جالب و خواندنی


جدول سایز بندی کفش و دمپایی مردانه و زنانه

سایز بندی کفش یک موضوع بسیار مهم است که کاربرد آن، بیشتر برای خرید اینترنتی کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، کسب آگاهی نسبت به این موضوع باعث می‌شود که دیگر نگرانی از بابت خرید محصولات مورد نظرتان به‌صورت دیجیتال نداشته باشید و استایل خود را به مدل‌های مختلف کفش در فروشگاه‌های حضوری محدود نکنید.

چرا انتخاب کفش و دمپایی مناسب تا این اندازه مهم است؟

انتخاب کفش و دمپایی مناسب، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که نتیجه آن بر سلامت پاها تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل کفش و دمپایی باید ازنظر اندازه، شکل و نوع با پاهای انسان متناسب باشد. به این ترتیب از بروز مشکلاتی مانند درد، تورم و آسیب به پاها جلوگیری خواهد شد.

ممکن است بپرسید که چگونه می‌توان سایز مناسب کفش را پیدا کرد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان سایزبندی‌های محصولات ایرانی و خارجی را از هم تشخیص داد؟ پاسخ به این سوال بله است!

در واقع، وجود جدول سایز بندی کفش برای انواع پاهای زنانه، مردانه و بچگانه یک راه‌حل قطعی است که با کمک‌گرفتن از آن، نه‌تنها می‌توانید از یک خرید حضوری لذت ببرید، بلکه می‌توانید تجربه یک ثبت سفارش اینترنتی جذاب هم به‌دست بیاورید. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

معرفی جدول سایزبندی کفش برای کودکان، نوجوانان، زنان و مردان

پیش‌از آن‌که در مورد اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی صحبت کنیم، ابتدا قصد داریم تا یک جدول از انواع سایز پاهای بچگانه، میانه، زنانه و مردانه در اختیارتان بگذاریم. دقت داشته باشید که این اندازه‌ها به‌صورت استاندارد تعریف شده‌اند و اگر شماره پای شما در این جدول موجود نیست، در ادامه مطلب یک راه‌کار قطعی برای این مشکل‌تان در نظر گرفته‌ایم.

بچگانهمیانهزنانهمردانه
۲۳۳۰/۳۱۳۷۴۰/۴۱
۲۴۳۲۳۸۴۲
۲۵۳۳۳۹۴۳
۲۶۳۴۴۰۴۴
۲۷۳۵۴۵
۲۸۳۶
۲۹
۳۰

نکات مهم در مورد جدول سایز بندی کفش و دمپایی

نکات مهمی که باید در مورد جدول سایزبندی کفش و دمپایی بدانید، این است که جدول سایزبندی کفش و دمپایی در برندهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، قبل‌از خرید کفش یا دمپایی، حتما جدول سایزبندی آن برند را مورد بررسی قرار دهید.

چون امکان اینکه آناتومی میانگین افرادی که در کشورهای دیگر سکونت دارند با ایرانی‌ها متفاوت باشد بسیار زیاد است. ازطرف‌دیگر، هر چه قد افراد بلندتر باشد، قطعا سایز کفش‌شان نیز بیشتر خواهد شد. به همین علت جای تعجب ندارد که شماره پای اروپایی‌ها از ایرانی‌ها بیشتر باشد.

برای تعیین سایز مناسب کفش یا دمپایی باید چه اقداماتی انجام داد؟

جدول سایز بندی کفش و دمپایی مردانه و زنانه

فرقی ندارد که قصد خرید دمپایی مردانه دارید یا به‌دنبال انواع کفش‌های زنانه یا بچگانه هستید؛ نکته مهم این است که اگر شماره پای خود را در جدول سایز بندی کفش پیدا نکردید، می‌توانید از روش‌های قابل اعتمادی برای تعیین سایز مناسب کفش یا دمپایی کمک بگیرید. برای این منظور، مراحلی که در پایین لیست شده‌اند را دنبال کنید:

