ترفندهایی در مورد فویل آلومینیومی که کاش زودتر می دانستید


طرز استفاده از فویل آلومینیومی

اگر از فویل آلومینیوم برای گذاشتن کف سینی فر یا گذاشتن ظرف پیرکس استفاده می‌کنید، باید بدانید که این تنها یکی از روشهای استفاده از این ورق مفید و همه کاره است. در زیر روشهایی جالب برای استفاده از کاغذ آلومینیوم به شما یاد خواهیم داد که می‌تواند هم هزینه، وقت و از همه مهمتر زحمت شما را کم کند.


  1. نگه داشتن قیف بستنی

استفاده‌های بسیار از فویل آلومینیوم فراتر از تمیز نگه داشتن سینی کلوچه است. در واقع می‌توانید قبل از دادن قیف بستنی به بچه‌ها دور آن را با یک تکه فویل آلومینیوم بپوشانید تا از کثیف کردن لباس بچه‌ها جلوگیری کنید. در این صورت حتی یک قطره هم از بستنی روی لباس نخواهد ریخت.


  1. تیز کردن قیچی با فویل آلومینیوم

آیا می‌دانید با تکه‌های کاغذ آلومینیوم که از اطراف ظرف جدا کرده‌اید چه باید کنید؟ از آنها برای تیز کردن قیچی کند شده خود استفاده کنید. در صورت لزوم ابتدا آنها را صاف کنید سپس تا کرده به صورت نوارهای چند لایه و این نوارها را با قیچی ببرید. هفت یا هشت بار با قیچی آنها را ببرید. خیلی راحت بود درسته؟


  1. اتو کشی را سریعتر کنید

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

به هنگام اتو کشیدن لباس، مقدار زیادی از حرارت توسط خود میز اتو بلعیده می‌شود و برای از بین بردن چین و چروک لباس باید چندین بار اتو کنید. برای سرعت بخشیدن به کارها، با یک تکه فویل آلومینیوم، روی میز اتو را بپوشانید. این فویل گرما را به پشت لباس منعکس می‌کند که باعث می‌شود چروک لباس سریعتر صاف شود.


  1. استفاده از فویل آلومینیوم برای باغبانی

شما می‌توانید استفاده‌های جالب از کاغذ آلومینیوم را حتی تا محیط خارج از خانه هم داشته باشید. چندین روش استفاده از این کاغذ مفید برای باغبانی وجود دارد؛ می‌توانید نوارهای باریکی از آن را روی گیاهان خود بگذارید تا باعث ترس پرنده‌ها شود.

همچنین روی خاک اطراف گیاه را با فویل بپوشانید تا حشرات و آفات به سبزیجات و یا گلهای شما حمله نکنند. گذاشتن تکه‌هایی از فویل آلومینیوم روی خاک گلدان هم باعث فراری دادن حشرات می‌شود. این روش همچنین باعث جذب نور بیشتر خواهد شد. همچنین اگر در فصول با آفتاب کم و یا منطقه‌ای با میزان تابش کم نور هستید، می‌توانید یک جعبه مقوایی را از بالا و یک سمت ببرید و روی آن را با فویل بپوشانید سپس گلدانها را داخل آن قرار دهید.


  1. درست کردن ماهیتابه صحرایی

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

اگر دوست ندارید در سفر بعدی خود، ماهیتابه همراه‌تان ببرید، می‌توانید یک تکه چوب دو شاخه را برداشته و دو لایه فویل ضخیم روی آن قرار دهید. لبه‌های فویل را محکم دور شاخه‌های چوب بپیچانید و وسط آن را فشار دهید تا تو رفته شده و مواد غذایی را برای سرخ کردن نگه دارد.


  1. جلوگیری از رنگ شدن دسته در

هنگام رنگ کردن در، استفاده از فویل آلومینیوم برای پیچاندن دور دستگیره و جلوگیری از رنگی شدن آن، عالی است. وقتی فویل را دور دستگیره پیچاندید، از یک چاقوی مناسب استفاده کنید تا فویل را در اطراف ته دستگیره خوب برش زده و اندازه کنید به این ترتیب می‌توانید تا لبه زیرین دستگیره را هم رنگ کنید. علاوه بر دستگیره درها می‌توانید همه دستگیره‌هایی را که در طول مسیر رنگ آمیزی قرار دارند، با فویل بپوشانید تا هم دست و هم برسهای شما تمیز بمانند.


