آموزش درست کردن بیسکویت هندی خوشمزه خانگی

طرز تهیه بیسکویت زیره هندی

بیسکویت زیره یا کوکی زیره (Jeera) یک بیسکویت هندی مشهور است که برای همراه شدن با چای عصرانه عالی است. این بیسکویتها به دلیل داشتن زیره در درون خود عطری عالی دارند و برای کسانی که به این ادویه خوشبو علاقه دارند انتخاب خوبی است.

این بیسکویتها خیلی شبیه به کلوچه زیره دزفول هستند اما ظاهری متفاوت و روشنتر دارند. این شیرینی بدون تخم مرغ درست می‌شود و از این جهت برای کسانی که از این ماده غذایی اجتناب می‌کنند هم مناسب است. بیسکویتها جزو شیرینی‌هایی هستند که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر این دسته غذایی دارند.

بیسکویت زیره همانند سایر بیسکویتها ترد و شکننده است و با قطر بیشتر نسبت به بیسکویت پتی بور می‌تواند جزو کوکی‌ها رده بندی شود. البته از آنجایی که بیسکویتهای خانگی نسبت به نوع صنعتی کاملا متفاوت هستند بنابراین ظاهری کلوچه مانند خواهند داشت.

من خوردن این بیسکویت را به همراه چای خیلی دوست دارم چون گاز زدن به آن همراه یک نوشیدنی گرم بوی عطر زیره را بیشتر مشخص می‌کند و طعم دلپذیری ایجاد می‌کند بخصوص وقتی که خسته باشید و نیاز به یک انگیزش ذهنی داشته باشید.

بیسکویت زیره

نوع قالبی که برای بیسکویت انتخاب می‌کنید کاملا بستگی به سلیقه شما دارد اما معمولا از قالبهای پیچیده و دارای زوایای بسیار برای بیسکویتها نباید استفاده کرد چون ممکن است موقع برداشتن خرد شوند.

خمیر بیسکویت جزو خمیرهای خشک محسوب می‌شود و از این جهت ترد و شکننده است. رنگ آن هم بستگی به نوع آردی دارد که استفاده می‌کنید شما می‌توانید هم آرد کامل و هم آرد چند منظوره استفاده کنید.

بیسکویت زیره هندی

مواد لازم

  • ۱ پیمانه به علاوه ۲ قاشق غذاخوری آرد چند منظوره یا مخلوط با آرد کامل
  • ۱/۲ پیمانه کره که به دمای اتاق رسیده باشد
  • ۱/۴ پیمانه به علاوه ۱ قاشق غذاخوری شکر پودر شده
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱ قاشق غذاخوری دانه زیره
  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیر در صورت نیاز

طرز تهیه بیسکویت هندی

فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید.

در یک سینی فر، ۱ قاشق غذاخوری زیره را ریخته و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در فر گرم شده بو بدهید یا تا زمانی که بویی خوب از آن بلند شود. زیره را کنار بگذارید تا خنک شود.

در کاسه میکسر با استفاده از همزن یا یک کاسه بزرگ با استفاده از دست کره و شکر را را با هم بهم بزنید تا خوب مخلوط شده و به شکل کرم در آید. قسمتهایی از مواد را که در لبه‌های کاسه قرار گرفته با استفاده از لیسک به سمت پایین برنید.

آرد، نمک و ۳/۴ قاشق غذاخوری از زیره‌ها را در کره و شکر بریزید و مخلوط کنید. باقیمانده زیره را برای تزئین و پاشیدن روی بیسکویتها کنار بگذارید.

مواد را روی سرعت پایین یا با دست مخلوط کنید تا نرم و لطیف شود و همه مواد با همدیگر یکدست شده و یک خمیر را تشکیل بدهند. در صورتی که خمیر سفت است شیر اضافه کنید.بیسکویت زیره

مقداری آرد را روی یک سطح صاف مثلا روی کابینت یا میز پاشیده و خمیر را روی آن با دست پهن کرده تا به شکل یک دایره درآید.

با استفاده از وردنه خمیر را پهن کرده تا به ضخامت ۱/۴ اینچ برسد. آن را با استفاده از قالب بیسکویت برش بزنید و زیره کنار گذاشته را روی آنها بپاشید.

بیسکویت زیره

کلوچه‌ها را در یک سینی فر کاغذ گرفته گذاشته و در حرارت ۱۷۵ درجه فر به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. بعد از ۱۰ دقیقه دما را به ۳۲۵ درجه فارنهایت یا ۱۶۰ درجه سلسیوس کاهش دهید و کلوچه‌ها را دوباره به مدت ۵ تا ۶ دقیقه بپزید یا تا زمانی که رو و ته آنها طلایی قهوه‌ای شود

بیسکویت زیره

کلوچه‌‌ها را روی سینی خنک کننده بگذارید تا بطور کامل خنک شود. کلوچه‌ها را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookwithmanali

آخرین بروز رسانی در: 14 ژانویه 2023| نویسنده: هالث