جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۱۹:۳۰
  • 995
بیسکویت زیره

بیسکویت زیره هندی، بیسکویتی ساده و سریع برای همراهی با چای

بیسکویت زیره یا کوکی زیره (Jeera) یک بیسکویت هندی مشهور است که برای همراه شدن با چای عصرانه عالی است. این بیسکویتها به دلیل داشتن زیره در درون خود عطری عالی دارند و برای کسانی که به این ادویه خوشبو علاقه دارند انتخاب خوبی است.

این بیسکویتها خیلی شبیه به کلوچه زیره دزفول هستند اما ظاهری متفاوت و روشنتر دارند. این شیرینی بدون تخم مرغ درست می‌شود و از این جهت برای کسانی که از این ماده غذایی اجتناب می‌کنند هم مناسب است. بیسکویتها جزو شیرینی‌هایی هستند که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر این دسته غذایی دارند. بیسکویت زیره همانند سایر بیسکویتها ترد و شکننده است و با قطر بیشتر نسبت به بیسکویت پتی بور می‌تواند جزو کوکی‌ها رده بندی شود. البته از آنجایی که بیسکویتهای خانگی نسبت به نوع صنعتی کاملا متفاوت هستند بنابراین ظاهری کلوچه مانند خواهند داشت.

من خوردن این بیسکویت را به همراه چای خیلی دوست دارم چون گاز زدن به آن همراه یک نوشیدنی گرم بوی عطر زیره را بیشتر مشخص می‌کند و طعم دلپذیری ایجاد می‌کند بخصوص وقتی که خسته باشید و نیاز به یک انگیزش ذهنی داشته باشید.بیسکویت زیره

نوع قالبی که برای بیسکویت انتخاب می‌کنید کاملا بستگی به سلیقه شما دارد اما معمولا از قالبهای پیچیده و دارای زوایای بسیار برای بیسکویتها نباید استفاده کرد چون ممکن است موقع برداشتن خرد شوند. خمیر بیسکویت جزو خمیرهای خشک محسوب می‌شود و از این جهت ترد و شکننده است. رنگ آن هم بستگی به نوع آردی دارد که استفاده می‌کنید شما می‌توانید هم آرد کامل و هم آرد چند منظوره استفاده کنید.

بیسکویت زیره هندی

مواد لازم

۱ پیمانه به علاوه ۲ قاشق غذاخوری آرد چند منظوره یا مخلوط با آرد کامل

۱/۲ پیمانه کره که به دمای اتاق رسیده باشد

۱/۴ پیمانه به علاوه ۱ قاشق غذاخوری شکر پودر شده

۱/۴ قاشق چایخوری نمک

۱ قاشق غذاخوری دانه زیره

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیر در صورت نیاز

طرز تهیه

فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید.

در یک سینی فر، ۱ قاشق غذاخوری زیره را ریخته و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه در فر گرم شده بو بدهید یا تا زمانی که بویی خوب از آن بلند شود. زیره را کنار بگذارید تا خنک شود.

در کاسه میکسر با استفاده از همزن یا یک کاسه بزرگ با استفاده از دست کره و شکر را را با هم بهم بزنید تا خوب مخلوط شده و به شکل کرم در آید. قسمتهایی از مواد را که در لبه‌های کاسه قرار گرفته با استفاده از لیسک به سمت پایین برنید.

آرد، نمک و ۳/۴ قاشق غذاخوری از زیره‌ها را در کره و شکر بریزید و مخلوط کنید. باقیمانده زیره را برای تزئین و پاشیدن روی بیسکویتها کنار بگذارید.

مواد را روی سرعت پایین یا با دست مخلوط کنید تا نرم و لطیف شود و همه مواد با همدیگر یکدست شده و یک خمیر را تشکیل بدهند. در صورتی که خمیر سفت است شیر اضافه کنید.بیسکویت زیره

مقداری آرد را روی یک سطح صاف مثلا روی کابینت یا میز پاشیده  و خمیر را روی آن با دست پهن کرده تا به شکل یک دایره درآید.

