پودینگ برنج سوری با عرق بهار نارنج و پودینگ برنج خاورمیانه، دسر بدون گلوتن

طرز تهیه پودینگ برنج ساده و خوشمزه

طرز تهیه پودینگ برنج ساده؛ دسری خوشمزه و بدون گلوتن

پودینگ برنج سوری یک صبحانه خوشمزه و مقوی برای کودکان و همه اعضای خانواده است. البته نه تنها یک صبحانه سالم است بلکه به نظر من به دلیل اینکه حاوی شیر است شما را به سوی مصرف شیر ترغیب می‌کند. طرز تهیه پودینگ برنج سادههمانطور که از نامش بر می‌آید از غذاهای کشور سوریه است و با پودینگ برنج آمریکایی متفاوت است.

این پودینگ حاوی میوه‌های خشک نیست و در عوض به آن عرق بهار نارنج اضافه می شود که یک طعم و مزه خاورمیانه‌ای به آن می‌دهد. روی پودینگ با پسته تزئین می‌شود. اجازه بدهید بگویم که طرز تهیه پودینگ برنج سادهبا نوع ترکی متفاوت است و بدون تخم مرغ است.

ضمن اینکه عرق بهار نارنج هم در نوع ترکی استفاده نمی‌شود. اولین بار که من این نوع پودینگ را درست کردم، مزه آن را بسیار دلپذیر یافتم بنابراین بارها و بارها آن را درست کردم.

شما همچنین می‌توانید پودینگ برنج را به عنوان یک عصرانه خوشمزه و یا دسر پس از غذا برای مهمانی‌ها استفاده کنید. من در ادامه در مورد پودینگ برنج خاورمیانه که طرز تهیه پودینگ برنج سادههم نوعی از آن است با شما صحبت خواهم کرد.

دستور پودینگ برنج خاورمیانه کمی سخت‌تر از نوع سوری است. اما پر ادویه و خوشمزه است. من نوع سوری آن را به دلیل کمتر وقت گیر بودن و داشتن مواد تشکیل دهنده کمتر ترجیح می‌دهم اما اگر می‌خواهید برای درست کردن پودینگ برنج وقت بگذارید می‌توانید نوع خاورمیانه‌ای را امتحان کنید.


طرز تهیه طرز تهیه پودینگ برنج سادهبا عرق بهار نارنج

تعداد وعده : ۵ نفر

مواد لازم

  • ۵ پیمانه شیر
  • ۱ پیمانه برنج خوش عطر
  • ۱ پیمانه شکر
  • ۵ قاشق غذاخوری عرق بهار نارنج
  • پودر پسته به میزان دلخواه

دستورالعمل تهیه طرز تهیه پودینگ برنج سادهبا عرق بهار نارنج

طرز تهیه پودینگ برنج ساده

  1. برنج را با آب سرد چندین بار بشوئید تا در نهایت آب آن شفاف شود.
  2. در یک قابلمه شیر و شکر و برنج را با همدیگر مخلوط کنید. آنها روی حرارت متوسط رو به پایین گرم کنید و مرتب به هم بزنید به مدت ۲۰ دقیقه.
  3. آب بهار نارنج را به آن اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر بهم بزنید. از روی حرارت بردارید و درون ظرف سرو بریزید. برای چند ساعت در یخچال قرار دهید، سپس روی آن را با پودر پسته تزئین کنید.

طرز تهیه پودینگ برنج ساده

پودینگ برنج خاورمیانه

پودینگ برنج خاورمیانه ای

در خاورمیانه پودینگ برنج بسته به جایی که شما می‌روید، دارای چندین دستورالعمل با طعم دهنده‌های مختلف است. طعم دهنده‌هایی از نوع گلاب همانند پودینگ برنج ایرانی و یا عرق بهار نارنج مثل پودینگ برنج سوری در آنها بکار می‌رود.

طعم بعضی نیز متکی به نوع ادویه بکار رفته در آنها است، ادویه‌هایی همچون دارچین، جوز، میخک یا حتی هل. آنچه که شما به عنوان تزئین پودینگ برنج می‌توانید بکار ببرید متفاوت است. اما پایه همه این پودینگ‌ها یکی است: برنج و شیر (یا ترکیبی از شیر و خامه) و شکر.

