آموزش درست کردن کوکو سیب زمینی رنده شده و خوشمزه

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته ساده و خوشمزه

نحوه درست کردن کوکو سیب زمینی پخته و جدید برای 4 نفر

کوکو سیب زمینی ساده یکی از اون غذاهاییه که مخصوصا وقتی عجله داری میتونی روش حساب کنی، چون نه تنها تو کمترین زمان درست میشه، بلکه نیاز به مواد اولیه خاصی نداره و به سادگی درست میشه.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه رو تقریبا همه یه جورایی باهاش آشنایی داریم، از اون جایی که یه غذای قدیمی و اصیل ایرانیه، سر سفره همه بوده و علاقه مندان خاصی داره که هیچوقت به خوردن این غذا نه نمیگن.

پختن کوکو سیب زمینی روش‌های متفاوتی داره، اما اصیل ترین روش درست کردن کوکو با کمترین مواد اولیه تهیه میشه که، همون سیب زمینی و تخم مرغه و بهش کوکوی ساده میگن.

چه غذایی میتونه به اندازه کوکو هم کم خرج باشه، هم پر خاصیت و سرشار از ویتامین و مواد معدنی باشه، هم اینکه زود هضم و سبک باشه و از همه مهمتر سالم باشه به سرعت تهیه بشه.

اگه شما هم از علاقه مندای به کوکو سیب زمینی هستید و فکر به یه ساندویچ کوکو با گوجه خیارشور گشنتون میکنه، پس دست به کار بشید که بریم دو روش درست کردن کوکو ساده و پفکی رو براتون توضیح بدم.


دستور اول

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی ساده و پخته

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد بزرگ
تخم مرغ۳ عدد
نمکنصف قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
زرد چوبهنوک قاشق چای خوری
روغنبه مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده و خوشمزه

  1. طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده رو با آب‌پز کردن سیب زمنی‌ها شروع کنید، به این صورت که یه قابلمه آب رو روی حرارت مناسب بزارید و اجازه بدید که سیب زمینی‌ها به مدت ۲۰ دقیقه نیم پز بشن.
    نکته: یادتون باشه که پختن زیاد باعث وا رفتن میشه و، بهترین حالت نیم پز کردنه سیب زمینیه.
  2. روند پخت کوکو بعد از اینکه سیب زمینی ها اماده شدن، اجازه بدید که دماشون پایین بیاد و در ادامه با رنده، اون ها رو داخل یه کاسه مناسب رنده کنید.
    نکته: اگه زمان داشته باشید، بهتره که ۱۵ دقیقه سیب زمینی رنده شده رو توی یخچال بزارید.
  3. حالا نوبت به تخم مرغ‌ها میرسه که یه کاسه مناسب رو انتخاب کنید و تخم مرغ‌ها رو داخلش بریزید و نمک و فلفل و زردچوبه رو بهش اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید که رنگش عوض بشه.
  4. نحوه آماده سازی مواد کوکو سیب زمینی رو با مخلوط کردن مایه تخم مرغ با سیب زمینی ادامه بدید و به خوبی باهم مخلوط کنید که یه مایه چسب‌ناک و خوشرنگ به دست بیاد.
  5. وقتش رسیده که کوکو ها رو سرخ کنید. پس یه تابه مناسب رو روی حرارت ملایم بزارید و به اندازه کافی توی تابه روغن بریزید که داغ بشه.
  6. یه مقدار از مایه کوکو رو بردارید و کف دستتون بزارید و اون رو به شکل توپ، گرد کنید و بعد با کف دست دیگه‌تون روشو فشار بدید که پهن بشه و اون رو توی روغن بزارید.
  7. مواد کوکو سیب زمینی رو به همین طریق توی روغن بزارید و هر طرفشون که سرخ شد، برعکسش کنید و بعد از سرخ شدن میتونید اون رو روی کاغذ روغنی هم بزارید که روغن اضافیش گرفته بشه.
    نکته: نیم پز کردن سیب زمینی باعث میشه که کوکو روغن کمتری به خودش جزب کنه.

