سندرم پاهای بی‌قرار (RLS)  یک بیماری است که می‌تواند تشخیص آن عمدتاً به دلیل علائم تمایل به بدتر شدن در شب و کمتر آشکار در مطب دکتر، مشکل باشد. سندرم پاهای بی‌قرار به نظر می‌رسد که در دوران بارداری بدتر و بدتر می‌شود، و این بیماری در افرادی که با بیماری‌هایی  مانند آرتریت روماتوئید، دیابت، یا کم‌خونی درگیر هستند،شایع‌تر است. اما  این بیماری می‌تواند افراد بدون آن مشکلات را نیز موردتهاجم خود قرار دهد. اگر شما فکر می‌کنید که ممکن است که مبتلابه بیماری RLS باشید، این مقاله علائم و نشانه‌هایی که برای  تشخیص  این بیماری که قابل‌درمان است، استفاده می‌شود را مطالعه کنید.

تمایل شدید به حرکت پاهای خود که شما ممکن است قادر به مقاومت در برابر این تمایل نباشید

افرادی که این نیاز را احساس می‌کنند، می‌گویند نیاز آن‌ها  به حرکت پاهای خود اغلب بااحساسی ناراحت‌کننده همراه است.  برخی از واژه‌ها برای توصیف این احساس شامل خزش، خارش، کشیدن، خزش وحشتناک ، عمل کشیدن و یا جویدن هستند. این‌یکی از معیارهای لازم برای تشخیص است، بنابراین اگر شما آن را ندارید شما ممکن است به بیماری سندرم پاهای بی‌قرار مبتلا نباشید.

علائم که باعث سخت به خواب رفتن و یا سخت در خواب ماندن می‌شود

تعداد قابل‌توجهی از افرادی که مبتلای به بیماری RLS  هستند،همچنین  دچار حرکات دوره‌ای در خواب (PLMS) هستند. PLMS حرکات تکراری است که در هر ۲۰ تا ۳۰ ثانیه در طول شب رخ می‌دهد و می‌تواند باعث بیداری جزئی که مختل خواب است، شود. اگر شما این علائم و یا دیگر علائمی که باعث سخت به خواب رفتن و یا سخت در خواب ماندن می‌شود، شما تنها فرد دارای این علائم نیستید و اغلب این موارد اغلب یکی از شکایت‌های اصلی در میان افراد مبتلابه سندرم پاهای بی‌قراراست. این مورد تنها معیار تشخیص نیست، بااین‌حال، یکی از چهار معیارهای لازم برای تشخیص (گرچه پزشکان ممکن است آن را برای تائید تشخیص خود استفاده کنند) است.

علائم بیماری سندرم پاهای بی‌قرار

علائمی که هنگامی‌که شما پاهای خود را حرکت می‌کنید، بهتر می‌شوند

اگر احساس ناراحت‌کننده درزمانی که شما پاهای خود را حرکت می‌دهید از بین رفت، این حالت  نشانه دیگری از ابتلای به سندرم پاهای بی‌قرار است. تسکین می‌تواند کامل یا جزئی باشد اما به‌طورکلی خیلی زود بعد از شروع یک فعالیت شروع می‌شود. تسکین همچنان تا زمانی که جنبش همچنان ادامه دارد، پابرجا می‌ماند. این‌یکی از معیارهای لازم برای تشخیص است.

علائم سندرم پاهای بی‌قرار در شما در حالت استراحت شروع و یا بدتر می‌شود

در طول مدت‌زمانی که شما در حالت استراحت هستید شانس اینکه علائم رخ دهد و شدیدتر شود احتمال بیشتری برای وقوع دارد. این حالت نیز یکی از چهار معیارهای لازم برای یک تشخیص RLS است.

علائم در شب ، به‌ویژه هنگامی‌که دراز کشیده‌اید بدتر می‌شود

علائم بدتر شدن در شب یکی دیگر از معیارهای لازم برای یک تشخیص  این بیماری است. اگر علائم شما در طول شب بدتر نشد، ممکن است شما مبتلای به این بیماری نباشید.  بااین‌حال، برخی از افراد مبتلابه RLS، می‌تواند تشدید علائم را در طول روز داشته باشند.

منبع: HEALTH
این مقاله  توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