کفش‌های پاشنه بلند جزو محبوب‌ترین کفش‌های زنانه به شمار می‌روند چون هم استایل کاملا خانمانه‌ای دارند و هم با پوشیدن آن‌ها می‌توان قد بلندتری داشت. اما انتخاب یک کفش پاشنه بلند رنگی کار ساده‌ای نیست و همه خانم‌های شیک پوش موقع خرید چنین کفشی به لباس مناسب و هماهنگ با این کفش فکر می‌کنند و احتمالا از خرید منصرف می‌شوند. حتی اگر شما جزو افرادی باشید که یک کمد پر از کفش‌های پاشنه بلند رنگی دارند احتمالا فقط دو سه جفت از آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهید. اما با چند قانون ساده ترکیب رنگ می‌توان با کفش پاشنه بلند رنگی استایل مناسب و هماهنگی ساخت و حتما لازم نیست سراغ رنگ‌های تیره و مرده و یا ست کردن همه چیز با هم بروید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما خواهیم گفت که رنگ لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی شما چیست و چطور می‌توانید استایل مناسب را برای این نوع کفش بسازید.

قوانین کلی در استایل کفش پاشنه بلند رنگی

لباسی زیبا است که ترکیب رنگ جذابی داشته باشد و رنگ آن با رنگ پوست و مو و رنگ دیگر لباس‌های شما هماهنگی داشته باشد اما در انتخاب کفش این مساله بیشتر به استایل شما و ترکیب رنگی دیگر لباس‌های شما وابسته است. قوانین مربوط به ترکیب رنگ لباس و رنگ کفش از نظر اصول فیزیکی و رنگ شناسی کاملا مشخص هستند و بر اساس چرخ رنگ و قانون رنگ‌های مکمل و همخانواده می‌توان گفت که ترکیب کدام رنگ لباس و کدام رنگ کفش، چشمنواز و جذاب خواهد شد. اما فارغ از این که شما چه رنگی را برای کفش پاشنه بلند رنگی خود انتخاب کرده باشید سه قانون کلی در مورد ترکیب لباس‌های شما با این کفش صادق است. ابتدا شما با این سه قانون کلی آشنا می‌شوید و در ادامه محبوب‌ترین کفش پاشنه بلند رنگی و رنگ لباسی را که می‌توانید با آن بپوشید خواهید شناخت.

  • اگر در ترکیب لباس‌های شما از رنگ خاصی استفاده شده باشد شما می‌توانید کفش پاشنه بلند رنگی خود را از رنگی که در همان خانواده باشد انتخاب کنید مثلا اگر شالگردن شما زرشکی باشد فارغ از این که بقیه لباس‌های شما چه رنگی دارد می‌توانید کفش پاشنه بلند قرمز بپوشید.
  • برخی از رنگ‌ها که به رنگ‌های خنثی معروف هستند هیچ محدودیتی از نظر ترکیب رنگ ندارند و شما می‌توانید کفش خود را از این رنگ‌ها تهیه کرده و با هر لباسی بپوشید، این رنگ‌ها عبارتند از مشکی، بژ و خاکستری.
  • استایل سرتاپا یکرنگ از ترکیب‌های محبوب و مناسبی است که شما می‌توانید با کفش پاشنه بلند رنگی هم آن را به کار ببرید. مثلا می‌توانید همه لباس‌های خود را از طیف‌های رنگ آبی انتخاب کنید و استایل خود را با یک کفش پاشنه بلند سرمه‌ای یا آبی آسمانی و … کامل کنید.

 

رنگ لباس مناسب برای کفش پاشنه بلند طلایی

رنگ طلایی از رنگ‌های محبوب و پرطرفدار به خصوص برای اکسسوری‌های مجلسی زنانه است که حالتی باشکوه و سطح بالا به استایل شما می‌دهد و همین مساله باعث شده است که کفش پاشنه بلند طلایی جزو پرفروش‌ترین کفش‌های زنانه هم باشد. البته فراموش نکنید که رنگ طلایی تنها محدود به موقعیت‌های خاص مثل عروسی و … نیست و شما در موقعیت‌های متعدد دیگری هم می‌توانید کفش طلایی رنگ بپوشید به شرطی که استایل کفش شما با آن موقعیت هماهنگ باشد مثلا اگر پاشنه کفش طلایی شما کمی کوتاه‌تر و پهن‌تر است این کفش می‌تواند یک انتخاب عالی برای گردش و پیاده روی باشد. اما رنگ لباس مناسب برای کفش طلایی محدود نیست و شما می‌توانید از طیف‌های پاستل رنگ‌های روشن مثل صورتی و یاسی همراه با کفش طلایی خود استفاده کنید تا جذابیت و زیبایی بیشتری به استایل خود بدهید.

لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی

لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی

رنگ لباس مناسب برای کفش پاشنه بلند سفید

کفش‌های سفید محبوبیت زیادی ندارند چون تمیز نگه داشتن آن‌ها دشوار است و بسیاری از افراد به همین دلیل از پوشیدن آن‌ها اجتناب می‌کنند. وقتی نوبت به استایل و ترکیب کفش پاشنه بلند سفید می‌رسد شاید فکر کنید رنگ سفید یک رنگ خنثی است و شما می‌توانید آن را با هر رنگ لباسی بپوشید. اما رنگ سفید هم محدودیت‌های خاص خود را دارد به طور مثال پوشیدن آن با شلوار و دامن سفید ظاهری کسل کننده و یکدست به استایل شما خواهد داد، از طرف دیگر شلوار و دامن مشکی نیز تضاد بیش از حدی با رنگ سفید کفش دارد و باعث می‌شود سفیدی کفش بیش از حد به چشم بیاید. اگر کفش پاشنه بلند سفید شما مجلسی است توصیه می‌کنیم همراه با آن از جوراب شلواری همرنگ پا استفاده کنید یا اصلا جوراب نپوشید. در مورد استایل بیرون از منزل هم بهتر است سراغ رنگ‌های خنثی و ملایم بروید که تضاد زیادی با رنگ سفید ندارند و یکدست و کسل کننده هم به نظر نمی‌رسند.

لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی

رنگ لباس مناسب برای کفش پاشنه بلند بنفش

رنگ بنفش از رنگ‌های محبوب خانم‌ها است که اتفاقا به عنوان رنگ سال ۲۰۱۸ هم انتخاب شده است پس بعید نیست که مثل بسیاری از خانم‌هایی که عاشق رنگ بنفش و مدل‌های جدید کفش پاشنه بلند هستند شما هم یک جفت از این کفش‌ها را تهیه و در کمد لباس‌های خود انبار کرده باشید. اما نگران نباشید شما با انتخاب رنگ مناسب برای لباس‌های خود می‌توانید کفش پاشنه بلند بنفش خود را نیز مورد استفاده قرار دهید. در واقع استایل این کفش‌ها چندان هم سخت نیست و شما می‌توانید برای این کار از رنگ‌های متضاد یا همخانواده و یا هر دو با هم استفاده کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند کفش بنفش را با لباس‌های خانواده بنفش یا آبی و یا رنگ‌های خانواده زرد و قهوه‌ای و کرم بپوشید. پیشنهاد ما یک لباس بلند گلدار آبی با گل‌های زرد و نارنجی است.

لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی

رنگ لباس مناسب برای کفش پاشنه بلند قرمز

رنگ قرمز محبوب‌ترین و جذاب‌ترین رنگ برای لباس‌های زنانه است که اتفاقا به همه هم می‌آید و هر کسی با هر سبک و استایل و رنگ پوستی می‌تواند این رنگ را در لباس‌ها و اکسسوری‌های خود مورد استفاده قرار دهد. در مورد استایل کفش پاشنه بلند قرمز، حق انتخاب با شما است و شما می‌توانید از رنگ‌های متضاد یا  همخانواده قرمز برای استایل این کفش استفاده کنید اما به طور کلی بهتر است این دو نکته را مد نظر داشته باشید، اگر کفش قرمز شما مجلسی است و می‌خواهید برای مهمانی آن را بپوشید از رنگ‌های مشابه مثل قرمز و زرشکی برای لباس‌ها استفاده کنید اما اگر کفش قرمز را برای استایل روزمره می‌خواهید سراغ رنگ‌های متضاد مثل خانواده آبی و سبز بروید. اما به خاطر داشته باشید که رنگ سبز خالص ترکیب جالبی با رنگ قرمز ایجاد نمی‌کند و بهتر است سراغ سبز کدر و مات مثل سبز ارتشی و لجنی و … بروید.

لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی

رنگ لباس مناسب برای کفش پاشنه بلند آبی

اگرچه رنگ آبی محبوب‌ترین رنگ است و شاید تصور شود که این رنگ سرد و آرام بخش را می‌توان با هر رنگی ترکیب کرد اما واقعیت این است که رنگ آبی اگرچه یک رنگ تطبیق پذیر است اما در مورد کفش به خصوص کفش پاشنه بلند زنانه این مساله چندان صادق نیست. کفش آبی بهتر است با لباس آبی مورد استفاده قرار گیرد مثلا اگر کفش مجلسی شما آبی است بهتر است لباس مجلسی خود را نیز در طیف آبی و بنفش و سرمه‌ای و … انتخاب کنید و یا اگر کفش پاشنه بلند آبی را به عنوان کفش روزمره انتخاب می‌کنید یک شلوار جین آبی که طیف رنگی آن نزدیک به کفش شما نباشد بهترین گزینه برای پوشیدن با آن است.

لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی

رنگ لباس مناسب برای کفش پاشنه بلند صورتی

رنگ صورتی یک رنگ کاملا خانمانه، شیک و تطبیق پذیر است که می‌تواند هم در استایل روزمره و هم در استایل مجلسی کاربرد داشته باشد. این رنگ یک رنگ بی‌زمان است و حتی پنجاه سال بعد هم می‌توان از  مد بودن آن اطمینان داشت پس اگر به دنبال یک کفش پاشنه بلند کلاسیک خانمانه و جذاب هستید رنگ صورتی یک انتخاب عالی است. اما کفش پاشنه بلند صورتی ترکیب بسیار جذابی با رنگ خاکستری به وجود می‌آورد و این ترکیب را می‌توان انتخابی مناسب برای استایل روزمره به شمار آورد. در مورد استایل مجلسی هم دست شما باز است اما توصیه ما همچنان استفاده از رنگ‌های خنثی مثل مشکی و سفید و رنگ‌هایی از این دست است که بیشترین تطبیق را با رنگ صورتی دارند.

لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی لباس مناسب برای پوشیدن با کفش پاشنه بلند رنگی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)