اینم از طرز تهیه کوکو ساده و خوشمزه در کمترین زمان ممکن.


دستور دوم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی یا پفکی

کوکو سیب زمینی هم مثل خیلی از غذاهای دیگه‌ ایرانی، روش‌های پخت زیادی داره که هر کدوم رو میتونید تو موقعیت های مختلف درست کنید.

یکی از این روش ها، تهیه کوکو به صورت پفکی یا به اصطلاح قاشقیه که میتونید از این نحوه کوکو واسه عصرانه و تزیین سفره به همراه سبزی و گوجه، استفاده کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی پفکی
سیب زمینی۴ عدد
تخم مرغ۳ عدد
پیاز۱ عدد کوچک
سیر۳ حبه
نمکبه مقدار لازم
زردچوبهنوک قاشق مربا خوری
فلفل سیاهنصف قاشق مربا خوری
سبزیجات معطر و خشکبه اندازه دلخواه
روغن مایعبه اندازه کافی

مرحله اول

طرز تهیه کوکو سیب زمینی قاشقی رو با پختن سیب زمینی ها شروع کنید، قابلمه مناسب رو روی گاز گذاشته و بهش آب اظافه کنید و اجازه بدید که سیب زمینی‌ها به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت کاملا آب پز بشن.

مرحله دوم

ادامه روند پخت کوکو، حالا که سیب زمینی ها پخته و آماده شدن، اون‌ها رو جایی بزارید که دماشون پایین بیاد و بعد از اینکه پوستشون رو گرفتید، اون ها رو با رنده ریز، داخل یه طرف مناسب رنده کنید.

مرحله سوم

برای اینکه کوکو خوشمزه بشه یه کاسه مناسب رو انتخاب کنید و تخم مرغ ها رو داخلش بریزید و به خوبی هم بزنید. در ادامه پیاز و سیر رو با رنده ریز رنده کنید، آبشون رو بگیرید و با پوره سیب زمینی قاطی کنید.

مرحله چهارم

طرز پخت کوکو سیب زمینی رو با اضافه کردن سبزیجات و ادویه‌ها به کاسه تخم مرغ ادامه بدید و به خوبی هم بزنید که رنگشون عوض بشه و بعد به ظرف حاوی پوره سیب زمینی اظافه کنید.

مرحله پنجم

حالا شروع کنید به ورز دادن مواد داخل طرف و به خوبی با هم مخلوظشون کنید. بعد از اینکه مواد یکدست شد یه مقدار خیلی کم از مایه کوکو رو با نوک زبون تست کنید که اندازه نمک و ادویه ها رو بفمید.

مرحله ششم

موقع سرخ کردن کوکو ها نزدیکه، پس واسه این کار یه تابه مناسب و جا دار رو روی حرارت ملایم بزارید و توش روغن بریزید و اجازه بدید که روغن داغ بشه.

مرحله هفتم

واسه سرخ کردن کوکو سیب زمینی پفکی باید با قاشق از مواد کوکو بردارید و داخل تابه با روغن داغ بزارید که به خوبی سرخ بشه و در ادامه میتونید نوش جان کنید.


سخن آخر

کوکو سیب زمینی به عنوان یه وعده غذایی سالم، میتونه جایگزین مناسبی باشه برای غذاهای آماده و فست فودی  و همچنین یه میان وعده فوق العاده‌اس واسه مدرسه رفتن بچه‌ها، سر کار رفتن، و یه عصرانه فوق العاده سالم تو خونه.

خلاصه اینکه بهتره به فکر سلامت و آیندمون باشیم و از همین الان رژیم غذاییمون رو پر کنیم از غذاهای سالم و مقوی. امیدوارم که خوشتون اومده باشه.

پایان.

آخرین بروز رسانی در: 31 دسامبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه