جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
افزایش وزن در بیماری انسدادی مزمن ریه

بیماری انسدادی مزمن ریه و ۷ راه برای افزایش وزن در بیماران مبتلایان به این بیماری

بیماری انسدادی مزمن ریه ، یکی از بیماری های حادی است که ممکن است که ما به آن، مبتلا شویم. اگر شما مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریه (chronic obstructive pulmonary disease) نباشید ، کاهش وزن چیز خوب به نظر می رسد. این وضعیت ریه، که شامل برونشیت مزمن و آمفیزم، می توانید وزن شدید و از دست رفتن عضلات شود. در حدود یک چهارم افراد مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی ، دچار لاغری مفرط می شوند. در اینجا ما، ۷ روش برای تامین انرژی و کالری و به طبع آن افزایش وزن را در مبتلایان به این بیماری تنفسی به شما، معرفی می کنیم.

اضافه کردن چربی های سالم

دکتر گرب استاد، که یک متخصص تغذیه است، در این باره می گوید: ” چه باور کنید یا نه،یکی از بهترین گروه های غذایی برای تمرکز بر روی آن، غذاهای دارای درصد چربی بالا است، آنجا که از راه ورود چربی هضم آن است، چربی ها به سیستم تنفسی مانند هضم غذاهای دیگر باری، وارد نمی کنند”.
” شما عطر و طعم بیشتری را اضافه می کنید اما با اضافه کردن یک منبع متراکم کالری که از نظر متابولیزه شدن بسیار موثر است ، این منبع به عمل تنفس کمک می کند”.
سعی کنید در یک سالاد به جای فقط داشتن سبزیجات ساده بخار پز، از روغن زیتون استفاده کنید و یا گوشت در سرکه ی همراه با روغن زیتون، بخوابانید.

خوردن تخم مرغ بیشتر

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی سالم استو نیاز به آماده سازی برای بیماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی ، که اغلب انرژی برای آماده سازی غذا را ندارند، را ندارد. پروتئین موجود در تخم مرغ که می تواند به صورت فله به رژیم غذایی، فرد مبتلای به بیماری انسدادی مزمن ریه اضافه شود، بسیار مفید است.
انتخاب گوشت بدون چربی
دکتر گرب استاد می گوید: “شما نیاز به برخی از پروتئین دارید، بنابراین گوشت بدون چربی را انتخاب کنید چون چربی در گوشت اشباع تر است و میزان کلسترول بالاتری دارد. یک برش نازک خوب از گوشت بدون چربی را در سرکه بخوابانید و بعد هم بزنید و برشته کنید ، چون در آن شما چربی های سالم را (با پخت و پز در روغن) و بدون استفاده از چربی حیوانی اضافه می کنید “.

مصرف بیشتر آجیل در افراد مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریه

دکتر گرب استاد در این باره، می گوید: “آجیل ها، واقعا یک منبع خوب و متمرکز از چربی های سالم، و آنها واقعا کالری مورد نیاز بدن را تامین می کنند. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند ، که مزایای بسیاری برای سلامت قلب و مبارزه با التهاب، دارد”. سعی کنید کره بادام زمینی روی نان تست یا شیرینی پهن کنید، حول آجیل ها را به سالاد اضافه و یا آنها را برشته کنید و یا حتی توسط تعداد انگشت شماری از آنها را بخورید.

اول دسر بخورید

خوردن اغلب یک تجربه لذت بخش برای افراد مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریه، نیست.
دکتر گرب استاد در این باره، می گوید: “وقتی که شما مشکل تنفسی دارید غذا خوردن مشکل تر می شود. قرار دادن کمی سرگرمی در غذا خوردن مثل دسر ، بستنی، پودینگ، فرنی و کیک های که اغلب از تخم مرغ درست می شوند، راه خوبی برای تامین چربی و پروتئین است.

اضافه کردن مقدار کمی از فراورده های لبنی

برخی از کارشناسان توصیه به اضافه کردن پنیر به ساندویچ، پاستا، گوشت، و یا مخلوط کردن پودر شیر خشک به غذای در حال آماده شدن، می کنند.
دکتر گرب استاد می گوید: “پنیر قطعا یک منبع غنی از کالری است، اما آن را به آسانی دفع می شود”. روغن آجیل و سبزیجات منبع بهتری از چربی است، اما هیچ دلیلی برای جلوگیری از مضرف، برخی فراورده های لبنی وجود ندارد.

