رپورتاژ آگهی


بهترین میوه برای پاکسازی کبد که معجزه می کند!

میوه ها به قدری برای سلامتی انسان مفید هستند که بسیاری از ما بدون توجه به هزینه و قیمت، فرآورده های مختلف این خوردنی های خوشمزه را می خریم. صرف هزینه برای رژیم غذایی سالم قطعا بهتر از پرداخت مخارج بالای درمان بیماری خواهد بود. به همین دلیل هزینه خرید چندین کیلو میوه برای آبگیری یا قیمت میوه خشک، اهمیتی نخواهد داشت، چون از فواید بسیار زیاد آن ها با خبر هستیم.

اگر مبتلا به بیماری کبد چرب هستید یا می خواهید بدنتان را در برابر این بیماری مقاوم کنید، پیشنهاد می کنیم حتما بهترین میوه برای پاکسازی کبد را در سبد غذایی خود قرار دهید. میوه هایی مانند آووکادو، گریپ فروت، لیمو ترش، توت و… مثل شوینده بسیار قوی عمل می کنند و کبدتان را از هر گونه بیماری و چربی پاک خواهند کرد.

۶ میوه معجزه گر برای پاکسازی کبد

بهترین میوه برای پاکسازی کبد که معجزه می کند!

در ادامه لیستی از انواع میوه های مناسب برای پاکسازی کبد چرب را می آوریم که در مدت زمانی کوتاه و در صورت استفاده مداوم می توانند به شما در برداشتن قدمی بزرگ برای دستیابی به سلامتی کمک کنند:

آواکادو، از بهترین میوه ها برای کبد

آووکادو بهترین میوه برای پاکسازی کبد است و مقدار زیادی فیبر دارد؛ بنابراین اگر این میوه را مصرف کنید، چربی های کبدتان را کمتر می کند و باعث پاکسازی آن خواهد شد. البته فیبر بالای آواکادو منجر به لاغری نیز می شود، چون این ماده جلوی ترشح هورمون های گرسنگی را می گیرد؛ بنابراین اگر رژیم چاقی دارید، در مصرف آن دقت زیادی داشته باشید.

در آواکادو مقادیر قابل توجه ای گلوتاتیون نیز وجود دارد که برای پاکسازی کبد بسیار موثر است. شما می توانید طی چند ماه در طول هر هفته به طور مدام ۱ یا ۲ آووکادوی تازه بخرید و نوش جان کنید تا مقادیر کافی گلوتاتیون را به بدنتان برسانید و از مشکلات کبدی راحت شوید.

گریپ فروت برای دفع سموم بدن

گریپ فروت میوه ای خوشمزه و سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. این میوه مواد سرطان زا و سموم دیگر کبد و بدنتان را از بین می برد، چون آنزیم های سم زدا تولید می کند.

در واقع در گریپ فروت ماده ای به نام پوملو وجود دارد. این ماده کبدتان را تحریک می کند و سم های بدنتان را از بین می برد. اسید مالیک و کاروتنوئید این میوه نیز هر کدام تاثیر به سزایی در پاکسازی کبد دارند. بنابراین پیشنهاد می کنیم مصرف این میوه یا آب آن را حتما جزو برنامه تان قرار دهید.

مصرف لیمو ترش برای سلامتی کبد

بهترین میوه برای پاکسازی کبد که معجزه می کند!

لیموترش بهترین میوه برای پاکسازی کبد از چربی است. اگر از بیماری کبد چرب هراس دارید، پس هر روز ناشتا یک لیوان آب را به همراه یک عدد لیموترش تازه نوش جان کنید. این ترکیب جلوی بیماری کبد چرب را می گیرد و مانع از ریشه ای شدن آن در بدنتان می شود.

اگر کار از پیشگیری گذشته است و درگیر بیماری کبد چرب شده اید، علاوه بر مصرف ناشتای آب و لیمو، این میوه خوشمزه را در طی روز نیز مصرف کنید. این میوه آنتی اکسیدان های زیادی دارد که در درمان کبد چرب بسیار موثر هستند. ویتامین سی موجود در لیمو ترش نیز سیستم ایمنی بدنتان را تقویت خواهد کرد؛ بنابراین با مصرف آن قدمی بزرگی برای سلامتی خواهید برداشت.

مصرف ناشتای آب و لیمو، قند خون تان را نیز تنظیم می کند.

