رپورتاژ آگهی


آجیل مفید برای سلامتی

برای میل کردن یک میان وعده سالم، آجیل یکی از گزینه‌های پیشنهادی است. همچنین برای پختن برخی از غذاها از انواع آجیل استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان به غذاهای سنتی ایرانی اشاره کرد. همه آجیل‌ها، سرشار از مواد مغذی هستند اما برخی از آن‌ها، ارزش غذایی بالاتری دارند و ممکن است برای سلامتی و یا کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها، مفید باشند. در ادامه تعدادی از آجیل‌های برتر را معرفی می‌کنیم.

فندق

فندق

پروتئین، چربی سالم و فیبر از جمله مواد مغذی فندق هستند. اگر قصد خرید این مغز را دارید انواع فندق تازه، بوداده و با پوست در دسترس هستند. فروشگاه‌های آنلاین، انواع آجیل را می‌فروشند و می‌توانید با خرید اینترنتی فندق در وقت خود صرفه جوئی کنید. ممکن است قیمت خرید آنلاین با قیمت خرید حضوری متفاوت باشد.

یافته‌های یک منبع نشان می‌دهد در هر ۲۸ گرم فندق، حدود ۳ گرم فیبر، ۴ گرم پروتئین، ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۷ گرم چربی وجود دارد. همچنین یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف منظم فندق، می‌تواند به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک کند. این نوع کلسترول یکی از عوامل بروز بیماری‌های قلبی است.

بادام

بادام یکی دیگر از آجیل‌های برتر است. مغز بادام، ویتامین E فراوانی دارد. همچنین این آجیل سرشار از پروتئین، مواد معدنی و فیبر است. گفته می‌شود مصرف منظم بادام، می‌تواند کلسترول بد را کاهش دهد و همچنین، به کاهش چربی‌های شکم کمک کند. علاوه بر این، مصرف اصولی بادام ممکن است به تقویت رشد باکتری‌های مفید روده کمک کند.

طبق اطلاعات از یک منبع معتبر، هر ۲۸ گرم بادام شامل ۳ گرم فیبر، ۶ گرم پروتئین و ۱۵ گرم چربی می‌شود. بادام علاوه بر مواد مغذی و کمک به سلامت بدن، قیمت بسیار قیمت مناسبی هم دارد.

پسته

چند هزار سال از کشف پسته می‌گذرد. پسته هم به‌صورت خام و هم به‌صورت پخته مصرف می‌شود. این خوراکی، ویتامین B6 زیادی دارد و میزان کالری این مغز از سایر آجیل‌های دیگر کمتر است. همچنین پسته منبع خوبی از پروتئین، پتاسیم و فیبر است. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف پسته می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

پسته حاوی مواد مغذی است که به سلامت چشم کمک می‌کنند. بر اساس یافته‌های منبع معتبر، هر ۲۸ گرم پسته شامل ۳ گرم فیبر، ۶ گرم پروتئین و  ۱۳ گرم چربی می‌شود. همچنین پسته حاوی پروتئین و فیبر است و این دو منبع، احساس سیری را افزایش می‌دهند و در نهایت اشتهای فرد کم می‌شود و  روند کم شدن اشتها می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

بادام زمینی

بادام زمینی

بادام زمینی حاوی پروتئین گیاهی، ویتامین‌های مختلف، فیبر و چربی است. جالب است بدانید بادام زمینی در اصل به گروه حبوبات تعلق دارد. بر اساس اطلاعات یک منبع معتبر، ۲۸ گرم بادام زمینی شامل ۲.۵ گرم فیبر، ۷ گرم پروتئین و ۱۳.۵ چربی می‌شود. همچنین مطالعات می‌گویند بادام زمینی می‌تواند به سلامت قلب و کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با قلب کمک کند.

کشمش

کشمش هم در گروه میوه خشک قرار می‌گیرد و هم به همراه برخی از آجیل‌ها سرو می‌شود. این میوه خشک، سرشار از پتاسیم است و می‌تواند به محافظت از سلول‌ها یا کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند. همچنین گفته می‌شود کشمش می‌تواند کلسترول خون را هم کاهش دهد.

میوه خشک، انواع مختلفی دارد. برای مثال می‌توان به میوه خشک مخلوط، بسته بنده شده و فله ای اشاره کرد. قیمت این میوه‌ها بر اساس کیفیت، وزن، برند و موارد دیگر تعیین می‌شود. برای خرید کشمش، خرما و غیره می‌توانید از روش خرید آنلاین استفاده کنید که مزایایی مثل صرفه‌جویی در وقت و هزینه را به همراه دارد.

گردو

فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین از جمله مواد مغذی در گردو هستند. گردو می‌تواند به سلامت مغز، استخوان، روده و قلب کمک کند. نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد خوردن میزان مشخصی از آجیل‌ها مانند گردو، می‌تواند به بهبود فشار خون هم کمک کنند. این آجیل می‌تواند با ایجاد احساس سیری به کنترل اشتها کمک کند. درباره تاثیرات مثبت گردو چند مسئله مهم دیگر هم مطرح شده‌ است.

این آجیل شاید بتواند خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را کم کند. پیرامون ارتباط گردو و بهبود عملکرد مغز نیز مطالعاتی صورت گرفته است. گفته می‌شود مصرف گردو شاید روند پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش دهد. همچنین افرادی که به مصرف گردو حساسیت دارند باید از مصرف آن خودداری کنند. بر اساس اطلاعات، هر ۳۰ گرم گردو حاوی ۲ گرم فیبر، ۵ گرم پروتئین و ۲۰ گرم چربی است. برای مشاهده موارد بیشتر انواع آجیل های مفید برای سلامت این مطلب را نیز مطالعه کنید.

در نهایت، آجیل یکی از میان وعده‌های سالم و خوشمزه است که انواع گوناگونی دارد و افراد بر اساس ذائقه خود می‌توانند آن را تهیه کنند. انواع آجیل ارزش غذایی بالایی دارند اما برخی از آن‌ها بسیار سالم هستند. برای مثال می‌توان از میان آن‌ها به گردو، فندق، پسته و بادام اشاره کرد. همچنین برخی از تحقیقات نشان می‌دهند مصرف اصولی و منظم آجیل می‌تواند به حفظ سلامتی افراد کمک کند.