فصل پاییز رو به پایان است و مهلت پوشیدن لباس‌های شیک پاییزی نیز در حال تمام شدن است. به زودی زمستان با برف و سرما از راه خواهد رسید و باید برای آن آماده باشیم. اما روزهای آخر پاییز هم حال و هوای خاص خود را دارد و می‌توان از برخی لباس‌های شیک پاییزی برای خوش لباسی در این روزها استفاده کرد. اما این لباس‌ها کدامند و اگر قصد کامل کردن کمد لباس برای فصل جدید را دارید به چه لباس‌هایی نیاز خواهید داشت؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که کدام لباس‌های شیک پاییزی برای روزهای آخر پاییز ضروری هستند. در ادامه نیز دو دسته لباس‌های شیک پاییزی را معرفی خواهیم کرد، دسته اول نیاز به هزینه دارند و دسته دوم می‌توانند ارزان خریداری شوند.

لباس‌های شیک پاییزی ضروری برای روزهای آخر فصل

بسته به این که آب و هوای محل سکونت شما چه شرایطی داشته باشد شما به لباس‌های متفاوتی برای فصل پاییز و زمستان نیاز خواهید داشت. اما در روزهای آخر پاییز هوا تا حد زیادی زمستانی است و چیزی که اولویت دارد حفاظت شما در مقابل سرما و بارش برف و باران است. اما برخی لباس‌های شیک پاییزی در عین این که شما را گرم و خشک نگه می‌‌دارند به شیک پوش شدن شما هم کمک می‌کنند. هفت مورد از لباس‌های شیک پاییزی که در روزهای آخر پاییز به آن‌ها نیاز دارید و در فصل زمستان هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید این موارد هستند:

یک جفت بوت بلند: داشتن یک جفت بوت بلند جیر یک ضرورت برای همه خانم‌های شیک پوش است. این بوت نه تنها راحت و جذاب است بلکه یک بافت غیرمنتظره و خاص به استایل شما اضافه می‌کند. شما با پوشیدن چنین بوتی بلافاصله احساس شیک بودن خواهید کرد و این احساس شما قطعا درست و واقعی خواهد بود.

لباس‌های شیک پاییزی

یک بارانی کلاسیک: یک بارانی ضدآب با استایل کلاسیک جزو لباس‌هایی است که همه خانم‌ها به آن نیاز دارند و استفاده از آن به خصوص در فصل پاییز یک ضرورت است. اما این لباس‌ها از جنبه شیک پوشی هم اهمیت زیادی دارند و حالت مدرن آن‌ها با یک رنگ غیرمنتظره به خوبی تقویت خواهد شد.

لباس‌های شیک پاییزی

یک شلوار جین دمپاگشاد: شما در هر فصلی به شلوار جین نیاز دارید و پاییز و زمستان هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر به دنبال شلوارهایی جدید و مد روز برای پاییز و زمستان امسال هستید ما مدل‌های دمپاگشاد روبان دوزی شده را به شما پیشنهاد می‌کنیم چون این مدل‌ها نه تنها مد روزند بلکه با شرایط این فصل هم کاملا هماهنگ هستند.

لباس‌های شیک پاییزی

یک کیف دسته دار کوچک: کیف‌های کوچک همچنان مد روز هستند اما مدل‌های آن‌ها دائما در حال تغییر است و هر روز فرم‌های جدیدتر و جالب‌تری از آن‌ها وارد بازار می‌شود. یکی از این مدل‌های جدید، کیف‌های النگویی است که دسته‌ای شبیه النگو دارند و هم نقش کیف و هم نقش جواهرات را برای شما ایفا می‌کنند.

لباس‌های شیک پاییزی

یک جفت بوت سفید: اگر بوت بلند گزینه مناسبی برای شما نیست بوت‌های ساق کوتاه می‌توانند بهترین جایگزین برای آن باشند. در میان مدل‌های جدید بوت ساق کوتاه، بوت‌های سفید بیش از هر مدل دیگری محبوبیت دارند و مد روز محسوب می‌شوند علاوه بر این شما می‌توانید آن‌ها را با هر لباسی که دوست دارید بپوشید.

لباس‌های شیک پاییزی

یک کت جین: کت‌های جین فقط مخصوص بهار یا روزهای اول پاییز نیستند بلکه مدل‌های ضخیم‌تر آن‌ها را می‌توان به عنوان کاپشن‌های پاییزی مورد استفاده قرار داد. در میان مدل‌های جدید این کاپشن‌ها مدل‌های دورنگ، آستر پشمی و طرح‌دار می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

لباس‌های شیک پاییزی

یک کیف چرم دوشی: اگر به یک کیف رسمی برای استفاده در فصل‌های سرد سال نیاز دارید کیف چرم دوشی کلاسیک را به شما توصیه می‌کنیم. این کیف‌ها به اندازه کافی جادار هستند و با داشتن  بند دوشی حمل آن ها بسیار ساده است. بنابراین شما در عین شیک بودن می‌توانید نیازهای روزمره خود را نیز با آن تامین کنید.

لباس‌های شیک پاییزی

لباس‌های شیک پاییزی و زمستانی که باید برای آن‌ها هزینه کنید

وقتی نوبت به هزینه کردن برای لباس می‌رسد شما باید برنامه ریزی دقیقی برای این کار داشته باشید. برخی از لباس‌ها و اکسسوری‌ها ارزش هزینه کردن را دارند و شما باید آن‌ها را از بهترین جنس و کیفیت تهیه کنید تا هم استایل زیبایی داشته باشید و هم لباس‌ها عمر و دوام بیشتری برای شما داشته باشند. پنج مورد از اکسسوری‌ها و لباس‌های شیک پاییزی که ارزش هزینه کردن را دارند این موارد هستند.

