمین تولید محتوا، برای ساخت تصاویر مناسب باید دارای مهارت‌های زیر باشید:

  • توانایی عکاسی یا فیلم‌برداری از محصولات، اشخاص یا رویدادها
  • ویرایش تصاویر و ویدئوها با ابزارهای حرفه‌ای
  • تولید تصاویر گرافیکی یا اینفوگرافیک‌های جذاب
  • ساخت موشن‌گرافی‌های ساده، کوتاه و جذاب
  • اضافه کردن المان‌های متنی و گرافیکی به تصاویر و ویدئوها
  • توانایی حضور در برابر دوربین در صورت نیاز

۲- مهارت نوشتن محتوا برای کپشن

تمامی محتواهای اینستاگرام یک کپشن دارند که عموما باید کوتاه و گویا باشد. بسته به نوع صفحه، کپشن نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، پست‌های مربوط به فروش محصول دارای کپشن خاصی هستند و محتواهای مربوط به کمپین‌ها و مسابقات، کپشن متفاوتی خواهند داشت. یک ادمین تولید محتوای خوب، باید نویسنده‌ای قوی و ماهر باشد و بتواند در هر شرایطی، یک کپشن عالی بنویسد.

۳- تولید محتواهای صوتی جذاب

نیازی نیست جزو صداهای خاص و اسطوره‌ای باشید، اما باید بتوانید برای اضافه کردن صوت به برخی محتواها، خوب حرف بزنید. گاهی ادمین تولید محتوا، باید برای ارائه توضیح درباره محصول و خدمات پیج، از صدای خود استفاده کند. در این شرایط، داشتن توانایی خوب حرف زدن و ادای صحیح کلمات بسیار اهمیت دارد.

۴- آشنایی دقیق و اصولی با اینستاگرام

مهم‌ترین مهارت ادمین تولید محتوا، آشنایی با اینستاگرام است. یک ادمین خوب باید بداند چه محتواهایی برای پیج مناسب هستند. آشنایی با ترندهای محتوایی و الگوریتم‌های اینستاگرام برای ادمین تولید محتوا کاملا ضروری است. همچنین او باید به خوبی با زمان و نحوه انتشار صحیح پست و استوری آشنایی داشته باشد تا بهترین نتیجه را برای صفحه به ارمغان آورد.

رزومه عالی بسازید

حتی اگر مهارت‌هایتان کامل باشد، همچنان به یک رزومه قوی نیاز خواهید داشت تا بتوانید مهارت خودتان را به کارفرماها نشان دهید. به عنوان یک ادمین تولید محتوا، صرفا به ذکر عناوین شغلی اکتفا نکنید و حتما نمونه‌کارهای خود را به رزومه ضمیمه کنید. بهتر است این نمونه‌ها، آنلاین و منتشر شده باشند، اما ارائه نمونه‌های آفلاین حرفه‌ای نیز خالی از لطف نیست.

راه‌های کاریابی به عنوان ادمین تولید محتوا

چگونه به عنوان ادمین تولید محتوا شغل مناسبی پیدا کنیم؟

اگر تمام مهارت‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم را دارید، حالا نوبت آن است که کار موردنظرتان را پیدا کنید و استخدام شوید، شما برای استخدام شدن دو نوع اگهی استخدامی می‌بینید. یکی استخدام ادمین تولید محتوا دورکاری و دیگری به صورت حضوری. بعضی کارفرماها از شما می‌خواهند که کار خود را به صورت حضوری انجام دهید ولی اغلب پیج‌ها نیاز به حضور ادمین ندارند و شما از راه دور و از شهری که هستید می‌توانید پروژه بگیرید و انجام دهید.

بنابراین با توجه به شرایط خودتان، نوع کار را انتخاب می‌کنید.

سه روش برای پیدا کردن کار ادمینی وجود دارد:

۱- پیج کاری اینستاگرام

صفحه کاری شما، مهم‌ترین نمونه‌کار شماست! شما می‌توانید به عنوان ادمین یک پیج کاری داشته باشید و نمونه کارهایتان را درآنجا قرار دهید. کسانی که در ایسنتاگرام نیاز به ادمین دارند از این طریق ممکن است به صفحه شما مرجعه کنند و پروژه‌هایشان را به شما بسپارند.

۲- ثبت‌نام در سایت‌های استخدامی

بعد اینکه مهارت‌هایتان کامل شد و رزومه خوبی ساختید، حالا می‌توانید به سایت‌های استخدامی سر بزنید و برای شرکت‌هایی که ادمین نیاز دارند، رزومه بفرستید. تعداد آگهی‌هایی که برای ادمینی وجود دارد بسیار زیاد است و شما با توجه به شرایط آگهی و مبلغ پرداختی می‌توانید رزومه بفرستید و منتظر پاسخ بمانید

 

۳- معرفی به کار توسط پلتفرم‌های ادمینی

راه دیگری نیز وجود دارد که شما را از دنبال کار گشتن راحت می‌کند ولی برای کسانی مناسب است که تازه تصمیم گرفته‌اند که ادمین اینستاگرام شوند.

سایت استخدامی دیدوگرام، یک پلتفرم تخصصی ادمینی است که کارش آموزش و استخدام ادمین‌های اینستاگرام است. این شرکت اول به صورت تخصصی ادمینی را در یک دوره حرفه‌ای به شما آموزش می‌دهد، بعد از یادگیری در پلتفرم ادمین‌ها به عنوان متخصص معرفی می‌شوید. کارفرماهایی که دنبال ادمین هستند، پروفایل شما را می‌بینند و به شما درخواست کار می‌دهند.

ساز و کار این سیستم جوری است که نیازی نیست دیگر شما دنبال کار بگردید و کارفرما به سراغ شما خواهد آمد.

کلام آخر؛ مهارت‌های ادمینی تولید محتوا

ادمین تولید محتوا، کسی است که وظیفه تدوین استراتژی و تولید محتواهای قوی برای صفحات اینستاگرام را بر عهده دارد. در صورتی که می‌خواهید وارد این حوزه شغلی شوید، باید دارای مهارت‌های خاصی باشید و بتوانید محتواهایی تولید کنید که توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. در این مقاله، به مهم‌ترین قدم‌ها برای ورود به این شغل اشاره کردیم. امیدواریم بتوانید با توجه به این نکات، شغل مناسب خود را زودتر پیدا کنید و مشغول به کار شوید.