  1. درست کردن خمیر پای عالی

اغلب ما با استفاده از فویل برای آشپزی را به قدر کافی آشنایی داریم. می‌توانید لبه‌های خمیر پای را با نوارهایی از کاغذ آلومینیوم بپوشانید تا از سوختن آن جلوگیری کنید. در حالی که پای برشته و ترد می‌شود، وجود فویل در لبه‌ها مانع از برشتگی زیاد و سوختن آن بخش می‌شود. دستور خمیر پای و پای سیب کلاسیک در همین سایت به طور مبسوط درج شده است.


  1. درست کردن قالب کیک با شکل مخصوص

دلتان می‌خواهد یک کیک تولد به شکل خرس عروسکی درست کنید و یا کیک والنتاین را به شکل قلب درآورید و یا کیک کریسمس را به شکل درخت؟ خب برای این کار می‌توانید از فویل آلومینیوم بهره بگیرید. فقط دو لایه از فویل آلومینیوم ضخیم را را روی هم گذاشته و آن را به شکل دلخواه خود درآورید سپس مواد کیک را داخل آن بریزید و در فر بگذارید. این قالب آلومینیومی را داخل یک قالب بزرگتر قرار دهید.


  1. نرم کردن شکر قهوه‌ای

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

برای برگرداندن شکر قهوه‌ای از حالت خشک و چسبیده به حالت پودری، آن را داخل فویل آلومینیوم بپیچید و داخل فر ۱۵۰ درجه سلسیوس به مدت ۵ دقیقه گرم کنید.


  1. تزئین کیک

اگر قیف خامه ندارید، نگران نباشید. یک تکه کاغذ ضخیم آلومینیوم را به شکل لوله درآورید و آن را با خمیر تزئینی (خامه یا آیسینگ به عنوان مثال) پر کنید. این کار یک مزیت هم دارد و آن اینکه نیازی نیست قیف را بشورید بلکه خیلی راحت کاغذ آلومینیوم را دور بریزید.


  1. گرم نگه داشتن نانها

می‌خواهید نان تازه خریداری شده و یا نان خانگی خود را تا زمان مهمانی و یا پیک نیک گرم نگه دارید؟ قبل از اینکه نان را داخل سبد بگذ ارید، آن را داخل یک دستمال گذاشته سپس لایه‌ای از فویل را دور آن بپیچانید. فویل گرما را منعکس کرده و آن را به مدت بیشتری گرم نگه می‌دارد.


  1. برق انداختن ظروف نقره

آیا ظروف نقره شما این روزها کمی تیره و کدر به نظر می‌رسند؟ یک تبادل یونی، یک واکنش ملکولی را که در آن آلومینیوم به عنوان یک کاتالیزور عمل می‌کند، امتحان کنید. همه کاری که باید انجام دهید این است که یک تابه را با فویل آلومینیوم بپوشانید، آن را با آب سرد پر کنید و دو قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید. ظروف نقره‌ای کدر و لکه‌دار خود را درون محلول بگذارید و اجازه دهید دو تا سه دقیقه بماند سپس آنها را شسته و خشک کنید.


  1. از تیره شدن ظروف نقره جلوگیری کنید

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

ظروف نقره‌ای تازه تمیز شده را روی یک صفحه از کاغذ آلومینیوم نگهداری کنید تا از تیرگی و لکه دار شدن آنها جلوگیری شود. برای نگهداری طولانی مدت ظروف نقره، ابتدا هر قطعه را با پلاستیک سلفون بپوشانید بطوری که هوای آن کاملا خارج شود سپس آن را در فویل بپیچانید و دو سمت فویل را ببندید.


  1. نگهداری از سیم ظرفشویی

می‌دانیم که وقتی با یک بار استفاده از سیم ظرفشویی و گذاشتن آن در ظرفشویی، روز بعد می‌بینید که زنگ زده، حسابی حالتان گرفته می‌شود و آن را با دلخوری راهی سطل آشغال می‌کنید. خودتان را ناراحت نکنید، برای جلوگیری از زنگ زدگی و دور ریختن هزینه خود، آن را داخل فویل آلومینیوم بپیچید سپس این فویل را داخل فریزر قرار دهید.

