بیماری های قلبی  همچنان به عنوان یک عامل مرگ پیشرو در امریکا، باقی مانده است . حتی اگر شما یک سابقه خانوادگی از بیماری های قلبی دارید ، حملات قلبی و ابتلای شما به بیماری های قلبی ، حتمی الوقوع نیست. داشتن یک رژیم غذایی سالم، انجام ورزش منظم، مصرف داروهای کاهش دهنده کلسترول و جراحی های نجات بخش، می تواند خطر ابتلای به این بیماری ها و یا مرگ ناشی از یک حمله قلبی را کاهش دهد.

بیماری عروق کرونر قلب ( Coronary heart disease)

بیماری عروق کرونر قلب (CAD) ، یکی از رایج ترین بیماری ها از انواع بیماری های قلبی است که نه تنها در مردان بلکه در زنان هم به میزان زیادی اتفاق می افتد. این بیماری توسط آترواسکلروزیس (تصلب شرایین) و یا به خاطرسخت شدن سرخرگ ها، ایجاد می شود و هنگامی که پلاک هایی از کلسترول و سایر مواد در شریان تجمع می یابد، رخ می دهد. چون عروق خون رسانی به قلب را انجام می دهند ، آترو اسکلروزیس با جریان خون از طریق محدود کردن راه جریان خون برای رسیدن به قلب، تداخل ایجاد می کند. با گذشت زمان، اکسیژن کمتر و کمتری به قلب می رسد ، که همین امر ،می تواند منجر به یک حمله قلبی شود. بیماری عروق کرونر، می تواند به نارسایی قلبی و آریتمی (ضربان قلب نامنظم) منجر شود.

عوامل موثر بر  بیماری های قلبی

در حالی که برخی افراد به صورت ژنتیکی، برای ابتلای به بیماری های قلبی مستعد هستند، اما اغلب سیر پیشرفت بیماری ، با توجه به عادات زندگی ناسالم و غیر بهداشتی است. مشکلات مربوط به بیماری قلبی به احتمال زیاد به نظر می رسد که بعد ازسن ۵۵ سالگی شروع می شود.
در یک زن بعد از رسیدن به سن یائسگی ، به طور چشمگیری خطر ابتلای به بیماری های قلبی، افزایش می یابد ، که معمولا نشانه های اولیه ی این امر در سنین ۵۰ سالگی به بالا، اتفاق می افتد . عوامل خطرساز رایج برای هم مردان و هم زنان عبارت اند از: اضافه وزن و یا چاقی، سیگار کشیدن، ورزش نکردن ، و خوردن یک رژیم غذایی ناسالم که دارای مقدار زیادی چربی و یا حاوی غذاهای فرایند شده باشد . همچنین ابتلای به فشار خون مزمن بالا (فشار خون بالا) می تواند به شریان ها ، آسیب برساند.

یائسگی و تاثیر آن بر بیماری های قلبی

روش های کنترل  بیماری های قلبی

بیماری های قلبی  بیماری هایی مزمن هستند ، به این معنی که این بیماری ها ، هرگز از بین نمی روند. اما گروهی از داروها وجود دارند که می توانند آن را به طور موثر، کنترل کنند. بسیاری از این داروها باعث کاهش در فشار خون بالا و  سطح کلسترول  در خون شده و به نگه داشتن آنها را در محدوده طبیعی خود، کمک می کنند. این مسئله موجب کاهش انسداد در عروق می شود که همین امر اجازه می دهد که اکسیژن ضروری و مواد مغذی مورد نیاز به قلب برسند. جراحی قلب گزینه دیگری است.
دو روش مکرر قرار دادن استنت است که سیمی شبکه ای مکانیکی است که جهت سرپا نگه داشتن شریان باز (آنژیوپلاستی) انجام می شود و همچنین عمل جراحی بای پس. و این عمل زمانی انجام می شود که پزشکان به معنای واقعی کلمه قصد “دور زدن” شریان بیمار را با ایجاد یک مسیر جایگزین با رگ های خونی گرفته شده از دیگر قسمت های بدن را برای بهبود تولید از خون به قلب دارند.

منبع: HEALTH
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید است ، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما  برای بهبود هرچه بیشتر مطالب ارائه شده، به اشتراک بگذارید.َ