رپورتاژ آگهی


لیستی از 5 سوپ خوشمزه و مقوی برای مهمانی خانوادگی

در تمام دنیا مرسوم است که پذیرایی از مهمانان به شکلی کامل و بدون نقص انجام شود. معمولا میزبان‌ها، پیش غذا، غذای اصلی و دسر را در سر میز شام یا ناهار مهمانانشان قرار می‌دهند و دوست دارند، نه تنها طعم غذاها بلکه ظاهر و رنگ آن‌ها نیز موردپسند همه قرار گیرد. یکی از بخش‌های اصلی در میز مهمان پیش غذاست که معمولا از میان انواع سوپ‌ها و به شکل گرم انتخاب می‌شود. با وجود تنوع بالایی که در دستور پخت این غذاها وجود دارد، می‌توان آنها را مطابق سلیقه مهمانان و باتوجه به دیگر غذاها انتخاب کرد. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی ۵ سوپ خوشمزه و مقوی بپردازیم که می‌توانید در مهمانی‌های خانوادگی آنها را به عنوان پیش غذا در نظر بگیرید. همچنین اطلاعات کاملی در مورد ترکیبات استفاده شده برای درست کردن این سوپ‌ها به شما ارائه می‌کنیم.

سوپ‌های خوشمزه و بی‌نظیر برای میز مهمانی

کافی است سری به رستوران‌ها بزنید یا عبارت سوپ را در اینترنت جستجو کنید تا با تنوع بالایی از مدل‌های مختلف این غذا آشنا شوید. به طور حتم هر مدل سوپی دارای ترکیباتی مخصوص به خود است که باعث می‌شود طعمش منحصر به فرد باشد. حتی گاهی می‌توان با تغییر مواد اولیه، طعم آنها را به ذائقه خود نزدیک‌تر کرد. در هر صورت امروزه سوپ به عنوان یکی از اصلی‌ترین‌ خوراکی‌ها در بین وعده‌های غذایی است که در اکثر مهمانی‌ها به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. اگر شما هم برای مهمانان خود به دنبال تنوع غذایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم «سوپ خامه‌ای»، «سوپ برش روسی»، «سوپ تریخینه»، «سوپ بیکن و سیب‌زمینی» و «سوپ جو پرک سفید» را هم امتحان کنید.

۱. سوپ خامه‌ای

سوپ خامه‌ای یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین سوپ‌هاست. برای طرز تهیه سوپ خامه ای، آب مرغ را با جو پوست‌کنده و هویج می‌پزند. سپس خامه کم‌چرب و شیر را با هم مخلوط و به آن اضافه می‌کنند. قارچ و فلفل سفید خردشده هم باید به این موارد اضافه شود و درنهایت لازم است تا زمانی که این ترکیبات به غلظت برسند، روی حرارت باقی بمانند.

این سوپ بسیار خوشمزه و خوش عطر است و می‌توانید آن را در روزهای سرد سال در میان غذاهایی که برای مهمانانتان در نظر گرفته‌اید، قرار دهید. همچنین از آنجایی که مواد اولیه آن کاملا سالم هستند، تاثیر بسیار زیادی روی سیستم ایمنی و تقویت بدن خواهند داشت.

۲. سوپ برش روسی

سوپ برش روسی همان‌طور که از نامش پیداست، غذای روسی بوده و می‌تواند گزینه مناسبی برای مهمانان شما باشد. البته اغلب افراد آن را در فصول سرد سال به عنوان خوراکی مناسبی برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های دستگاه تنفسی مثل کرونا و آنفولانزا نیز تهیه و میل می‌کنند. ماده اصلی این سوپ لبو یا چغندر است که استفاده از آن باعث می‌شود رنگ نهایی سوپ قرمز شود. همچنین با اضافه کردن چند قطره آب لیموی تازه و شوید، این رنگ جذاب‌تر خواهد شد.

