مردم کشورهای مختلف چگونه لاغر می شوند؟


اگر به فرهنگ‌های غذایی مختلف کشورها و عادتهای غذایی که دارند، توجه کنید متوجه تفاوتهایی در نوع تغذیه آنها خواهید شد. بعضی از انواع غذاها و عادات باعث تفاوتهایی میان خلق و خو و ظاهر مردم آن منطقه می‌شود و این در واقع بخشی از سبک زندگی آنهاست.

در واقع رازهای کاهش وزن که بسیاری از مردم به دنبال آن هستند ریشه در همین تفاوت در نوع غذاها و عادات غذایی مردمان هر منطقه دارد. خوب است که به احوالات مردم دنیا نگاه کنیم و چیزهای مفید را از آنها یاد بگیریم.

شما نیز کمی به اطراف خود نگاه کنید، ببنید چه تفاوتهایی با مردمان کشورهای دیگر دارید و چه اسراری را می‌توانید در دل این فرهنگ غذایی منطقه خودتان پیدا کنید.


تایلند: تندی غذا را زیاد کنید

فلفل‌های تند

غذاهای تایلندی در بین تندترین غذاهای تند دنیا قرار می‌گیرند. فلفل‌های تند متابولیسم بدن را بالا می‌برند اما فایده غذاهایی با تندی زیاد که جیغ شما را در می‌آورد چیست؟ در واقع یکی از اسرار کاهش وزن در همینجاست چون تندی زیاد غذا باعث می‌شود که شما آهسته‌تر غذا بخورید و حجم غذای شما را کاهش می‌دهد. بله یک استفاده دو جانبه از غذاهای تند برای کاهش وزن که خیلی خوب عمل می‌کند.

دکتر جیمز هیل، رئیس پیشین انجمن تغذیه آمریکا می‌گوید: آمریکایی‌ها بیش از حد غذا می‌خورند. به مرور زمان بدن شما زمانی سیگنال سیری را می‌فرستد که شما پرخوری کرده باشید. خوردن آهسته یک استراتژی خوب برای کاهش وزن است و تند کردن غذا راهی ست برای دستیابی به این مقصود.


راز لاغری مردم برزیل: برنج را با لوبیا سرو کنید

راز کاهش وزن

چیزهایی که در کارناوالهای شادی برزیل می‌آید تنها برای خوشایند بدن نیست؛ بلکه برزیلی‌ها با استفاده از این غذای سنتی در هر وعده غذایی باریک‌تر می‌شوند.

مطالعه‌ای در مجله تحقیقات چاقی نشان داد که یک رژیم غذایی که بخش زیادی از آن را برنج و لوبیا تشکیل می‌دهد، خطر ابتلا به اضافه وزن را در حدود ۱۴ درصد در مقایسه با خوراک غربی کاهش می‌دهد. این بخاطر این است که این غذا، چربی پایین و فیبر بالایی دارد که می‌تواند قند خون را تثبیت کند. این ممکن است عجیب باشد اما یک رژیم غذایی پر از لوبیا برابر با یک بدن لاغر و متناسب است.


رازهای کاهش وزن در اندونزی: سعی کنید روزه بگیرید

راز کاهش وزن

اسلام، دین اول این کشور، روزه‌ داری را تشویق می‌کند: نخوردن غذا و نوشیدنی از سپیده دم تا غروب. بقیه مردم هم در اندونزی، موتیه انجام می‌دهند که در این سبک، شما تنها اجازه خوردن برنج سفید و آب را دارید.

دکتر هیل می‌گوید: اگر چه کارشناسان روزه گرفتن را برای کنترل وزن توصیه نمی‌کنند، روزه گرفتن در حالت اعتدال می‌تواند الگوهای غذایی بی ارزش را از رده خارج کند.

وی گفت: اکثر آمریکایی‌ها هرگز گرسنه نمی‌مانند. ما قبل از اینکه کلسترول را به طور کامل هضم کنیم، وعده بعدی غذا را می‌خوریم. بدون روزه‌داری و پرهیز شدید برای بهره گیری از فواید روانی آن، کافی است کالری‌های دریافتی خود در روز را به نصف برسانید. قبلا هم به شما در مورد فواید روزه‌ داری به عنوان یک راهبرد ضد پیری گفته بودیم.


رازهای کاهش وزن از لهستان: بیشتر غذایتان را در خانه بخورید

رازهای کاهش وزن

لهستانی‌ها معمولا ۵ درصد از بودجه خانواده خود را صرف غذا خوردن در بیرون از خانه می‌کنند. طبق آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک خانواده متوسط آمریکایی ۳۷ درصد از درآمد خود را در رستوران‌ها و مراکز فست فود صرف می کنند.