با استفاده از وردنه خمیر را پهن کرده تا به ضخامت ۱/۴ اینچ برسد. آن را با استفاده از قالب بیسکویت برش بزنید و زیره کنار گذاشته را روی آنها بپاشید.بیسکویت زیره

کلوچه‌ها را در یک سینی فر کاغذ گرفته گذاشته و در حرارت ۱۷۵ درجه فر به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. بعد از ۱۰ دقیقه دما را به ۳۲۵ درجه فارنهایت یا ۱۶۰ درجه سلسیوس کاهش دهید و کلوچه‌ها را دوباره به مدت ۵ تا ۶ دقیقه بپزید یا تا زمانی که رو و ته آنها طلایی قهوه‌ای شودبیسکویت زیره

کلوچه‌‌ها را روی سینی خنک کننده بگذارید تا بطور کامل خنک شود. کلوچه‌ها را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookwithmanali

۰ ۰ vote
Article Rating
دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

روغن رزهیپ
روغن رزهیپ ؛ ضد چروک برای همه و ضد آکنه برای پوست‌های مستعد آکنه!
97
ضد جوش قوی
این سرم ویتامین سی یک ضد جوش قوی و طبیعی است!
87
جوان سازی پوست
بهترین سرم ویتامین سی کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟
109
درمان جوش
چگونه برای همیشه جوش و آکنه را ازبین ببریم؟
264
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
115
ناخن
۳ روغن جادویی برای سلامت ناخن‌ها
197

مقالات سلامت

کمبود خواب
کمبود خواب و هورمون‌ها؛ آیا مقصر کمبود خواب ما هورمون‌هایمان هستند؟
42
پریکاردیت
پریکاردیت چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟
51
نوشیدن زیاد آب
نوشیدن زیاد آب و مصرف آب اضافه بر نیاز را با این ۹ علامت شناسایی کنید
70
ورزش و اختلالات هورمونی
اثر ورزش بر اختلالات هورمونی زنان مانند تنبلی تخمدان و کم کاری تیروئید هاشیموتو
135
خستگی آدرنال
خستگی آدرنال؛ بلایی که استرس مزمن سر جسم و روح ما می‌آورد!
120
قطع شدن قاعدگی
قطع شدن قاعدگی؛ دلایل و عوارض آمنوره یا پریود نشدن
176

مقالات آشپزی

کیک شکلاتی گیاهی
کیک شکلاتی گیاهی و بدون گلوتن با دستورالعملی آسان
305
خشک کردن ریحان
خشک کردن ریحان به چندین روش مختلف برای افراد مبتدی
1,856
کدو سبز شکم پر
کدو سبز شکم پر با رویه پنیری برای میانه تابستان
557
خوراک برنج و مرغ در فر
خوراک برنج و مرغ در فر با ادویه ایتالیایی و طعم عالی
643
سیب زمینی برشته در فر
سیب زمینی برشته در فر با حداقل روغن و سرشار از ادویه
1,128
طرز تهیه نان خامه ای
طرز تهیه نان خامه ای به صورت حرفه‌ای و با ارائه همه نکات لازم
772

مقالات تغذیه

دلیل پرخوری
زنان و گرسنگی کاذب؛ آیا پرخوری ما گردن هورمون هایمان است؟
47
رژیم تنبلی تخمدان
رژیم تنبلی تخمدان؛ آیا با تغییر در رژیم غذایی می‌توان این سندروم را کنترل کرد؟
177
آکنه چیست
رژیم غذایی ضد آکنه؛ مقصر اصلی هورمون‌ها هستند یا رژیم غذایی شما؟
115
فیبر غذایی
فیبر غذایی چیست و میزان مصرف توصیه شده آن چقدر است؟
95
استرس چیست و از طریق چه منابعی در بدن ایجاد می‌شود؟
141
رژیم غذایی لاغری
رژیم غذایی خود را با دانستن این نکات دقیق، بهتر تنظیم کنید!
135