نکته مهم در مورد سوپ برش روسی اثری است که در افزایش انرژی و تنظیم فشار خون دارد. همچنین گزینه‌ای مناسب برای سلامت قلب، معده و کاهش وزن به حساب می‌آید. درواقع وجود لبو و دیگر سبزیجات در آن باعث شده است تا این سوپ ویتامین و مواد معدنی زیادی داشته باشد و به همین دلیل اثرات فوق‌العاده‌ای روی بدن خواهد داشت.

۳. سوپ ترخینه

سوپ ترخینه نیز یکی از سوپ‌های اصیل ایرانی است که معمولا همه ایرانیان به آن علاقه دارند. ترکیب اصلی ترخینه از گندم، بلغور و جو است. تمام غلات در نظر گرفته شده، از قبل در دوغ پخته و خشک می‌شوند و درنهایت برای تهیه سوپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید سوپ ترخینه را در مهمانی‌ها، به عنوان انتخابی لذیذ و مفید، سر میز غذای خود قرار دهید.

این سوپ دارای مزایا و خواص زیادی از جمله تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی، بهبود عملکرد قلب و عروق، مبارزه با افسردگی، بهبود گوارش، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر است و مصرف آن در فصل پاییز و زمستان توصیه می‌شود.

لیستی از 5 سوپ خوشمزه و مقوی برای مهمانی خانوادگی

۴. سوپ جو پرک سفید با مرغ

سوپ جو پرک دستورالعمل‌های متفاوتی دارد، ولی مدل سفید آن به همراه مرغ، انتخاب بهتری برای مهمانی‌هاست. همچنین از این سوپ می‌توانید برای درمان سرماخوردگی در فصول سرد سال نیز استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ جو پرک سفید با مرغ، بسیار ساده است و با استفاده از شیر، آب مرغ، سبزیجات خردشده، کره، سیر و جو پرک تهیه می‌شود. همچنین می‌توانید انواع سبزیجات مانند ذرت، لوبیا سبز، شیر، آویشن، نمک و فلفل سیاه را هم به آن اضافه کنید.

۵. سوپ بیکن و سیب زمینی

آخرین سوپ در لیست ما، سوپ سیب زمینی و بیکن نام دارد که پیش‌غذایی سنتی و محبوب است و در اغلب کشورهای دنیا، برای شب‌های کریسمس تهیه می‌شود. این سوپ نیز همانند مدل قبلی، روش‌های پخت مختلفی دارد، ولی مواد اولیه اصلی در همه آنها، سیب‌زمینی و بیکن است. یکی از روش‌های پخت این سوپ، استفاده از بیکن پخته یا عصاره مرغ است که طعم بهتری به آن می‌دهد. درواقع کافی است نشاسته ذرت، مرغ پخته‌شده، تره، پنیر چدار، سوسیس و دیگر مواد دلخواهی را که باعث ایجاد طعم مورد علاقه‌تان می‌شود، به مواد اولیه غذای خود اضافه کنید. در صورتی که بخواهید، می‌توانید در سوپ خود از فلفل هالوپینو، فلفل سبز، گوجه فرنگی خشک‌شده، ریحان خردشده یا زیتون سیاه خردشده نیز استفاده کنید.

سفارش انواع سوپ از بهترین رستوران‌های محل زندگی شما

لیستی از 5 سوپ خوشمزه و مقوی برای مهمانی خانوادگی

اسامی که در این مطلب به آنها اشاره شد، شامل تعدادی از سوپ‌های پرطرفدار بود که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مهمانی‌های خانوادگی باشند. شما می‌توانید دستورالعمل هر کدام از این غذاها را با یک جستجوی ساده در اینترنت پیدا کرپده و در نهایت غذای دلخواه خود را برای مهمانان آماده کنید.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید سفارش غذا آنلاین با تخفیف مناسب را از طریق پلتفرم‌هایی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند نیز انتخاب کنید. اسنپ فود هم یکی از این سامانه‌هاست که با رستوران‌های زیادی کار می‌کند و با جستجوی نام غذا در داخل سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود، تعداد زیادی رستوران به شما نمایش داده می‌شود که در نهایت امکان انتخاب را به شما می‌دهد.