برای صرفه جویی در پول، شروع کنید به بررسی اینکه چگونگی در بیرون غذا بخورید و چگونه پول خود را در هر ماه هزینه کنید و به تدریج آن را کاهش دهید.

روزنامه و نگار و فعال لهستانی می‌گوید: افرادی که در خانه غذا نمی‌پزند، کمتر تمایل به خوردن غذاهای سالم دارند و بیشتر از سایرین غذا می‌خورند. در واقع کاهش آشپزی در خانه و انحطاط این فرهنگ در یک جامعه موجب نزدیک شدن مردم آن جامعه به سوی چاقی است. واقعا آشپزی درد خانه، یکی از بهترین روشهای کاهش وزن است.


رازهای کاهش وزن از آلمان: صبحانه بخورید

اسرار کاهش وزن

تنها ژاپنی‌ها نیستند که به صبحانه اهمیت می‌دهند بلکه ۷۵ درصد مردم آلمان هر روز صبحانه می‌خورند (در مقایسه با ۴۴ درصد مردم آمریکا). آنها اگ مافین مک دونالد نمی‌خرند، آنها برای صبحانه، میوه و غلات کامل صبحانه و نان مصرف می‌کنند.

متخصصان تغذیه سالهای سال به کنار نگذاشتن صبحانه تاکید کرده‌اند اما تحقیقات اخیر، تصویر بهتری از اهمیت این موضوع را ترسیم کرده‌اند. در یکی از تحقیقات، پژوهشگران بریتانیایی کشف کردند که اگر صبحانه نخورید، مرکز پاداش مغز شما روشن‌تر از زمانی خواهد شد که شما یک غذای پر کالری که از خوردن آن لذت می‌برید، می‌بینید.


رازهای کاهش وزن در هلند: دوچرخه را جایگزین خودرو کنید

دوچرخه سواری

تعداد دوچرخه در هلند (۱۸ میلیون) بیش از جمعیت ۱۶/۵ میلیون نفری مردم آن است. اما بر خلاق آمریکایی‌ها که اکثر دوچرخه‌های آنها در زیرزمین‌ها و گاراژها خاک می‌خورند، ۵۴ درصد صاحبان دوچرخه در هلند از آنها برای فعالیت‌های روزمره خود مانند خرید و رفتن به محل کار استفاده می‌کنند. متوسط تعداد مسافتی که هلندی‌ها طی می‌کنند، ۵۴۱ مایل در سال است.

چراغ های راهنمایی در بخشهایی از آمستردام حتی با سرعت دوچرخه هماهنگ می‌شوند. سعی کنید از دوچرخه خود برای کارهای روزمره و مسافتهای نزدیک به خانه استفاده کنید. اگر دوچرخه شما از نوع متوسط است و با سرعت متوسط حرکت میکنید، می‌توانید حدود ۵۵۰ کالری در ساعت بسوزانید.


رازهای کاهش وزن در سوئیس: یک وعده موسلی مصرف کنید

رازهای کاهش وزن

موسلی یک فرنی یا غلات صبحانه ساخته شده از جو دوسر، میوه و مغزهای خوراکی که هرکدام از آنها به سلامت بهتر و کنترل وزن کمک می‌کنند. این غذا صد سال پیش توسط یک پزشک سوئیسی ابداع شد که بیماران بیمارستان را با آن تغذیه می‌کرد اما در سوئیس آن را برای صبحانه یا به عنوان یک عصرانه سبک استفاده می‌کنند.

فیبر موسلی هضم آن را کندتر می‌کند، که به همین دلیل زمان طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد، با این حال روی آن را با دقت بخوانید: میزان شکر آن در هر وعده از ۲ تا ۱۴ گرم متغیر است.


رازهای کاهش وزن از روسیه: به ویلا بروید

اسرار کاهش وزن

ویلاها یا خانه‌های تابستانی که ۵۱ درصد مردم هر شهر تعطیلات و آخر هفته‌های خود را در آنجا می‌گذرانند، تقریبا همیشه بخشی از یک باغ هستند. روسها سبزیجات و میوه‌های خود را در آنجا پرورش داده و از چیزی که کاشته‌اند، استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود رژیم غذایی آنها بیشتر مغذی باشد. و محصولات باغی آنها آنقدر زیاد نیست که آنها را چاق کند.


