جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
  • هالث
  • ۵ اسفند ۱۳۹۶
  • ۱۶:۳۰
  • 2,968
غذاهای افزایش دهنده کلاژن

افزایش کلاژن پوست با ۱۲ نوع غذا که باعث می‌شوند جوانتر به نظر برسید

کلاژن نقش مهمی در صافی پوست، درخشانی مو و تقویت ناخنها دارد. شما می‌دانید که تغذیه نقش مهمی در تقویت کلاژن پوست دارد اما چه رژیم غذایی خاصی باعث افزایش کلاژن پوست و تقویت آن می‌شود. برای اینکه بتوانید پوستی زیبا و سالم داشته باشید علاوه بر تغییر سبک زندگی باید تغذیه مناسبی نیز داشته باشید. به این منظور بعضی از غذاها هستند که بطور طبیعی باعث تقویت کلاژن پوست می‌شوند و موجب جوانتر به نظر رسیدن شخص می‌شوند. ما در اینجا ۱۲ نوع غذای افزایش دهنده کلاژن را با هم بررسی می‌کنیم.

پروتئین کم چرب تقویت کننده کلاژن پوستغذاهای افزایش دهنده کلاژن

کلاژن فراوان‌ترین نوع پروتئین در بدن است، وظیفه کلاژن حفظ پوست، مو و تقویت و سلامت ناخنهاست. بدن برای اینکه مطمئن شود که میزان کلاژن کافی است از منابع غذایی به عنوان بلوک‌های ساختمانی برای تولید بیشتر استفاده می‌کند. دکتر لیبی میلز متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می‌گوید: پروتئینی که ما می‌خوریم موقع هضم به آمینواسیدها تجزیه می‌شود که دوباره به هم متصل شده و پروتئین کلاژن را می‌سازند. سعی کنید همراه غذاهایتان از پروتئین کم چربی مانند سینه مرغ و بوقلمون استفاده کنید.

نخود سبزتقویت کلاژن پوست

سبزیجات معمولا بالاترین منابع پروتئینی نیستند مگر اینکه منظور شما نخود سبز قدرتمند باشد که تقریبا هشت گرم در فنجان پروتئین دارد. اگر مزه نخود سبز را به تنهایی نمی‌پسندید، سعی کنید آن را در سالاد بریزید یا آن را با سبزیجات دیگر مخلوط کنید تا یک پستو عالی درست کنید که همراه با پاستا مصرف کنید.

افزایش کلاژن پوست با کینواافزایش کلاژن پوست

تنها یک فنجان از این قهوه باستانی بیش از هشت گرم پروتئین تامین کننده کلاژن و مقداری روی دارد، یک ماده معدنی که به تبدیل اسید آمینه به کلاژن کمک می‌کند. روی و مس به اسید آمینه پروتئین کمک می‌کنند تا به کلاژن تبدیل شوند. سعی کنید که از کینوا برای غلات صبحانه و به صورت پخته در سالادها و به خصوص سالاد کوس کوس استفاده کنید.

فلفل دلمه‌ای باعث افزایش کلاژن پوست می‌شودتقویت و افزایش کلاژن پوست

خواص آنتی اکسیدان ویتامین C یک بخش ضروری تولید کلاژن را می‌سازد؛ فلفل دلمه‌ای، به خصوص انواع قرمز آن یکی از منابع خوب آن هستند. کلاژن به هیدراته نگهداشتن پوست و انعطاف آن کمک می‌کند، که می‌تواند به مبارزه با علائم پیری همچون خطوط ظریف یا چروکها کمک کند.

افزایش کلاژن پوست با هویجافزایش کلاژن پوست

دکتر میلز گفت: ما می‌خواهیم کلاژن موجود دقیقا همانطوری که باید باشد، تولید شود و ویتامین A در این مورد نقش دارد. هویج منبع خوبی برای ویتامین A خوراکی است، می‌توانید آن را به سالاد اضافه کنید یا با نخود پخته (یکی از منابع خوب پروتئین گیاهی)، پوره کنید تا حمص هویج درست کنید.

گوشت قرمزافزایش کلاژن پوست

دکتر ماریسا موور متخصص تغذیه می‌گوید: خریدن گوشتهایی که قطعات درشت‌تری دارند مثل گوشتهای کبابی یا گوشتهای مخصوص استیک، مقداری کلاژن خوراکی را به صورت طبیعی از طریق غذا به شما می‌دهند.

صدفافزایش کلاژن پوست و جوانی

صدفها سرشار از مس و مواد معدنی دیگری هستند که نقش مهمی در تولید کلاژن بازی می‌کنند. دکتر میلز گفت: به مرور زمان بدن ما ممکن است نتواند مقادیر زیادی از کلاژن را مثل قبل درست کند یا ممکن است سریعتر از قبل تجزیه شود، خوردن مواد غذایی برای تامین تولید آن می‌تواند به کاهش تخریب آن کمک کند.

افزایش کلاژن پوست با سبزیجات سبز برگافزایش کلاژن پوست

سبزیجات سبز برگ از جمله اسفناج، کیل، سبزی خردل و برگ چغندر حاوی سه تقویت کننده کلاژن با ویتامین A، ویتامین C و روی است. سعی کنید که از این سبزیجات برگ سبز در سالادها، اسموتی و انواع سوپ‌ها به عنوان تاپینگ استفاده کنید. سبزیجات سبز برگ آنقدر برای سلامتی مهم است که بهتر است به عنوان بخش مهمی از تغذیه ما باشند.

