کیک شکلاتی بدون آرد و بدون گلوتن و آموزش گاناش شکلات

کیک بدون آرد شکلاتی

کیک شکلاتی بدون آرد بله دقیقا این کیک بدون آرد درست می‌شود و اصلا هم پف خود را از دست نخواهد داد. این کیک بسیار مغذی، خوشمزه و پر شکلات است، بافتی شبیه به براونی دارد و به سرعت در دهان ذوب می‌شود.

بهترین کیک شکلاتی بدون آرد و بسیار آسان

کیک شکلاتی بدون آرد

کسی را می‌شناسید که شکلات دوست نداشته باشد؟ شکلات راهی به درون قلب دارد و هنگامی که ذوب شده و داخل کیک می‌رود به طرز اعجاب انگیزی خوشمزه‌تر می‌شود. خوردن این کیک به تنهایی لذت بخش است اما می‌توان آن را انواع مختلف مواد رویی همانند خامه شیرین، پودر شکر یا در صورتی که عشق بستنی باشید همراه با بستنی لذت بخش است و به این ترتیب ترکیبی از خوبهاست.

این کیک ساده برای تولد یا تعطیلات هم عالی است. اگر هم دوست عزیزی دارید که مبتلا به سلیاک است می‌توانید این کیک را پخته و با عشق به وی هدیه کنید. چون این کیک در واقع بدون گلوتن نیز هست چون خبری از آرد در آن نیست.

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون آرد

مواد لازم

کیک شکلاتی بدون آرد

  • شکلات نیمه شیرین (۶۰%): ۱۷۰ گرم خرد شده
  • کره: ۱۰ قاشق غذاخوری یا ۱۴۲ گرم، مکعبی خرد شده
  • شکر سفید: ۲/۳ پیمانه یا ۱۳۰ گرم
  • شکر قهوه‌ای روشن: ۱/۳ پیمانه یا ۶۵ گرم
  • اسانس وانیل: ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
  • نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: ۴ عدد بزرگ
  • پودر کاکائو شیرین نشده: ۱/۲ پیمانه یا ۴۶ گرم

طرز تهیه

فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کنید. یک قالب گرد کمربندی با قطر ۹ اینچ را آماده کرده، کف آن را کره بزنید، سپس کاغذ گرفته و روی کاغذ هم کره بمالید.

در یک کاسه مخصوص مایکروویو، شکلات را با کره روی قدرت ۵۰ درصد در زمان ۳۰ ثانیه، ذوب کنید، خوب بهم بزنید تا زمانی که ذوب شده و لطیف شود.

کیک شکلاتی بدون آرد

شکر قهوه‌ای، شکر سفید، اسانس وانیل و نمک را افزوده و خوب ترکیب کنید. تخم مرغ را افزوده و خوب بهم بزنید تا زمانی که خوب مخلوط شوند.

کیک شکلاتی بدون آرد

پودر کاکائو را در آن الک کرده و خوب بهم بزنید تا ترکیب شوند.

کیک شکلاتی بدون آرد

خمیر را داخل قالب آماده شده بریزید و سطح آن را صاف کنید. به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر از پیش گرم شده بپزید.

کیک شکلاتی بدون آرد

پس از این زمان از فر درآورید، از قالب خارج کرده بگذارید خنک شود. آن را برش زده و سرو کنید. البته می‌توانید آن را بصورت گرم هم سرو کنید. این طوری هم خوشمزه است. می‌توانید روی آن را با گاناش شکلات و میوه‌های رنگارنگ تزئین کنید.

کیک شکلاتی بدون آرد

چگونه گاناش شکلات درست کنیم؟

این کیک واقعا کامل و بدون نقص است اما اگر بخواهید روی آن را تزئین کنید می‌توانید روی آن گاناش شکلات بریزید و یا به صورت یک لایه صاف بریزید.

برای درست کردن گاناش شکلات، ۱۷۰ گرم شکلات خرد شده نیمه شیرین را با ۱/۲ پیمانه خامه غلیط در یک کاسه گرم روی بخار آب مخلوط کنید، و خوب بهم بزنید تا کاملا ذوب شود. بگذارید کمی خنک شود سپس روی کیک بریزید یا کاملا به صورت صاف و یکدست روی سطح کیک بگسترانید.

آیا می‌توان این کیک را فریز کرد؟

اگر شما آنقدر خوددار هستید که نتوانستید تمام کیک را بخورید و مقداری از آن باقی ماند حتما با خود خواهید پرسید با اضافه آن چه کنم. خب شما می‌توانید این کیک را به مدت ۲ ماه به خوبی فریز کنید. آن را در فویل پیچیده و در یک کیسه پلاستیکی زیپ لاک یا ظرفی دردار گذاشته سپس در فریزر بگذارید. برای استفاده مجدد از شب قبل آن را در یخچال بگذارید تا صبح نرم می‌شود.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookingclassy

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث