آموزش درست کردن سالاد تبوله اصل عربی سوریه بدون کینوا

طرز تهیه سالاد تبوله

نحوه درست کردن سالاد تبوله لبنانی خوشمزه و مجلسی با خواص زیاد

سالاد تبوله یکی از معروف ترین سالاد های لبنانیه که به خاطر طعم مخصوصی که از ترکییب بلغور با رسبزیجات و روغن زیتون به دست میاد تو سراسر جهان خیلی مشهوره و  میتونه هم یه شام سبک باشه و هم اینکه جای یه میان وعده سبک و گیاهی رو بگیره.

طرز تهیه سالاد تبوله خیلی راحته و تو یه چشم به هم زدن درست میشه و تنها کاری که برای درست کردن این سالاد شما رو منتتظر میذاره، خیس کردن بلغوره که باید نرم بشه. بهتره بدونید که میشه این سالاد رو به همراه حمص، فلافل و در کنار دیگر غذاها هم میل کرد.

این سالاد خواص زیادی داره که باعث شده به شدت بین همه محبوب بشه. فیبر زیاد، پروتئین، کربوهیدرات گیاهی مواد مغذی هستن که بعد از خوردن این سالاد زود هضم بدن شما اونها رو دریافت میکنه.

اگه شما هم از طرفدارهای غذاهای گیاهی هستید یا به دنبال یه دستور غذایی میگردید که تا به عنوان یه شام مفید و سبک توی لیست غذاهای هفتگیتون قرار بگیره و طعم  مخصوص و جدیدی داشته باشه، با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا به شما نحوه درست کردن سالاد تبوله رو به شما همراهان گرامی آموزش بدیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد تبوله خوشمزه و مجلسی

امواد لازم برای ۴ نفر
بلغورنصف لیوان
پیازچه۴ عدد
جعفری خرد شدهنصف لیوان
نعناع۳/۴ لیوان
آبجوش۱ لیوان
خیار۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
آب لیموترش۳ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۴ قاشق غذا خوری
نمکبه اندازه دلخواه
فلفل سیاهنوک قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد تبوله اصیل لبنانی


مرحله اول

طرز تهیه سالاد تبوله خوشمزه رو با شستن بلغورها شروع کنید و سپس یه کاسه مناسب آماده کرده و بلغورها رو به همراه ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون داخل کاسه بریزید و به خوبی مخلوط کنید که با هم یکدست بشن.


مرحله دوم

در ادامه یک لیوان آبجوش به کاسه اضافه کنید و درب ظرف رو ببندید. این کار کمک میکنه تا بلغورها به خوبی آماده شده و نرم بشن و موقع هضم، معده رو اذیت نکنن. بهتره که ۳۰ دقیقه برای نرم شدن به بلغورها زمان بدید.


مرحله سوم

نحوه آماده سازی سالاد تبوله رو با شستن نعناع و جعفری ادامه بدید و به خوبی آبکش کرده و به صورت کاملا ریز خورد کنید و داخل کاسه‌ای که برای تهیه سالاد آماده کردید بریزید.


مرحله چهارم

حالا خیار، گوجه و پیازچه‌ها رو هم به صورت کاملا ریز خرد کنید (برای اینکه یه سالاد تبوله سنتی اصیل درست کنید بهتره همه مواد رو کاملا ریز خرد کنید) در ادامه سعی کنید آب گوجه‌ها رو گرفته و داخل کاسه حاوی مواد بریزید.


مرحله پنجم

برای درست کردن ادامه سالاد تبوله به سراغ ظرف حاوی بلغور برید و سپس آب اون رو خالی کرده و بلغورهای خیس خورده رو به کاسه حاوی مواد سالاد اضافه کرده و به خوبی با همدیگه مخلوط کنید.


مرحله ششم

برای درست کردن سس این سالاد یه کاسه کوچیک و مناسب رو آماده کنید و آبلیمو رو با روغن زیتون و یه مقدار نمک و فلفل سیاه داخلش بریزید و باهم مخلوط کنید و در آخر روی سالاد تبوله بریزید و داخل یخچال بزارید تا سرد بشه و سپس نوش جان کنید.


سخن آخر این که سالاد تبوله به عنوان یکی از معروف ترین سالاد‌های مدیترانه‌ای شناخته میشه که هم به صورت تنها، و هم در کنار حمص و فلافل هم خورده میشه. این سالاد از ترکیب بلغور با جعفری و پیازچه و خیار و گوجه‌ی ریز شده درست شده و به سس آبلیمو و روغن زیتون با فلفل هم آغشته میشه و بهتون پیشنهاد میکنم که حتما این سالاد رو درست کنید و از خواصی که داره بهره ببرید.

آخرین بروز رسانی در: 5 فوریه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه