رعایت برخی نکات ظریف در استایل تان باعث می شود که در مهمانی ها زیباتر به نظر برسید. هر مهمانی و مراسم دورهمی فرصتی برای ارائه هرچه بیشتر سلیقه و شخصیت پوششی شما است. انتخاب لباس و استایل مناسب باعث می شود اعتماد بنفس بیشتری داشته باشید و بهتر بنظر برسید. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا برخی از این نکات مهم را باهم بخوانیم.

  • لباس مناسب فرم بدنتان انتخاب کنید

برای انتخاب لباس مناسب باید فرم بدنتان را بشناسید و بدانید چه مدل هایی به شما می آید. مثلا اگر می خواهید پاهایتان کشیده تر بنظر برسد میتوانید از شلوار های از بالا گشاد استفاده کنید و یا اگر اضافه وزن دارید از پوشیدن لباس های خیلی گشاد خودداری کنید چون شما را چاق تر نشان می دهد. برای اینکه لاغرتر و کشیده تر بنظر بیایید می توانید از مدل هایی که برش های عمودی دارند استفاده کنید . همانطور که می بینید با راهنمایی یک استایلیست می توانید بهرین فرم لباسی که به شما می آید را انتخاب کنید.

  • در انتخاب اکسسوری دقت کنید

اکسسوری ها تکمیل کننده استایل شما هستند پس نباید در زیبایی و جذابیت جوری باشند که خود لباس دیده نشود. برای انتخاب اکسسوری مناسب دقت کنید که حداکثر ۳ تا ۴ اکسسوری استفاده شود و رنگ این لوازم با لباس های شما هماهنگی داشته باشد. مثلا برای خرید گردنبند زنانه دقت کنید که اگر یقه لباستان بسته است بهتر  است از گردنبند ظریف و بلند استفاده کنید که معمولا طراحی های خاصی دارند. اگر در مهمانی دوستانه شرکت می کنید و لباس اسپرت پوشیده اید می‌توانید از مدل های اسپرت و یا چرمی و چوبی در خرید گردنبند زنانه استفاده کنید. بخاطر داشته باشید این مدل ها فقط مناسب دورهمی های دوستانه و خودمانی هستند و برای مجالس رسمی کاربرد ندارند.

با لباس شب از ساعت استفاده نکنید مگر اینکه ساعت تان فرم دستبندی داشته باشد و در نگاه اول مشخص نشود که ساعت است.  همچنین اگر یک لباس شب میدی یا اسپرت انتخاب کرده اید می‌توانید با انتخاب یک مدل پابند طلا که ظریف باشد جلوه بیشتری به استایل خود بدهید.

  • مدل مو و مدل لباستان هماهنگی داشته باشد

برای اینکه در لباس مهمانی جذاب تر به نظر برسید ، لازم است توجه ویژه ای به مدل موهایتان داشته باشید. تناسب مدل یقه و مدل مو ی تواند ظاهر کاملا متفاوتی به شما بدهد. به عنوان مثال اگر یقه لباستان کاملا بسته است بهتر است موهایتان را بالا جمع کنید تا زیبایی گردن و همچنین مدل یقه کاملا مشخص باشد. اگر دوست دارید قد بلندتر دیده شوید می توانید موهایتان را به صورت دم اسبی بالا ببندید . دقت کنید اگر روی لباستان و یا قسمت یقه سنگ دوزی هایی دارد که موهایتان به آن گیر می کند، موهایتان را حتما جمع کنید.

  • رنگ لباس را بر اساس رنگ پوست انتخاب کنید

جذاب تر شدن شما در لباس مهمانی

 

حتما تا بحال به این موضوع روبرو شده اید که یک لباس مشابه به شما می آید ولی به تن دوستتان اصلا زیبا بنظر نمی رسد. یکی از دلایل این مساله تفاوت رنگ پوست است. به کمک یک استایلیست رنگ پوستتان را مشخص کنید.انتخاب رنگ مناسب با توجه به رنگ پوستتان باعث می شود که همیشه رنگ پوست صورتتان به رنگ طبیعی دیده شود چون که بازتاب رنگ لباس روی رنگ صورت متفاوت است. به عنوان مثال کسانی که پوست گرمی دارند، می توانند از رنگ های طبیعی مثل هلویی، طلایی و بژ استفاده کنند و اگر می خواهند رنگ سرد انتخاب کنند می توانند از رنگ های زیتونی و ارغوانی انتخاب کنند. رنگ هایی مثل سفید خالص یا رنگ های ترکیبی مثل سبزآبی معولا به همه انواع پوست ها می آیند چون جز رنگ های خنثی محسوب می شوند.

  • کفش و کیف مناسب انتخاب کنید

لازم نیست حتما کفش و کیفتان ست هم باشد و در واقع این مدل قدیمی شده است مگر اینکه کفش و کیفتان طراحی خاصی داشته باشد. می توانید کفش و کیفتان را جوری انتخاب کنید که هر کسی ببینید با خود بگوید چه زیبا! فکر نمی کردم این رنگ ها قابل ست شدن باشند. بهتر است دانش خود در رنگ شناسی را بالا ببرید.

البته ذکر این نکته ضروری است که در مهمانی های رسمی معمولا جنس کیف و کفش یکسان است و  معمولا ازجنس های سنگین تر نظیر انواع ساتن، مخمل و ابریشم و چرم استفاده می شود.

  • به پوستتان رسیدگی کنید

پوست سالم و زیبا باعث می شود تا شما هم احساس زیبایی و جذابیت بیشتر داشته باشید. استفاده از مواد پاک کنننده مناسب پوست و تمیز کردن آن در انتهای هر روز باعث می شود در مدت کوتاهی درخشندگی و زیبایی پوستتان بیشتر شود و اعتاد بنفس بیشتری پیدا کنید.

تا جایی که میتوانید پوستتان را از اشعه مضر آفتاب دور نگه دارید. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب باعث می شود از چین و چروک در امان بمانید . تا حد امکان از گرفتن حمام آفتاب و ماندن طولانی مدت در برابر نور آفتاب پرهیز کنید.

حتما تا بحال توصیه های زیادی که در مورد نوشیدن آب می شود را شنیده اید، نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز میتواند در مدت یک ماه تاثیر قابل توجهی بر پوستتان بگذارد طوری که سال ها جوانتر از سن واقعی تان بنظر برسید.

  • بهداشت فردی فراموش نشود

عطر و ادکلن

 

تاثیر اولیه ای که بر روی افراد می گذارید ، بسیار مهم است فرض کنید در یک مهمانی رسمی حضور پیدا کرده اید و ناگهان احساس می کنید که فرد مقابل شما که در حال صحبت هستید بوی عرق می دهد. هر چقدر فرد مقابل مهمان برجسته و مهمی باشد بازهم این موضوع باعث می شود که احساس بدی در شما به وجود بیاید. اگر دیگران بوی طراوت و زیبایی و پاکیزگی را از شما استشمام کنند بیشتر نسبت به شما احساس خوبی دارند و بیشتر اعتاد می کنند. سعی کنید حمام روزانه ، نظافت شخصی ، استفاده از عطر و خوشبوکننده ها، مسواک وتمیزی ناخن ها را هر روز در برنامه شخصی خود داشته باشد.

  • دندان های شما مهم هستند

یک لبخند زیبا بیش از هر چیزی توجه بیننده را به خود جلب می کند. دندان های مرتب و تمیز روی اعتماد بنفس شما هم تاثیر می گذارد. مراجعه هر شش ماه به دندان پزشک و استفاده همیشگی از نخ دندان و مسواک از بروز مشکلات جدی دندان پیشگیری می کند.

  • احساسات منفی را کنار بگذارید

حتما بارها این جمله را شنیده اید که انرژی فلان شخص مثبت است و فلان فرد احساس آرامش به من می دهد. گوینده این جملات از احساساتی که در برخورد با فرد مقابلش دریافت کرده است سخن می گوید. اگر در طولانی مدت احساسات منفی در خود احساس می کنید حتما به مشاور مراجعه کنید و درصدد درمان برآیید. چون مهار نکردن احساسات منفی در تعامل شما با دیگران تاثیر می گذارد و باعث می شود دیگران تمایلی به ارتباط با شما نداشته باشند و برایشان فرد جذابی نباشید.

  • با فرهنگ تر باشید

مطالعه کتاب، دیدن فیلم و تئاتر ، آشنایی با تاریخ سایر ملل و اطلاعاتی مشابه باعث می شود حرفی برای گفتن داشته باشید و به عنوان فردی مطلع در جمع شناخته شوید. این مطالعات و کارها باعث می شود که تعامل گسترده تری با جهان داشته باشید و خردمندتر به چشم بیایید.دانش واقعی حکمت و خرد نیز به دنبال دارد و افراد نسبت به  فردی که به پیرامون خود آشناتر است احترام بیشتری قائل هستند.