یک اسموتی یا شیک پر از مواد مغذی را امتحان کنید

دکتر گرب استاد در این باره، می گوید: “تامین کالری از یک شیک ( مثلا میلک شیک) یک ایده خوب است، اما این اولین چیزی نیست که [بیشتر بیماران مبتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی] در دسترس باشد. آنها ممکن است نگران این باشند که نوشیدن زیاد باعث حمام رفتن زیاد شود که فعالیتی روزانه است که به طور فزاینده ای، ممکن است باعث بدتر شدن بیماری شود.
دکتر گرب استاد در ادامه ، می گوید: اگر شما می خواهید که با یک مکمل، وعده ی غذایی خود را تکمیل کنید، مطمئن شوید که این شیک دارای پروتئین، فیبر و چربی و مقدار زیادی از کربوهیدرات باشد. بعضی از مارک ها، نسخه های به طور خاص برای بیماران ریوی مزمن، تهیه می کنند.

افزایش وزن در بیماری انسدادی مزمن ریه

 منبع: HEALTH
این مقاله  توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

مهم‌ترین ترفندهای زیبایی و آرایش از زبان کارشناسان
مهم‌ترین ترفندهای زیبایی و آرایش از زبان کارشناسان آرایشی
25
روش صحیح برس کشیدن موها چیست؟ آیا از سنجاق مویی درست استفاده می‌کنید؟
روش صحیح برس کشیدن موها چیست؟ آیا از سنجاق مویی درست استفاده می‌کنید؟
46
رایحه ارکیده و یاس دو رایحه جذاب و پرطرفدار از دنیای گل‌ها
رایحه ارکیده و یاس دو رایحه جذاب و پرطرفدار از دنیای گل‌ها
34
هفت گام مهم برای مراقبت از پوست چرب از زبان کارشناسان
هفت گام مهم برای مراقبت از پوست چرب از زبان کارشناسان
138
بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار شما چیست؟
بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار چیست؟
201
میلیا ، نقاط سفید روی پوست چرا به وجود می‌آیند؟ راه درمان آن‌ها چیست؟
میلیا ، نقاط سفید روی پوست چرا به وجود می‌آیند؟ راه درمان آن‌ها چیست؟
107

مقالات سلامت

معرفی التهاب لثه
التهاب لثه و علل و علائم ابتلا، نحوه تشخیص و پیشگیری و درمان این عارضه
11
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
18
درمان ها خانگی در درمان استرس
درمان استرس و معرفی ۱۹ درمان خانگی برای مقابله با این مشکل
98
بلفاریت یا التهاب پلک
بلفاریت یا التهاب پلک؛ علائم، عوارض و درمانهای دارویی و خانگی
103
اندازه مناسب سطح کلسترول چیست
سطح کلسترول چگونه سنجیده می‌شود و میزان نرمال آن چقدر است؟
573
علائم تند تپشی
تند تپشی (تاکی کاردی) و معرفی، علائم، تشخیص و پیگیری و درمان
145

مقالات آشپزی

نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
203
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
217
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
709
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
279
سالاد ماکارونی
سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی
625
طرز تهیه پنیر ریکوتا خانگی
پنیر ریکوتا خانگی را به ساده‌ترین روش بسازید؛ آموزش تصویری
460

مقالات تغذیه

تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
18
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی با ۱۳ دستورالعمل مختلف که می‌توانید در خانه درست کنید
50
فواید آب خیار
آب خیار و معرفی ۷ مورد از مزایای استفاده از این نوشیدنی مفید
63
فواید ماست منجمد
ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه
231
معرفی عوارض مصرف زردچوبه
عوارض مصرف زردچوبه و معرفی ۱۳ مورد از این عوارض که شما ممکن است ندانید
415
معرفی خواص هل
خواص هل و معرفی ۱۱ خاصیت شگفت انگیز از این ماده غذایی
242