کبد سالم با مصرف توت

توت ها نیز سرشار از مواد آنتی اکسیدانی هستند که هر کدام به نوعی روی درمان کبد چرب تاثیر می گذارند؛ به همین دلیل توت را می توان به عنوان بهتری میوه برای پاکسازی کبد معرفی کرد.

توت خشک جزو موثرترین فرآورده های میوه ای برای درمان کبد چرب و سم زدایی کبد است. در این میوه نیز آنتی اکسیدان های فراوانی وجود دارد. پیشنهاد می کنیم توت خشک را در وعده صبحانه نوش جان کنید تا بیشترین نتیجه را از آنها بگیرید.

سیب، ضامن سلامتی

پکتین موجود در سیب که یکی از فیبرهای محلولی به شمار می آید، نه تنها کلسترول خون را تنظیم می کند، بلکه در پاکسازی دستگاه گوارش نیز تاثیر زیادی دارد. بنابراین با مصرف مداوم این میوه دستگاه گوارشتان سالم باقی می ماند و به عملکرد بهتر کبدتان نیز کمک خواهید کرد.

گردو، نگهبان مستحکم کبد

گردو جزو خانواده آجیل ها است، اما تاثیر فوق العاده ای برای درمان بیماری ها دارد. اگر می خواهید بیماری های کبدی تان خیلی زود رفع شود، هر روز یک مشت گردو را نوش جان کنید.

آنتی اکسیدان های فراوان گردو به همراه پلی فنول ها و چربی های مفید و امگا ۳ به کمک کبدتان می آیند تا چربی آن را از بین ببرند و مواد مضر و مسموم آن را نیز نابود کنند. گردو در واقع مانع از تجمع چربی ها در کبد خواهد شد.

خوراکی های ممنوع برای بیماری کبد چرب!

بهترین میوه برای پاکسازی کبد که معجزه می کند!

با تجمع بالای چربی ها در کبد، فرد مبتلا به بیماری کبد چرب خواهد شد. چربی ها موجب آسیب های جدی به بدنتان می شوند و حتی زخم هایی را روی کبدتان به جا می گذارند؛ بنابراین باید هر چه زودتر به دنبال روشی برای پاکسازی آنها باشید؛ میوه ها در این زمینه می توانند به خوبی کمکتان کنند.

از جمله اصلی ترین دلایل ابتلا به کبد چرب می توان به فشار خون بالا، اضافه وزن، بارداری، تحرک مفید نداشتن، مصرف الکل، عدم مصرف میوه ها، نداشتن برنامه غذایی مفید و استفاده از داروهایی مانند استامینوفن اشاره کرد.

کبد چرب با خود علائمی را به همراه می آورد که با مشاهده آنها باید هر چه زودتر به دنبال راهکاری برای درمان آن باشید. در ادامه این علائم را لیست می کنیم:

  • ایجاد تورم روی پا و شکم
  • اختلال در روند قاعدگی در خانم ها
  • ریزش مو
  • حساسیت های پوستی
  • خونریزی بینی، مثاله یا دستگاه گوارش
  • نداشتن آرامش روحی و روانی
  • ضعف در بدن
  • حالت تهوع و از دست دادن اشتها

میوه ها برای درمان کبد چرب مفید هستند؛ اما برخی خوراکی ها می توانند این بیماری را در بدن ریشه ای کنند و باعث افزایش آن شوند. در ادامه لیستی از خوراکی های ممنوع برای بیماران کبد چرب را برایتان قرار می دهیم:

  • شیرینی
  • یخمک
  • پفک
  • چای
  • شوریجات
  • مربا
  • غذاهای پر چرب
  • سرخ کردنی ها

حرف آخر؛ بهترین میوه ها برای خداحافظی با کبد چرب!

بهترین میوه برای پاکسازی کبد چرب کدام است؟ به طور کلی برای یافتن میوه های مناسب بخش های مختلف بدن، به ظاهر آن ها دقت کنید و شبیه ترین میوه به عضو بدن را مصرف کنید! اما جهت اطلاع دقیق شما از بهترین میوه ها برای سلامتی کبد، ما به شما آووکادو، لیمو ترش، گریپ فروت، سیب، گردو و توت را پیشنهاد می دهیم. مصرف مداوم این میوه ها می تواند سلامتی را برایتان به ارمغان بیاورد و شما را از مشکلات کبدی و تحمل بیماری های مختلف راحت کند.