همچنین برای طولانی تر کردن عمر سیم ظرفشویی می‌توانید یک تکه کاغذ آلومینیوم را مچاله کرده و زیر آن داخل ظرف خود یا همان جای اسکاچ بگذارید. حواستان باشد که هر چند وقت یک بار آب جمع شده در پایین را دور بریزید.


  1. سابیدن قابلمه‌ها

چیزی برای سابیدن قابلمه و ماهیتابه ندارید؟ به اندازه یک کف دست از کاغذ آلومینیوم را مچاله کنید و از آن برای ساییدن کف قابلمه و ماهیتابه استیل یا آلومینیوم خود استفاده کنید.


  1. فر را تمیز نگه دارید

آیا می‌خواهید لازانیای پر پنیر یا کاسرول را توی فر درست کنید؟ برای اینکه از ریختن مواد آن در کف فر جلوگیری کنید، کف یک یا دو سینی فر را با فویل آلومینیوم بپوشانید و آنها را روی شبکه فر بگذارید. کف فر آلومینیوم نگذارید چون می‌تواند موجب آتش سوزی شود.


  1. کارایی رادیاتور را افزایش دهید

در اینجا روشی ساده برای استفاده بیشتر از گرمای رادیاتور بدون اینکه ریالی بیشتر بابت گاز یا نفت بدهید به شما ارائه می‌دهیم . یک انعکاس دهنده گرما درست کنید و پشت آنها بگذارید. امواج گرمای تابشی به جای اینکه توسط دیوار پشت رادیاتور جذب شوند، توسط صفحه آلومینیومی به داخل اتاق منعکس می‌شوند. اگر رادیاتورهای شما دارای روکش هستند، این کار به شما کمک می‌کند تا یک قطعه فویل زیر قسمت بالایی پوشش هم متصل کنید.


  1. حفاظت از تشک بچه

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

هر پدر و مادری می‌داند که نگهداری از کودکان چه مشکلاتی دارد و چه اتفاقاتی برای آنها می‌افتد. وقتی که این اتفاقات در رختخواب رخ می‌دهد، حتی اگر محافظ پلاستیکی هم در دسترس نداشته باشید، می‌توانید تشک را عوض کنید. برای اینکار ابتدا، چندین ورق آلومینیوم را روی تشک قرار دهید. سپس روی آن یک حوله ساحلی با اندازه مناسب با آن قرار دهید. نهایتا پد تشک و لایه انتهایی را قرار دهید.


  1. لکه‌های زنگ زدگی آینه را پنهان کنید

گاهی اوقات یک لکه زنگ زدگی به جذابیت آینه قدیمی کمک می‌کند اما گاهی اوقات آزار دهنده است. با قرار دادن یک تکه فویل آلومینیوم در آن محل، بطوری که لبه براق آن به سمت بیرون باشد، به راحتی می‌توانید نقایص کوچک سطح بازتابنده آینه را پنهان کنیدبرای نگه داشتن فویل در محل، آن را به پشت شیشه آینه یا نوار قالب آن متصل کنید. آن را به خود آینه متصل نکنید.


  1. پاک کردن جواهرات

برای تمیز کردن جواهرات، یک کاسه کوچک را با فویل آلومینیوم بپوشانید. کاسه را با آب داغ پر کنید و یک قاشق چایخوری پودر رختشویی بدون سفید کننده داخل آن بریزید. جواهرات را داخل محلول قرار دهید و بگذارید تا یک دقیقه خیس بخورند. آب را دور ریخته و به خوبی بشویید و در هوا آنها را خشک کنید. این فرایند استفاده از فرایند شیمیایی به نام تبادل یونی است که برای تمیز کردن وسایل نقره‌ای هم قبلا ذکر آن رفت.


  1. میز را به راحتی حرکت دهید

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

برای سر دادن میزهای بزرگ روی سطحی صاف، تکه‌های کوچکی از فویل آلومینیوم را زیر پایه‌ها قرار دهید بطوری که سمت کدر به سمت بیرون باشد، در واقع قسمت کدر لغزنده‌تر از سمت براق آن است.


  1. تعمیر باتری‌های خراب با فویل آلومینیوم

آیا چراغ قوه، کنترل از راه دور یا اسباب بازی بچه شما به صورت یک در میان کار می‌کند؟ باتری آن را بررسی کنید. آن دسته‌ از فنرهایی که باتری‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، ممکن است پس از مدتی کشش خود را از دست داده و باعث شل شدن باتری‌ها شوند. یک تکه کوچک از فویل آلومینیوم را تا کنید تا یک پد به اندازه کافی ضخیم برای رفع شل شدگی فنر داشته باشید. آن تکه چند لا را بین باتری و فنر قرار دهید.


