رپورتاژ


۶ ویژگی کوله پشتی استاندارد که قبل از خرید باید بدانید!

اگر هنگام حمل کوله پشتی، احساس خستگی شدید و فشار فراوان در شانه‌های خود دارید، همین حالا یک کوله پشتی استاندارد را جایگزین آن کنید. این مدل کوله پشتی‌ها ویژگی‌هایی دارند که هنگام قرار گرفتن روی دوش،‌ راحتی بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند و حتی با قرار دادن همه وسایل ضروری، هرگز سنگینی وزن آن‌ها را روی دوش خود احساس نخواهید کرد. در مطلب پیش‌رو، به ۷ ویژگی کوله پشتی‌های استاندارد اشاره خواهیم کرد که باید قبل از خرید این محصول بدانید. با مطالعه این مطلب، قادر خواهید بود تا براساس نیاز خود مناسب‌ترین کوله پشتی استاندارد را خریداری کنید.

۱- اندازه و ابعاد یک کوله پشتی استاندارد چقدر است؟

مناسب آقایانمناسب بانواناندازه کوله (سانتی‌متر)سایز کوله پشتی استاندارد
+۳۳ تا ۳۶ سانتی‌متربسیار کوچک (XS)
+۳۶ تا ۴۱ سانتی‌مترکوچک متوسط (SM)
++۴۱ تا ۴۶ سانتی‌مترکوچک (S)
+۴۶ تا ۴۸ سانتی‌متر۴۶ تا ۵۱ سانتی‌مترمتوسط (M)
+۵۱ تا ۵۶ سانتی‌متربزرگ (L)

اندازه و ابعاد کوله‌های پشتی استاندارد، براساس سن افراد و کاربرد آن‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال مدلی از کوله پشتی‌ها هستند که بیشتر در سفرهای طولانی و اغلب کوهپیمایی‌ها کاربرد دارند؛ بنابراین اندازه آن‌ها با کوله پشتی‌هایی که دانش آموزان برای مدرسه بسیار متفاوت است؛ اما اگر بخواهیم به مقدار مشخصی در مورد اندازه و ابعاد کوله پشتی استاندارد برسیم، جدول زیر بسیار کمک‌کننده خواهد بود:

به‌علاوه، میان قد و جثه افراد با اندازه کوله‌پشتی باید هماهنگی مناسبی وجود داشته باشد. اگر کوله پشتی خیلی بزرگ باشد، حمل آن برای افراد دشوار خواهد بود و اگر خیلی کوچک باشد، حمل آن برای افرادی که جثه بزرگی دارند،‌ اصلا ظاهر مناسبی نخواهد داشت. به‌عنوان مثال، یکی از مدل‌های کوله‌پشتی‌ استاندارد که امکان حمل وسایل مختلفی را برای افراد فراهم می‌کند، کوله پشتی چرخدار است. ضمنا کوله پشتی‌های چرخدار از تنوع بالایی برخوردار هستند و از بزرگسالان گرفته تا کودکان امکان استفاده از آن‌ها را دارند.

۲- استاندارد وزن کوله پشتی باید چه مقدار باشد؟

وزن استاندارد کوله پشتی بسیار به هدف افراد از کاربرد آن وابسته است. برای یک پیاده‌روی یا پیک‌نیک ساده که وسایل کمی با خود حمل می‌کنید، هرچه وزن کوله پشتی سبک‌تر باشد، کم‌تر اذیت خواهید شد؛ همچنین برای یک کوهنوردی طولانی‌مدت الزاما استفاده از یک کوله پشتی سنگین به معنی امکان حمل وسایل بیشتر نیست. شما با انتخاب یک کوله پشتی با وزن استاندارد می‌توانید از کوهپیمایی لذت ببرید؛ البته راهکار ساده‌ای وجود دارد تا وزن کوله پشتی مناسب برای خودتان را پیدا کنید.

به‌عنوان مثال از گزینه‌های مناسب با وزن استاندارد می‌توان به کوله دلسی اشاره کرد که علاوه‌بر وزن مناسب، فضای مناسبی را در اختیار افراد با فعالیت‌های مختلف همچون دانش آموزان و دانشجویان قرار می‌دهد تا وسایل ضروری خود همچون لپتاپ را به‌راحتی در آن‌ها قرار دهند و هرگز نگران حمل یک کوله پشتی سنگین در طول روز نباشند.