دانه‌های چیاتقویت کلاژن پوست

دانه‌های چیا برخلاف اندازه کوچکشان حاوی میزان خوبی از پروتئین هستند. از این دانه‌های فوق العاده به عنوان تاپینگ ماست استفاده کنید یا از آنها در ترافل انرژی زا یا انواع پودینگ یا پارافیت بهره بگیرید. پارافیت یک دسر خوشمزه اروپایی است. پارافیتهای بدون لبنیات در انواع طعمها مثل پودینگ نان موزی، پای سیب و دارچین یا موس نارگیل تمشک که به عنوان دسرهای سریع و با جلوه‌ای زیبا شناخته می‌شوند.

زردآلو و افزایش کلاژن پوستغذای جوان کننده

این میوه شیرین نارنجی رنگ سرشار از ویتامین A است که یک بلوک سازنده کلاژن است. سعی کنید از زردآلوها به صورت میان وعده و یا در انواع دسرها و یا اسموتی‌ها استفاده کنید. این میوه خوشمزه تابستانی بخاطر خواص آنتی اکسیدانی خود باعث افزایش کلاژن پوست شده و مقوی معده است.

نخودافزایش کلاژن پوست

این بنشن حوی مقدار زیادی از اجزایی است که تولید کلاژن، پروتئین، ویتامین C، ویتامین A، روی و تیامین را تامین می‌کنند. دکتر میلز گفت: تیامین ویتامینی است که برای تولید کلاژن بسیار مهم است چون به تجزیه پروتئین کمک می‌کند. ویتامین B نیز به احیای دوباره پوست و بهبود زخم کمک می‌کند. یکی از راه‌های استفاده از نخود، درست کردن حمص با آن است که می‌توانید آن را با مواد غنی از پروتئین دیگر مثل عدس زرد، ادامامه و لوبیای سیاه ترکیب کنید تا طعمی عالی برای حمص بسازید.

آب گوشتآب گوشت منبع کلاژن طبیعی

استخوان و غضروف حیواناتی همچون مرغ یا گاو معدن طلای کلاژن طبیعی هستند. در بخش استاک مرغ به شما شیوه درست کردن عصاره مرغ را یاد دادیم اما شما می‌توانید همچنین از پای مرغ نیز به عنوان یک جایگزین گوشت در سوپ استفاده کنید. پای مرغ حاوی میزان بالایی از کلاژن حلال است که برخلاف سایر بخشهای مرغ عوارض کمتری برای بدن دارد. این ماده غذایی باعث افزایش کلاژن پوست و درخشان شدن آن شده و از چین و چروک جلوگیری می‌کند.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: ریدرز دایجست

دیدگاه ها 0
Subscribe
اعلام کردن به
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

مقالات زیبایی

درمان خشکی لب
بهترین محصولات آرایشی بهداشتی برای درمان برای خشکی لب
178
لوازم آرایشی
خرید لوازم آرایش اصل و با کیفیت از داروخانه آنلاین
63
اصل بودن ادکلن
روش های ساده برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس
128
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
445
لوازم آرایشی
محصولات پیپا انتخابی مناسب در هنگام خرید لوازم آرایشی
242
درمان لک صورت
درمان لک صورت؛ راهنمای علمی درمان لک به همراه معرفی بهترین محصولات
446

مقالات سلامت

مکمل برای آرتروز
۲۰ ویتامین و مکمل برای آرتروز که برای کنترل علائم مفید هستند
120
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
127
بیماری کرونا
با تست کرونا در منزل نگرانی خود را کاهش دهید
162
مدفوع بدبو
اسهال و مدفوع بدبو نشانه چیست و چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟
233
نوروپاتی محیطی
نوروپاتی محیطی چیست، انواع روشهای تشخیص و درمان آن چه هستند؟
106
استرس و بارداری
استرس و بارداری؛ استرس چگونه مانع از بارداری و رشد جنین می‌شود؟
94

مقالات آشپزی

شربت توت فرنگی
شربت توت فرنگی خانگی؛ تازه و آسان با طعمی دلپذیر
117
شیر جو دوسر خانگی
طرز تهیه شیر جو دوسر خانگی و انواع روشهای استفاده از آن
377
نان هندی خانگی
نان هندی خانگی ساده و آسان بدون نیاز به فر
844
ترافل شکلاتی
ترافل شکلاتی خوشمزه تقدیم به آنهایی که دوستشان داریم
296
گرام ماسالا
طرز تهیه ادویه گرام ماسالا در خانه با عطری عالی برای انواع غذاها
645
سس مایونز گیاهی
سس مایونز گیاهی و رژیمی برای آنها که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند
942

مقالات تغذیه

رژیم فستینگ
رژیم فستینگ؛ آیا این رژیم برای لاغری و سلامتی موثر است؟
51
رژیم روزه داری متناوب
روزه داری متناوب، حافظه و عملکردهای شناختی را بهبود می‌دهد
127
تغذیه سالم
تغذیه سالم فقط به معنی افزایش سبزیجات و کاهش چربی‌ها نیست!
156
غذاهای سرشار از کلاژن
غذاهای سرشار از کلاژن که پوست شما را به گذشته خوب می برند
445
توت فرنگی
خواص توت فرنگی این دلربای اردیبهشتی؛ میوه ای کم قند و خوش طعم
95
خواب و چاقی
خواب و چاقی؛ تاثیر ریتم شبانه‌روزی بدن بر چاقی وسایر بیماری‌های مزمن
147