آموزش درست کردن شیرینی اسکار خانگی

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

نحوه درست کردن شیرینی اسکار گردویی با طعم بی نظیر

شیرینی اسکار یکی از شیرینی‌های بین‌المللیه که تو سراسر جهان طرفدارهای زیادی داره و بهتره بدونید تو هر کشور این شیرینی رو به اسم‌های مختلفی میشناسن و طعم خاص این شیرینی باعث شده از کوچیک تا بزرگ بهش علاقه داشته باشن.

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی خیلی راحته و در کمترین زمان آماده میشه. حتی نیاز به مواد اولیه خاص هم نداره و به راحتی میتونید از این شیرینی برای عید نوروز یا مهمانی‌های خودمونی یا رسمی استفاده کنید.

برای درست کردن شیرینی اسکار خوشمزه و لذیذ با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا به شما طرز پخت شیرینی اسکار رو آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی اسکار گردویی

مواد لازم
کره۱۵۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
آرد۲۵۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق چای خوری
پودر هل½ قاشق چای خوری
گردو خرد شده۱ پیمانه

طرز تهیه شیرینی مخصوص اسکار گردویی


مرحله اول (مخلوط کردن کره با پودر قند)

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی رو با بیرون گذاشتن کره برای رسیدن به دمای محیط شروع کنید. در ادامه یه کاسه جادار مناسب انتخاب کرده، کره و پودر قند رو داخلش بریزید و با همزن برقی به خوبی هم بزنید.


مرحله دوم (اضافه کردن زرده تخم مرغ)

بهتره برای این که بافت مواد کرم رنگ بشه، به مدت بیش از ۵ دقیقه با همزن مواد رو هم بزنید. در ادامه تخم مرغ رو بشکنید و زرده و سفیده رو از هم جدا کرده و سپس، زرده رو به همراه پودر وانیل داخل کاسه مخلوط کره بریزید.


مرحله سوم (اضافه کردن پودر هل)

روند آماده سازی مواد اولیه شیرینی اسکار رو با اضافه کردن پودر هل به مواد ادامه داده و سپس، با استفاده از دور تند هم زنی به مدت ۱ دقیقه به خوبی مواد رو هم بزنید تا با هم یکدست بشن.


مرحله چهارم (اضافه کردن آرد)

در ادامه آرد رو الک کنید تا نرم و لطیف بشه و سپس، به صورت کم کم داخل کاسه حاوی مواد شیرینی بریزید. هر بار که آرد اضافه می‌کنید بهتره با لیسک مواد رو به خوبی هم بزنید تا یه خمیر منسجم به دست بیاد.


مرحله پنجم (هم زدن سفیده تخم مرغ)

این مرحله سفیده تخم مرغ رو داخل کاسه مناسب ریخته و با چنگال به خوبی هم بزنید تا از لختگی بیرون بیاد و کنار بزارید. در ادامه پودر گردو یا گردوی خرد شده رو هم داخل یه کاسه جدا بریزید و کنار دستتون قرار بدید.


مرحله ششم (شکل دادن به خمیر شیرینی)

برای شکل دادن به خمیر شیرینی اسکار گردویی، ابتدا به اندازه یک گردوی بزرگ از خمیر مواد بردارید و با دست اون رو گرد کرده و سعی کنید هیچ ترک و شکاف نداشته باشه.


مرحله هفتم (قرار دادن شیرینی روی سینی فر)

خمیر گلوله شده رو ابتدا درون سفیده تخم مرغ قرار بدید و سپس، داخل پودر گردو یا پودر هر نوع مغز دلخواهتون قرار بدید. سینی فر رو با کاغذ روغنی بپوشونید و گلوله‌های شیرینی رو با فاصله روی سینی بچینید.


مرحله هشتم (پختن شیرینی)

فر رو با دمای ۱۸۰ درجه بزارید تا گرم بشه. در ادامه سینی فر رو طبقه وسط فر بزارید و حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه زمان بدید تا شیرینی اسکار کاملا پخته و طلایی بشه.


مرحله نهم (آماده شدن شیرینی گردویی)

شیرینی اسکار خوشمزه شما آماده شده. سینی رو از فر بیرون بیارید و اجازه بدید تا به دمای محیط برسه و سپس با شکلات تخته ای و انواع مغز های دلخواه تزیین کرده و نوش جان کنید.


نکات تکمیلی برای شیرینی اسکار

  • در صورتی که از فر برقی استفاده می‌کنید، دما رو ۲۰ درجه پایینتر قرار بدید.
  • این شیرینی رو میتونید به راحتی با قابلمه هم طبخ کنید.
  • برای پختن شیرینی اسکار با قابلمه ابتدا کاغذ روغنی کف قابلمه بزارید و قابلمه رو با استفاده از شعله پخش کن بال حرارت ملایم بزارید تا داغ بشه و سپس خمیر های شیرینی رو داخل قابلمه قرار بدید و درب اقبلمه رو ببندید تا به مدت ۵۰ دقیقه این شیرینی پخته بشه.
  • تمام مواد یخچالی رو قبل از شروع پخت از یخچال خارج کنید.

سخن آخر

اینم از نحوه درست کردن شیرینی اسکار که امیدوارم خوشتون اومده باهش. بهتریه بدونید که پخت شیرینی خانگی یکی از لذت بخش ترین کارهاییه که تو آشپزخونه میتونید انجام بدید و باعث میشه روحیه‌تون هم بالا بره. یادتون باشه که پختن شیرینی نیاز به مهارت داره، اما! ممکنه بار اول شیرینی خوب نشه و باید دوباره درست کنید تا قلق کار دستتون بیاد تا هر بار در کمترین زمان این شیرینی مخصوص رو طبخ کنید.

آخرین بروز رسانی در: 4 می 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه