شیک پوشی در نقاط مختلف جهان معانی و تعاریف متفاوتی دارد و این تفاوت تنها محدود به کشورها نیست بلکه تعریف شیک پوشی در نقاط مختلف یک کشور هم می‌تواند متفاوت باشد مثلا سبک نیویورک و لس آنجلس به عنوان دو قطب فرهنگی ایالات متحده تفاوت‌های زیادی با هم دارد که این تفاوت‌ها ریشه در تفاوت‌های سبک زندگی و آب و هوا دارد. منظور از معرفی شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس ارائه الگو و تقلید از این سبک‌ها نیست بلکه آشنایی با سبک لباس پوشیدن مردم در نقاط مختلف جهان می‌تواند ایده‌های خوبی را برای ترکیب لباس به شما بدهد تا بتوانید سبک خاص خودتان را بر اساس علایق و سلایق خود طراحی کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس و تفاوت‌های این دو را برای شما بیان خواهیم نمود.

لباس‌های خاص سبک نیویورک

نیویورک به عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا و دروازه اروپا همیشه فرهنگ متفاوتی نسبت به کل ایالات متحده داشته است و مردم آن تعریف متفاوتی از فرهنگ و هنر داشته‌اند. نیویورک در دهه‌های آخر قرن بیستم مرکز هنر و فرهنگ جهان بود و هنوز هم مردم از نقاط مختلف آمریکا و جهان برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اقتصادی در سطوح بالا به آن‌جا نقل مکان می‌کنند. اما مردم نیویورک از نظر شیک پوشی اصول خاص و متفاوتی دارند و یک استایل خاص نیویورکی از لباس‌های شاخصی تشکیل شده است. چهار مورد از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده استایل زنانه به سبک نیویورک این موارد هستند.

ژاکت چرم: خانم‌های نیویورکی با استایل خاص و جسورانه خود شناخته می‌شوند و پوشیدن یک ژاکت چرم موتورسواری همیشه سطحی معقولانه و جذاب از جسارت و شجاعت در شیک پوشی را به آن‌ها می‌دهد. آن‌ها این ژاکت را با هر لباسی می‌پوشند و در این مورد هیچ احساس محدودیتی ندارند.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

شلوار چرم: همانند ژاکت چرم، شلوار چرم تنگ هم در نیویورک طرفداران زیادی دارد و خانم‌های نیویورکی برای هر موقعیتی از این شلوارها استفاده می‌کنند از پیاده روی گرفته تا مراسم جدی و مهم. این شلوارها استایلی جسورانه اما کلاسیک دارند که با سبک نیویورک کاملا هماهنگ است.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

کوله پشتی: خانم‌های ساکن نیویورک علاقه‌ای به داشتن ماشین شخصی ندارند و با ترافیک‌های سنگین این شهر شلوغ داشتن اتومبیل شخصی کاری بی فایده است. به همین دلیل آن‌ها ترجیح می‌دهند همیشه وسایل خود را با خود حمل کنند و هیچ چیزی بهتر از یک کوله پشتی ساده و کلاسیک نمی‌تواند این کار را برایشان انجام دهد.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

بوت ساق کوتاه: نیویورک آب و هوایی سرد و بارانی دارد و ساکنین این شهر در زمستان‌های طولانی و بارندگی‌های شدید آن نیاز به پوشیدن یک کفش مناسب دارند. در این شرایط یک بوت ساق کوتاه زنانه بهترین انتخاب است چون با لباس‌های چرم و استایل نیویورکی بیشترین و بهترین هماهنگی را دارد.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

لباس‌های خاص سبک لس آنجلس

لس آنجلس به عنوان مرکز غرب آمریکا همیشه یادآور هالیوود و صنعت فیلمسازی آمریکا است و توسعه آن نیز کاملا مدیون همین صنعت است. لس آنجلس مرکز ایالت کالیفرنیا است و این ایالت در سال‌های اخیر به عنوان مرکز اصلی انفورماتیک جهان شناخته می‌شود چون بیشتر شرکت‌های بزرگ آی تی در دره سیلیکون در سانفرانسیسکو (شهر دیگری از کالیفرنیا) قرار گرفته‌اند. همین ویژگی‌های خاص باعث شده است که فرهنگ مردم لس آنجلس تفاوت زیادی با فرهنگ مردم دیگر نقاط آمریکا داشته باشد و استایل زنانه به سبک لس آنجلسی نیز ویژگی‌های خاص خود را دارد و از لباس‌های شاخصی تشکیل شده است که در ادامه با چهار مورد از این لباس‌ها آشنا می‌شوید.

ژاکت جین: خانم‌های ساکن لس آنجلس نمی‌توانند بدون یک کت جین سبک روی لباس‌های اصلی خود زندگی کنند. این لباس ساده و کلاسیک پرکاربرد برای پوشیدن روی لباس و پیراهن در شرایط آب و هوایی خاص این منطقه که گرم و نامتعادل و غیرقابل پیش بینی است بهترین و مناسب‌ترین انتخاب به شمار می‌رود.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

شلوارهای دمپا گشاد: یک شلوار جین عالی برای همه خانم‌ها ضروری و لازم است اما خانم‌های ساکن لس آنجلس به دلیل علاقه‌ای که به مد و فشن دارند همیشه از جدیدترین و به روزترین مدل‌های شلوار جین در استایل خود بهره می‌برند و مدل محبوب شلوار جین برای آن‌ها شلوارهای دمپا گشادی است که باعث بلندتر دیده شدن قد می‌شود.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

