آموزش درست کردن شیرینی رویال خانگی با تزیین شکلات

طرز تهیه شیرینی رویال شکلاتی بادامی

نحوه درست کردن شیرینی رویال با طعم بی نظیر

شیرینی رویال با بادام یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های بین‌المللیه که به راحتی و بدون نیاز به مواد اولیه خاص تو خونه پخته می‌شه. عطر و بوی مطبوعی که بعد از پختن این شیرینی تو خونه می‌پیچه باعث میشه که، گشنتون بشه و نتونید از ناخونک زدن به اون‌ها دست بدارید.

طرز تهیه شیرینی رویال خیلی راحته و در کمترین زمان و بدون دردسر طبخ میشه. بافت این نوع شیرینی خیلی نرمه و نازکه و به دلخواه خودتون می‌تونید برای تزیینش، از شکلات و مغز‌های مختلف استفاده کنید تا طعم خوبش چند برابر بشه.

پختن این شیرینی خیلی مقرون به صرفه‌س و بهترین مزیتش اینه که ماندگاری بالایی داره و هر بار می‌تونید با یه طعم جدید و متفاوت درستش کنید. در ادامه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا طرز تهیه شیرینی رویال حرفه‌ای رو به شما همراهان گرامی آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی رویال بادام خوشمزه

مواد لازم برای شیرینی رویال
آرد قنادی۱۰۰ گرم
نشاسته ذرت۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
روغن قنادی۲۰ گرم
بیکینگ پودرنوک قاشق چای خوری
پودر قند۲۵ گرم
پودر بادام۱۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق چای خوری
مواد لازم برای تزیین
شکلات تلخ۵۰ گرم
روغن مایع۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی رویال مخصوص بادام و شکلات


مرحله اول (بیرون گذاشتن مواد یخچالی برای هماهنگی با دمای محیط)

طرز تهیه شیرینی رویال بادام رو با بیرون آوردن تمام موادی که داخل یخچال هستند شروع کنید. به این دلیل که برای پخت هرچه بهتر این شیرینی، باید دمای مواد با محیط یکی بشه تا به خوبی با هم مخلوط بشن.


مرحله دوم (مخلوط کردن کره، روغن قنادی و پودر قند)

حالا وقتشه که یه کاسه مناسب انتخاب کنید و کره‌ی به دمای محیط رسیده رو داخل کاسه بریزید. سپس روغن قنادی و پودر قند رو هم داخل کاسه بریزید و با استفاده از هم زن برقی، مواد رو به خوبی هم بزنید تا یه یه حالت خامه‌ای لطیف به وجود بیاد.


مرحله سوم (اضافه کردن تخم مرغ و وانیل)

روند آماده سازی مواد اولیه شیرینی رویال رو با اضافه کردن تخم مرغ و وانیل به مواد داخل کاسه ادامه بدید و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست بشن و تخم مرغ، به صورت کامل از لختگی بیرون بیاد.


مرحله چهارم (الک کردن آرد قنادی و بکینگ پودر)

در ادامه پودر بادام رو به همراه نشاسته ذرت با مواد داخل کاسه مخلوط کنید و به اندازه‌ای هم بزنید که با مواد یکدست بشن. حالا یه کاسه جداگانه انتخاب کنید و آرد قنادی و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و سپس ۳ بار الک کنید تا بافت آرد کاملا نرم بشه.


مرحله پنجم (نحوه مخلوط کردن آرد با مواد)

برای به دست آوردن خمیر شیرینی رویال، مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده رو به صورت کم کم داخل کاسه حاوی مواد بریزید. به این صورت که یه مقدار اضافه کنید، هم بزنید و دوباره اضافه کنید تا از گلوله شدن آرد جلوگیری بشه.


مرحله ششم (استراحت دادن به خمیر شیرینی)

خمیر به دست اومده این شیرینی رو با لیسک به خوبی هم بزنید تا بافتش منسجم بشه و در حدی نرم بشه که به دست نچسبه. برای استراحت دادن روی کاسه رو با سلفون بپوشونید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل یخچال بزارید.


مرحله هفتم  (برش دادن خمیر رویال)

نحوه پخت شیرینی رویال رو با بیرون آوردن خمیر از یخچال ادامه بدید و با استفاده از وردنه، خمیر رو به اندازه ضخامت نیم سانت باز کنید و با کاتر، به شکل دلخواه برش بدید و دوباره خمیر رو به مدت ۲۰ دقیقه داخل یخچال بزارید تا خودش رو بگیره.


مرحله هشتم (نحوه چیدن خمیر بر روی سینی فر)

فر رو روی دمای ۱۸۰ درجه بزارید تا کاملا گرم بشه. سینی فر رو با کاغذ روغنی بپوشونید و خمیر شیرینی برش خورده رو با فاصله داخل سینی بچینید. فراموش نکنید که حتما با فاصله خمیر رو روی سینی فر بزارید.


مرحله نهم (پختن شیرینی در فر)

بهتره که سینی حاوی خمیر برش خورده رویال رو به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل طبقه وسط فر قرار بدید تا کاملا پخته و آماده بشه. و بعد از پختن شیرینی، سینی رو از فر بیرون بیارید و اجازه بدید تا کاملا خنک بشه.


مرحله دهم (آماده شدن شیرینی رویال)

برای تزیین بهتره که با استفاده از بخار کتری، شکلات تلخ رو آب کرده و روغن مایع رو باهاش مخلوط کنید و سپس، به اندازه دلخواه روی شرینی های پخته شده بریزید و بزارید تا کاملا سفت بشه و سپس نوش جان کنید.


نکات کلیدی پختن شیرینی رویال

  • قبل از شروع پخت، مواد سرد داخل یخچال رو بیرون بزارید، تا دماشون پایین بیاد.
  • اگه بادام خشک پودر شده نداشتید، حتما بادام رو پوست بگیرید و خشک کرده و سپس پودر کنید.
  • خمیر این شیرینی نیاز به ورز دادن نداره اما اگر خیلی شل شد، با نوک انگشت یه مقدار ورز بدید.
  • به مقدار آردی که استفاده می‌کنید توجه داشته باشید، چون آرد زیاد باعث میشه بافت شیرینی سفت بشه.

سخن آخر

پختن شیرینی تو خونه یکی از لذت بخش‌ترین لحظات آشپزیه، چون هم قراره کلی نکات جدید رو تجربه کنید و هم این که عطر و بوی مطبوع و دوست داشتنی شیرینی، کل فضای خونه رو در بر می‌گیره و حس نشاط و شادابی بهتون میده.

همونطور که مشاهده کردید، شیرینی رویال با کمترین مواد اولیه و در کمترین زمان به دست میاد و درست کردنش کار سختی نیست و بدون مهارت آشپزی هم می‌تونید این شیرینی خوشمزه رو طبخ کنید و از خوردنش لذت ببرید.

آخرین بروز رسانی در: 31 ژانویه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه