رپورتاژ آگهی


خواص فوق العاده خرما و گردو

یک عدد خرمای شیرین با گوشت نرم را در میان دندان های خود قرار می دهیم و پس از خوردن گوشت شیرین آن متوجه هسته خرما می شویم اما شاید بهتر است به جای هسته خرما در میان آن گردویی کوچک قرار داده تا در چنین شرایطی نه تنها طعم دلچسب خرما به همراه گردو را بچشیم بلکه از خواص گردو در کنار میوه لذیذ خرما نیز همزمان بهره مند شویم. پس می توانید بی درنگ گردویی کوچک را در میان خرما قرار داده و در ادامه این مقاله برای شناخت بیشتر خواص خرما و گردو در کنار هم با ما همراه باشید.

خواص گردو در میان خرما

فرقی ندارد در چه سن و سالی باشیم تا از خرمای شیرین و لذیذ در طول روز استفاده کنیم و طعم دلچسب دو ماده مغذی گردو و خرما تبدیل به عضوی جدا نشدنی از میان وعده یا صبحانه ما بشود. معمولا افراد از خرمای مضافتی در کنار گردو استفاده می کنند اما به طور کلی ارزش غذایی فراوان خرما و گردو در کنار هم موجب شده است تا این دو ماده در کنار طعم لذیذ خود خواص فوق العاده ای همچون کمک به بهبود کم خونی، بهبود فشارخون، تقویت سلامت دندان یا ناخن، بهبود سلامت مغز و جلوگیری از آلزایمر داشته باشند.

فواید خرما و گردو برای سلامتی بدن

خواص فوق العاده خرما و گردو

همان طور که گفتیم خرما خواص فوق العاده ای برای بدن دارد که این خواص می توانند کمک بسزایی به سلامت بدن کنند. از این رو ما در اینجا مهمترین مزایای مصرف این دو ماده مغذی را در کنار هم برای بدن بررسی خواهیم کرد.

سلامت و تقویت استخوان ها

خرما در ساختار خود مقادیر زیادی کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم را جای داده است به همین سبب خوردن روزانه چند عدد خرما می تواند تاثیر چشمگیری بر سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان داشته باشد اما همراه شدن خرما با گردو این تاثیر را دو چندان می کند به گونه ای که گردو با داشتن منگنز، کلسیم و مس فراوان در بطن خود می تواند ماده ای موثر در پیشگیری از پوکی استخوان به حساب آید.

خون سازی

راه حل مشکل شایع کم خونی در دل روتین غذایی روزانه ما نهفته است به طوری که خوردن روزانه، غذاهای حاوی آهن می تواند کم خونی را به طرز قابل توجهی کاهش دهد. در اینجا پیشنهاد ما به شما این است که در طول روز چند دانه خرما و گردو را مصرف کنید؛ چرا که این دو ماده مغذی هر دو در ساختارشان مقادیر فراوانی آهن انباشته شده است و مصرف آن ها می تواند کم خونی را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

کمک به بهبود یبوست

یبوست که به همراه حس آزار دهنده ای در شکم آغاز می شود، قادر است برای ما مشکلات فراوانی را به همراه داشته باشد اما وجود خرما به عنوان یک ملین طبیعی و تسکین دهنده ای مناسب، می تواند این مشکل را حل کند. میوه خرما در ساختار خود فیبر فراوانی دارد، به همین جهت روزانه کافیست هسته یک عدد خرما مضافتی را خارج کنید و گردو کوچکی را در میان آن قرار دهید تا از درد های ناشی از یبوست در امان بمانید.

بهبود فشار خون

گردو می تواند با داشتن اسید های چرب امگا-۳ در ساختار خود تبدیل به خوراکی ای مغذی و فوق العاده برای افرادی شود که فشار خون بالایی دارند. بهره بردن روزانه از گردو ممکن است تا حد زیادی به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو بینجامد همین موضوع عملکرد بهتر قلب و عروق را نیز به همراه دارد. از این رو قرار گیری گردو در میان خرمایی که سرشار از پتاسیم و سدیم است می تواند با تاثیر چشمگیر خرما در کاهش فشار خون همراه شود.

کمک به سیستم عصبی و آلزایمر

بیماری آلزایمر، بیماری ای است که در سنین بالا آرام آرام فرد را به سوی زوال عقلی سوق می دهد و در روند شکل گیری آن زندگی روزمره افراد دچار مشکل می شود. به همین جهت خوردن گردو تاثیر چشمگیری در مبارزه با آلزایمر دارد؛ چرا که گردو توسط آلفا لینولنیک اسید در ساختارش که خود به نوعی اجزا تشکیل دهنده امگا ۳ به حساب می آید، قادر است به سلامت سیستم عصبی و آلزایمر کمک کند.

علاوه بر این خوردن گردو محبوس شده توسط گوشت شیرین خرما در طول روز نه تنها موجب جلوگیری از آلزایمر توسط گردو می شود، بلکه خرما نیز با از بین بردن اسید اکسیداتیو می تواند تاثیر بسزایی در بهبود آلزایمر بگذارد.

کمک به سلامت و رشد مو

پوست و موی سالم، قطعا نقشی موثر در زیبایی ما دارند اما راهی ساده برای به دست آوردن این زیبایی استفاده روزانه از گردو و خرما می باشد، این دو ماده مواد معدنی و ویتامین های فراوانی را در ساختار خود جای داده اند که با تغذیه سلول های پوست و مو به تقویت آن ها و بهبود خاصیت ارتجاعی آن مینجامند.

مضرات مصرف خرما و گردو

خواص فوق العاده خرما و گردو

یکی از بزرگترین مضرات خوردن روزانه خرما و گردو در کنار هم این است که این دو ماده هر دو گرم هستند و استفاده این دو در وعده های مختلف غذایی ممکن است حساسیت پوستی یا به عبارتی ظاهر شدن جوش بر روی سطح پوست را به همراه داشته باشد. پس اگر حساسیت پوستی دارید بهتر است به میزان خیلی کم این دو ماده را مورد استفاده قرار دهید و از خواص آن ها بهره گیرید.

علاوه بر این موارد، افرادی که مبتلا به آلرژی یا آسم می باشند ممکن است مصرف گردو و خرما برای آن ها با مشکلات تنفسی همراه باشد. به همین جهت استفاده از این دو ماده برای چنین افرادی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بهترین زمان مصرف خرما با گردو

به طور معمول دو ماده خرما و گردو انرژی فراوانی را به بدن می رسانند و خوردن این ترکیب خوش طعم در آغاز روز می تواند انرژی کافی را برای بدن فراهم کند و از خستگی جلوگیری کند. علاوه بر این ترکیب خاص و لذیذ خرما با گردو به عنوان عصرانه ای مفید هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سخن پایانی

با توجه به این که دو ماده خرما و گردو خواص فوق العاده ای دارند و مقادیر فراوانی ویتامین یا مواد معدنی در ساختارشان وجود دارد می توانند با طعم شیرین و دلچسب خود جایگزین بسیاری از خوراکی های شیرین با مواد افزودنی شوند و در میان وعده یا صبحانه مهمان روتین غذایی ما گردند به همین جهت ما در این مقاله سعیمان بر این بود که خواص فوق العاده خرما و گردو را برای شما عزیزان شرح دهیم.