  • یک متر خیاطی را بردارید.
  • متر را از زیر پای خود رد کنید و در بلندترین نقطه، آن را علامت بزنید.
  • سایز کفش یا دمپایی خود را براساس اندازه پا تعیین کنید. (برای مثال، اگر اندازه پای شما ۲۵ سانتی‌متر است، سایز ۴۰ برای شما مناسب است)
  • نکته مهم اول: اطمینان حاصل کنید که سایزگیری پاها را در طول روز انجام می‌دهید. چون پاهای شما در اول صبح کمی متورم هستند و با این کار، اندازه درستی از پاهایتان به‌دست نخواهد آمد.
  • نکته مهم دوم: اندازه‌گیر سایز پا برای کودکان و بزرگسالان دارای یک فرمول خاص دیگر است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

آیا با فرمول محاسبه سایز پای بزرگسالان آشنایی دارید؟

اگر به‌دنبال آشنایی با سایز بندی دمپایی مردانه، سایز بندی دمپایی زنانه و انواع کفش‌های بزرگسالان هستید، ابتدا پاهای خود را روی یک کاغذ سفید قرار دهید و با خودکار خط دور پاهایتان را بکشید. بعد‌از آن به‌کمک متر خیاطی، فاصله انگشت شست تا پاشنه را اندازه بگیرید.

عدد به‌دست آمده را با ۲ جمع کنید و حاصل را در ۳ ضرب کنید. در نهایت جواب آخر را تقسیم بر ۲ کنید. نکته قابل توجه این است که انجام این کار باید روی هر ۲ پا صورت بگیرد.

علت این است که در بعضی افراد، اندازه پای چپ و راست باهم یکسان نیست؛ ازاین‌رو در این مواقع، باید میانگین اندازه پاها را برای سایز بندی کفش در نظر گرفته شود.

فرمول محاسبه سایز پای کودکان را بشناسید!

برای پای کودکان، طول کف پای کودک را با استفاده از متر خیاطی اندازه بگیرید و حاصل را با عدد یک جمع کنید. دلیل وجود عدد یک مربوط به رشد مداوم کودک و جوراب‌پوشیدن او می‌شود. بنابراین، از آن غفلت نکنید تا به اشتباه، کفشی کوچک‌تر از سایز پای کودک‌تان خریداری نکنید.

نکاتی برای انتخاب کفش و دمپایی مناسب که باید در مورد آن‌ها بدانید!

جدول سایز بندی کفش و دمپایی مردانه و زنانه

حال که با جدول سایز بندی کفش آشنا شدید و نحوه اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی را آموختید، نوبت به بررسی نکاتی می‌رسد که هنگام خرید کفش به‌صورت حضوری و آنلاین باید به آن‌ها توجه کنید.

حتما در نظر بگیرید که کفش یا دمپایی باید از مواد نرم و تنفس‌پذیر ساخته شده باشد. چون این امر به گردش هوا در پاها کمک می‌کند و از عرق‌کردن و بو‌گرفتن آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

همچنین ذکر این نکته ضرورت دارد که کفش یا دمپایی باید از‌نظر شکل و نوع، مناسب پاهای شما باشد. این یعنی اگر پاهای شما پهن هستند، باید کفش یا دمپایی با عرض مناسب انتخاب کنید. چون در غیر این صورت با مشکلاتی مثل درد و آسیب به ناخن پا، افتادن ناخن و فرورفتن ناخن به گوشت پا مواجه خواهید شد.

جمع‌بندی

شناخت سایز بندی کفش یکی از بهترین روش‌های خرید کفش، دمپایی و انواع پاپوش است. چون به‌کمک آن می‌توان کفشی متناسب با اندازه واقعی پا خریداری کرد و قدم مهمی در مراقبت از سلامتی برداشت.

اگر نکات مربوط به سایزبندی کفش هنگام خرید آن رعایت شود، قطعا هیچ فردی با مشکلاتی مثل جراحی ناخن پا و احساس درد در کف پای خود روبه‌رو نخواهد شد.

در این راستا شرکت‌های زیادی از جمله پایون وجود دارند که تمام نکات گفته‌شده را در تولید دمپایی، صندل و چکمه‌های خود رعایت می‌کنند. بنابراین، اگر به‌دنبال یک خرید ایمن هستید، از وب‌سایت پایون دیدن کنید.