  1. عینک‌ خود را رنگی نکنید

می‌خواهید که در حین خواندن کتاب، موهایتان را هم رنگ کنید. اما نمی‌توانید بدون عینک بخوانید و در عین حال که ممکن است رنگ مو روی آنها لک بیندازد. راه حل: دسته عینک‌تان را با آلومینیوم بپوشانید.


  1. شومینه خود را تمیز کنید

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

آیا به دنبال راهی آسان برای تمیز کردن خاکستر از شومینه خود هستید؟ دو لایه از فویل آلومینیوم ضخیم را در ته شومینه یا زیر توری چوب قرار دهید. روز بعد یا روزی که مطمئن شدید که تمام خاکسترها سرد شده‌اند، آن را جمع کرده و دور بیندازید.


  1. چسباندن برچسب لباس

برای چسباندن برچسبهای حرارتی، روشی آسان برای ثابت کردن آنها، در صورتی که از طریق اتو نچسبند، ایجاد سوراخهای کوچک روی لباس است. برای اجتناب از این کار، یک تکه کاغذ آلومینیوم را زیر سوراخ قرار دهید. کاغذ آلومینیوم به آن نمی‌چسبد و شما می‌توانید پس از اتمام کار، آن را بردارید.


  1. تمیز کردن اتو

آیا ردی از لباس روی اتوی شما مانده است و باعث چسبیدن بیشتر لباس به آن می‌شود؟ برای خلاص شدن از این وضعیت، اتوی داغ را روی یک تکه آلومینیوم بگذارید و هر بار با وجود این فویل آلومینیوم، اتو را روی لباس بکشید.


  1. حفاظت از تنه درختان

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

موشها، خرگوشها و سایر حیوانات اغلب از پوست درختان جوان به هنگام زمستان استفاده می‌کنند. یک بازدارنده موثر و ارزان، پوشاندن دو لایه فویل آلومینیوم ضخیم در اواخر پاییز است. حتما فویل را در بهار بردارید.


  1. جعبه آفتابی برای گیاهان درست کنید

پنجره آفتابی بهترین مکان برای نگه داشتن گیاهی است که عاشق نور زیاد هستند. البته از آنجایی که نور همیشه از همان جهت می‌تابد، گیاهان تمایل به هم شدن به آن سمت دارند. برای غرق کردن گیاهان در نور از تمامی جهات، یک جعبه آفتاب گیر تهیه کنید: قسمت بالا و یک طرف چعبه مقوایی را بردارید و سه طرف دیگر و پایین آن را با فویل آلومینیوم از سمت براق آن با نوار چسب یا چسب مایع در جای خود ثابت کنید. گیاهان را داخل جعبه قرار دهید و آن را نزدیک پنجره قرار دهید.


  1. برای بذرها، انکوباتور بسازید

برای اینکه بذرهای شما به خوبی جوانه بزنند و جوانه‌های ابتدایی سالم باشند، یک جعبه کفش را برداشته و داخل آن را با فویل آلومینیوم بپوشانید به طوری که لبه براق به سمت بیرون باشد و بگذارید حدود ۵ سانت فویل خارج از لبه‌ها قرار گیرد. چند سوراخ در ته فویل بگذارید تا آب اضافی خارج سود سپس جعبه را تا نیمه با خاک بپوشانید و بذرها را داخل آن بکارید.

فویل داخل جعبه گرما را جذب می‌کند تا بذرها را گرم نگه دارد تا زمانی که جوانه بزنند، همزمان فویل داخل جعبه نور را به داخل جوانه‌های جوان، منعکس می‌کند. جعبه را نزدیک پنجره آفتابگیر قرار دهید، خاک را مرطوب نگه دارید و رشد آنها را نظاره‌گر باشید.


  1. قلمه‌های را بدون شاخه‌های اضافی رشد دهید

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

برای اینکه شاخه‌های بریده خیلی قوی و بدون شاخه‌‌های اضافی، رشد کنند، آن را داخل گلدانی پوشیده شده با یک ورق از آلومینیوم بگذارید. این کار یک مزیت دیگر هم خواهد داشت و آن اینکه فویل تبخیر آب را کند می‌کند بنابراین باید آب کمتری اضافه کنید.


