جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۶
  • ۱۹:۳۰
  • 500
کاهش چربی شکم

کاهش چربی شکم بدون ورزش و رژیم را با این ۷ راهکار خانگی امتحان کنید

چربی شکم کابوس بی پایان کسانی ست که دچار افزایش وزن یا چاقی هستند و اغلب این افراد به دنبال کاهش چربی شکم به هر وسیله ممکن هستند از انواع ورزشهای سخت و پیچیده گرفته تا انواع رژیم‌های عجیب و غریب اما بهتر است این ۷ راهکار خانگی را هم که بدون استفاده از رژیم غذایی و ورزشهای دیوانه وار می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند، امتحان کنید.

کاهش چربی شکم مزایایی فراتر از کاهش وزن دارد

آیا از چربی شکم خسته شده اید؟ از بین بردن چربی شکم علاوه بر اینکه باعث می‌شود که ما ظاهر بهتری پیدا کنیم و احساس خوبی داشته باشیم  برای حفظ سلامتی ما در دراز مدت نیز مفید است و خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را کاهش می‌دهد. چربی بیش از حد شکم می‌تواند به بیماری قلبی منجر شود، خطر ابتلا به دیابت نوع۲ را افزایش داده و همچنین احتمال ابتلا به فشار خون بالا و مشکلات دیگر را نیز افزایش دهد. خب با وجود دانستن این بیماریها باز هم به فکر کوچک کردن شکم خود به طور جدی نیستید؟

جذب پروتئین را افزایش دهیدکاهش چربی شکم

شما مجبور نیستید سوار قطار رژیم‌های سفت و سخت شوید و تمام راه را تا ایستگاه کاهش وزن با آنها ادامه دهید،  افزایش مصرف پروتئین و کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها یکی از سریع‌ترین راه‌های کاهش چربی شکم بدون ورزش اضافی است. پروتئین به تعادل قند خون و کاهش سطح انسولین کمک می‌کند، هورمونی که به بدن شما برای ذخیره چربی به خصوص بخش میانی بدن، پیام می‌دهد. در رژیم غذایی خود کربوهیدرات های سالم را جایگزین کنید، به این صورت که استفاده از نان و پاستا را کنار بگذارید و در عوض آنها کربوهیدراتهای پیچیده غلات کامل، میوه‌های فصلی، سبزیجات ریشه‌ای و کدوها را جایگزین کنید.

روغن نارگیل را به رژیم غذای خود اضافه کنیدکاهش چربی شکم

روغن نارگیل از تری‌ گلیسریدهایی با زنجیره متوسط تشکیل شده است، در حالی که بسیاری از روغن‌های گیاهی و روغنهای دانه‌های روغنی از تری گلیسریدهای با زنجیره بلند (LCTs) تشکیل شده‌اند. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از مزایای روغن نارگیل عمدتا به دلیل مقدار بالای تری گلیسریدهای  زنجیره متوسط (MCTs) است. این نوع تری گلیسرید به راحتی قابل هضم هستند، بیش از آن که به عنوان چربی ذخیره شوند به سرعت به انرژی تبدیل می‌شوند و ممکن است با تحریک متابولیسم بدن به کاهش چربی شکم کمک کنند.

یافتن یک کاهش دهنده استرسکاهش چربی شکم

اگر زیاد کار می‌کنید یا خسته هستید، استرس مزمن ممکن است یکی از عوامل افزایش چربی شکم شما باشد. سطح بالای هورمون استرس موجب افزایش اشتهای شما می‌شود، میل شما را برای غذاهای راحت و شیرین، کم کردن سوخت ساز و بدن و افزایش چربی شکم افزایش می‌دهد. پیدا کردن فعالیت‌های آرام مانند مدیتیشن، تنفس عمیق و یا حمام آرام بخش به شما کمک می‌کند تا استرس روزمره خود را مدیریت کنید و به کاهش چربی شکم کمک کنید.

مصرف روزانه چای سبزکاهش چربی شکم

به لطف ترکیبات موثر در کاهش وزن از جمله ترکیبی که کاتچین نامیده می‌شود، چای سبز یک نوشیدنی سم زدای عالی برای کاهش چربی شکم شماست. کاتچین سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد و به کبد در سوزاندن چربی‌ها یاری می‌رساند. قهوه هر روزتان را با چای سبز عوض کنید چون تحقیقات نشان داده است که شما باید ۴ تا ۵ فنجان چای سبز بنوشید تا فواید آن را ببینید. همچنین از خرید چای سبزهای آماده در بطری مثل یخ چای‌ها که اغلب حاوی شکر اضافی هستند و می توانند سلامتی شما را تحت الشعاع قرار دهند خودداری کنید. برای رسیدن به حداکثر نتایج بهتر است که خودتان آن را با مقدار کمی شکر یا نبات دم کنید یا یک شیرین کننده طبیعی همانند استویا را که قند خون شما را افزایش نمی‌دهد، جایگزین آن کنید.

