جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
عوامل موثر بر متابولیسم

متابولیسم و ۷ راه آسان برای فعال کردن متابولیسم کند بدن

متابولیسم موتور سوخت و ساز بدن است و هنگامی که سوخت و ساز بدن شما مانند یک ماشین به خوبی روغن زده در حال اجرا است ، بدن شما برای شما کار می کند. نه تنها می تواند وزن را ساده تر  حفظ (یا از دست دهد) ، بلکه باعث  به حداکثر رساندن موتور کالری سوز سیستم شما می شود که  به شما برای  احساس پر انرژی تر بودن، فعال فعال بودن و سر زنده بودن کمک خواهد کرد.

لیفت های (بلند کردن) سنگین را بیشتر انجام دهید

این خیلی آسان است که به مقدار کالری سوزانده شده در دستگاه ورزشی مربوطه نگاه کنید و سپس به زمان ورزش برای افزایش مصرف مقدار بیشتری از  کالری اضافه کنیم. اما اگر شما می‌خواهید که کوره سوخت و ساز بدن خود را در طول روز گرم‌تر کنید، شما نیاز به اضافه کردن عضلات ( به بدن خود) دارید. آلیسا رمزی نویسنده کتاب سه گام تا افزایش سلامتی در شما در این برنامه می‌گوید: “عضلانی کالری بیشتری نسبت به چربی، می‌سوزانند“. او توصیه به انجام تمرینی به صورت دو الی سه روز در هفته برای درگیر کردن  کل بدن می‌کند که در آن از یک وزنه که به اندازه کافی برای انجام ده تکرار یک حرکت خیلی دشوار، سنگین است، استفاده شود.

خوردن پروتئین در صبح و بعد از ظهر

شما در حال حاضر می دانید که استارت سوخت و ساز بدن شما به معنی پر کردن بشقاب شام خود با پروتئین با کیفیت (در قالب گوشت بدون چربی، تخم مرغ، ماهی، حبوبات و ماست) است. رمزی در این باره می گوید: مصرف سینه مرغ یا قطعه ای از ماهی قزل آلا در در شام ساده است. اما سخت ترازآن به خاطر سپردن برای  خوردن یک وعده غذایی با پروتئین بالا در صبحانه و ناهار است.  به خصوص در هنگامی که شما به طور معمول در حال حرکت هستید و بیش از حد برای  مصرف بیش از  یک تکه از میوه یا ساندویچ عجله دارید. او در ادامه می گوید: “مصرف پروتئین خوب در صبح و بعد از ظهر “همچنین تا زمانی که شما آن را قبل و بعد از تمرینات ورزشی همراه با وزنه  به طور منظم مصرف کنید، به شما در حفظ و ساخت عضله کمک خواهد کرد”. به علاوه، تحقیقات نشان می دهد که بدن شما برای  شکستن و فرایند  برداشت کالری از پروتئین نسبت به از چربی و یا کربوهیدرات سخت تر کار می کند ، و منجر به  یک تکان خفیف  به متابولیسم بدن می شود. و فراموش نکنید که، پروتئین باعث القای حس سیری می شود. شما احساس سیری می کنید و کالری بیشتری را  شکسته و مصرف می کنید. این یعنی بازی دو سر برد!

استرس کاری خود را کاهش دهید

هیچ کس به شما نمی‌گوید که استرس مزمن برای سلامتی مضر است. اما استرس به خصوص در محل کار مضر است. در یک مطالعه که بر روی  زنانی با سابقه اختلالات خلقی انجام گرفت و  در مجله روانپزشکی زیستی انتشار یافت، نشان داد که کسانی که استرس اضافی در طول روز کاری  تجربه  کردند، ۱۰۴ کالری کمتر در مورد یک وعده غذایی با  چربی بالا در مقایسه با زنانی که استرس نداشتند، مصرف کردند. همان طور که محققان در یک مطالعه بعداً کشف کردند، استرس می‌تواند راه متابولیزه کردن چربی را در بدن شما تغییر دهد، حتی  باعث کاهش در  مزایای خوردن یک وعده غذایی سالم می‌شود.