  1. ماهیتابه مخصوص باربیکیو بسازید

برای جلوگیری از ریختن آب گوشت روی ذغال کبابی، یک ظرف یک بار مصرف چند لایه را از آلومینیوم را درست کنید. آن را با دست شکل دهید یا از یک سینی فر به عنوان قالب استفاده کنید (پس از شکل دادن فویل، سینی را حتما بردارید). همچنین فراموش نکنید که ظرف مخصوص قطره گیر گوشت را بزرگتر از سطح گوشت درست کنید.


  1. تمیز کردن گریل باربیکیو

بعد از اینکه آخرین بار کباب کردید و موقعی که زغالها هنوز گداخته هستند، یک لایه کاغذ آلومینیوم را روی گریل قرار دهید تا تمام باقیمانده‌های غذا را بسوزاند. دفعه بعد که از کباب پز خود استفاده می‌کنید، فویل را مچاله کرده و از آن برای پاک کردن غذای سوخته قبل از شروع پخت استفاده کنید.


  1. بیشتر کردن روشنایی در فضای باز

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

با استفاده از فویل آلومینیوم یک بازتاباننده پشت نور درست کنید تا روشنایی برق را در حیاط خلوت یا محل کمپ خود ایجاد کنید. بازتابنده را با چند نوار چسب برق یا چسب نواری به قسمت بالای لامپ یا پایه متصل کنید، نوار را روی مستقیما روی حباب لامپ نچسبانید.


  1. یک سینی ابتکاری درست کنید

هنگامی که نیاز به یک ظرف یکبار مصرف مناسب دارید، فقط روی یک صفحه برش یا تخته پنیر را با یک لایه ضخیم از فویل آلومینیوم بپوشانید تا یک ظرف مناسب برای مواد غذایی خود داشته باشید.


  1. کیسه خواب خود را خشک نگه دارید

یک تکه فویل آلومینیوم ضخیم را زیر کیسه خواب خود قرار دهید تا در برابر رطوبت از آن محافظت کنید. در این صورت رختخواب شما خشک خواهد ماند و خواب شبانه عالی خواهید داشت.


  1. کبریتها را خشک نگه دارید

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

این یک ترفند سربازی امتحان پس داده و واقعی است که ارزش به خاطر سپردن دارد: کبریتهای آشپزخانه را داخل فویل آلومینیوم بپیچانید و آنها را از رطوبت یا خیس شدن به هنگام سفرهای بین شهری، محافظت کنید.


  1. فریب دادن ماهی با استفاده از فویل آلومینیوم

آیا هیچ یک از طعمه‌های ماهی شما موثر نیستند؟ می‌توانید یکی از ترفندها را استفاده کنید که ممکن است کار کند: مقداری از فویل آلومینیوم را اطراف قلاب ماهی بپیچانید. به طوری که روی قلاب را بپوشاند و مقداری از آن به حالت آویزان و در حال تکان خوردن باشد تا بتواند ماهی را فریب دهد. پ


  1. کفپوش پلاستیکی را دوباره بچسبانید

این مورد استفاده از فویل آلومینیوم به هنگام بازسازی خانه بسیار مناسب است. می‌توانید کفپوش را بدون چسب بچسبانید. کفپوش را روی زمین قرار دهید، یک تکه فویل آلومینیوم را روی آن بگذارید و چند بار اتوی داغ را روی آن بکشید تا زمانی که احساس کنید که چسب در زیر آن ذوب می‌شود. چند کتاب یا آجر را روی کفپوش قرار دهید تا به هنگام چسبیدن چسب، روی آن نقش وزنه را داشته باشد. این تکنیک برای صاف کردن برآمدگی و پیچ خوردگی درزها در کفپوش وینیل به خوبی عمل می‌کند.


  1. یک پالت هنری درست کنید

یک فویل آلومینیومی ضخیم را پاره کنید، لبه‌ها را جمع کنید و یک پالت آماده برای مخلوط کردن رنگها تهیه کنید. اگر می‌خواهید کمی شیک‌تر شود، یک تکه مقوا را به شکل پالت برش دهید، یک فرورفتگی برای جای انگشت شست ایجاد کنید و روی آن را با فویل بپوشانید. یا اگر پالت چوبی دارید، قبل از هر بار استفاده روی آن را با فویل بپوشانید سپس به جای تمیز کردن پالت، هر بار فویل را جدا کنید.