یک زمان خواب مشخص داشته باشید و به آن متعهد باشیدکاهش چربی شکم

یک راه جالب برای کاهش چربی شکم بدون ورزش افزایش ساعات خواب است. تحقیقات نشان می دهد خواب برای شش تا هشت ساعت در هر شب به حفظ انسولین و کنترل هورمون‌های استرس کمک می‌کند. به علاوه در این صورت انرژی لازم برای سوختن کالری در طول روز را به طور موثر خواهید داشت . و قبلا به شما در اینجا در مورد هورمونی که به هنگام خواب ترشح شده و باعث کاهش وزن و احساس سیری می‌شود، گفته‌ایم. حتما برای شما پیش آمده که وقتی هم گرسنه هستید و هم خوابتان می آید وقتی که خواب را انتخاب می کنید پس از بیدار شدن احساس گرسنگی قبل از خواب شما وجود ندارد این در نتیجه همان هورمون است.

ادویه‌ها را به غذاهایتان اضافه کنیدکاهش چربی شکم

کورکومین یک ترکیب ضد التهابی است که از گیاه زردچوبه استخراج می‌شود. با استفاده از چند عدد کپسول کورکومین در روز یا بوسیله اضافه کردن ادویه زردچوبه به غذاهایتان، کورکومین با دخالت کردن در چندین فرایند التهابی در بدن یک پاسخ التهابی سالم را فراهم می‌کند. همچنین پژوهشها نشان می‌دهد که کورکومین یک متابولیسم سالم را تامین می‌کند و یک ماده عالی برای افزودن برای دستورات غذایی کاهش دهنده چربی شکم است. برای به دست آوردن حداکثر بهره گیری از فواید آن، به دنبال عصاره کورکومین با حداقل ۹۵ درصد کورکومین باشید.

یک مصرف کننده آب درجه یک باشیدکاهش چربی شکم

خوردن هشت لیوان آب در روز به هضم غذا کمک می‌کند، نفخ را کاهش داده و متابولیسم بدن را به بهترین شکل هدایت می‌کند. علاوه بر این جایگزین کردن نوشیدنی‌های شیرین با آب در طول روز یک راه حل سریع برای کاهش کالری روزانه است که منجر به کاهش کلی وزن و کاهش چربی شکم می‌شود. آب لیموی تازه را به آب اضافه کنید تا همان یک لیوان آب یک نوشیدنی هیجان انگیز چربی سوز را به شما هدیه دهد و با این ترفند در جهت دستیابی به یک شکم کوچک حرکت کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست 

دیدگاه ها 0
2000
  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

ضرورت و اهمیت استفاده از کرم مرطوب کننده برای تمام انواع پوست
نقش کلیدی مرطوب کننده ها در روتین مراقبت پوستی
666
روغن نارگیل
آیا روغن نارگیل برای پوست و بیماری‌های پوستی مفید است؟
962
روغن میوه نسترن
روغن میوه نسترن (رزهیپ) چه فوایدی دارد، روشهای استفاده از آن چیست؟
2,712
سبک جدید کانتور
با سبک جدید کانتور کردن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید
2,843
ترفندهای آرایش چشم
ترفندهای آرایش چشم برای خانم‌هایی که چشمان گود دارند
3,793
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
براش های آرایشی خود را به این روش تمیز کنید و بشویید
1,413

مقالات سلامت

نگاهی به داروی پروپوفول
داروی پروپوفول و معرفی مکانیسم اثر و نکات طلایی در مصرف آن
112
سندرم شوگرن
سندرم شوگرن ؛ علتها، علائم، تشخیص، انواع روشهای درمان و تغذیه مخصوص
321
داروی سینمت و نگاهی جامع به اثرات و نحوه عملکرد این دارو
419
رالوکسیفن
داروی رالوکسیفن و نگاهی به ویژگی های اساسی این دارو
367
تست ALT
تست ALT یا SGPT آزمایش خون؛ مقدار نرمال و درمان وضعیت غیر نرمال
671
معرفی شربت روبی توسین
شربت روبی توسین و نگاهی به ویژگی های عملکردی این دارو
665

مقالات آشپزی

موس شکلات
بهترین موس شکلات با طعمی عالی و بافتی لطیف
36
رولت کدو حلوایی
رولت کدو حلوایی با طعم و رنگی عالی برای مهمانی‌های گرم زمستانه
221
کاری مرغ
طرز تهیه خورش کاری مرغ به دو روش و شرح کامل ادویه مخصوص
445
مافین کدو
مافین کدو حلوایی با رنگ زیبا برای صبح‌های سرد زمستان
510
مواد غذایی برای صبحانه
۴ دسته بندی ضروری از مواد غذایی برای داشتن صبحانه سالم
373
نان سیب زمینی
طرز تهیه نان سیب زمینی نرم و لطیف مرحله به مرحله
596

مقالات تغذیه

خرما
۵ خاصیت اثبات شده مصرف خرما که بدون شک باید با آن‌ها آشنا شد
40
بهترین و بدترین رژیم غذایی برای قلب
بهترین و بدترین رژیم غذایی برای قلب و عروق کدام هستند؟
193
خواص لبو
خواص لبو (ریشه چغندر) و عوارض آن بر پایه تحقیقات علمی و روشهای استفاده
193
معرفی خواص مولیبدنوم
خواص مولیبدنوم و معرفی چند مورد شگفت انگیز از این خواص
653
میوه پوملو
میوه پوملو (گریپ فروت چینی) و معرفی فواید شگفت انگیز مصرف آن
579
نگاهی به خواص باقلا
خواص باقلا و معرفی ۸ مورد از مهم ترین فواید مصرف این ماده غذایی
281