کیف‌های دوشی: خانم‌های ساکن لس آنجلس علاقه خاصی به فعالیت‌های روزمره مثل گردش و خرید دارند و ترجیح می‌دهند این کارها را با دستان باز انجام دهند بنابراین یک کیف دستی گزینه مناسبی برای آن‌ها نیست چون دست و پاگیر است در مقابل کیف‌های دوشی رنگارنگ بهترین انتخاب برای آن‌ها است.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

صندل: منطقه کالیفرنیا همیشه در شرایط آب و هوایی تابستانی قرار دارد و هوا در این ناحیه به ندرت سرد می‌شود و میزان بارندگی نیز اندک است. بنابراین در این منطقه همیشه در فصل پوشیدن صندل قرار داریم و خانم‌های اهل لس آنجلس علاقه خاصی به پوشیدن این کفش‌های راحت و خنک دارند.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

شیک پوشی به سبک نیویورک

وقتی گفته می‌شود لباس پوشیدن به سبک نیویورک با سبک لس آنجلس متفاوت است به معنای آن نیست که مردم این دو منطقه هیچ وقت از لباس‌های مشترکی استفاده نمی‌کنند بلکه علاوه بر لباس‌های شاخص هر سبک، مردم این مناطق لباس‌های مشترک را نیز با روش و ترکیب متفاوتی مورد استفاده قرار می‌دهند. به طور مثال مردم نیویورک لباس‌های پایه‌ای مثل شلوار جین و کاپشن چرم و تیشرت را به روشی خاص مورد استفاده قرار می‌دهند که با مردم لس آنجلس متفاوت است.

شلوار جین به سبک نیویورک : شلوار جین یک جزء ضروری در کمد لباس‌های زنانه است و سبک خانم‌های نیویورکی در پوشیدن آن کاملا کلاسیک و سطح بالا است چون آن‌ها ترجیح می‌دهند شلوارهای جین خود را با کفش پاشنه بلند و کت‌های کلاسیک بپوشند.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

بادگیر به سبک نیویورک : بادگیرها در نیویورک تنها به عنوان لباس مخصوص آخر هفته مورد استفاده قرار نمی‌گیرند خانم‌های نیویورکی این لباس را با هر لباس دیگری می‌پوشند از شلوارهای رسمی گرفته تا دامن بلند چین‌دار و هر ترکیب خلاقانه دیگری که با آن هماهنگ باشد.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

کاپشن چرم به سبک نیویورک : همان طور که گفتیم کاپشن چرم یکی از لباس‌های شاخص سبک نیویورک است و خانم‌های نیویورکی این لباس را با هر ترکیبی که دوست داشتن باشند می‌پوشند مثل شلوار جین مشکی و پیراهن و ژاکت بافتنی.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

تیشرت به سبک نیویورک : تابستان‌های نیویورک هرچند کوتاه اما از نظر شیک پوشی ساکنان آن بسیار جذاب است. خانم‌های نیویورکی ترجیح می‌دهند تیشرت‌هایی به رنگ‌های خنثی و با سبک کلاسیک بپوشند و آن را با لباس‌هایی مثل دامن میدی و کفش پاشنه بلند همراه کنند.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

شیک پوشی به سبک لس آنجلس

مردم لس آنجلس نیز بر اساس فرهنگ و استال خاص و متفاوت خود به سبک متفاوتی از لباس های پایه استفاده می‌کنند و ترکیب این لباس‌ها را با لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگر به شکلی متفاوت و خاص می‌سازند. مثلا پوشیدن شلوار جین و ترکیب آن با کفش و لباس‌های دیگر در سبک لس آنجلسی تفاوت زیادی با سبک نیویورک دارد و در ادامه شما با چند مورد از این تفاوت‌ها آشنا خواهید شد.

شلوار جین به سبک لس آنجلس: همان طور که گفتیم شلوار جین یک جزء اساسی از استایل زنانه است و این لباس در ساحل غربی آمریکا اهمیت بسیار بیشتری دارد. خانم‌های لس آنجلسی شلوارهای جین خود را معمولا با لباس‌های راحت مثل ژاکت بافتنی و صندل ترکیب می‌کنند و استایل روزمره خود را می‌سازند.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

بادگیر به سبک لس آنجلس: بادگیر یک لباس مهم و ضروری در سبک لس آنجلس است که همیشه به عنوان یک لباس راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خانم‌های لس آنجلسی علاقه زیادی به پوشیدن آن با شلوار جین دارند و معمولا همیشه از این ترکیب استفاده می‌کنند.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

کاپشن چرم به سبک لس آنجلس: اگرچه کاپشن چرم یک لباس خاص سبک نیویورک به شمار می‌رود اما خانم‌های ساکن لس آنجلس هم این لباس را می‌پوشند. البته آن‌ها سبک خاص خود را در این مورد دارند و معمولا کاپشن چرم را از روی پیراهن روی شانه‌های خود می‌اندازند.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

تیشرت به سبک لس آنجلس: با توجه به شرایط آب و هوایی لس آنجلس در آن‌جا همیشه می‌توان تیشرت پوشید. تیشرت یکی از لباس‌های اصلی خانم‌های لس آنجلسی به شمار می‌رود و آن‌ها ترکیب‌های متنوع و متفاوتی برای پوشیدن این لباس مهم و اساسی دارند.

شیک پوشی به سبک نیویورک و لس آنجلس

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)