طرز تهیه پودینگ برنج خاورمیانه

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

  • ۲ پیمانه شیر
  • ۱ پیمانه شیر خامه‌ای (یا خامه سنگین)
  • ۲ قاشق چایخوری اسانس وانیل
  • ۲ استیک چوب دارچین
  • ۶ عدد میخک
  • ۱ پیمانه برنج دانه متوسط
  • ۳ قاشق غذاخوری شکر
  • ½ پیمانه آب یا بیشتر در صورت نیاز
  • ۱/۳ پیمانه شیر تغلیظ شده
  • ۲ قاشق غذاخوری کره در دمای اتاق
  • پودر دارچین برای رویه
  • عسل
  • پسته خرد شده و گردو

دستورالعمل تهیه پودینگ برنج خاورمیانه

شیر، دارچین، میخک و شیر خامه‌ای یا خامه را در یک قابلمه متوسط روی گاز بگذارید. روی دمای بالا گرم کنید و با دقت نگاه کنید. فقط قبل از اینکه شیر بجوشد از روی گاز بردارید. اجازه دهید که کاملا خنک شود و برای چند ساعتی در یخچال بماند یا شب تا صبح تا طعم آن افزایش یابد و غلیظ شود (اگر وقت ندارید، مرحله یخچال را کنار بگذارید و دستورات بعدی را دنبال کنید).

طرز تهیه پودینگ برنج خاورمیانه

شیر را از یخچال در آورید و چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید. برنج، شکر و آب را به آن اضافه کنید. مخلوط را به حد جوش برسانید، سپس برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بجوشانید، بطور مرتب بهم بزنید. همین که برنج پخته شد، هم زدن منظم را ادامه دهید.

ترکیب برنج خشک خواهد شد، بنابراین کمی آب اضافه کنید. نهایتا ۲ قاشق غذاخوری را به یکباره اضافه کنید تا به پختن آن کمک کند. به هم زدن ادامه دهید و آب را به میزان نیاز اضافه کنید تا زمانی که برنج کاملا بپزد. ترکیب باید آبدار باشد، برنج باید پخته باشد اما هنوز کمی حالت دانه‌ای باقی بماند.

طرز تهیه پودینگ برنج خاورمیانه

از روی گاز بردارید و کره و شیر تغلیظ شده را به آن بیفزایید.

طرز تهیه پودینگ برنج

با دقت چوبهای دارچین و میخکها را بردارید، سپس به کاسه کوچک سرو انتقال دهید یا سه شیشه دهان گشاد. در این لحظه شما می‌توانید در آنها را بگذارید و در یخچال قرار دهید تا برای سرو کردن آماده شوند.

وقتی آماده شدند، کمی شیر تغلیظ شده به هر کدام از کاسه‌های پودینگ برنج اضافه کنید. مقداری در مایکروفر گرم کنید. سپس روی آنها را مقداری پودر دارچین، عسل و گردو و پسته خرد شده بریزید و بصورت گرم یا در دمای اتاق نوش جان کنید.

پودینگ برنج

نکته: اگر وقت دارید می‌توانید شیر و دارچین و میخک را به همراه اسانس وانیل آماده کنید و از شب قبل در یخچال بگذارید. این ترفند موجب افزایش طعم و عطر آن بر اثر وجود میخک و دارچین می‌شود.

این دستور یک دستور عربی یا به نوعی پودینگ برنج معطر است که غذاهای آنها پر ادویه و با طعم قوی ست. من با توجه به ذائقه ایرانی تعداد میخک را زیاد می‌دانم، بنابراین توصیه می‌کنم از ابتدا تعداد میخک را کمتر بگیرید، اگر احساس کردید طعم آن چندان قوی نیست می‌توانید دفعه بعد از همان تعداد میخک گفته شده در دستور استفاده کنید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع : themediterraneandish.com

آخرین بروز رسانی در: 11 آگوست 2022| نویسنده: هالث