بلوز مجلسی چپ راستی: این مدل بلوزها که از دهه هفتاد میلادی به یادگار مانده‌اند دوباره به دنیای مد بازگشته‌اند. در واقع این مدل بلوزها هرگز از مد نمی‌افتند و اگر شما یک عدد از آن را در کمد لباس خود داشته باشید تا پایان عمر می‌توانید از آن استفاده کنید به شرطی که این لباس کیفیت و دوام کافی داشته باشد.

لباس‌های شیک پاییزی

کت چرم: کت چرم یک لباس کلاسیک است که اگر جنس چرم آن عالی باشد برای یک عمر قابل استفاده خواهد بود. پس بهتر است پول خود را صرف خرید کت‌های چرم ارزان نکنید یک کت چرم کلاسیک و باکیفیت بخرید تا همیشه بتوانید از آن استفاده کنید.

لباس‌های شیک پاییزی

گردنبند طلا: مدال‌های ساده طلا این روزها بسیار مد روز هستند اما طلا نه تنها یک سرمایه گذاری خوب به شمار می‌رود بلکه یک اکسسوری کلاسیک هم هست که هرگز از مد نمی‌افتد. بنابراین خرید جواهرات ساده طلا مثل یک مدال بزرگ و زیبا ارزش سرمایه گذاری را دارد.

لباس‌های شیک پاییزی

بوت بلند: همان طور که در بخش قبلی مقاله هم بیان شد بوت بلند یک کفش مهم و پرکاربرد در استایل زمستانی است اما اگر بوت شما کیفیت و دوام کافی نداشته باشد خیلی زود خراب و رنگ و رورفته و غیر قابل استفاده می‌شوند. پس اگر می‌خواهید بیش از یک فصل از آن استفاده کنید سراغ مدل‌های بادوام و باکیفیت بروید.

لباس‌های شیک پاییزی

کیف کلاسیک: شما برای برآوردن نیازهای روزمره و حمل وسایل ممورد نیاز خود به محیط کار و … به یک کیف نیاز دارید و اگر می‌خواهید این کیف را به مدت طولانی مورد استفاده قرار دهید باید به کیفیت و دوام آن هنگام خرید توجه کنید. یک کیف چرم اصل با مدل کلاسیک در این شرایط ارزش هزینه کردن را دارد.

لباس‌های شیک پاییزی

لباس‌های شیک پاییزی و زمستانی که نیازی به هزینه زیاد ندارند

همان طور که گفتیم برنامه ریزی برای خرید لباس اهمیت دارد اما این به آن معنا نیست که شما باید همه لباس‌های خود را گران قیمت تهیه کنید. برخی از لباس‌ها و اکسسوری‌ها که کاربرد محدود و فصلی دارند یا مد روز هستند بهتر است با هزینه کمتری تهیه شوند و با این کار شما بودجه بیشتری برای هزینه‌های دیگر خواهید داشت. پنج لباس و اکسسوری پاییزی و زمستانی که می‌توان آن‌ها را ارزان خرید این موارد هستند.

تیشرت سفید: تیشرت سفید یک لباس ضروری برای همه است اما شما هر چقدر هم که مراقب این تیشرت باشید و آن را از جنس و کیفیت بالا تهیه کنید پس از مدتی لکه‌ها به سراغ آن خواهند آمد. پس بهتر است پول خود را هدر ندهید و این تیشرت‌ها را به تعداد زیاد و در قیمت پایین تهیه کنید.

لباس‌های شیک پاییزی

رویه طرح دار: احتمالا شما در فصل پاییز به یک رویه مناسب از نوع طرح دار کیمونویی که مدل جدید هستند نیاز خواهید داشت اما این لباس‌ها پس از مدتی از مد می‌افتند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. بنابراین ارزش هزینه اضافی را ندارند و بهتر است در قیمت پایین تهیه شوند.

لباس‌های شیک پاییزی

انگشترهای بندانگشت: انگشترهای بندانگشتی به تعداد زیاد چند فصلی است که جزو اکسسوری‌های مد روز به شمار می‌روند. اما این جواهرات عمر طولانی نخواهند داشت بنابراین ارزش هزینه کردن ندارند و اگر به این مدل علاقه دارید بهتر است آن‌ها را از نوع بدلی و در قیمت پایین تهیه کنید.

لباس‌های شیک پاییزی

کتانی سفید پارچه‌ای: کتانی سفید هم مثل هر لباس سفید دیگری به راحتی ممکن است لک شود و آسیب ببیند و این آسیب قابل جبران نخواهد بود. پس واضح است که این مدل کفش‌ها ارزش هزینه‌های بالا را ندارند و بهتر است ارزان تهیه شوند.

لباس‌های شیک پاییزی

کیف منجوقی: کیف‌های منجوقی جزو مدل‌های جدید و محبوب فصل‌های اخیر هستند که اگرچه پرطرفدارند اما عمر چندانی نخواهند داشت. پس اگر به این مدل‌ها علاقمند شده‌اید بهتر است پول زیادی برای خرید آن‌ها صرف نکنید و سراغ مدل‌های ارزان‌تر بروید.

لباس‌های شیک پاییزی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس و پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)