شرکت والمارت و آمازون (دو خرده فروش بزرگ اینترنتی) از هواپیماهای بدون سرنشین برای جابجایی سفارشات اینترنتی مشتریان خود استفاده می‌کنند. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره‌ی این هواپیماهای بدون سرنشین به دست آورید و با جزئیات این کار بیشتر آشنا شوید.

معرفی مختصر دو شرکت والمارت و آمازون

والمارت، در رده‌بندی برترین خرده‌فروشی های اینترنتی در سال ۲۰۱۷، رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داده است و آمازون در جایگاه اول قرار دارد. آمازون کار خود در حوزه‌ی تجارت الکترونیک را ابتدا به صورت صرفاً اینترنتی آغاز کرد و سپس تجهیزات فیزیکی آن را نیز مهیا کرده به طوری که طبق جدیدترین اخبار، زنجیره‌ی فروشگاه‌های Whole food را خریداری کرده است. این در حالی است که شرکت والمارت ابتدا به صورت فیزیکی کار خود را آغاز کرده و اخیراً پا به دنیای تجارت الکترونیک و افزودن کانال فروش اینترنتی گذاشته است. والمارت، سفارشات را به صورت رایگان و در طی ۲ روز به مشتریان خود تحویل می‌دهد.

مشخصات هواپیماهای بدون سرنشین برای جابجایی سفارشات آنلاین

هواپیماهای بدون سرنشین مورد نظر، قابلیت بالاروندگی تا ارتفاع ۵۰۰ الی ۱۰۰ فوت (۳۰۵ متر) را دارند. البته اولین بار شرکت آمازون اقدام به این کار کرد و سپس والمارت به تازگی، برای رقابت با آمازون، این شیوه را به کار گرفته است.

این هواپیماهای بدون سرنشین، سفارشاتی را که مشتریان به صورت اینترنتی ثبت کرده‌اند، به درب منزل آن‌ها برده و تحویل می‌دهد. این هواپیماهای تحویل دهنده‌ی سفارشات، یا کاملاً اتوماتیک هستند و یا به وسیله‌ی یک فرد از راه دور کنترل می‌شوند.

مشکلات تحویل سفارشات آنلاین درب منزل مشتریان

افرادی که در حوزه‌ی تجارت الکترونیک مطالعه داشته‌اند بر این موضوع واقفند که شاید بتوان گفت تحویل سفارشات مشتریان درب منزل آن ها که به تحویل آخرین مایل (Last mile delivery) نیز معروف است، پر هزینه‌ترین قسمت لجستیک است. به همین سبب و برای اجتناب از صرف کردن این هزینه از طرف شرکت، برخی از شرکت‌ها از جمله والمارت، مشتریان خود را ترغیب می‌کنند تا سفارشاتی را که به صورت اینترنتی ثبت کرده‌اند، با مراجعه به فروشگاه های ویژه‌ی والمارت در سراسر شهر، دریافت کنند. البته ارسال سفارشات مشتریان به این مراکز تحویل، گاهی با تاخیر انجام می‌شد و بنابراین باعث افزایش هزینه و کاهش بازدهی می‌گردید.

هواپیماهای بدون سرنشین

مزایای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای تحویل سفارشات اینترنتی

 استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، باعث می‌شود که تحویل محصولات به مشتریان سریع‌تر انجام شده و دچار ترافیک نشوند؛ ترافیک، یک چالش بزرگ به خصوص برای کلان‌شهرها و شهرهای پرجمعیت است.

همچنین گاهی اوقات سفارشات اینترنتی بسیار متنوع هستند و نیاز است تا از چند انبار، سفارش یک مشتری جمع‌آوری گردد. هواپیماهای بدون سرنشین، این امر را بسیار ساده‌تر کرده‌اند به طوری که در زمان کوتاه‌تر و با هزینه‌ی کمتری این سفارشات متنوع تامین شده و به دست مشتریان می‌رسد.

در مقایسه با روش سنتی حمل و نقل، این هواپیماها می‌توانند به نقاط بیشتری دسترسی داشته باشند و همچنین میزان بازدهی کل به شدت افزایش پیدا می‌کند.

در سالهای اخیر، فعالیت شرکت والمارت بیشتر در زمینه ‌ی توسعه‌ی بستر اینترنتی و مسائل مربوط به آن بوده است تا مشتریان بتوانند سفارشات اینترنتی خود را ساده‌تر تحویل بگیرند. این شرکت همچنین به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در داخل فروشگاه‌ها، برای جابجایی محصولات درون فروشگاه، اندیشیده است.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه آگوست سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فروشگاه های اینترنتی، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی حمل و نقل رایگان سفارشات اینترنتی رجوع کنید. خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.