  1. جلوگیری از پوسته پوسته شدن رنگ

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

وقتی یک قوطی را تا نیمه استفاده کردید، متوجه می‌شوید که یک لایه رنگ خشک روی آن ایجاد می‌شود. برداشتن آن نه تنها آزار دهنده است بلکه ممکن است این لایه خشک به هنگام کار وارد رنگ شود. می‌توانید با استفاده از یک عمل دو جانبه از این کار جلوگیری کنید: ابتدا یک تکه فویل آلومینیوم را زیر قوطی قرار دهید و دور تا دور آن بکشید. به صورت چرخشی بریده و یک دایره جدا کنید و این دایره را روی سطح رنگ بیندازید. سپس یک نفس عمیق بکشید، داخل قوطی فوت کنید و سریع درب آن را سر جای خود قرار دهید.

دی اکسید کربن موجود در نفس شما جایگزین اکسیژن موجود در قوطی می‌‌شود و به جلوگیری از خشک شدن رنگ جلوگیری می‌کند.


  1. تمیز کردن ظرف برس رنگ غلطکی

تمیز کردن ظرف برس غلطکی رنگ، زجرآور است، به همین دلیل است که بسیاری از مردم آن را دور می‌اندازند و دوباره می‌خرند. اما اگر یک لایه فویل آلومینیوم را ابتدا داخل ظرف بکشید سپس رنگ را داخل آن بریزید، این کار برای شما ارزانتر است.


  1. برس رنگ را با فویل آلومینیوم خیس نگه دارید

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

آیا قصد دارید که ادامه رنگ آمیزی خود را فردا انجام دهید؟ خودتان را با تمیز کردن برس رنگ، خسته نکید فقط رنگ اضافی را بتکانید و برس را خیلی محکم با فویل آلومینیوم (یا پلاستیک سلفون) بپوشانید. از یک کش پلاستیکی استفاده کنید تا فویل را در پایین سفت نگه دارید. برای حفظ طولانی‌تر رطوبت برس، فکر کنید که قالب بستنی چوبی است و آن را به همین صورت پیچانده داخل فریزر بگذارید. اما فراموش نکنید که قبل از رنگ آمیزی از یک ساعت قبل بگذارید تا یخ آن آب شود.


  1. نور را برای عکاسی منعکس کنید

عکاسان حرفه‌ای از منعکس کننده برای روشنایی بیشتر نقاط تاریک سوژه خود و یکنواخت سازی نور کلی استفاده می‌کنند. برای ایجاد منعکس کننده، یک تکه مقوای چند لایه یا تخته آشپزخانه قطور را با یک مقداری چسب سنگ بپوشانید و روی آن یک لایه فویل آلومینیوم بکشید به طوری که قسمت براق آن بیرون باشد. می‌توانید یک لایه منعکس کننده به اندازه دلخواه خودتان بسازید اما بهتر است که سه پنل بسازید و آنها را به وسیله چسب نواری محکم به هم متصل کنید تا خودشان بایستند و برای حمل و نقل و استفاده آماده باشند.


  1. وسایل براق داشته باشید

برای ایجاد یک لایه درخشان روی لوازم خانگی، شفت چوب گلف، رینگ ماشین‌های قدیمی و سایر وسایل، یک مشت از فویل آلومینیوم را روی آن بکشید و مقداری چربی روی آن بزنید. اگر محکم بکشید، این فویل حتی لکه‌های زنگ زدگی را نیز از بین می‌برد. توجه: اکثر لایه براق روی ماشینهای جدید واقعا پلاستیک است بنابراین آن را با فویل آلومینیوم نسایید.


  1. با فویل آلومینیوم قیف درست کنید

طرز استفاده از فویل آلومینیومی,ورق کاغذ آلومینیوم

قیف در خانه شما پیدا نمی‌شود؟ دو برابر طول مورد نظر از یک لایه کاغذ آلومینیوم ضخیم را به شکل مخروط کنید. این قیف دست ساز ابتکاری نسبت به قیف فلزی معمولی یک مزیت دارید، شما می‌توانید فویل آلومینیوم را خم کنید تا حفرات نامناسب را بردارید، همانند حفره ظرف روغن که روی موتور چمن زنی قرار دارد.


ترجمه اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ridersdigest