خودروی BMW i Vision Dynamics یکی از جدیدترین محصولات شرکت BMW بود که در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت به حضار معرفی شد. خودرویی که توانست نظر مثبت بسیاری از خودرودوستان را به سمت خود جلب کند و یکی از بهترین محصولات حاضر در این نمایشگاه لقب بگیرد. در صورت تمایل به دانستن نکات بیشتر از خودروی BMW i Vision Dynamics می‌توانید در ادامه‌ی این مطلب با مجله قرمز همراه باشید.

بخش مهمی از تمرکز شرکت BMW در نمایشگاه امسال بر نمایش محصولات الکتریکی یا هیبریدی این شرکت اختصاص داشت و خودروی BMW i Vision Dynamics نیز در همین راستا به خودرودوستان معرفی شد. با این حال این خودرو توانست بیش از سایر محصولات شرکت BMW مورد توجه دوست‌داران خودرو قرار گیرد.

مهم‌ترین مشخصات ظاهری خودروی BMW i Vision Dynamics

خودروی BMW i Vision Dynamics یکی از اعضای جدید خانواده‌ی i به شمار می‌رود و در مجموع می‌توان آن را محصولی مابین خودروی سواری i3 و سوپرکار هیبریدی i8 قلمداد کرد. پیش از این به نظر می‌رسید که این خودرو تحت نام i5 به خودرودوستان معرفی شود. اما سران شرکت BMW در نهایت نام i Vision Dynamics برای آن انتخاب کردند تا خاص بودن این خودرو بیش از پیش نمود یابد.

خودرو جدید

این خودروی جدید و خوش پتانسیل از طراحی تیز، کشیده و در عین حال نرمی بهره می‌برد و منحنی‌های نقش بسته بر پیکر آن زیبایی خاصی به شکل ظاهری این خودرو بخشیده است. فارغ از آن، در پیکر این خودرو شاهد وجود نسخه‌ی اصلاح شده‌ای از پنجره مشبک خودروی X7 هستیم. خصوصیتی که در کنار بهره‌مندی خودروی الکتریکی جدید BMW از چراغ‌های جلوی باریک ال ای دی، طراحی شکل ظاهری این خودرو را از برخی جهات به دو مدل X7 و Z4 شبیه می‌سازد.

اما آن چه که بیش از همه در طراحی شکل ظاهری خودروی BMW i Vision Dynamics جلب توجه می‌کند سقف شیشه‌ای این خودرو است. سقف طولانی و چشم‌نوازی که پنجره‌ی جلوی عضو جدید خانواده‌ی i شرکت BMW را به فضای پشت این محصول پیوند می‌زند. سوای این موضوع خودروی BMW i Vision Dynamics از وجود ویژگی‌های خاصی بهره می‌برد که ظاهر آن را بیش از پیش به یک BMW کلاسیک شبیه می‌سازد. ویژگی‌هایی نظیر وجود فاصله‌ی قابل توجه میان محور جلو با محور عقب و همچنین بهره‌مندی از طاق نمای کوتاه که از این خودرو مرکبی چشم ‌نواز ساخته است.

مهم‌ترین ویژگی‌های فنی خودروی BMW i Vision Dynamics

در حال حاضر هیچ اطلاع دقیقی از توان الکتریکی موتور خودروی BMW i Vision Dynamics در دست نیست. با این حال می‌دانیم که این خودرو قادر است به حداکثر سرعتی معادل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و در زمانی کمتر از ۴ ثانیه به شتاب صفر تا صد برسد. همچنین خودروی BMW i Vision Dynamics قادر است با هر بار شارژ مسافتی معادل ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. مشخصات قابل توجهی که موجب می‌شود عضو جدید خانواده‌ی i شرکت BMW بتواند نام خود را به عنوان رقیب سرسختی برای خودروی مدل اس تسلا مطرح سازد.

محصول جدید

سوای موارد یاد شده جزئیات مهم دیگری از زیر و بم خودروی BMW i Vision Dynamics در اختیار خودرودوستان قرار نگرفته است. حتی تاریخ ورود این خودرو به بازار نیز هم اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و سران شرکت BMW هنوز این نکته را به طور کامل روشن نکرده‌اند که محصول جدیدشان در چه زمانی وارد خط تولید خواهد شد.

در واقع ورود خودروی BMW i Vision Dynamics در کنار سایر محصولات الکتریکی شرکت BMW نظیر عضو جدید خانواده‌ی مینی به بازار، زمینه‌ساز تمرکز بیش از پیش این شرکت نام آشنای خودروسازی بر بازار خودروهای الکتریکی خواهد بود.

بنابر ادعای سران BMW این شرکت تا سال ۲۰۲۵ میلادی قصد روانه کردن چیزی نزدیک به ۲۵ مدل مختلف از خودروهای مبتنی بر موتور الکتریکی به بازار را دارد. محصولاتی که ۱۲ مدل از آن‌ها خودروهای تمام الکتریکی خواهند بود.

در مجموع با توجه به پیشینه‌ی قابل توجه شرکت BMW در زمینه‌ی ساخت خودروهای الکتریکی و تجربیاتی که مهندسان این شرکت در امر طراحی این گونه‌ی نوظهور از خودروها اندوخته‌اند، می‌توان نسبت به حضور موفق و پررنگ شرکت BMW در این بازار جدید و رو به رشد امیدوار بود.

منبع: انگجت (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش خودروی مجله قرمز یاری کنید.