یخ میوه ای قالبی با میوه کامل و بدون آب برای اسموتی و غذای بچه

طرز تهیه میوه یخ زده برای اسموتی

یخ میوه ای با پوره میوه و سبزیجات

مکعب های یخ میوه ای بهترین راه تشویق بچه‌ها برای خوردن اسموتی مقوی و همراه با پروتئین است. به ویژه اینکه شما در تمامی ایام سال به میوه دسترسی دارید و می‌توانید با توجه به هر فصل یخ میوه‌ای همان فصل را درست کنید.

شما می‌توانید آنها را در فریزر بگذارید و هر زمان که خواستید برای انواع اسموتی، نوشیدنی و حتی بستنی استفاده کنید. این یخهای میوه‌ای قالبی بر خلاف سایر یخهای میوه‌ای که به صورت قرار دادن میوه‌های کوچک در درون آب و یخ زدن آنها است، با میوه کامل درست می‌شود و به هیچ عنوان به آن آب اضافه نمی‌شود. بنابراین من آنها را مکعبهای میوه یا مکعبهای اسموتی می‌نامم.

درست کردن مکعبهای یخ میوه‌ای برای اسموتی و غذای بچه واقعا آسان است.

همه کاری که شما باید انجام دهید این است که میوه‌ها را پوست کنده، پوره کرده و در قالب یخ بگذارید.

من در ابتدا از قالبهای یخ مکعبی که در خانه داشتم استفاده کردم و حتی از قالبهای کوچک سیلیکونی مخصوص مافین هم برای پوره‌های یخ زده در سایزهای دلخواه استفاده کردم. آنها خیلی خوب هستند اما من واقعا دیگر خسته شده بودم از اینکه کل فریزر من را غذای بچه گرفته بود اما شکل نامنظم مکعبها نمی‌توانست به خالی کردن جا در فریزر به من کمک کند.

روز دیگر من به جمعه بازار رفتم مقداری توت فرنگی تازه، گیلاس و انجیر خریدم. ساختن پوره توت فرنگی و انجیر خیلی آسان است و البته پوره گیلاس کمی بیشتر وقت می‌گیرد به دلیل اینکه شما باید هسته گیلاس را از آن جدا کنید که قدری وقت گیر است. خارج کردن هسته گیلاس بهانه خوبی است که کنار میز چایخوری بنشینید و یک فیلم بی معنی تماشا کنید در حالی که باید حواستان به هسته گیلاس باشد.

هیجان ناشی از پیدا کردن قالب یخ کاملا مکعبی شکل

چرا اینقدر هیجان زده شدم؟

چون آنها دقیقا همان چیزی بودند که من نیاز داشتم تا یخ‌هایم را به صورت مرتب نگه دارم.

با قالب‌های یخ کاملا مکعبی شکل، می‌توانید مکعبهای خود را پس از درست کردن در یک کیسه زیپ لاک بریزید و سپس دسته‌ای از کیسه‌های مختلف را در جعبه فریزر خود قرار دهید. اگر شما آنها را به خوبی برچسب گذاری کنید، خیلی راحت و با یک نگاه سریع می‌توانید کیسه مورد نظرتان را پیدا کنید. کیسه‌ها از هدر رفتن فضا در فریزر جلوگیری می‌کنند.

یخ میوه ای بسته بندی شده

طرز تهیه یخ میوه ای رنگین کمانی

مواد لازم برای تهیه یخ میوه‌ای قالبی

  • توت فرنگی
  • گرمک
  • انبه
  • آووکادو
  • انجیر
  • سیب

طرز تهیه یخ میوه ای قالبی

  1. میوه‌ها را بشورید و پوست بگیرید. من میوه‌های مورد استفاده خودم را در لیست بالا قرار دادم اما شما می‌توانید میوه‌های دلخواه خودتان را استفاده کنید.
  2. میوه را به قطعات کوچک تقسیم کنید و انها را در مخلوط کن بریزید. شما برای پوست گرفتن انبه می‌توانید از یک لیوان شیشه‌ای کمک بگیرید.
    پوره میوه یخ زده یا یخ میوه ای
  3. میوه‌ها را پوره کنید.
    پوره میوه یا یخ میوه ای قالبی
  4. پوره میوه آماده شده را در قالب یخ بریزید و انها را در فریزر قرار دهید.
    یخ میوه ای مکعبی
  5. برای پوره‌های غلیظ از لیسک برای راحتی کار استفاده کنید.
    یخ میوه ای قالبی با پوره میوه
  6. قالبهای یخ میوه‌ای را از قالب یخ در آورید و آنها را در کیسه زیپ لاک در فریزر نگهداری کنید.

با داشتن اسموتی میوه‌ یخ زده آماده شما واقعا نیازی ندارید تا قالب یخ به اسموتی خودتان اضافه کنید مگر اینکه شما بخواهید آن را تا حدودی آبکی کنید.

من معمولا موزهای سیاه شده را پوست گرفته، برش می‌زنم و برای استفاده در اسموتی فریز می کنم، بنابراین بجای ریختن آنها در سطل زباله از آنها استفاده مفید می‌شود. موزها یک افزودنی عالی برای اسموتی‌ها هستند به دلیل اینکه آنها اسموتی را لطیف‌تر و شیرین‌تر می‌کنند.


شیرین کننده مناسب اسموتی

من پایه اسموتی را با یک ماست یا کفیر درست می‌کنم (البته از نوع خانگی بخصوص ماست ایسلندی به دلیل بافت خامه‌ای مناسب است).

سپس قالبهای یخ میوه‌ای را اضافه می کنم

من معمولا چیزی برای شیرین کننده استفاده نمی‌کنم من ترجیح می‌دهم با استفاده از شیرین کننده طبیعی میوه آن را شیرین کنم. موزهای برش یافته با لکه‌های سیاه روی پوست برای این کار بسیار مناسب هستند اگر اسموتی خیلی ترش است، یا به حد کافی شیرین نباشد، مقداری عسل به مخلوط اضافه می‌کنم.

من اغلب سبزیجات را در اسموتی‌ها استفاده می‌کنم که در این میان اسفناج یک ماده عالی برای میان وعده داخل اسموتی بچه‌ها است و به آن یک هاله سبز جذاب می‌دهد.

اخیرا من گاهی اوقات به اسموتی مواد دیگری همچون اسپیرولینا یا تخم مرغ محلی برای بالا بردن پروتئین برای درست کردن یک صبحانه کامل استفاده می‌کنم.

من اغلب آزمایش می‌کنم و ترکیب هر اسموتی را تغییر می‌دهم

به عنوان مثال آناناس با موز و مقداری نارگیل برای یک اسموتی استوایی خیلی خوب است. اسموتی‌های همراه با آناناس اگر با فراورده‌های شیری باشند، ممکن است مقداری تلخ باشند و اگر آنها را ننوشید دور ریخته می‌شوند. حتی پوره کدو حلوایی نیز در اسموتی خوب است به خصوص اگر کمی دارچین، میخک و ادویه بهار استفاده کنید.

می‌توانید یخ‌های میوه‌ای آماده خود را به عوض افزودن به اسموتی به صورت پوره درآورید. این پوره میوه یخ زده که بسیار خنک است یک وعده عالی برای پذیرایی از مهمانان عزیز شما در روزهای گرم تابستان است. می‌توانید با اندکی تلاش آن را بصورت چند لایه و چند رنگ در ظرف سرو کنید.

چیزهایی که می‌توان به شکل یخ قالبی درآورد

  • غذای بچه
  • قالبهای اسموتی
  • سس پستو خانگی و سس گوجه
  • تفاله باقیمانده از شیر نارگیل
  • پوره کدو حلوایی

آنها خیلی راحت درست می‌شوند.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

این یخ میوه ای رنگین کمان بخشی از مجموعه آشپزی رنگین کمان است که من در روزهای آینده مطالب بیشتری در مورد آن برای شما خواهم گذاشت. منتظر مطالب بعدی ما باشید.

منبع : thethingswellmake

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث