جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
حافظه و راه های تقویت آن

حافظه و ۷ راه برای محافظت از آن

حافظه انسان حافظه بلند مدت و چه حافظه کوتاه مدت،  عنصر ضروری برای انجام تمام کارهای روزانه ماست. هرگونه آسیب به مغز و یا ابتلای به  بیماری هایی مثل آلزایمر می تواند باعث کاهش یا از بین رفتن حافظه شوند. در اینجا ما ۷ راه را برای تقویت حافظه  و محافظت از آن را معرفی و شرح می دهیم.

مرحله شماره ۱: خوردن نان تست برای صبحانه برای تقویت حافظه شما

حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی روزانه، ممکن است  به حافظه شما، آسیب برساند. یک تحقیق که  در دانشگاه تافتز انجام گرفت، نشان داد که افرادی  که کربوهیدرات از رژیم غذایی شان حذف کرده بودند،  در انجام وظایف مبتنی بر حافظه، نسبت به کسانی در رژیم غذایی آنها کربو هیدرات وجود داشت، بدتر بودند. چرا؟ همکار نویسنده در این تحقیق، رابین کنارک، PHD و استاد روانشناسی دردانشگاه تافتس در این باره می گوید:  سلول های مغز شما به  کربوهیدرات نیاز دارند ، که در بدن شما  به گلوکز تبدیل و به  این شکل باقی می ماند.

غلات کامل و سایر کربوهیدرات های پیچیده که دارای هضمی آهسته تر هستند را انتخاب و مصرف کنید، چون  آنها یک جریان پیوسته تری را از  گلوکز به بدن شما ارائه می دهند. یک بشقاب کوچک کیک گندم و یا برش نان تست با تخم مرغ نیمرو و فنجان از انواع توت ها برای یک صبحانه، باعث  تقویت  ماده خاکستری مغز شما برای شروع فعالیت، می شود.

مرحله شماره ۲:  قبل از شروع کار، به یک کلاس کیک بوکسینگ بروید

ساندرا آمودت، PHD و همکار نویسنده در مقاله به مغز خود خوش آمدید، در این باره توصیه می دهد: ورزش جریان خون را به مغز شما  افزایش می دهد و اکسیژن مورد نیاز و قند برای سوخت بدن تامین می کند. یک مطالعه  در مجله یادگیری و حافظه، نشان می دهد که  در واقع، اگر شما سعی در  حفظ کردن  پس از انجام تمرین شدید به جای یک فعالیت کم تاثیر داشته باشید، شما می توانید کلمات و واژگان را ۲۰ درصد سریع تر یاد بگیرید. یک رقص یا کیک بوکسینگ هر چیزی کلاس که نیاز  داشته باشد که شما را یک روال را به  یاد داشته باشید ، را در نظر داشته باشید.

مرحله شماره ۳: فونت یادداشت های روزانه خود را، تغییر دهید

آیا زمان این نرسیده که فونت به جز نیو تایمز رومن را انتخاب کنید؟  با توجه به مطالعه ای که در مجله شناخت چاپ شده است نشان داده شده که اگر، از فونتی متفاوت که کمی برای خواندن دشوار است استفاده کنید که باعث بهبود حافظه طولانی مدت  در شما، می شود.

بر روی فونتی تمرکز کنید که باعث که مرکز فرایند در مغز شما کاری را که کمی دشوار تر است را انجام دهد که باعث فراخوان حافظه و یادآوری در شما می شود. فونت نوشتاری مورد استفاده در مطالعه  خود را به  Comic Sans خمیده (ایتالیک) تغییر دهید که همین امر برای مغز شما موثر است شاید شما متوجه تغییرات نشوید ولی مغز شما خواهد شد.

مرحله شماره ۴: انجام جستجو در وب در طول  خوردن ناهار

با توجه به یک مطالعه اخیر که در  دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس انجام شده است، پیشنهاد می شود که  یک ساعت از زمان خود در روز  را به جستجوی آنلاین در مورد زمینه های مورد علاقه خود بگذرانید (مانند تحقیق  در مورد  نقاط مورد تعطیلات بعدی شما )  که ممکن است بخشی از لوب فرونتال شما را که کنترل حافظه کوتاه مدت را برعهده دارد، را تحریک کند.

