آموزش درست کردن سالاد فتوش عربی با طعم مخصوص

طرز تهیه سالاد فتوش

نحوه درست کردن سالاد فتوش مقوی و خوشمزه به روش لبنانی

سالاد فتوش یکی از معروف‌ترین سالادهای لبنانیه که توی همه‌ی رستوران‌های خاورمیانه با طعم‌های مختلف درست میشه و به خاطر داشتن مواد اولیه تازه و متنوع، ارزش غذایی بالایی داره که میتونه جایگزین وعده غذایی بشه یا به همراه غذا خورده بشه.

طرز تهیه سالاد فتوش خیلی ساده‌اس و به راحتی و بدون این که وقتتون رو بگیره آماده میشه. بهتره بدونید که میتونید این سالاد رو با سبزیجات دلخواهتنون درست کنید و هر بار به طعم این سالاد لبنانی تنوع بدید و از خوردنش لذت ببرید.

برای درست کردن این سالاد مقوی، حتما از مواد اولیه تازه استفاده کنید. در صورتی که می‌خواید برای طراوت بخشیدن به سفره غذاییتون یه سالاد جدید و متفاوت داشته باشید، بخش آشپزی مجله قرمز رو همراهی کنید تا شما رو با طرز پخت سالاد فتوش مخصوص لبنانی آشنا کنیم.


مواد لازم برای تهیه سالاد فتوش

مواد لازم برای ۴ نفر
کاهو۱ عدد
نعناع تازه۶۰ گرم
جعفری تازه۱۵۰ گرم
پیازچه۴ عدد
سرکه۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۶ قاشق غذا خوری
سیر۲ حبه
آب لیمو ترش تازه۲ عدد
رب انار۲ قاشق غذا خوری
نان پیتا۲ عدد
سماق۱ قاشق چای خوری
فلفل سبز۲ عدد
نمکبه مقدار دلخواه
فلفل سیاهبرای تزیین
نعناع خشک۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی


مرحله اول (برش زدن نان پیتا)

طرز تهیه سالاد فتوش سالم و مقوی رو با گرم کردن فر با دمای ۱۸۰ درجه شروع کنید تا برای ادامه کار آماده بشه و سپس تا زمان گرم شدن فر صبر کنید و نان پیتا رو به ابعاد مختلف و ترجیحا کوچیک برش بزنید و درون سینی فر بچینید.


مرحله دوم (سرخ کردن نان پیتا با فر یا تابه)

برای برشته شدن نان پیتا بهتره که سینی فر رو به مدت ۳ دقیقه داخل فر قرار بدید تا کاملا برشته و قهوه‌ای رنگ بشه. در صورتی که فر در اختیار نداشتید، بهتره که نان‌ها رو با کره یا روغن زیتون سرخ و برشته کنید.


مرحله سوم (خرد کردن جعفری و نعناع)

روند پخت سالاد فتوش رو با شستن پیازچه، جعفری، نعناع تازه و کاهو ادامه بدید و سپس آبکش کرده و به خوبی خشک کنید. جعفری و نعناع خشک رو روی سطح کار بزارید و به اندازه متوسط خرد کنید و کنار بزارید.

نکته: یادتون باشه که جعفری رو بیش از حد خرد نکنید.


مرحله چهارم (خرد کردن کاهو و پیازچه)

در ادامه بهتره که چند برگ از نعناع تازه رو خرد نکنید و برای تزیین سالاد کنار بزارید. کاهو و پیازچه رو به اندازه کاملا کوچیک خرد کرده و به همراه جعفری و نعناع خرده شده داخل یه کاسه مناسب برای درست کردن سالاد بریزید.


مرحله پنجم (آماده سازی سس)

برای دادن عطر و طعم به سالاد فتوش، سیر رو به اندازه نگینی خرد کرده و به همراه رب انار، سماق، سرکه، نمک، آب لیمو ترش تازه، روغن زیتون و نعناع خشک را درون یه کاسه کوچیک بریزید و مواد رو به خوبی هم بزنید تا سس به دست بیاد.


مرحله ششم (مخلوط کردن سس با سالاد)

برای درست کردن سالاد فتوش، در ادامه نان‌های پیتا سرخ شده رو داخل کاسه حاوی کاهو و جعفری بریزید و سس سالاد رو که درست کردید رو روی مواد ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا سس به خرد مواد بره.


مرحله هفتم (استراحت دادن به مواد)

بهتره که روی کاسه رو سلفون بکشید و برای جا افتادن مزه سالاد، کاسه رو به مدت ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال قرار بدید که سس روی مواد رو بپوشونه و به خوبی مزه دار بشه.


مرحله هشتم (آماده شدن سالاد)

سالاد فتوش خوشمزه و مقوی‌ای که درست کردید، آماده شده و فقط کافیه کاسه سالاد رو از یخچال بیرون بیارید و نوش جان کنید.


نکات لازم برای تهیه سالاد فتوش

  • نان پیتا رو بهتره به شکل یکدست برش بزنید مثل: مثلث، مربع یا مستطیل.
  • یادتون باشه که اگه نان رو با تابه سرخ می‌کنید هر دو طرف نان رو در حدی تفت بدید تا طلایی بشه.
  • برای درست کردن این سالاد حتما از مواد غذایی تازه استفاده کنید.
  • بهترین روش برای خوردن سالاد فتوش اینه که مواد رو تقریبا به یک اندازه خورد کنید.
  • برای تزیین یه مقدار فلفل سیاه و نعناع خشک و جعفری ریز روی سالاد بریزید.
  • سالاد ترکیب شده با سس رو تا قبل از ۲۴ ساعت مصرف کنید.

سخن آخر

در این مطلب ما سعی کردیم دستور غذایی سالاد فتوش رو براتون شرح بدیم تا با آماده سازی مواد اولیه مناسب و تازه، به راحتی بتونید این سالاد رو تو خونه درست کنید. سالاد فتوش به خاطر داشتن مواد اولیه متنوع و مقوی هم به راحتی درست مکیشه و هم این که میتونه برای افرادی که رژیم دارن، تبدیل به یه شام سبک و خیلی مغزی بشه.

بهترین مزیت این سالاد اینه که میتونید از مواد اولیه دلخواهتون برای درست کردنش استفاده کنید و هر بار با یه طعم جدید که هیچوقت تکراری نمیشه، سالاد فتوش رو آماده کرده و به همراه غذا یا برای میان وعده میل کنید.

آخرین بروز رسانی در: 5 فوریه 2023| نویسنده: پوریا زنگیشه