جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
افزایش وزن در بیماری انسدادی مزمن ریه

بیماری انسدادی مزمن ریه و ۷ راه برای افزایش وزن در بیماران مبتلایان به این بیماری

بیماری انسدادی مزمن ریه ، یکی از بیماری های حادی است که ممکن است که ما به آن، مبتلا شویم. اگر شما مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریه (chronic obstructive pulmonary disease) نباشید ، کاهش وزن چیز خوب به نظر می رسد. این وضعیت ریه، که شامل برونشیت مزمن و آمفیزم، می توانید وزن شدید و از دست رفتن عضلات شود. در حدود یک چهارم افراد مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی ، دچار لاغری مفرط می شوند. در اینجا ما، ۷ روش برای تامین انرژی و کالری و به طبع آن افزایش وزن را در مبتلایان به این بیماری تنفسی به شما، معرفی می کنیم.

اضافه کردن چربی های سالم

دکتر گرب استاد، که یک متخصص تغذیه است، در این باره می گوید: ” چه باور کنید یا نه،یکی از بهترین گروه های غذایی برای تمرکز بر روی آن، غذاهای دارای درصد چربی بالا است، آنجا که از راه ورود چربی هضم آن است، چربی ها به سیستم تنفسی مانند هضم غذاهای دیگر باری، وارد نمی کنند”.
” شما عطر و طعم بیشتری را اضافه می کنید اما با اضافه کردن یک منبع متراکم کالری که از نظر متابولیزه شدن بسیار موثر است ، این منبع به عمل تنفس کمک می کند”.
سعی کنید در یک سالاد به جای فقط داشتن سبزیجات ساده بخار پز، از روغن زیتون استفاده کنید و یا گوشت در سرکه ی همراه با روغن زیتون، بخوابانید.

خوردن تخم مرغ بیشتر

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی سالم استو نیاز به آماده سازی برای بیماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی ، که اغلب انرژی برای آماده سازی غذا را ندارند، را ندارد. پروتئین موجود در تخم مرغ که می تواند به صورت فله به رژیم غذایی، فرد مبتلای به بیماری انسدادی مزمن ریه اضافه شود، بسیار مفید است.
انتخاب گوشت بدون چربی
دکتر گرب استاد می گوید: “شما نیاز به برخی از پروتئین دارید، بنابراین گوشت بدون چربی را انتخاب کنید چون چربی در گوشت اشباع تر است و میزان کلسترول بالاتری دارد. یک برش نازک خوب از گوشت بدون چربی را در سرکه بخوابانید و بعد هم بزنید و برشته کنید ، چون در آن شما چربی های سالم را (با پخت و پز در روغن) و بدون استفاده از چربی حیوانی اضافه می کنید “.

مصرف بیشتر آجیل در افراد مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریه

دکتر گرب استاد در این باره، می گوید: “آجیل ها، واقعا یک منبع خوب و متمرکز از چربی های سالم، و آنها واقعا کالری مورد نیاز بدن را تامین می کنند. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند ، که مزایای بسیاری برای سلامت قلب و مبارزه با التهاب، دارد”. سعی کنید کره بادام زمینی روی نان تست یا شیرینی پهن کنید، حول آجیل ها را به سالاد اضافه و یا آنها را برشته کنید و یا حتی توسط تعداد انگشت شماری از آنها را بخورید.

اول دسر بخورید

خوردن اغلب یک تجربه لذت بخش برای افراد مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریه، نیست.
دکتر گرب استاد در این باره، می گوید: “وقتی که شما مشکل تنفسی دارید غذا خوردن مشکل تر می شود. قرار دادن کمی سرگرمی در غذا خوردن مثل دسر ، بستنی، پودینگ، فرنی و کیک های که اغلب از تخم مرغ درست می شوند، راه خوبی برای تامین چربی و پروتئین است.

اضافه کردن مقدار کمی از فراورده های لبنی

برخی از کارشناسان توصیه به اضافه کردن پنیر به ساندویچ، پاستا، گوشت، و یا مخلوط کردن پودر شیر خشک به غذای در حال آماده شدن، می کنند.
دکتر گرب استاد می گوید: “پنیر قطعا یک منبع غنی از کالری است، اما آن را به آسانی دفع می شود”. روغن آجیل و سبزیجات منبع بهتری از چربی است، اما هیچ دلیلی برای جلوگیری از مضرف، برخی فراورده های لبنی وجود ندارد.

یک اسموتی یا شیک پر از مواد مغذی را امتحان کنید

دکتر گرب استاد در این باره، می گوید: “تامین کالری از یک شیک ( مثلا میلک شیک) یک ایده خوب است، اما این اولین چیزی نیست که [بیشتر بیماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی] در دسترس باشد. آنها ممکن است نگران این باشند که نوشیدن زیاد باعث حمام رفتن زیاد شود که فعالیتی روزانه است که به طور فزاینده ای، ممکن است باعث بدتر شدن بیماری شود.
دکتر گرب استاد در ادامه ، می گوید: اگر شما می خواهید که با یک مکمل، وعده ی غذایی خود را تکمیل کنید، مطمئن شوید که این شیک دارای پروتئین، فیبر و چربی و مقدار زیادی از کربوهیدرات باشد. بعضی از مارک ها، نسخه های به طور خاص برای بیماران ریوی مزمن، تهیه می کنند.

افزایش وزن در بیماری انسدادی مزمن ریه

 منبع: HEALTH
این مقاله  توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
اگر پوست چرب و جوشدار دارید از محصولات حاوی این مواد و ترکیبات استفاده نکنید
14
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری که باید در کیف آرایشی شما وجود داشته باشد
62
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
زیباترین و جدیدترین مدل‌های موی پاییزی که امسال می‌توانید امتحان کنید
97
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
عطرهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین عطرهای پاییزی کدامند؟
69
صابون عطری خانگی بسازید، روش کامل ساخت صابون قالبی با عطر گل سرخ
صابون عطری خانگی بسازید، روش کامل ساخت صابون قالبی با عطر گل سرخ
192
موهای زائد بدن را به این روش اصلاح کنید تا نتیجه بهتری بگیرید
موهای زائد بدن را به این روش اصلاح کنید تا نتیجه بهتری بگیرید
169

مقالات سلامت

قطره چشم خانگی
قطره چشم خانگی را با موادی ساده و ارزان در خانه درست کنید
10
فولیک اسید برای درمان کم خونی
معرفی کامل داروی فولیک اسید (Folic Acid) برای درمان کم خونی
51
درمان زخم معده
درمان زخم معده با درمانهای سنتی و خانگی طبق تحقیقات و انواع درمانهای دارویی
97
هموروئید خارجی
هموروئید خارجی به چه علت بوجود می‌آید، انواع درمانهای پزشکی و خانگی آن چیست؟
90
معرفی داروی کوئتیاپین
داروی کوئتیاپین ( کوتیاپین) و معرفی ویژگی ها و نکات کلیدی در مصرف آن
77
فوروزماید چیست و چه کاربردی دارد؟
معرفی کامل داروی مُدِر فوروزماید (Furosemide) – درمان حبس آب و فشار خون
61

مقالات آشپزی

سالسا
طرز تهیه سالسا به سبک رستوران به همراه چندین دستورالعمل متنوع اضافی
36
شیره خرما
طرز تهیه شیره خرما بهترین و سالمترین جایگزین عسل برای گیاهخواران
308
نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
186
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
306
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
333
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
545

مقالات تغذیه

فواید آب زغال اخته
آب زغال اخته چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد و چگونه از بیماریها پیشگیری می‌کند؟
89
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با 25 ماده غذایی متنوع
تقویت استخوان و سلامت اسکلت بدن با ۲۵ ماده غذایی متنوع و روش استفاده
355
کاهش نفخ
کاهش نفخ به ۱۸ روش متنوع با راه حلهای کوتاه مدت و بلند مدت
409
غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
291
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
572
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
603