گری اسمال، پزشک متخصص  و نویسنده ارشد این مطالعه،  در این باره ، توضیح می دهد: ” زمانی که شما یک جستجو در اینترنت انجام می دهید، مدارهای عصبی درگیر در تصمیم گیری، مهارت های بصری فضایی، و کلامی بسیار فعال می شود”. البته او می گوید که فقط  بدون فکر گشت و گذارنکنید، هر چندکه اگر آن بیش از حد آسان است ولی  موثر نخواهد بود (فیس بوک این ترفند را انجام  نمی دهد !).

مرحله شماره ۵: به محل پارک خود چشم بدوزید

 آیا همیشه فراموش محل پارک ماشین خود را فراموش می کنید؟ هنگامی که شما در فروشگاه مواد غذایی را برای انتخاب  شام خود توقف می کنید، سعی کنید این تمرین را انجام دهید : از ماشین خود خارج شوید. به جایی که شما ماشین  پارک شده، توجه کنید و سپس چشم خود را سمتی به سمت دیگر  هر ½ ثانیه به مدت ۳۰ ثانیه در حالی که در محل ایستادید، بچرخانید.

به گفته محققان در دانشگاه متروپولیتن منچستر در انگلستان ، تمرین این حرکات ساده چشم،ممکن است حافظه بلند مدت شما را تا ۱۰٪ افزایش دهد.

اندرو پارکر، دکترا، نویسنده اصلی این پژوهش،  در این باره می گوید: ” همین افزایش،  فوق العاده کم هم ممکن است، آنچه مورد نیاز برای کمک به شما برای به یاد آوردن، یک قسمت مهمی از اطلاعات، را تامین کند”.

مرحله شماره ۶: کمی نوشیدن همراه  با شام

در حالی که نوشیدن فراوان ، می تواند به از دست دادن حافظه منجر شود، ولی یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن در حد اعتدال  در واقع ممکن است خطر ابتلا به مشکلات حافظه را کاهش دهد. در یک  تجزیه و تحلیل­  در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است، شرکت کنندگان که هفت بار  یا کمتر نوشیدنی در هفته مصرف کرده اند، کمترین احتمال خطر اختلال شناختی­­­  در مقایسه با زنانی  که مطلقا مصرفی نداشتند و یا  کسانی که مصرف بیشتری داشتند، داشتند. محققان بر این باورند خواص ضد التهابی هم ممکن است به این دلیل باشد. نوشیدن در حد متوسط در افراد می تواند  باعث تمایل به سمت یک شیوه زندگی سالم باشد.

مرحله شماره ۷: نخ قبل از خواب

جاناتان بی . لوین، استاد دانشگاه نیویورک و نویسنده مقاله لبخند بزنید! در این باره توضیح می دهد: نخ دندان کشیدن  برای لبخند شما خوب است اما ممکن است برای ذهن شما  کارهای شگفت انگیزی، انجام دهد. هنگامی که شما نخ دندان نمی کشید ، لثه دچار  التهاب می شود، و و باعث تسهیل ورود باکتری های بد به جریان خون شما می شود.  هنگامی که در  این باکتری ها در جریان خون وجود دارند، می توانند باعث ایجاد التهاب در سراسر بدن شما از جمله در مغز شوند که می تواند به اختلال شناختی منجر شود. بنابراین  نخ کشیدن روزانه (دو بار ایده آل است) برای جلوگیری از  حواس پرتی، مفید است.

7 راه برای محافظت از حافظه

منبع:   HEALTH

این مقاله توسط Danielle Braff به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 2

2
دیدگاه بگذارید

1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی
اعلام کردن به
عاطفه حیدری

مطلب خیلی جالبی بود.

امین ظهورتبار

ممنونم. لطف دارید

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
169
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
92
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
201
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
388
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
784
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
224

مقالات سلامت

دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
23
داروی تری فلوئوپرازین: معرفی ویژگی ها، کارکرد، نحوه مصرف و عوارض جانبی
80
علائم لوسمی کودکان
شایعترین علائم لوسمی کودکان و علائم اولیه این بیماری چه هستند؟
127
داروی آلزایمر و پارکینسون چیست
معرفی کامل داروی اکسلون (Exelon) یا ریواستیگمین (Rivastigmine) – بهبود زوال عقل
147
تومور ویلمز
تومور ویلمز یا سرطان کلیه کودکان؛ علتها، علائم، تشخیص و انواع روشهای درمانی
127
فیبروم رحم
علائم خاموش فیبروم رحم با ۸ علامت هشدار دهنده و انواع روشهای درمان فیبروم
887

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
87
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
98
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
186
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
373
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,306
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
760

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
111
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
260
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
403
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
556
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
388
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
529