مصرف اسنک قبل از خواب

شما شنیده‌اید که درست وقت این است که به همه کسانی که در مورد غذا خوردن بعد از ساعت ۸ شب هشدار می‌دهند، بی توجهی نشان دهید.  کسی بورک نویسنده کتاب چرا من هنوز چاقم؟ در این باره می‌گوید: “عقل متعارف می‌گوید که وعده غذایی که درست قبل از خوابیدن می‌خورید در معده شما در تمام طول شب باقی می‌ماند، که به افزایش وزن شما  منجر خواهد شد در عوض، مصرف میان وعده درست قبل از خواب در واقع سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهند و همچنین باعث  نگه داشتن سطح قند خون شما به صورتی پایدار می‌شود که اجازه می‌دهد که  پانکراس شما  هورمون گلوکاگون را که  چربی سوز است را ترشح کند”.

زمان خواب و متابولیسم

خواب ممکن است آخرین چیزی باشد که شما در فهرست کارهای روزانه خود قرار می‌دهید، در عین حال خواب سزاوار این است که در این فهرست در اولویت باشد، و در اینجا یکی از یک میلیون دلیل برای این امر را توضیح می‌دهیم. استراحت نکردن  به اندازه کافی دارای اثر فاجعه باری  بر روی متابولیسم بدن شما دارد، که باعث حس گرسنگی در سیستم گوارشی شده و باعث ایجاد بالاترین حد اشتها در بدن شما می‌شود. یک مطالعه نشان می‌دهد، این افزایش اشتها زمانی می افتد که بدن شما کالری اضافی را  مصرف در  زمان اضافی که  شما بیدار هستید طلب می‌کند که به پرخوری در  شما منجر خواهد شد. بنیاد ملی خواب به  بزرگ سالان توصیه می‌کند که هر شب  هفت تا نه ساعت را بخوابند. امشب  این توصیه را امتحان کنید.

همین الان بلند شو  و حرکت کن!

رمزی در این مورد می گوید: “شاید شما در ۴۵ دقیقه در روز که به طور روزانه  ورزش  می کنید پمپاژ قلب را  به طور منظم داشته باشید. اما اگر شما در بقیه روز را بر روی یک صندلی بنشینید، شما سوخت و ساز بدن خود را متوقف کرده اید.این مهم است که به هر اندازه که امکان دارد،حرکت کنید او در ادامه می گوید: این اهمیت ، نه فقط به خاطر سوزاندن کالری بلکه  به این دلیل است که  سوخت و ساز بدن شما  را در سطح بالایی نگه می دارد. بنابراین تلاش کنید  که  بلند شوید  و در محل کار خود حرکت داشته باشید و برای خوردن ناهار و پس از آن پیاده روی داشته باشید، و یا راه بروید و یا از پله‌ها بالا و  پایین روید. تحرک بیشتر در طول روز، حتی اگر شما این حرکت را در طول  سالن دفتر خود و یا در مسیر طولانی پارکینگ ماشین خود انجام دهید، باعث در جریان نگه داشته شدن متابولیسم  بدن شما خواهد شد.

تحرک و متابولیسم

توقف شمارش کالری

برک در این باره می‌گوید:”مردم اغلب فکر می‌کنند که محدود کردن کالری مصرفی باعث  افزایش متابولیسم بدن خواهد شد، اما در واقع  این امر کاملاً برعکس است” در اینجا به دلیل آن می‌پردازیم: کالری انرژی است که به تأمین سوخت بدن شما کمک می‌کند تا متابولیسم  بدن و خود رابه صورتی مؤثر اجرا کنید. مصرف خیلی کم کالری باعث می‌شود که  شما شروع به احساس خستگی و گرسنگی کنید. از این اطمینان حاصل کنید که شما در حال پر کردن وعده خود با پروتئین بدون چربی (مانند ماهی و یا گوشت)، چربی‌های سالم (آووکادو، روغن زیتون، روغن بادام)، و تعداد زیادی از میوه‌ها و سبزیجات با کیفیت بالا هستید که کالری‌ای مغذی به بدن شما ارائه می‌دهد و به  که اجرای بهینه متابولیسم بدن شما  کمک خواهد کرد که  به نوبه باعث  سوزاندن کالری به جای حفظ آنها می‌شود.

منبع: HEALTH
این مقاله توسط   Amanda MacMillan به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
214
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
110
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
231
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
448
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
917
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
254

مقالات سلامت

علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D با ۹ علامت هشدار دهنده که باید به آنها توجه کرد
20
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
31
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
62
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
93
ورم پس از زایمان
ورم پس از زایمان را با درمانهای طبیعی و خانگی رفع کنید
73
دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
137

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
94
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
116
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
197
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
383
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,348
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
776

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
131
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
281
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
420
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
563
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
399
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
548