آموزش درست کردن پیراشکی خانگی بدون فر در کمترین زمان

طرز تهیه پیراشکی نرم و خوشمزه

نحوه درست کردن پیراشکی خانگی ساده و خوشمزه در کمترین زمان

پیراشکی یه محصول غذایی منحصر به فرده که هم به عنوان غذا و فست فود و هم به عنوان شیرینی کاربرد داره و تو سراسر دنیا، به شیوه‌های گوناگون و به صورت حرفه‌ای، خیابانی و خانگی پخته میشه و میتونه با استفاده از گوشت، مرغ، کالباس، سوسیس و پنیر یا با انواع کرم‌های طعم‌دار و شیرین پخته و با شکر و کاکائو تزیین بشه.

طرز تهیه پیراشکی خانگی خیلی راحته و با کمترین مواد اولیه که تو خونه پیدا میشه، میتونید این شیرینی‌های خوشمزه و سالم رو تو خونه واسه یه عصرانه دلچسب یا میان وعده واسه مدرسه بچه‌ها درست کنید و فقط کافیه تا طبق دستورالعمل پخت پیش برید، تا در نهایت یه پیراشکی نرم و خوشمزه به دست پیاد.

بهتره بدونید که پیراشکی یکی از غذاهای ملی روسیه‌اس که تو این کشور به اسم پیرشکی شناخته میشه و به خمیرهای پخته شده یا سرخ شده‌ای که با مواد گوناگون پر میشن گفته میشه. برای درست کردن این شیرینی ساده و خوشمزه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا نحوه درست کردن پیراشکی ساده و نرم و شیرین رو به شما همراهان گرامی آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی خانگی

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۱/۵ لیوان
شکر½ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ لیوان
وانیلنوک قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی خانگی خوشمزه


مرحله اول

طرز تهیه پیراشکی خانگی رو با ریختن شیر داخل یه ظرف مناسب شروع کنید و سپس بکینگ پودر رو هم به شیر اضافه کرده و به خوبی مواد رو با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشن.


مرحله دوم

نحوه آماده سازی مواد پیراشکی رو با انتخاب یه کاسه مناسب ادامه بدید و تخم مرغ رو داخل کاسه بشکنید و سپس شکر و وانیل رو هم اضافه کنید و ترجیحا با همزن برقی، در غیر این صورت با دستی هم بزنید تا بافتشون یکدست بشه.


مرحله سوم

حالا مخلوط شیر و بکینگ پودر رو هم به کاسه حاوی تخم مرغ و شکر اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد با هم دیگه مخلوط بشن. یادتون باشه که بعد از هربار هم زدن، با یه قاشق دور کاسه رو مخلوط کنید تا زرده تخم مرغ چسبیده به کاسه جدا بشه.


مرحله چهارم

نحوه پخت پیراشکی رو با الک کردن آرد ادامه بدید، به این صورت که آرد رو واسه نرم شدن ۳ بار الک کنید، و این که دوباره آرد رو داخل الک بریزید، و کم کم  در داخل کاسه حاوی مواد، الک کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نشه.


مرحله پنجم

مواد رو به خوبی هم بزنید تا یه خمیر نرم به دست بیاد. در ادامه واسه پخت خمیر پیراشکی، بهتره یه تابه مناسب و ترجیحا گود، روی حرارت ملایم بزارید و به اندازه‌ای زوغن بریزید تا پیراشکی ها تو روغن شناور بشن.


مرحله ششم

برای درست کردن پیراشکی خانگی باید اجازه بدید تا روغن با حرارت ملایم به خوبی داغ بشه. حالا با یه قاشق از مایه پیراشکی بردارید و داخل روغن بریزید و اجازه بدید تا خمیر پف کنه.


مرحله هفتم

یک طرف پیراشکی‌ ها که سرخ و طلایی شد، اون‌ها رو بچرخونید تا طرف دیگرشون هم پخته بشه و در ادامه بهتره که واسه گرفتن روغن از پیراشکی ها اون‌ها رو روی دستمال حوله‌ای قرار بدید.


مرحله هشتم

پیراشکی خوشمزه‌ای که پختید آماده‌اس، و میتونید با استفاده از شکر یا شکلات آب شده این شیرینی‌های خوشمزه و سالم رو تزیین کرده و نوش جان کنید.


سخن آخر

یا توجه به مواد اولیه استفاده شده واسه پیراشکی، بهتره بدونید که میتونید این شیرین خوشمزه رو با استفاده از مواد‌های طعم دهنده‌ای مثل زعفران، گلاب، هل هم درست کنید. درست کردن این نوع شیرینی‌ها تو خونه خیلی لذت بخشه و میتونه واسه موقعیت‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیره . همینطور با توجه به این که با دست خودتون تهیه میشه، میتونه خیالتون از سالم بودنش راحت باشه و مقدار شیرین بودنش هم به دست خودتونه. امیدوارم که از این دستور پخت خوشتون اومده باشه.

آخرین بروز رسانی در: 30 اکتبر 2022| نویسنده: پوریا زنگیشه