جالب و خواندنی


تاثیر انتخاب شورت در سلامت بانوان

لباس زیر، یکی از مهمترین نوع پوشاک برای بانوان است که نقش مهمی در سلامتی اندام های جنسی خانم ها دارد. در مورد تاثیر شورت در سلامت بانوان، چه میدانید؟ آیا انتخاب نادرست شورت، آسیب های زیادی به سلامتی خانم ها وارد می‌کند؟ در ادامه این مطلب از ردمگ، همه چیز درباره نقش انواع لباس زیر در سلامتی خانم ها را خواهید خواند.

چرا باید از لباس زیر، استفاده کرد؟

به گزارش مجله پزشکی Healthline و Vaghtemod ، بسیاری از بانوان بر این عقیده هستند که پوشیدن لباس زیر باکیفیت، نقش مهمی در سلامتی آن ها دارد. اما پوشیدن و یا نپوشیدن لباس زیر، امری کاملا سلیقه ای و شخصی است که باید بر اساس ترجیح خود، آن را انتخاب کنید.
ناحیه واژن، نیاز به تنفس دارد و از نظر پزشکی بهتر است که پوست آن، تنفس سلولی را به خوبی انجام دهد، اما از طرفی هم خارج شدن ترشحات در بدن بسیاری از افراد، به صورت طبیعی وجود دارد. برای همین بهتر است در طول روز، از شورت های مناسب که در فروشگاه های معتبر ایرانی نیز وجود دارد، استفاده کنید.

تاثیر انتخاب شورت در سلامت بانوان

تاثیر شورت در سلامتی اندام های خصوصی بانوان

باتوجه به حساسیت اندام جنسی بانوان، علاوه بر محافظت از پوست حساس، با پوشیدن شورت های مناسب که در ادامه توضیح داده ایم، از ایجاد باکتری و قارچ، جلوگیری خواهید کرد. همین طور اگر از شورت های مناسب استفاده کنید، علاوه بر رعایت بهداشت و حفظ سلامتی، از کثیف شدن روزمره سایر لباس های تان، جلوگیری خواهید کرد.
بهتر است بدانید در صورت استفاده از شورت های نامناسب و با جنس پارچه های پلاستیکی، به دلیل سایش پارچه لباس زیر با پوست، امکان عفونت و حساسیت های پوستی در نواحی واژینال، بسیار افزایش خواهد داشت.

فواید شورت در سلامتی بانوان

استفاده از شورت های مناسب، فواید زیر را به همراه دارد:

  • جلوگیری از ایجاد عفونت های قارچی و باکتریایی
  • رعایت بهداشت
  • جلوگیری از کثیف شدن محیط به دلیل ترشحات طبیعی بدن
  • ایجاد سدی مقاوم در برابر میکروب ها و عومل بیماری زای محیطی
  • آسایش و راحتی بیشتر در دوران پریودی با استفاده از انواع شورت قاعدگی یا شورتکس ها

تاثیر انتخاب شورت در سلامت بانوان

کدام مدل شورت ها به سلامتی شما آسیب وارد میکند؟

شورت های که از جنس مواد پلاستیکی و حساسیت زا هستند و یا مدلهای مانند شورت های لامبادا، در صورت استفاده طولانی مدت، علاوه بر احتمال ایجاد زخم بر روی پوست، ممکن است باعث ایجاد محیط ایده آل برای پرورش قارچ ها شود. برای همین استفاده از شورت های با مدلهای مانند شورت لامبادا که با پوست حساس نواحی خصوصی در سایش است و یا مدلهایی مانند شورت تانگ، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
شورت گیاهی و همچنین شورت های پلاستیکی، به اندام های خصوصی شما، آسیب وارد خواهد کرد.
از پوشیدن شورتهای با جنس نامناسب که در فروشگاه های نامعتبر و برندهای متفرقه عرضه می‌شود، جدا خودداری کنید تا سالم تر بمانید. سعی کنید در زمان خرید فروشگاه، از برندهای معتبر ایرانی مانند برند لباس سکرت که از نماد اعتماد ملی با سابقه طولانی، سابقه ده سال فروش و مشتریان راضی فراوان همراه با قیمت منصفانه برخوردار هستند، خرید کنید.

سالم ترین نوع شورت برای بانوان، کدام است؟

به گزارش مجله Lebassecret، بهترین جنس لباس زیر برای بانوان؛ الیافی است که به پوست اندام های خصوصی شما، اجازه تنفس بدهد. در میان انواع جنس های شورت و سوتین، بهترین گزینه، لباس زیر نخی و شورت نخی زنانه است. این مسئله میتواند انتخاب های شما را در زمینه زیر پوش زنانه، محدود نماید و بسیاری از موارد فانتزی و جذاب از خرید شما حذف شوند.
در دوران عادت ماهانه نیز، بهترین نوع لباس زیر برای بانوان، شورتکس ها هستند که آسودگی و آسایش و راحتی بیشتری را برای خانم ها به همراه دارند. این مدل شورتها، با داشتن لایه ضد آب، مانع از گسترش خون به سایر لباس ها خواهند شد.

تاثیر انتخاب شورت در سلامت بانوان

نکات مهم درباره انتخاب شورت که باید بدانید

  • بهتر است از شورت های نخی و باکیفیت استفاده کنید.
  • توصیه میشود هر ۱۲ ساعت، شورت خود را تعویض کنید تا سالم تر بمانید.
  • از پوشیدن شورت های خیس و مرطوب، خودداری کنید.
  • فاق شورت حتما باید از جنس نخ باشد.
  • بعد از خرید و قبل از اولین استفاده از شورت ها، آن ها را به روش صحیح شسته و ضدعفونی کنید.
  • از پوشیدن شورت های گیاهی، لامبادا و سایر جنس های نامرغوب، جدا خودداری کنید.

تاثیر سوتین در سلامتی سینه ها

سوتین، با حمایت از بافت نرم سینه بانوان، مانع از اسیب وارده به آن شده و همچنین از افتادگی سینه، جلوگیری خواهد کرد. اما در زمان خرید سوتین، باید به میزان حمایت آن از سینه، جنس سوتین، ویدیو محصولات، نظر سایر خریداران، نوع سوتین (بدون فنر، اسفنجی و …) دقت کرده و سایز مناسب خود را خریداری کنید.
مدل های متنوعی از سینه بند مانند سوتین ورزشی، نیم تنه و … وجود دارد که بیشترین میزان حمایت از بافت سینه را به همراه دارد. در زمان انجام فعالیت های سنگین مانند ورزش و یا پیاده روی، باید از سوتین ورزشی استفاده کنید تا مانع از آسیب ناشی از پرتاب شدن سینه شوید.

منبع:

https://www.lebassecret.com/mag