اسرار کاهش وزن از مالزی: زردچوبه مصرف کنید

زردچوبه

این ادویه، یک ماده اصلی در انواع کاری‌ها، است که در جنگلهای مالزی رشد می‌کند. یکی از اجزای اصلی این ادویه ماده‌ای است به نام کورکومین است که یک ماده قدرتمند چربی سوز است. ی

ک مطالعه اخیر در دانشگاه‌ توفتس نان داد که موشهایی که با رژیم غذایی پر چربی تغذیه شده بودند با مصرف مقداری کورکومین وزن کمتری نسبت به موشهایی داشتند که همان رژیم غذایی را بدون کورکومین مصرف می‌کردند. پژوهشگران معتقدند که این ماده رشد بافت چربی را متوقف می‌کند و چربی سوزی را افزایش می‌دهد.


راز کاهش وزن در آفریقای جنوبی: چای سبز رویبوس بخورید

چای سبز رویبوس

چای رویبوس در سراسر این کشور یکی از لذت بخش‌ترین نوشیدنی‌هاست که از چای سبز قوی‌تر است و نیازی به شکر ندارد. افزودن فراپوچینو به وعده‌های روزانه‌تان از یک فنجان رویبوس می‌تواند هزاران کالری در هر ماه را بسوزاند.

فرد پسکاتوره یک پزشک طب سنتی و نویسنده در زمینه تغذیه می‌گوید: کشورهایی که فرهنگ نوشیدن چای در آنها وجود دارد، نرخ چاقی کمتری دارند. این ممکن است به دلیل یک سری ترکیبات خاصی مانند کاتچین‌ها باشد که برخی از چای‌های حاوی این ماده هستند یا ممکن است تنها به این علت ساده باشد که ما اغلب اوقات به دلیل تشنگی فکر می‌کنیم که گرسنه هستیم و این یکی از دلایل تمایل زیاد به غذا است.


اسرار کاهش وزن از کشور مجارستان: مصرف بیشتر ترشی

رازهای کاهش وزن

مجارها خیلی چیزها را تبدیل به ترشی می‌کند که این فقط شامل خیارشور و ترشی فلفل نمی‌شود، بلکه کلم و گوجه را هم شامل می‌شود. این خوراکی می‌تواند شما را لاغر نگه دارد، احتمالا به دلیل اینکه سرکه که با آن ترشی درست می‌شود. شواهد حاکی از آن است که اسید استیک که بخش اصلی سرکه است، به کاهش فشار خون، قند خون و تشکیل چربی کمک می‌کند.


رازهای کاهش وزن نروژی‌ها: یک سفر خانوادگی در آخر هفته داشته باشید

رازهای کاهش وزن

این یک رسم نروژی است که ریشه در تاریخ این کشور دارد. در روز تعطیل آخر هفته، همه از کودکان نوپا تا پدربزرگ و مادربزرگ‌ برای پیاده روی (در تابستان) یا اسکی روی برف (در زمستان) به بیرون می‌روند. در مقایسه با خانواده‌های معمولی در آمریکا که تنها سفر یکشنبه آنها از یخچال به بازی فوتبال در تلویزیون است. یک سنت نروژی در خانه خود راه بیندازید. در میانه روز هر کسی را که می‌توانید ترغیب کنید تا از خانه بیرون رود در حد بیرون رفتن از خانه تا اطراف آن هم خوب است.


رازهای کاهش وزن مردم هند: یوگا

رازهای کاهش وزن

اکثر آمریکایی ها از یوگا انتظار رفع استرس و افزایش قدرت انعطاف پذیری را دارند اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که کاهش وزن را تسهیل می‌کند. در واقع یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد که کسانی که یوگار کار می‌کنند، شاخص توده بدنی کمتری نسبت آنهایی هستند که ورزش می‌کنند. احتمالا چندین دلیل وجود دارد.

یوگا بهترین نتیجه را وقتی می‌دهد که با معده خالی انجام شود و می‌تواند عضله بسازد (بسته به فرمهایی که انجام می‌دهید) که متابولیسم شما را افزایش می‌دهد. یوگا باعث تمرکز ذهنی می شود که شامل توجه به این می‌شود که احساس سیری کنید. در ضمن رقص جزو فرهنگ مردم کشور هند است که باعث سوختن کالری اضافی و کاهش وزن می شود.


ژاپن: چرت میانه روز

اسرار کاهش وزن

جیمز ماس متخصص خواب و نویسنده کتاب قدرت خواب می‌گوید: در این کشور مردم بیش از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از روز خود را در حال جابجایی با وسایل نقلیه چرت می‌زنند. شواهد روزافزونی وجود دارد که محرومیت از خواب مزمن باعث افزایش وزن می‌شود.

