مراقبت از چشم امری کلیدی و مهم برای سلامت چشمان شما است. چه کسی است که نخواهد که سطح بینایی او در بالاترین سطح ممکن باشد؟ برای حفظ سلامت چشم اما ممکن است به کارهایی بیشتر از صرفاً یک معاینه سالانه چشم خود توسط یک اپتومتریست (بینایی‌سنج) نیاز داشته باشید. عوامل متعددی در حفظ سلامت چشم موثر هستند.. حتی یک لغزش ساده مانند فراموش کردن استفاده از عینک آفتابی در یک روز روشن و یا پاک کردن آرایش چشم در هنگام خواب می‌توانید در طول زمان باعث ایجاد مشکلات برای چشم‌های شما شود. برای کمک به سلامت و کارا نگه داشتن چشم خود، ما هفت کار که شما هرگز نباید در مورد چشمان خود انجام دهید را گردآوری کرده ایم. کارها و عاداتی که شما برای حفظ سلامت چشم خود آنها را باید کنار بگذارید. در این مقاله به بررسی این موارد می پردازیم.

۱) تماس چشمی در خواب

حتی “سایش شبانه با چشم” می‌تواند مسیر رسیدن اکسیژن را به قرنیه شمارا مسدود کند که این امر به‌طور بالقوه باعث ایجاد عفونت و زخم‌های قرنیه در چشم‌های شما می‌شود. لنز مخصوص خواب برای هر چرت زدنی که طولانی‌تر از یک چرت زدن سریع باشد مناسب است.

۲) فراموشی در انجام معاینه سالانه چشم و مراقبت از چشم

مطمئن باشید که چشمان خود را هرساله توسط یک اپتومتریست (بینایی سنجش) یا پزشک مجرب بررسی می‌کنید. این بررسی‌های سالانه می‌تواند به پزشکان کمک کند تا وضعیت غیرطبیعی در چشمان شمارا تشخیص دهند. این وضعیت‌های غیرطبیعی و مشکلات چشمی عبارت‌اند از: تورم خفیف رگ‌های خونی چشم یا تومور که کمتر امکان اینکه توسط شما تشخیص داده شوند، وجود دارد.

معاینه سالانه یک راه برای مراقبت از چشم

۳) خط چشم را به قسمت درونی مژه خود مالیدن

قرار دادن خط چشم در داخل مژه‌های پایین چشم شما خطرناک است، زیرا آرایش می‌تواند با اشک‌های شما مخلوط شود، لنزهای تماسی با ذرات پوشانده شود و باعث انتقال باکتری‌ها به داخل چشم شود. برای حفظ ایمنی و مراقبت از چشم ، فقط خط چشم را خارج از خط مژه قرار دهید.

۴) آرایش کردن یا حفظ آرایش و با آن به رختخواب رفتن

خوابیدن با چشمانی که آرایش‌شده‌اند، باعث می‌شود غدد در اطراف چشم‌ها متورم شود و این امر باعث افزایش خطر سوزش پوست، جوش و عصب می‌شود. شما برای پیشگیری از این امر باید بخشی از آرایش شبانه خود را حذف کنید.

۵) محصولات مصرفی خود را فراموش کردن

استفاده از مواد مربوط به تمیز کردن، لنزهای تماسی یا قطره‌های چشمی پس از پایان عمر مفید آنها، مطمئناً کمتر مؤثر  و کارا خواهد بود. برای مراقبت از چشم و سلامت آنها، همیشه اطمینان حاصل کنید که محصولات شما هنوز قابل‌استفاده هستند و توجه ویژه‌ای به لنزهای تماسی داشته باشید که به دلیل محلول استریلی که در آن قرار می‌گیرند، احتمال شکستن دارند و همین ممکن است به چشمان شما ضربه بزند.

7 اشتباه در مراقبت از چشم

۶) قطره‌های Overdo

این قطره چشمی، قرمزی چشم را کاهش می دهد و چشم ها به نظر می رسد با کاهش موقت عروق خونی به حالت نرمال خود برگردند، اما در میان مشکلی وجود دارد. قطره ها دارای یک اثر بازگشتی هستند، به این معنی که آنها در دراز مدت باعث قرمزی در چشمان فرد مصرف کننده می شوند. اگر چشم های قرمز یک مسئله جاری برای شما باشند، به پزشک خود مراجعه کنید تا یک روش تشخیصی و یک روش پایدارتر و بدون خطر برای درمان را به شما ارائه دهد.

۷)اگر از عینک‌های آفتابی خود در زمستان استفاده نکنید و آنها را کنار بگذارید

بله چون خورشید حتی در زمستان می‌تواند به چشمان شما آسیب بزند. عینک آفتابی در تمام طول سال برای جلوگیری از سوختگی قرنیه، سرطان پوست در ناحیه پلک‌ها، آب‌مروارید و دژنراسیون ماکولا می‌تواند استفاده شود. همچنین سایه‌هایی که مانع از رسیدن ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از میزان اشعه UVA و UVB به چشم شما می‌شود را انتخاب کنید.

منبع مقاله Health.com
این مقاله به‌طور اختصاصی توسط گروه نویسندگان مجله قرمز ترجمه‌ و تألیف شده است. اگر مقاله فوق موردپسند شما واقع شد، خرسند خواهیم شد که نظرات و پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی مقالات با ما در میان بگذارید و از دیگر مقالات ما در بخش سلامت و تغذیه سایت دیدن فرمایید.