۶ ویژگی کوله پشتی استاندارد که قبل از خرید باید بدانید!

۳- جنس کوله پشتی استاندارد کوهنوردی و دانش‌آموزی

جنس مناسب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کوله پشتی کوهنوردی استاندارد محسوب می‌شود. از پلی استر به‌عنوان یک جنس مناسب برای کوله پشتی استاندارد کوهنوردی می‌توان نام برد. همچنین کوله پشتی‌های پلی استر و نایلونی به‌ دلیل مقاومت در برابر شرایط نامساعد آب‌وهوایی گزینه مناسبی برای کوهنوردی هستند و از آسیب‌دیدگی وسایل نیز پیشگیری می‌کنند.

برای انتخاب جنس مناسب کوله پشتی استاندارد برای دانش آموزان نیز گزینه‌هایی همچون کوله پشتی‌های از جنس پارچه‌های ضد‌آب و مقاوم در برابر ضربه توصیه می‌شود.

۴- کوله پشتی‌های استاندارد سیستم توزیع وزن دارند

یکی از ویژگی‌های مهم یک کوله پشتی‌ استاندارد برای دانش آموزان، دانشجویان، کوهنوردی یا مسافرت، داشتن یک سیستم توزیع وزن مناسب است. کارکرد سیستم توزیع وزن در کوله‌های پشتی‌های استاندارد این است که فشار را به‌طورمساوی روی شانه‌ها و کمر توزیع می‌کند و با این کار از خستگی افراد در استفاده طولانی‌مدت از کوله پشتی جلوگیری می‌شود.

۶ ویژگی کوله پشتی استاندارد که قبل از خرید باید بدانید!

۵- پد تهویه‌دار کوله پشتی‌های استاندارد از تعریق جلوگیری می‌کند

در فصل تابستان که تعریق ناشی از افزایش چشمگیر دمای هوا به میزانی قابل‌توجه بیشتر می‌شود، استفاده طولانی‌مدت از کوله پشتی‌ها ممکن است با مشکلاتی همچون به جا ماندن لکه‌های عرق روی لباس افراد همراه باشد؛ اما برای این مشکل نیز راه‌حل وجود دارد و پدهای تهویه‌دار کوله پشتی‌های استاندارد، از بروز چنین مشکلاتی به‌خوبی جلوگیری می‌کنند.

درواقع این پدها با کمک به جریان بهتر هوا در پشت کوله، از تعریق جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین اگر به دنبال راحتی و رهایی از حس بد خیس شدن لباس‌تان ناشی از تعریق و استفاده طولانی‌مدت از کوله پشتی در فصول گرم سال هستید، خرید یک کوله پشتی استاندارد را توصیه می‌کنیم.

۶- در کوله پشتی استاندارد بندهای قابل‌تنظیم وجود دارد

یک کوله پشتی استاندارد باید بندهای قابل‌تنظیم داشته باشد که به کاربر اجازه تنظیم اندازه بند متناسب با بدن خود را بدهد. در نظر داشته باشید ابزار قابل‌استفاده در این تنظیمات نیز کاملا باید طراحی استانداردی داشته باشند تا پس از تنظیم دستی، باعث آسیب‌های جدی‌تری به بدن نشوند و فقط آرامش و راحتی بیشتری برای آن‌ها حین حمل کوله پشتی به ارمغان آورند.

با خرید کوله پشتی‌های استاندارد لوازم خود را به‌راحتی حمل کنید

کوله پشتی‌ها وسایل مهمی برای نگهداری و حفاظت از وسایل در موقعیت‌های مختلفی محسوب می‌شوند. با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی همچون اندازه و ابعاد، جنس، وزن و قابلیت‌های متنوع همچون بندهای قابل تنظیم یا جیب‌های متعدد، این امکان را برای افراد فراهم می‌شود تا دقیقا متناسب با نیاز خود، مناسب‌ترین محصول را خریداری کنند. البته برای خرید کوله پشتی استاندارد، حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا با خرید محصولی بادوام و باکیفیت، کم‌تر نگران آسیب‌دیدن وسایلی باشید که در آن‌ها قرار می‌دهید.