بادام بوداده دارچینی یکی از بهترین تنقلات برای تعطیلات زمستانی

طرز تهیه بادام بو داده خانگی

طرز تهیه بادام بو داده خانگی با طعم دارچینی خوشمزه

بادام بوداده یکی از تنقلات محبوب اکثر مردم جهان است و پای ثابت تنقلات روزهای تعطیل و آخر هفته. بادام بو داده دارچینی یکی از نمونه‌های خوشمزه و دوست داشتنی آن است که شما نیز طعم آن را خواهید پسندید. ساختن این بادامها بسیار آسان است و طعم آن بسیار لذیذ.

شما باور نخواهید کرد که پس از درست کردن این بادام بوداده، با چه سرعتی در خانه ناپدید خواهند شد. خب معلوم است که هیچ کس نمی‌خواهد آنها را از دست بدهد. اما نکته جالب در مورد آنها این است که علاوه بر خوشمزگی بسیار هم مغذی و پر خاصیت هستند به خصوص که رویه دارچینی دارند.

برای درست کردن بادام بو داده سعی کنید از بادام خوب و مرغوب استفاده کنید چون در واقع ماده تشکیل دهنده اصلی آن بادام است. شما می‌توانید از این بادامهای خوشمزه و عالی برای انداختن در بارهای پروتئینی یا پروتئین شیک هم استفاده کنید تا تاثیری چند جانبه بر مکمل پروتئینی شما داشته باشد.

این بادام دارچینی شیرین می‌تواند یک هدیه خوب برای دوستان نیز باشد. شما می‌توانید آنها را در شیشه‌های کوچک ریخته و دور شیشه را تزئین کنید و به مناسبتهای مختلف به دوستانتان هدیه دهید. باور کنید آنها خوشحال خواهند شد و تشکر ویژه‌ای از شما خواهند کرد.

بادام بوداده دارچینی

نمونه دیگری که من خیلی دوست دارم مخلوط ادویه چای است که من از ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری دارچین، ۳/۴ قاشق زنجبیل خشک، ۳/۴ قاشق چایخوری هل، ۱/۴ قاشق چایخوری پودر میخک و ۱/۸ قاشق چایخوری پودر فلفل استفاده کردم. این طعم‌ها مثل نمونه معمول من نیستند اما هنوز هم خیلی خوشمزه هستند.


تهیه بادام بوداده دارچینی

طرز تهیه بادام بو داده خانگی

این بادامهای شیرین دارچینی یکی از بهترین تنقلات تعطیلات زمستانی است که شما حتما آن را خواهید پسندید و وقتی یکبار آن را درست کنید برای سالهای سال درست کردن آن را ادامه خواهید داد.


مواد لازم برای بادام بوداده

  • ۱/۲ پیمانه (۱۱۰ گرم) شکر قهوه‌ای روشن
  • ۱/۲ پیمانه (۱۰۰ گرم) شکر دانه درشت
  • ۲ و ۱/۲ قاشق چایخوری دارچین سایگون (دارچین خوراکی)
  • ۳/۴ قاشق چایخوری نمک دریای ریز
  • ۴ پیمانه (۶۰۰ گرم) بادام سفید نشده
  • ۱ عدد سفیده تخم مرغ بزرگ
  • ۲ قاشق چایخوری آب
  • ۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل

مراحل تهیه بادام بوداده دارچینی

فر را تا دمای ۲۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک سینی فر ۱۸ در ۱۳ اینچ را با کاغذ مخصوص فر یا پوشش سیلیکونی مخصوص سینی فر بپوشانید.

در یک کاسه متوسط، شکر قهوه‌ای، شکر دانه درشت، دارچین و نمک دریا را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

بادامها را در یک کاسه بزرگ بریزید

در یک کاسه کوچک سفیده تخم مرغ، آب و وانیل را بهم بزنید تا خوب کف کند. این مخلوط را در کاسه بادامها بریزید تا روی بادامها را به طور یکسان پوشش دهد.

مخلوط شکر و دارچین را روی بادامها بریزید تا روی آنها را بپوشاند. این بادامها را روی سینی فر که از قبل آماده شده، پخش کنید.

بادامهای دارچینی را در فر بپزید، هر ۱۵ دقیقه یکبار آنها را بهم بزنید (سه بار در طول پخت این کار را انجام دهید)، کل زمان پخت ۶۰ دقیقه است.

طرز تهیه بادام بو داده خانگی

آنها را از فر خارج کرده اجازه دهید تا خنک شوند سپس در ظرف دردار ریخته و به مدت یک هفته نگه دارید.


ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookingclassy

آخرین بروز رسانی در: 12 آگوست 2022| نویسنده: هالث