دکتر ماس دو هورمون را مقصر این موضوع می‌داند: لپتین که کمک می‌کند که مغز پیام احساس سیری بفرستد و گرلین که گرسنگی را تحریک می کند. خواب کمتر باعث ایجاد سطوح کمتر لپتین و افزایش در گرلین می شود. دکتر ماس می‌گوید: بسیاری از مردم وقتی که خواب آلود هستند فکر می‌کنند که گرسنه هستند. در عوض میان وعده، آنها نیاز به بستن چشم دارند.


رازهای کاهش وزن از مکزیک: بیشترین غذا را در میانه روز مصرف کنید

کاهش وزن

به جای مصرف کالری روزانه به هنگام شب، همان کاری که اکثر آمریکایی‌ها انجام می‌دهند، مکزیک‌ها به طور سنتی بزرگترین وعده غذایی خود را بین ۲ تا ۴ بعدازظهر می‌خورند. اگر به هنگام شب کمتر غذا بخورید، از گرسنگی بیدار می‌شوید و صبحانه حجیم‌تری می‌خورید که کنترل وزن را آسان می‌کند. به عنوان یک قاعده کلی، قانون مبارز با چربی، سعی کنید بیشترین کالری روزانه خود را در صبحانه و ناهار دریافت کنید.


رازهای کاهش وزن فرانسه: به مدت طولانی کنار میز غذا بنشینید و صحبت کنید

میز غذا

مردم فرانسه در وعده غذایی خانوادگی عالی هستند. به طور متوسط ۹۲ درصد از خانواده‌های فرانسوی شبها، شام را با خانواده می‌خورند در مقایسه با آمریکا که این رقم فقط ۲۸ درصد است. دکتر پسکاتوره می‌گوید: برای فرانسوی‌ها، خوردن یک رویداد روزانه است. برای مردم آمریکا این چیزی است که قبل از رفتن برای کاری انجام می‌شود.

دکتر پسکاتوره همچنین می‌گوید که غذا خوردن در زمان طولانی در واقع باعث کاهش مصرف غذا می‌شود. صحبت کردن حرکت قاشق و چنگال را کند می‌کند و به شما می‌فهماند که زمان سیر شدن رسیده است.


رازهای کاهش وزن در فنلاند: پیاده روی قطبی انجام دهید

راز کاهش وزن

این یکی از فعالیت‌های مورد علاقه فنلاندی‌ها در فضای باز است. این موضوع به نظر نمی‌آید که چیز عجیبی باشد تنها چیزی که شما نیاز دارید یک جفت کفش پیاده روی ارزان قیمت و عصای پیاده روی سبک است.

نگه داشتن این چوبها در دستان به تعادل شما کمک می‌کند که اگر شما سن بالا باشید یا روی زمین لغزنده یا صخره‌ای حرکت کنید، بسیار عالی هستند. حتی بهتر از این هم هست چون با توجه به تحقیق انجام شده در موسسه کوپر دالاس این چوبدستی‌ها از عضلات شانه، بازوها و لگن شما استفاده می‌کنند، آنها فشار پیاده روی را به کل بدنتان منتقل می‌کنند که حدود ۲۰ درصد بیشتر کالری سوزانده می‌شود.

زمستان یا تابستان فرقی نمی‌کند، در هر صورت این روشی ساده برای کسب فواید کاهش وزن از پیاده روی منظم است.


راز کاهش وزن هلندی‌ها: شاه ماهی بخورید

راز کاهش وزن

هلندی‌ها حدود ۸۵ میلیون از این ماهی‌ها را در هر سال (بصورت خام) مصرف می‌کنند. این حدود ۵ تا برای هر نفر در این کشور است. آنها را به صورت ترشی در می‌آورند، سپس به عنوان میان یک وعده ساده یا ناهار در نانهای مینی برگر با پیاز و خیارشور مصرف می‌شوند. دکتر پسکاتوره می‌گوید: ماهی‌های چرب مانند شاه ماهی، به دلایل متعددی لاغر کننده هستند.

این ماهی حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا۳ است که سطح هورمون استرس کورتیزول را کاهش می‌دهد و کورتیزول باعث افزایش میزان چربی انباشته در اطراف بخش میانی بدن شما می‌شود. چه چیزی بهتر است، مصرف شاه ماهی یا کنسرو ساردین به شما کالری کمتری نسبت به آن چیزی که با خوردن برگر به دست می‌آورید، به شما می‌دهد. فقط خوشبو کننده‌های دهان را فراموش نکنید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست